Selasa, 28 Ogos 2012

TUDIAA!! Dr Asri Seorang yang Sombong dan Angkuh!!



Tahu tak ini kenyataan manusia jenis yang macam mana? Jenis yang rasa diri dia dah cukup bagus dan cukup pandai. Sebagai seorang Mufti yang arif tentang ilmu agama sepatutnya dia memberi nasihat dan bahasa yang perlu digunakan harus rendah dan lembut.

Ramai yang tidak bersetuju dengan lagu tersebut termasuk liriknya yang telah menimbulkan kontroversi namun tidak perlu komen sebegitu rupa. Ini mesej yang agak universal. Kepada MAZA, harus diingat status anda dahulu adalah Mufti, ini bukan contoh yang baik untuk diteladani oleh umat Islam di Malaysia.

Jangan rasa diri anda tidak punya khilaf sehingga apa yang terpacul dari mulut semuanya betul. 

Bahaya tu! 

 Bertanya kepada Ustaz Fathul Bari dan beliau berkata, "Kita memang bebas mengkritik, tetapi kita juga perlu beradab". Haaa! Nampak tak bahasa yang bagaimana digunakan oleh UFB? Mungkin selepas ini MAZA kena belajar cara beradab.

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

MAZA ni manusia yg tiada pendirian. WAHABIYYAH yg dibawanya cuba diselinap masuk dlm pelbagai ruang.
Bila dlm UMNO xboleh bawak WAHABI dia cuba dekati Pork Nik utk bersekutu. Wpun org tua kutuk itu jelas sesat dan mungkin sudah kufur dgn pengamalan dan kata2.
Usah kita pedulikan org2 mcm MAZA. Teruskan mana yg baik untuk rakyat dan negara selagi tidak langgar syariat.

walkstar berkata...

1kata kata maza yang tepat disalaherti?apa komen ko bila najib panggil rakyat haramjadah?jangan jadi pengampu yang bebal.

Tanpa Nama berkata...

Agama itu akal. Tidak ada agama bagi sesiapa yang tidak berakal. Tahap akal pula berbeza-beza. Justeru mana-mana yang agak kurang tahap akalnya usahlah bersikap lebih sudu daripada kuah. Memang mengalutkan lagi keadaan.