Jumaat, 26 April 2013

TERKINI!! Timbalan Ketua Pengarah Kastam Mati Di Tembak!!


PUTRAJAYA - Timbalan Ketua Pengarah Kastam Malaysia II (Bahagian Perkastaman dan Cukai Dalam Negeri) Datuk Shaharuddin Ibrahim meninggal dunia akibat ditembak di Lebuh Sentosa, Presint 7, pagi ini.

Beliau terkena tiga das tembakan di tengkuk dan pipi berhampiran lampu isyarat ibu pejabat polis Putrajaya.

Kejadian berlaku sewaktu beliau berhenti di persimpangan itu sewaktu lampu merah.

Ini adalah kejadian pertama seorang pegawai kanan kerajaan ditembak mati di Putrajaya.

Masih menunggu komen dari pihak polis untuk keterangan lanjut.

AL-FATIHAH

26 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Al-fatihah kepada arwah..

Tanpa Nama berkata...

ya Allah! Putrajaya tuh!! Kalo jadi kat Washington sah red alert kat sana.

Tanpa Nama berkata...

kalau ada system AES kemungkinan perkara ini tak akan berlaku.WALLAHUALAM.ALFATIHAH.

Tanpa Nama berkata...

Inna Liillahi Wa Inna Lillahu Rajiiuun.
Allahumma anzir Rahmah wa Maghgirrah fii maiyit.

Allahummaghfir li Shaharudin Ibrahim ibn Hawa

Tanpa Nama berkata...

Dkt ngan IPD Putrajaya ? ? Brani diorg wat keje . .takziah . .ALFATIHAH

Tanpa Nama berkata...

Innalillahi Wainna Ilaihi raji'unn.. Al Fatihah buat Allahyarham.

Moral of the story, penjenayah sudah tk hairan lagi dengan agensi penguatkuasa dan undang-undang. Siang hari, secara terbuka tembakan senjata api dilepaskan..

KDN tk pernah kaji ke, mcm mana kes jenayah melibatkan senjata api ini berlaku. Dari mana sumber senjata api masuk? Mana scanner hebat yg dikatakan diletak di sempadan2 negara?

Kes ini juga akan memberi 'moral support' kepada penjenayah2 lain utk memerangai pengawai2 penguat kuasa..

SYABAS MENTERI KDN.. menteri paling lembik dlm sejarah negara..

karunghitam berkata...

Akta ISA mesti diwujudkan kembali, bekalkan senjata berlesen kepada pegawai2 Agensi penguat kuasa seperti KDRM, SPRM.. penjenayah sudah boleh tembak di depan IPD, di pusat tarbir negara pulak tu..

Apa nk jadi dgn Malaysia skrg ni sudah tidak aman lagi.. inikah yg kita mahukan?? BEBAS..

Tanpa Nama berkata...

Setuju dgn karung hitam.ini adalah kesan drp pemansuhan undang2 induk ISA dan undang2 pencegahan lain spt EO dan RR...mencegah lbh baik drp mengubati...al fatihah kpd arwah

Tanpa Nama berkata...

Sudah sampai masanya semua kenderaan pegawai kerajaan menggunakan cermin kalis peluru (armoured glass).Jangan sampai pisang berbuah dua kali

Tanpa Nama berkata...

Inna Liillahi Wa Inna Lillahu Rajiiuun.
Allahumma anzir Rahmah wa Maghgirrah fii maiyit.

Allahummaghfir li Shaharudin Ibrahim ibn Hawa

Tanpa Nama berkata...

ini kalilah tukar kerajaan yg ada...menteri skg suma mkn rasuah byk...BR1M...BERI RASUAH 1 MALAYSIA

Tanpa Nama berkata...

LEMBU cacai PR 2.28ptg, le mmg hati binatang lah.. org ckp soal kematian pegawai kanan lu, lu tk kutuk penjenayah tp lu spin politik? Klu lu mau tau Pakatan Rakyat@Pakatan Devil lah yg sentiasa support penjenayah!

Tanpa Nama berkata...

xpyh nk mnyalak bab2 politik la kt cni...pg lntak la pr ke bn ke..esok bapak ko mati pn nk jdkn plitik gk ke???sdkah alfatihah la bro..

Tanpa Nama berkata...

Lim Guan Eng Chief Minister Penang yg paling kuat makan rasuah dan support chinese gangsters!!

INI KALILAH TUKAR PENANG.. kasi buang itu SELCAT fake Chief Minister!

Tanpa Nama berkata...

Ini profesional.Bermotor sambil menembak bermakna mmg terancang.Waktu nk PRU.Kaitannya politik& kuasa yg ada pada Allahyarham TKP ingin dihapuskan.TKP pula tegas & berani bersuara.Find Out musuh & siasat org yg paling baik.Kes high profile.Boleh libat bussinesman.menteri sehingga pm dan mantan pm jika penjenayah dlm negara.Org bawah tak buat ni.Pakar terlatih.Mengapa di Putrajaya?.Mossad..CIA..? tetapi semua sumber kes bermula dari dlm kerana beliau adalah penjawat awam.Asasnya dari tugas beliau.

Tanpa Nama berkata...

U.T.K?V.A.T?Special Assasin.Hrp PDRM tangkap betul2 penjenayah ni serta perkaitan2nya.Untuk apa dibuat begitu.Kastam tiada kaitan dgn Suluks,Tanduo,Lahad Datu.

Tanpa Nama berkata...

ni suma kesan dari bermulanya rusuhan2 di Malaysia...siapa yg mendorong rusuhan??? fikir sendiri.. akibatnya org tak hormat pd institusi pihak berkuasa..ni la jadi nya..

Tanpa Nama berkata...

ni bukan pasal politik, ini masalah penyeludup.., jgn nk dipolitikan sebah dia pengarah penguat kuasa...pencacai PR nk politikan smpai xtau apa lngsung

Tanpa Nama berkata...

"Dead people tell no lies" satu kematian tragis ke atas pegawai tinggi kerajaan 1MSIA jgn kita berprasangka buruk namun kita yang masih hidup terutama pihak berwajib perlu menjalankan AMANAH DLM MENCARI PENJENAYAH DAN MEMASTIKAN IA TIDAK BERULANG JIKA TIDAK AKAN DIADILI OLEH RAKYAT DI DUNIA DAN LEBIH PARAH OLEH ALLAH DI AKHIRAT

siti berkata...

Inna Liillahi Wa Inna Lillahu Rajiiuun.
dia meninggal hari jumaat dan di bunuh...dh confirm lepas siksa kubur...walaupun buruk dimata manusia..kalau lihat dri aspeks satu lagi beliau beruntung....kepada keluarga semoga allah ganti yg lebih baik

Tanpa Nama berkata...

takziah!!

Tanpa Nama berkata...

Salam dan setuju bukan masalah politik tetapi perlu ada taqwa dan iltizam politik untuk membersihkan keadaan dan mempastikan ia tidak berlaku lagi samada di Lahad Datu, Nibong Tebal, Jelapang, Kuala Lumpur, Georgetown dan juga Putra Jaya jika tidak tunggulah balasan Allah

Tanpa Nama berkata...

Orang putih cakap "you have to earn your respect" lebih kurang begitu..maknanya kalau mahu kita dihormati perlu bertungkus lumus membuktikannya yang kita mempunyai ciri-ciri ulung bukan menyalah pihak lain...WaAllah huaklam

Tanpa Nama berkata...

Setuju 100%, sekarang tugas rakan-rakan beliau pegawai kerajaan dari Bukit Aman memberkas penjenayah dan membersihkan nama Putra Jaya

Tanpa Nama berkata...

Jgn tunjuk hebat la wahai penjenayah2.ang tggu akan tiba masa ang.

Tanpa Nama berkata...

Dato Shahruddin Pegawai Tinggi Kastam yang JUJUR dan AMANAH. (bh.com.my)


Sementara itu, sumber memberitahu BH, pembunuhan Shaharuddin dipercayai ada kaitan dengan beberapa kes rampasan dadah oleh KDRM sejak awal tahun ini antaranya 73 kilogram dadah jenis syabu bernilai RM14 juta yang cuba diseludup ke negara ini melalui kargo udara Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) dari India pada 15 Mac lalu.

Katanya, mangsa yang disifatkan pegawai yang jujur, amanah dan beretika dianggap ancaman besar oleh sindiket penyeludupan bahan larangan ke negara ini.

Menurutnya, sebaik mengetuai Bahagian Cukai Dalam Negeri (CDN) import/eksport dalam Perkhidmatan Teknik (PERTEK), Shaharuddin menerima pelbagai ancaman termasuk ugutan bunuh.

“Berikutan penguatkuasaan undang-undang yang begitu ketat, kumpulan atau sindiket tempatan dan antarabangsa yang menyeludup dadah, rokok, mercun, minuman keras dan senjata api mulai berasa terancam.

“Bukan hanya ancaman daripada sindiket, kumpulan yang cuba menyeludup masuk barang yang tidak diisytiharkan atau lari dari cukai turut mengancam nyawa setiap kakitangan KDRM,” katanya semalam.

Sebelum dilantik Timbalan Ketua Pengarah KDRM pada 18 Ogos 2011, Allahyarham yang juga anak kelahiran Rantau, Negeri Sembilan adalah Pengarah KDRM Kelantan.

AL_FATIHAH..
Sedih, krn kehilangan insan yg amanah dgn undang, tegas, tidak takut pd kejahatan puak penjenayah.. Beliau dikira WIRA negara dan matinya Insya Allah sbg MATI SYAHID! AMinn