Selasa, 30 April 2013

PANASS!! Industri Hiburan Hancur Bila PR Memerintah? - NormanKRU #TolakPR #PRU13



Mc gunakan tweet Norman KRU sebagai tajuk, walaupun artikel ni lebih menyentuh kisah Faizal Tahir terasa dengan tweet Norman tu.

Memang lah rezeki tu di tangan Tuhan, tapi kalau tak usaha untuk dapatkan rezeki tu, sembang macam mana pun tak guna. Itulah yang dimaksudkan oleh Norman KRU dalam Tweet dia.. Takkan benda kecik macam ni pun Faizal Tahir tak boleh nak faham?

Puak-puak Pas kata sebelum ni nak "Islam" kan dunia hiburan melalui ideologi politik dorang, tapi masalahnya, dalam jubah Pas sendiri tu pun hancing baunya. Cuba korang tengok betapa hipokritnya pemimpin atasan Pas, mengata orang bagai nak rak, tapi akhirnya sendiri KANTOI ada video seks terlampau dengan wanita bukan muhrim.

Pas kononnya nak bawak artis berhijrah dengan join pentas ceramah dorang, akhirnya artis tak laku macam Abby serta Aishah dijadikan penceramah maki hamun pemimpin Islam lain diatas medium Pas. Pas sendiri tak dapat nak jaga partinya dengan baik. Macam mana Pas nak kita yakin bahawa Pas tu mampu membawa perubahan yang baik?

Soo, macam mana Pas nak makmurkan industri perfileman dan dunia muzik Malaysia kalau dalam parti dorang sendiri caca marba serta penuh dengan kepura-puraan?

Sekali lagi Mc tak nafikan rezeki tu di tangan Tuhan, tapi kalau sesuatu urusan tu diserahkan kepada yang bukan dalam bidang kepakarannya, maka tunggulah kehancuran yang bakal datang. Itu Mc ambil dari hadis sahih tau. Tak percaya cuba tanya si Faizal Tahir. Dia kan pandai agama.

Bila ditegur mulalah nak merajuk..

Jika anda pandai berfikir, tentu anda akan risau bila Pakatan memerintah Malaysia. Mereka tidak bersedia. Mereka hanya pandai bercakap dan tidak terbukti mampu untuk membuat kerja. Mereka gagal dalam menjaga negeri masing-masing. Jadi patut ke kita serah nasib atau masa depan kita pada orang sebegini?

Mc takut nanti, bukan hanya bidang hiburan saja bermasalah. Bidang-bidang lain juga akan turut lingkup di tangan Pakatan kelak. Janganlah kita menyesal bila negara kita yang aman ni jadi huru-hara. Kalau dah jadi macam tu, nak menyesal tak guna.

McTheory:
Fikirkan dengan bijak, bukan hanya untuk diri sendiri, tapi untuk generasi masa depan.

3 ulasan:

Awanama berkata...

hipoktit...FAIZAL TAHIR hipokritttt...ko cari makan mcm mna?? hahh ahli muzikkk...

Awanama berkata...

syabas Faizal Tahir...Rezeki dtg dari Allah S.W.T bukan BN bukan manusia bukan sape2..Tabik !

Awanama berkata...

Rezeki dtg dari Allah amat subjektif. Klu tak usaha... Allah akan tutup pintu rezeki. Klu x bersyukur juga ditutup pintu rezeki.. Rezeki juga bukan diterjemahkan dgn wang ringgit, tetapi anak, jodoh, keamanan, peluang menambahkan pahala juga rezeki. Oleh itu kita harus memilih pemimpin yg baik... pemimpin yg bijak memimpin dan terpimpin. In sha Allah... rakyatnya akan makmur dan aman. Alhamdulillah... pemimpin kini tiada celanya.