Khamis, 25 April 2013

TUDIAA!! Karpal Singh Jatuh Di Sebabkan Sabotaj Dalam Dap? #SavePenang



Lihatlah betapa teruknya parti DAP ni. Karpal Singh sendiri teraniaya angkara jentera bodoh DAP apabila tersembam jatuh semasa ceramah DAP di Taman Jajar, Jalan Medan York, Pulau Pinang.


Dengan pentas yang agak tidak mesra OKU, Karpal Singh terpaksa diangkat dengan kerusi beroda beliau ke atas pentas. Walaupun dengan mengunakan tenaga 4 orang yang cuba mengangkat beliau keatas pentas secara manual, Karpal tersembam jatuh.

Tidak pasti sama ada wujud unsur khianat atau sabotaj untuk mencederakan Karpal Singh oleh jentera DAP tetapi yang jelas, DAP tidak mesra OKU dan seolah-olah sengaja mencipta skrip Karpal Singh supaya tersembam tergolek di atas pentas.

Apa tidaknya. Jika kita lihat rakaman video eksklusif di bawah, tiada orang yang menyambut kerusi beroda Karpal Singh di atas pentas, satu perbuatan yang tidak cerdik jentera parti DAP. Adakah perbuatan ini disengajakan?


Lebih malang lagi ialah sambutan ceramah DAP itu tidak menggalakkan dengan kehadiran hayan 200 orang dan kebanyakan daripada mereka adalah orang luar kawasan tersebut.

Walaupun ahli-ahli politik DAP yang hadir selain daripada Karpal Singh, Jagdeep Singh, Lim Siew Khim, Jeff Ooi , Rayers dan Dr Ariffin Omar Ajk DAP hadir tetapi kehadiran mereka masih tidak mampu untuk tarik hadirin.

Mc difahamkan oleh sumber dalaman DAP, bahawa Karpal Singh tidak mengalami kecederaan tetapi jentera DAP ditegur keras kerana bertindak bodoh dan memalukan Pengerusi DAP itu.

Tetapi, janganlah pula Lim Guan Eng DAP dan kepimpinan DAP yang lain menunding jari menyalahkan BN dan UMNO ke atas insiden yang memalukan Karpal Singh kerana mereka memang terkenal menyalahkan parti lawan ke atas apa sahaja walaupun isu itu sebenarnya salah mereka sendiri!

McTheory:
Tak sangka jentera Dap ni bodoh-bodoh belaka!

31 ulasan:

Awanama berkata...

Karpal Singh tegaskan berkali2 dan semalam sekali lagi DAP sama sekali tidak akan setuju dengan perlaksanaan hukum HUDUD.

Yg jelas juga Manifesti PR tiada langsung sebut perkataan Islam, jauh sama sekali perkataan HUDUD. Jika yg dimenifestokan pun mereka boleh tipu dan mungkir.. apakah yg tiada dlm manifesto boleh dipercayai?

JANJI PAS ialah JANJI golongan MUNAFIQUN!

Awanama berkata...

Aku orang PAS.. :-) kalau mereka tak bersetuju memang patut pun, sbb memang mereka tak faham pasal hukum hudud, itu takde dalam agama mereka. yang aku tak faham, orang Islam sendiri yang tak nak jalankan hukum Islam. mereka berbangga2 apabila hukum Islam itu tidak dapat dilaksanakan. hudud tu hukum siapa? aku ke y buat? PAS ke? tak kan? hudud tu hukum Allah...

Awanama berkata...

buat apa undi PAS yg sekongkol dgn DAP yg terang2 benci Islam dn nk jadikan Malaysia negara Kristian. Yg tindas Melayu dn nk jadikan Ppinang dn Johor mcm Singapura ...sekarang ni pon di PPinang nk azan kuat2 pun tk boleh mcm Spura. Tanah dn bisnes Melayu dirampas dn dihalang. Kalau tkde pakatan syaitan ni sy akan undi hijau mcm dulu.

Awanama berkata...

Anwar juga tak bersetuju, apakah Anwar itu bukan Islam? Kalau Pas setuju kenapa tak buat di Kelantan dan Kedah. Kenapa perlu bercakap saja tanpa tindakan..

Awanama berkata...

Aku orang PAS.. saya tak cakap.. itu keluar dari mulut dan tulisan anda.. jadi saya tidak terbabit dengan y bernama Anwar.. saya cakap general untuk semua orang yang mengaku dia Islam.. kenapa DAP? bukan UMNO? ada banyak dalam sejarah jawapannya.. tapi satu dalam banyak2 tu yang paling penting, tak pasti samaada tuan y bijak pandai ketahui atau tidak jawapannya : kerana UMNO y tendang PAS dari pakatan yang pernah dibentuk dan seterusnya mengkhianati perjanjian persefahaman yang dimeterai pada tahun 1974.

Awanama berkata...

Emmm akhirnya Tuan Cai (pencacai PAS) sudah keluar dr sarungnya... sbb tu aku dh ckp org yg kenal Allah yg ikhlas dgn Islam wataknya bukan mcm tuan cai tu.

Dr awal aku lihat gaya tulisnyha sudah tau dia ni jarum iblis yg dtg ke blog kurang pengunjung ni utk laksanakan 'tugasan' perang saraf yg diberikan oleh tuannya.

Mula2 bawak imej 'warok', lepas tu bila jarum dh masuk sikit.. dia akan main jarum iblis lah utk hasut kita sokong kesesatan PAS.

Skrg ni tuan cai, jgn tengok pihak lain, tgk current state, ada tak manifesto HUDUD atau perktaan ISLAM dlm Pakatan Haram 2013?

Awanama berkata...

Tuan Cai, pandai ye tuan cai fitnah UMNO. Tuan cai boleh buktikan tak jelas tanpa ragu UMNO tolak Islam? PAS tk buat HUDUD pn kira kafir lama dh.. 22 tahun kt Kelantan.. usah jual tipu surat Tun M, sbb itulah fitnah.

Posting sblm ni tuan cai kata xmau kutuk org, xmau fitnah, lepas tu setiap posting dgn sulaman ALHAMDULILLAH.. bagus sgt kan kalau org tak tahu.. lakonan2 tuan cai. inilah dikatakan MUNAFIK.

At last sbrnya tuan cai nk deliver yg tuan cai nk suruh org sokong PAS? Sokong puak2 rosak Pakatan Haram. Allah tk perintahkan secara wajib khataei hukum HUDUD seperti wajibnya meng ESA kan Allah.

tp PAS tolak ke ESA an Allah. dgn mudah kalimah Allah disyirikan, elemen pluralisme yg blh bawak kufur tidak ditentang malah di dokong bersama2 PAS dn sekutu2 jahat dlm Pakatan Haram. Pelopornya ialah anak (betina) Anwar. Maaflah xsesuai sy nk panggil wanita pd betina itu krn wataknya hanya layak untuk binatang.


dn tolak UMNO? CHANGE? Maaflah tuan cai, jarum tuan cai boleh pakai dekat hindu mabuk tepi jalan.. but not us. Insya Allah sokongan padu saya pd UMNO.

Dlm

Awanama berkata...

Aku orang PAS.. :-) dari awal saya dah cakap, saya bukan alim lg waraq. saya yang paling rendah fakir,, fakir itu lebih sesuai untuk saya. Tuan jangan risau, saya xkan hasut orang, bukan motif saya berada disini untuk dihasut atau menghasut. saya sendiri suka bebas mendengar pandangan dan memberi pandangan dan membuat keputusan tanpa dipengaruhi sesiapa. jadi saya pun xkan buat apa y saya sendiri tidak suka.. hari ini saya bercakap pasal ilmiah, fakta, sejarah kerana saya lihat pengunjung hari ini bijak mengeluarkan soalan untuk berdiskusi. jadi saya tertarik untuk menjawab. mereka juga lebih pandai mengawal emosi. saya rasa tuan pun perasan.

Awanama berkata...

Aku orang PAS..:-) tak perlu panggil saya tuan.. panggail cai pun takpe..pencacai pun takpe..saya tak kisah..mungkin ini je y saya layak untuk dipanggil..takpe.. kurang2 saya sentiasa akan ingat rupanya saya ni hina.. :-) ada banyak juga perkara menarik yang dihighlight saya termiss.. macam azan kuat2.. kalau saya azan je kuat2.. apa nak kesah? hidup mati kita kerana Allah, azan je kuat2.. "contoh kiasan general :tak semestinya semua pandangan ayah kita, kita setuju. ada juga kadang2 kita pun tak bersetuju. setiap orang ada pandangan dan interest masing2. orang tua2 kata rambut sama hitam, tapi hati lain2. kalau tanya saya, azanlah kuat2. itu seruan dari Ilahi. kalau manja2 slo2 sangat nanti subuh orang tak bangun. biarlah orang maki kita sbb azan kuat, buatlah apa y Allah suka itu lebih baik"

Awanama berkata...

2008 saya undi pas
2013 maaf lah pas..BN lebih baik dari anda..

Awanama berkata...

Aku orang PAS.. takpe undilah..itukan undi anda.. hak anda.. xde sape akan larang.. cuma pengalaman tuan dan saya terbalik itu sahaja.. tak de sebarang isu besar.. undilah kepada siapa y anda yakin.. kalau pemimpin BN anda yakin.. undilah.. sbb Allah je y Maha Mengetahui yang mana satu pemimpim pilihan.. kita memang tak tahu,, cuma kita mengikut keyakinan yang ada pada diri kita, itu aja. saya nasihatkan untuk diri saya sendiri utamanya, dan tuan juga dan pengundi semua marilah kita istikarah. dalam membuat pilihan y sukar kita sama-sama mintalah petunjuk dari Allah.

Mat Bukit Hijau berkata...

Syabas,orang Orang PAS,yang memahami perjuangan islam daningin memartabatkan bangsa dan celik politik semasa comform akan undi Pakatan...
Ulama adalah pewaris nabi..kalau yang nie kita xamau ikut..siapa lagi yang kita nak ikut dan perlu dicontohi.
sahabat-sahabat yang keliru tolong buat solat istiqarah sebelum memilih pemimpin...Comform jika anda dilaksanakan solat istiqarah anda akan pilih PAS atau Pakatan...

Awanama berkata...

kasihan tuan cai PAS, tuan cai cuba macam2 untuk cucuk jarum, tp Insya Allah takkan berjaya ubah apa2 krn yg salah tetap salah, kerosakan dlm PAS tuan cai tk mampu nk pulihkn krn PAS dianggotai oleh org2 yg tidak benar dlm kata2.. yg Tuhan beri ilmu tp mereka seleweng dan ZALIM.

Tuan cai, buat apa tuan cai duk membebel kt sini kalau xde sebb kan? Berapa upah kh tuan cai dpt jika diberi upah utk kerja2 ini?

Adalah upah tuan cai itu lebih hebat dr azab Allah di akhirat semata2 utk 'menjilat' org2 sesat lagi rosak Aqidah itu?

Awanama berkata...

Tuan cai/ Mak Bukit Hijau, jelma dgn macam2 nick tk upaya kot nk lawan ketentuan Tuhan. Siapakah ulamak? memang "Al ulama warrosatun anbia'.." tp senang2kah PAS nk cedok mengaku dan ambil untung atas dalil itu utk paksa org Melayu undi PAS (yang dilaknat Allah..Aminn)

tp pencacai PAS, tolonglah jgn perasan kamu dr golongan ulamak (PAS), kamu adalah dr kelompok 'ularmak' yg tidak pun mewarisi ciri kepimpinan dan akhlak Rasulullah.

Kamu zalim pd org lain, zalim pd UMNO dgn putar belitkan agama utk fitnah dn jatuhkan mereka.

Ulamak ialah bercakap benar wpun pahit. Tp Nik Ajis xpernah ckp benar, dia tidak ada akhlak, malah beliau seorng yg menyeleweng.

Beliau banyak berkata2 yg boleh jatuh syirik dan kufur pd Allah.. menghina sesama Islam hany akrn orgitu bukan PAS..

usah bawaklah bukti2 yg ada skrg dgn macam2 bentuk sesat PAS. Pencacai PAS sudah PEKAK dan TULI mcm mana dlm Al-Quran habaq mai bangsa Bani Israel jd PEKAK TULI dgn ayat2 ALLAH..

Awanama berkata...

Aku orang PAS.. "Kalau Pas setuju kenapa tak buat di Kelantan dan Kedah. Kenapa perlu bercakap saja tanpa tindakan.."
yang ini saya nak jawab.. tapi kalau saya jawab janganla pula kata saya hentam tuan. tidak.. biarlah kita berdiskusi
secara ilmiah, secara terbuka dan secara baik.. saya tertarik nak jawab tapi saya tak tau banyak,,
saya ni fakir...mana ada ilmu..nak banding ngan tuan..lagi tinggi ilmu..boleh buka blog dan sebagainya,, saya ni menulis
je pun yang boleh.. jawapan saya jangan percaya bulat2, mungkin juga saya ada salah sbb saya
cetek ilmu n bukan orang kelantan . kena rujuk orang kelantan dan mereka y lebih arif. cuma...saya ni kat mana pun saya berada saya sokong hudud,
kalau saya di sabah sabah la,kalau di penang penanglah. kalau di singapore singapore lah.
dimana pun saya berada saya sokong hukum Allah dilaksanakan.


jawapan sy: artikel 3(1) perlembagaan persekutuan kata islam is the religion of federation….
Islam adalah agama persekutuan tapi ia memberi maksud ‘agama rasmi’ dan agama ibadah…
Apa2 yang rasmi kena guna agama islam.. cth doa buka majlis…
Agama ibadah tu membawa maksud sepertimana dalam jadual 9 list II state list….
state list ada senaraikan kesalahan Islamic criminal.. tapi ia hanya kepada kesalahan yang setakat perkara ibadah sahaja.. x puasa, x zakat, xpegi solat jumaat… pusaka, hukumannya penjara 3 bulan atau denda 3ribu rasanya…. Xingat jumlah..
oleh kerana perlembagaan adalah perundangan tertinggi, akta atau enekmen semua kena ikut perlembagaan. Jadi kalau hukuman tu melibatkan selain yang dinyatakan … mmg unconstitutional… (tak valid) . cth hukuman qazaf… ianya bukan denda atau penjara…
Bila x valid, mereka boleh buat rayuan di mahkamah… dan senang2 saja mahkamah akan batalkan hukuman hudud atas sebab power ultra vires.. excising hukuman beyond the power

so walaupun Undang2 hudud telah diaktakan di Kelantan. Kalau x silap saya pada tahun 90an lagi.
Dia panggil enekmen kanun jenayah syariah (kalau x silap saya). Dalam enekmen tu dah termaktub ttg syariah hudud.
Enekmen tu dah diluluskan di dewan undangan negeri Kelantan dan mmg sedia utk dilaksanakan..
Dari segi pelaksanaan.. tidak ada sebarang kekangan dari sebelah pihak kerajaan negeri. Tiada tentangan dari sesiapa pun dalam parti.
Walaupun berjaya di negeri tetapi surat ke kerajaan negeri kelantan tidak membenarkan pelaksanaan hudud, kalau laksana jugak kerajaan akan buat sesuatu…
Maksudnya…. Kerajaan negeri tidak ada kuasa untuk laksana. Jadi kerajaan pusat akan amik tindakan … termasuklah sehingga boleh merampas balik kerajaan
ia satu halangan besar terhadap kerajaan negeri..

dari segi pertindihan juga, kesalahan hudud telah termaktub dalam penal code di bawah kuasa kerajaan persekutuan. Ini juga salah satu ground for power ultra vires, excercising beyond the power..

jadi, kerajaan negeri Kelantan dah sediakan setakat termampu, tinggal kerajaan pusat yang diketuai oleh Pemimpin dan ahli2 seperti tuan
untuk menyediakan laluan dengan melakukan beberapa perubahan kepada perlembagaan dan memberi kuasa yang tidak boleh dipersoal selepas dilaksanakan…
Ini untuk Islam...Kerana islam.. siapa pun pemerintah,,ini tanggungjawab kita..

Awanama berkata...

Aku orang PAS.. sbb tu lah rakyat kelantan marah,, bila orang pertikai mcm ni "Kalau Pas setuju kenapa tak buat di Kelantan dan Kedah. Kenapa perlu bercakap saja tanpa tindakan.."
kita x duduk dikerusi y mereka duduk, kita xpakai selipar y mereka pakai, kita x alami apa y mereka alami..sbb tu kita tak faham kenapa mereka menolak sejak dulu.. kalau kesenangan boleh dimiliki, semua orang nak kesenangan tak de siapa nak susah,, tapi pernah tak kita selidik kenapa mereka menolak dari dulu??? kita x rasa apa y mereka rasa. letak duduk diri tuan di tempat mereka, baru tuan akan tahu apa yang mereka rasa.

Awanama berkata...

tuan cai toklah duk buat2 puji saya, nk puji nu Allah Ta'ala.. sy bukan buleh bg manfaat ka mudharat ka pd tuan cai kalu puji ka..

Oooo mcm tu ka alasan tuan cai.. tuan cai copy paste dari mana tuan cai? Tuan cai rasa zaman la ni buleh ka nk muhong org dgn cara cmtu? dak kot.. lgpun Allah Maha mengetahui..

Hudud jgn jd alasan utk tipu manusia, murka Allah sgt besar bg org yg main2 dgn hukum-NYA. Xmampu buat jgn main2 dan cari pasai hukum pihak lain.

Ni saya paste dr sumber PAS jugak, utk tuan cai tgk2..


5 April 1993 - Mesyuarat Lajnah Politik dan Pilihanraya PAs Kelantan telah memutuskan bahawa Hukum Hudud tidak akan diwartakan.

25 November 1993 - Dewan Undangan Negeri Kelantan meluluskan Hukum Hudud namun masih belum diwartakan.

9 Oktober 1994 - Lajnah Undang-undang dan Guaman PAS Pusat telah memutuskan Hukum Hudud adakah satu undang-undang yang sah dan boleh dikuatkuasakan dan tidak bercanggah dengan Perlembagaan Persekutuan.

3 Oktober 1996 - Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Wan Abdul Mutalib Embong pertikai mengapa kerajaan Kelantan tidak bersungguh-sunguh mahu melaksanakan khususnya dalam bidang perundangan.

3 Oktober 1996 - Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Wan Abdul Mutalib Embong pertikai mengapa kerajaan Kelantan tidak pernah membuat permintaan kepada PAs Pusat untuk mendapatkan pandangan dalam Hukum Hudud.

3 Oktober 1996 - Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Wan Abdul Mutalib Embong pertikai mengapa kerajaan Kelantan tudak pernah mengemukakan rangka atau 'blue print' ke arah perlaksanaan syariat.

18 April 1998 - Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Wan Abdul Mutalib Embong persoal mengapa kerajaan Kelantan belum melaksanakan Hukum Hudud sedangkan mampu dan berkuasa melaksanakannya.

Awanama berkata...

Tuan cai, bab pencacai PAS nk salahkan persekutuan dan BN ni cukup pantas kan. ya lah nk bangkang nk cari salah tu mudah kan.

Saya nk habaq mai.. Islam ni agama Mukjizat, Allah sentiasa bantu bg org yg ikhlas dan benar. Perlaksanan HUDUD di Kelantan 22 tahun disandarkan pd BN jgk? Tuan cai lupakah skrg ni Enakmen Agama Negeri Kelantan terletak dibawah bidang kuasa Sultan Kelantan dan negeri MAIK bukan Persekutuan.. jika ikhlas dan sungguh PAS nk buat HUDUD mulakan lah di bawah undang2 Syariah negeri.

Tp itulah Munafik bila bercakap tentang hukum Allah.. itu ayat2 dululah.. ayat2 2013 mana ada lagi Islam.. HUDUD langsung xbunyi..

UMNO BN ada masukkan 5 perkara MAQASID SYARIAH yg merangkumi perundangan HUDUD dlm maksud itu dlm MENIFESTO Kerajaan BN PUSAT..

Awanama berkata...

Aku orang PAS.. betullah kata orang
walau berbakul.. walau berlori kita explain.. mereka bukan mencari kebenaran.. mereka hanya rasa mereka saja y benar.. besarkan skop diskusi pula.. orang Islam ada di kelantan sahaja ke? tuan kata tuan orang Islam, kenapa kerajaan Tuan tak jalankan hukum hudud dan tuan berbangga dengannya? berapa tahun kerajaan Tuan memerintah? 50 thn? tak pernah terfikir? buat2 tak fikir atau bagaimana? Sudah tiada ulamak ke dalam kerajaan tuan sampai tak seorang pun nak memartabatkan hukum Allah? tuan sendiri pula bagaimana, apa sumbangannya untuk memartabatkan hukum Allah? dari dulu sampai sekarang pun cuma kelantan je y dominan, kenapa? kerajaan y tuan duduk sekarang bukan kerajaan Islam ke? mana sejarah perjuangannya?

Awanama berkata...

Tuan cai.. tolong habaq sat manifesto bukan janji PR ada sebut dk perkataan Islam.. 1 pun tkpa lah klu xbyk.. ada tak? HUDUD ada? perlaksanaan maqasid syariah ada dak? Klu xdk tok sahlah dk jadi rantai2 munafik nk muhong.. berganda tau dosa2.. tuan cai rasa amalan pahala dh byk dh kot dr dosa? kan?

Awanama berkata...

Tuan cai..
Kerajaan sy kerajaan PAS Kedah.. wata xbuat apa2 pun pasai HUDUD atau pencegahan cara Islam? maksiat berganda.. lulus pusat2 hiburan lg banyak dr zaman UMNO?? mcm mana?

UMNO BN tk pernah gunakan HUDUD sbg galang janji tuk raih undi.. tp perkembangan Islam dibuat tangga demi tangga.. Insya Allah akan sampai juga.. yg penting Allah Redho.. tk bohong tk munafik mcm PAS.. jnji tp tk buat!

betuilah depa kata mereka ni taksub. Hujah mereka hanya ikut hawa nafsu.. salah sndiri semua jatuh pd org lain.. kucing mati pun salah UMNO BN/Krjn Pusat.. kalah PRK N9 dulu salahkan HUJAN!! sapa yg trunkan hujan depa tk pikiaq.. Allah yg turunkan hujan.. mcm ni punya sesat ka boleh percaya dgn main2 HUDUD?

Tuan cai...kita tutup buku tipu helah PAS 1993 dlu.. kita bukak buka 2013.. manifesto PAS HUDUD mana dia??

ada sebut dk ISlam?

ada sebut dak?
UMNO BN ada sebut dak klausa manifesto yg kait pasai Islam dn Syariah?

antara dua ni mmg tk sempurna.. tp mana satu yg paling buruk? mudharat teruk? BN ketuanya ialah UMNO-Islam.. PR ketuanya? sapa2 sja yg kuku besi-DAP. so cmna ni? Islam wajibkan kepimpina org Islam ketuai negara.. tp PR sapa yg aturkan? perlembagaan apa PR pakai? perlembagaan LOrd Reid atau Karl Marx (Mat Sabu, PSM)

jgn muhong naa.. Munafik tau..

Awanama berkata...

Aku orang PAS.. Alhamdulillah... kata la apa pun tuan.. 5 Maqasid syariah y rajin disebut pun, faham ke apa maksud nya? sedangkan halal haram sendiri tidak diamalkan sepenuhnya. contoh general: halal haram hanya pada makanan sahaja ke? aurat, bersentuhan lelaki dan perempuan bukan muhrim halal ke? bukan tu sahaja luas... terlalu syumul Islam ni, kawen ikut islam, makan ikut islam, perbankan nak islam, insuran pun islam, seluruh kehidupan kita x lari dari Islam. semua nak islam... kalau kita nak semua Islam, kita kena faham pasal Islam. Islam bukan separuh-separuh, yang ni aku suka aku buat, yang ni aku x suka xyah buat. Islam ni syumul,, faham betul-betul2 pasal Islam...lihat Pemimpin2 tuan, tuan lihat sendiri dia amal separuh2 ke, dia amal penuh? siapa berani tegur pemimpin2 ini? tuan? ulama' y dah 50 thn bersama mereka berani tegur? jawapannya..tidak..tidak ada seorang pun yang berani menegur..kerana power y ada. power inilah y nak kita balancekan..

Awanama berkata...

PRU13: Kerajaan BN pelihara, majukan syariat Islam - Najib
2013/04/25

PEKAN: Pengeruai Barisan Nasional (bn), Datuk Seri Najib Razak berkata Kerajaan BN memelihara dan memajukan syariat Islam serta menaiktaraf manifesto BN sebagai aku janji untuk rakyat kerana ia akan dihitung oleh Allah di akhirat.

Beliau berkata demikian ketika merasmikan Wacana Pembangunan Ummah di sini, sebentar tadi.

Awanama berkata...

Tuan cai tanya sy tuan cai paham ke apa dia prisip Maqasid tu? Sy rasa pemimpin UMNO ada kelemahan tp depa tak angkuh ujub mcm pemimpin PAS.. tk buat apa tp sembang mcm tuhan.. dosa pahala makhluk mereka nk aturkan.

Tuan cai..kenapa pencacai PAS suka lihat Islam pd sudut hukum org lain? Cai PAS tk kena hisab ke kt akhirat? Salam sentuh tangan itu ada khilaf dn beberapa betina Melayu dlm Pakatan Haram juga amalkan. Pemimpin2 liberal PAS juga sudah mula salam tangan perempuan termasuk juga yg berlakon warok dpn, tp di dlm hotel bukan sekadar bersalam malah lebih dr itu.. tuan cai jgn bohong Allah.. parti anutan tuan terlalu byk bohong soal Islam.. cukup byk Munafik.. buat tk serupa bikin


Bekas2 pemimpin Ulamak PAS spt Dr Mohd Noh Idris pernah beritahu Nik Najis suka ambil potong2 ayat Al-Quran dan sembunyikan sebahagian yg lain prepare utk ceramah atau juga penerbitan PAS.

Apakah Isle cara PAS ialah mcm itu? benarlah apa yg tuan cai katakan.. apa yg tuan cai katakan terpalit sebijik2 pd si pengata itu..
DS Najib difitnah sambut Thaipusam Mufti Perak terus tegur dan DS Najib mengadap beliau utk jelaskan.. Nik Ajis boleh ka ditegur? Anwar? Zul Nordin dimaki Nik Ajis krn ditegur berkaitan ayat Allah SWT dlm Surah As-Shof- Aulawiyat kepada Muslim mengatasi org kafir.. tuan cai buat2 pekak kn??
kan..kan.. tuan cai..

Awanama berkata...

Aku orang PAS.. saya xkenal nik aziz..maksud saya tak pernah pun jumpa dia depan2 tengok dia depan mata.. jadi saya x berani cakap.. tapi itu tak bermaksud kalau dia di depan mata saya xkan tegur. tegur ke arah y lebih baik itu wajib. isteri dia keluarga dia saya tak kenal seorang pun. anak murid dia lagi lah, tak pernah kenal. macam mana saya nak bercakap mengenai orang y saya x kenal. memang setiap orang ada kelemahan, saya sendiri pun banyak y lemah.. itulah y saya xberani untuk ulas benda y saya tak tahu. begitu juga dengan pemimpin tuan mereka juga ada kelemahan. semua orang ada kelemahan. itulah kerana apa saya ada dalam blog ini, aktif bukan kerana nak mencari kesalahan. tetapi mencari titik persefahaman. mereka diundi dan menjadi seperti apa y diinginkan. kita?? kita xde sebarang keuntungan pun?? dengan mengata dengan mengeji,, hanya untuk Pilihan Raya kita berkelahi?? untuk apa?? esok lepas mengundi tuan tak kenal saya pun xkenal tuan, mana tahu duduk sebelah2 di masjlis ilmu, di majlis jemaah bersama, kita tak tahu. takde sape akan tahu apa akn jadi esok. saya nak ajak kita bersatu. walaupun fahaman kita berbeza.

Awanama berkata...

Birds of the feather flocks together.Jika kita d ciptakan sebagai bangsa Melayu dlm rahim ibu kita ....tak ada kekeliruan semasa pencitaan ...hidup dlm rahim ibu selama < >9 bulan dan d kurniakan nekmat insan Islam dan Iman besyukurlah kerana itulah nekmat redho Allah pada bangsa Melayu.Hargailah nekmat kurniaan Allah dgn memelihara kesucian Islam...rezeki yg cukup.....anak 20 tak ada yg mati x makan...dan qana'ah ...say TQ Allah. Zolamtu nafsi faghfirli..

Awanama berkata...

Aku orang PAS.. saya sambut.. Alhamdulillah.. semoga ukwah sentiasa kuat.. amin.. saya ada urusan kerja akan keluar sekejap.. teruskanlah berkempen diskusi dengan bahasa yang cemerlang.. nanti saya ziarah lagi.. Assalamualaikum.. :-)

Awanama berkata...

Kpde tuan2,,,takboleh ke kite sesame melayu bersatu,,adakh kite pas atau bn...sekurng nye janganlah saling mengejek

Awanama berkata...

Bagus jawapan ni, orang umno cakap puluh kali pun tak faham

Kelantan nak buat tapi kalau buat akan jadi isu undang2 dengan perlembagaan

Nak buat kene cara bijak

Thank bro

Awanama berkata...

Tuan cai PAS.. nik nazis tuan cai xkenal ye..so xboleh kutuk atau komen? macam mana pula dgn org lain mcm Dato Seri Najib atau org UMNO? tuan cai dh kenal dh tido sebantal ke tuan cai komen sakan?

Tuan cai usahlah jadi manusia yg Munafik.. tak untung apa.. malah akan dpt dosa shj.. ckplah benar krn Allah bkn krn taksub pd parti rosak PAS laknatullah..

Semoga sy diselamatkan dr terjadi spt tuan cai PAS.. dan moga tuan cai diberikan hidayah.

Awanama berkata...

Jika sudah tahu kapasiti PAS tidak mampu utk laksanan HUDUD, kenapa dibohongi pengundi dengan ayat JIKA MALAM INI PAS MENANG, ESOK PAGI SEBELUM AYAM BERKOKOK, HUDUD AKAN DILAKSANAKAN..???

Sudahlah berjanji atas kesucian hukum Allah lepas tu bohong, lepas bohong putar belit pulak..

UMNO xjanji apa dan UMNO tahu mereka xbrani dan xmampu.. sekurang2nya UMNO xbermain2 dgn hukum Allah dan menipu umat Islam..

PAS LAKNATULLAH.. moga Allah azab dan hancurkan PAS spt mana diazab puak2 penentang Allah dan Rasul suatu zaman dlu.. AMINN!!