Jumaat, 21 Disember 2012

#IsuAirSgor: Khalid Gagap Terus Membohongi Rakyat Selangor!!


Nampaknya Kerajaan Negeri Selangor terus menerus, mencuba pelbagai cara untuk meyakinkan rakyat Selangor bahawa Loji Air Langat 2 tidak perlu dan tidak relevan untuk dibina.

Kerajaan Negeri Selangor yang diketuai oleh Khalid Gagap telah menghantar tentera syaitan yang tidak dikenali, untuk turun menyebarkan risalah 'FITNAH' terhadap Langat 2 dan pembohongan mengenai info air di Selangor.

Mc diberitahu, sebanyak 5000 risalah fitnah ini sudah disebarkan keserata pelusuk Selangor. Malah risalah ini akan terus disebar oleh Kerajaan Negeri Selangor, semata-mata mahu menyakinkan rakyat bahawa Langat 2 hanyalah propa Kerajaan Pusat untuk kayakan kroni.

Sedangkan pada hakikat yang sebenarnya, risalah yang disebarkan oleh Kerajaan Negeri Selangor tu, semuanya palsu, yang tak palsu hanya muka Khalid saja, tu pun Mc ingat palsu juga, sebab nampak hensem sikit, sedangkan kat luar, huduh bebenor mukanya tu. he he..

Dalam risalah tu ada menyatakan bahawa 30% air terawat dibazirkan setiap hari dan pengurang NRW sebanyak 10% akan menyelamatkan 500 juta liter air sehari.

Kalau orang tak tahu, sudah tentu orang akan percaya apa yang tertulis kat risalah tu. Tentunya syarikat konsesi air sekarang yang akan dituduh tidak cekap dan tidak pandai menjaga sumber air dari terbuang begitu saja.

Sedangkan pada hakikatnya, Kerajaan Negeri Selangor yang mensabotaj syarikat konsesi seperti Syabas dengan membekukan perbelanjaan CAPEX. Ini menghadkan operasi Syabas – nak tukar paip lama, meter air, tambah baik kolam semua perlukan CAPEX.

Kalau dah dibekukan, kira macam tukang masak tak cukup ramuan, boleh ke bagi yang terbaik? Mesti ada kekurangannya!! Lepas tu cakap tukang masak tak pandai masak. Macam tu lah dibuat kat Syabas, Khalid cakap Syabas tak pandai buat kerja.

Cerita disebaliknya, Syabas telah memohon kelulusan untuk program CAPEXnya yang termasuk menurunkan kadar NRW di Selangor, namun tidak diluluskan.

Jika Kerajaan Negeri Selangor tak luluskan, syarikat konsesi tidak boleh teruskan program nak menambah baikkan infrastruktur airnya. Pembekuan ini, telah pun dibongkar dalam isu yang lepas, nak baca boleh klik SINI.

Jadi siapa dalang yang sabotaj Syabas? Kalau CAPEX dibenarkan, sudah tentu masalah NRW akan selesai. Paip-paip lama yang bocor akan digantikan dengan paip baru dan pembaziran air terawat akan selesai.

Inilah modus operandi puak Pakatan, sendiri reka isu, kemudian salahkan orang lain. Fitnah dan pembohongan sudah menjadi makanan rasmi puak Pakatan Haram ni. Kalau mereka tak sekat Capex, dah tentu tidak akan ada masalah pembaziran.

Khalid Gagap, gelabah gila, bila surat sekat Capex Syabas terkantoi hari tu. he he..

McTheory:
Bohong pandai, dah kantoi takut la pulak?

Tiada ulasan: