Ahad, 16 Jun 2013

PANASS!! Tangguh Bina Pusat Tahfiz Sains Pulau Tuba, Bukti Kerajaan BN Kedah Kejam!!



Puak Pas dok sebar kata Kerajaan BN Kedah nak tangguhkan pembinaan Pusat Tahfiz Sains Pulau Tuba. Siap ada kenyataan media dari Ketua Pemuda Pas Kedah. Kerajaan negeri baru kata nak tangguh, tak kata pun nak batalkan, tapi puak Pas punya lompat, serupa kata nak batalkan dah.

Kalau betul Pusat Tahfiz tu penting sangat, awat Pas tak pulun buat dalam masa 5 tahun depa dok perintah Kedah?

Nak tau cerita sebenar?

Ceritanya macam ni, Pusat Tahfiz Sains Pulau Tuba Langkawi tertangguh disebabkan segala peruntukan untuk projek tersebut telah habis digunakan oleh Kerajaan Pas Kedah semasa mereka memerintah dulu.

Maknanya duit untuk buat projek tu, Pas pakai untuk projek lain, ataupun mereka dan kroni dah kebas duit projek tu!!

Sebab tu selama 5 tahun mereka memerintah dulu, mereka masih gagal untuk sambung balik projek Pusat Tahfiz tu. Nak sambung apa duit dah takdak!

Lanie depa pulak tuduh Kerajaan BN Kedah saja nak tangguh projek tu. Apa punya syaiton puak Pas ni. Lahanat sungguh!

Depa buat taik, kita pula nak kena cuci. Dah tu siap tuduh dan fitnah kita bukan-bukan. Apakah ini parti Islam? Atau parti syaiton?


McTheory:
Fitnah tu macam sarapan pagi la bagi puak Pas ni, hari-hari kena buat!

7 ulasan:

Awanama berkata...

Manusia beb.. Aku nk stori sikit psl 1 brader yg aku respek giler mlebihi smua ulamak politik dahi itam jaggut panjang ni, bulan puasa brader ni ngaku xpenah puasa kcuali hri ahad, dia 1 tmpt keje ngn aku, kitorang buat ship repair kat spore, punca x puasa psl dlm perut kapal tu tlalu panas, pnah bpuasa tp pengsan, jd dia hnya bpuasa ganti pd hri ahad spanjang tahun, solat x penah tnggal, mulut pn x pnah nipu dn carut, cra bpakaian pn xde la bjubah tnjuk alim, bila aku bandingkn ulamak politik ngn brader ni mcm langit ngn bumi, aku betul2 ilang respek ngan ulamak2 politik yg idup makan dan muntah fitnah ni, seolah diorag x pcaya pd pmbalasan hri kiamat, apa guna mpejuangkan Islam dgn cara mnipu dan fitnah ni?

Agaknya berkata...

Mungkin juga ustaz2 lupa yg semakin tinggi kedudukan semakin dahsyat ujian yg dihadapi. Mungkin x perasan dah tergagal dlm ujian. Mungkin patut org2 yg lebih tinggi ilmu & kedudukan memberi peringatan. Mungkin juga tiada yg menegur agar ustaz2 ini menjadi ujian bg umat islam yg lain. Allah hanya menduga supaya terserlah org2 yg bertakwa diantara kesemua umat2 islam....mungkin shj...Allah shj yg tau....

Awanama berkata...

sedap je bunyinya..ulamak dahi itam berjanggut pjg...hehehe.

tambahan..berspender putih..hehehehe

Awanama berkata...

tu dah byk org tegur...ulamak di luar pas pun dah tegur...ooooo semua kena hentam..kata anjing Umno..kena bayar.di Umno..mcm mcm..bukan lebih baik jadi bahak lawak kat masjid..

Mana boleh tegur ulamak pas..ahli syurga.

Awanama berkata...

Jadinya lupala kot yg ustazpun ada ujian....ulamak pon lupa la juga kot....

Bahaya.....bahaya.....

Awanama berkata...

wei hangpa nk tau ostad2 lah paling MELAHAP la ni tmbah2 ostad PAS haramjadah!

bergaulah dgn depa baru tiap sikap sebenar depa yg berselindung dgn imej dan kitab2 ilmu Islam (wpun xsemua tp majoriti).

Puak2 ini lh yg melalak soal krjn xbetul ini xbetul tp depa lah kaki songlap, tk jaga amanah kerja, yg tau nk tambah.tukar keta mewah, tambah bini, buat rumah besar2, lepas tu berniaga dgn ayat2 Al-Quran utk cari untung dunia!

Ostad2 PAS, depa xde rasa nk takut apa klu fitnah dn bohong, main politik kotor krn mereka rasa kitab agama brada di celah ketiak mereka, boleh naipulasi anytime.

Awanama berkata...

PAS la ni mcm org GILA TALAK dan SEWEL. Masa depa perintah dulu nk buat sebutir masjid pun xboleh urus, ROBOH lagi adalah krn DUIT!!

Skrg ni mereka malu dan terbodoh dgn kegagalkan lalu, cuba nk meludah sana sini kpd UMNO BN Kedah.

Mc, geng hangpa kena laju main ayat dgn puak PAS haram jadah ni.

Kena lawan balik dgn ungkit serang depa, jgn tggu depa serang kita.

Korek sampai lubang cacing apa depa buat dulu 2008 2013.

Klu depa duk sebok nk bangkitkan fitnah begini, pakai balik tajuk yg sama (cth isu Tahfiz Pulau Tuba), buat entry khas dan cerita balik pd rakyat apa depa buat.

Awt bila BN baru ambil alih cpt2 depa ckp pasai rakyat dan agama? dulu depa pikiaq ka pasia rakyat? air pun buat berniaga, sampah pn xreti nk urus.

Jgn kasi can..