Jumaat, 21 Disember 2012

PANASS!! Kisah Zairil Khir Johari Melayu Dap yang Takdak 'BIN' nya!!


Mc sungguh tertarik dengan cerita  Zairil Khir Johari, orang kanan Guan Eng, juga merangkap ahli CEC pusat Dap yang DILANTIK sebagai wakil Melayu.

Mymassa nampaknya memecah lubang Zairil dengan mempertikaikan Zairil ni Melayu atau tidak.

Sebenarnya, Bin atau Binti tidak melambangkan Islam atau tidak. Cuma di Malaysia ni kita melihat pada Bin atau Binti. Kalau diluar negara ada yang tak berbin dan binti pun, tetapi Islam.

Cuma kes Zairil ni agak menarik, sebab namanya tak ada 'BIN'.

Mc percaya kalau kita check, tentu dia Islam dan Melayu cuma, kalau takada BIN ni, boleh jadi dia ada bapa tapi tak kahwin secara sah. Jadi pendaftaran tak dapat letak BIN nya tu.



Mc tak menuduh Zairil ni anak luar nikah. Tetapi kalau mengikut pengalaman Mc la, hanya anak luar nikah saja yang tak ber BIN.

Kalau anak luar nikah, ada bapa tapi tak menikah, nama bapa diletak, tapi tak ada BIN. Kalau anak luar nikah tak ada bapa, BIN anak itu akan jadi Abdullah.

Lagi satu, rupa-rupanya si Zairil ni juga berkod kad pengenalan '71' seperti mana pemimpin pembangkang yang lain. Ertinya dia ni bukan lahir kat Malaysia. Mungkin di Singapura atau Indonesia. Jadi kalau pembangkang nak main isu IC '71' boleh jadi pengundi, ingat-ingatlah kat Zairil sekali ye.



*Kalau tak pendatang, bukan pemimpin pembangkang namanya.

McTheory:
Puak ni semuanya pendatang, patut perangai macam binatang!

8 ulasan:

SEMOGA BN MENANG... berkata...

salam tuan, saya ingin menegur sedikit tuan, apa2 pun kita tidak boleh cakap orang lain anak luar nikah. Sebab kalau kite ckp orang tersebut anak luar nikah , kite dah tuduh ibunya berzina tanpa bukti. Dalam Islam dosa besar tuduh orang berzina tanpa bukti. Maaf atas teguran...semoga tuan dan saya dirahmati Allah mengenai perkara ini. peace no war :-)

Awanama berkata...

Ikut kebiasaan manusia jenis niiii... bila2 jm jeee...boleh lari dari Malaysia.

McTheory berkata...

he he.. Mc tak tuduh, Mc bagi pendapat. Biasa la manusia, tuduhan kata dia tak Islam lebih teruk dari tuduhan kata mak dia berzina. Betul tak? adehh

Awanama berkata...

He he he nak tulis tak siasat dulu. Orang kadazan sabah pun guna bin dan binti juga tuan. kita orang Malaysia kena tahu semua serba sedikit tentang kaum di Malaysia.Maaf yeee..

Awanama berkata...

tanpa nama 9.20 ptg

Cuba baca artikel ni dgn teliti. ..kebiasaannya tak bererti semua. ...secara umumnya kat Malaysia ni org Islam ada bin atau binti kat nama masing2....ada paham ka. ...

McTheory berkata...

Terima kasih tanpa nama 9:57, kerana memahami apa yang Mc tulis.. adehh.. pada yang lain, jangan serbu tak pakai helmet, nanti parah kepala tu. hehe

Awanama berkata...

mengikut cerita...zairil lahir sebelum ibunya yang berketurunan cina berkahwin dengan tan sri khir johari(tskj). zairil adalah anak tiri tskj. wallahu'alam.

Awanama berkata...

khairy jamuluddin juga xde bin