Khamis, 18 Julai 2013

PANASS!! Demi Dap, Muslimat Pas Maafkan Alvin dan Vivian! #HinaIslam


Lepas membaca kenyataan dari Ketua Penerangan Muslimat Pas, Mc hanya tersenyum, jika sekarang ni umat Islam sedang 'bara' dengan tindakan Alvin dan Vivian kerana menghina Islam dan bulan Ramadhan. Ada insan yang beragama Islam, tak sensitif dan terus menyatakan sokongan kepada blogger prono ini. Memaafkan tu, umpama menyokonglah.

Mc taktau nak kata apa, muslimat Pas lebih memilih politik dari martabatkan Islam. Patutnya, agama kita tak boleh di 'cuit' pun di Malaysia ni, sebab Islam adalah agama rasmi, tapi puak Pas lebih sayangkan 'persahabatan' mereka dengan Dap dan demi selamatkan undi cina, mereka sanggup abaikan Islam.

Baca apa Penerangan muslimat Pas tulis,


1. Ia adalah satu jenaka yg agak biadab terhadap ummat Islam dan Islam itu sendiri. Tidak wajar dilakukan dan pasangan ini wajib meminta maaf secara terbuka kepada seluruh ummat Islam. Mereka perlu disedarkan bahawa ianya melanggar sensitiviti agama dan mereka wajar dibimbing agar faham dan tidak berterusan melakukan kesilapan ini.

2. Walau bagamanapun...dlm bersempena bulan Ramadhan Al Mubarak yang sinonim sebagai bulan kasih sayang,bulan kemaafan dan keampunan, adalah wajar kita menangani dan mendepani isu-isu seumpama ini dengan jujur, hikmah dalam berdakwah hatta bersifat pemaaf. Jgn bakar kemarahan kita dan menidakkan kemaafan walaupun yg mlakukn kesalahan adalah daripada mereka yang bukan beragama Islam. Seerah perjuangn Nabi SAW banyak menunjukkan suri teladan tika berhadapan situasi seperti ini. Ia perlu dihadapi secara dakwah, bukannya hukuman kejian kutukan dan celaan. Biasalah mereka tidak atau kurang faham. Maka tugas kita dakwahlah sehingga mereka faham dan berubah.

3. Adalah tidak wajar bila ada pihak yg dilihat sengaja menghangatkan isu ini dan menaikkan kemarahan ummat Islam secara tidak bertanggungjawab. Terus mengapi-apikan semangat permusuhan dan ketegangan agama dan kaum hanya kerana tindakan seorg dua orang bukan Islam yg tidak sensitif dan kurang bijak adalah satu tindakn tidak bertanggungjawab dan merendahkan diri kita sendiri sebagai orang mukmin yang bijak dan pemaaf. Hatta merendahkan kemuliaan bulan kemaafan dan keampunan ini.

4. Jangan lepaskn peluang kita berdakwah terhadap orang bukan Islam hanya kerana kesombongan kita atas keIslaman kita lantas semudahnya memandang orang lain sebagai rendah. Islam bukan agama yg sombong. Islam itu rahmat kpd sekalian alam.

5. Justeru, semua pihak harus menghentikan polemik kebencian ini. Pasangan yang bersalah juga wajib segera sedar insaf dan memohon maaf.

6. Saya juga secara jelas melihat betapa isu ini telah diambil kesempatan oleh pihak-pihak tertentu sebagai satu cara untuk menang dlm PRK N01 Kuala Besut. Menakut-nakutkan ummat Islam dengan kemenangan PAS dan Pakatan Rakyat. Seterusnya menjadikan sbg faktor utama melegitimasikn pindaan terhadap Akta Multimedia yang hakikatnya bertujuan menyekat kebebasan rakyat daripada mendapat maklumat daripada sumber lain selain daripada media milik proksi umno bn.

7. Ia adalah suatu tindakan yang sangat berniat jahat dan dilakukan secara terancang fasa demi fasa. Rakyat mesti menolak propaganda n modus operandi yang jahat ini dgn berhenti daripada menjadi mangsa adu domba dan fitnah jahat regim diktator BN. Enough is enough to BN!

Aiman Athirah Al Jundi
Ketua Penerangan
Dewan Muslimat PAS Pusat

Mc ambil dari FB Ketua Penerangan Muslimat Pas, kalau tak percaya boleh tengok kat SINI.

Dalam kenyataan muslimat Pas, anda rasa siapa yang berpolitik sekarang ni? UMNO/BN ka Pas?


McTheory:
Agama kena caci, pun boleh politik lagi?

17 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Cakap pasal islam tapi tak berjuang untuk Islam, orang apa ni, sesama islam nak bermusuhan sangat, sampai sanggup doa untuk hancur orang, perjuangan apa ni????? Dunia hai dunia.

Pendidik Tegar berkata...

gile dah muslimat PAS, org tu bukannya salah pasal isu Bak kut teh je, yg porno seks tu, yg buat kibar bendera BN berbogel tu..aphal, apa jadahnya nak dibiarkan..hukum dulu pastu baru tengok mamat kapir ni nak berubah atau tidak

Tanpa Nama berkata...

Pas dh jadi angau sbb terlalu cintakan undi cina dap.

Tanpa Nama berkata...

Ini lah orang2 peninggalan C Nik Aziz, konon nak berdakwah, tapi sebenarnya nak berpolitik, rasanya perempuan macam ini lah kita kena berhati hati..pakai tudung tapi sebenarnya hati cukup busuk, terutama pada bangsa seagama dengannya...macam C Nik Aziz yang dah hampir mampus tu..konon nak berdakwah, guna nama Islam, guna identiti Nabi, guna ayat itu ayat ini..tetapi dakwah mereka sebenarnya dakwah yang paling tidak Ikhlas...Harap orang2 Islam kat Msia ni jangan lah terpedaya dengan PAS ini..kerana mereka ini ala..Al-Arqam..cuma mereka belum tunjuk kan belang mereka lagi..cukuplah sekali bangsa Melayu Msia ini di sesatkan oleh kumpulan al-arqam tu...jgnlah kita sesat lagi dek Politik PAS ini.

Tanpa Nama berkata...

http://www.ustazshauqi.com/2008/07/sikap-pemaaf-dan-lemah-lembut.html ok..pasal Zulkifli Nordin Hina Agama Hindu Boleh la!!??..Ibrahim Ali Nak Bakar Kitab Bible x pe la!!!??Islam x ajar pun kita hina agama orang lain & Racist..Lagi pun banyak lagi umat Islam yg kat luar sana berzina,x tutup aurat,x solat,minum arak,berjudi..asal korang x bising kecoh2!!!???..Kementerian buat kosert K-Pop yg bercampur lelaki & perempuan asal korang x bising kecoh2!!?? pakai akal la..jgn jadi lembu!,lembu memang x de akal!!

Tanpa Nama berkata...

hang pa tak tahu ... sebenarnya hasil tarbiah pas ...
lim kau sial ... dah masuk islam ... dah diberi gelarang ... khalifah yang agung lim ... setaraf dengan khalifah umar ... sebab itu ada seorang imam mendoakan kesejahteraan kepada khalifah lim ...
kapal sing dah pakai serban ... dan dibelit secara serban penganut agama pas ...
teresa kok ... dah boleh berkokok bab islam ... dah dipanggil memberi tarbiah kepada penganut agama pas ... dalam masjid bro ... hebat sungguh ustazah teresa ...
xavier ... dah mendalami bab agama islam ... dan kini menjadi penceramah yang memberi tarbiah kepada penganut agama pas ... dalam masjib beb ... bukan alang-alang punya tempat ...
pengerusi dppp pun dah pandai baca al-quran dan mahir bab hadis dan sering dipanggil memberi tarbiah kepada penganut agama pas ...
aku dengar cerita semua ahli dppp dah masuk islam (bukan menganut agama islam) ... masuk islam kat sini maksudnya masuk pas lah ... sebab itulah dua lahanat yang menghina islam kini dibela oleh pas ... kerana mereka berdua akan isytihar masuk agama pas tidak lama lagi ...

Tanpa Nama berkata...

Aiman Athirah ni...pada dia kalau kafir DAP sumbat bah kot teh dalam mulut diapun tak apa, sedia memaafkannya, kerana DAP adalah sekutunya. Yang tak boleh ditrrima hanyalah Melayu Islam selain dari Pas saja. Masya Allah , hinanya manusia ini.

Tanpa Nama berkata...

kalau mcm tu kenapa org pas xmaafkan org bn/umno...kenapa xtarbiyah org umno yg dikatakaan xpaham islam tu?klu org yg buat kesalahan jenayah mintak maaf kenapa perlu hukum depa lagi?hudud tu hukum ke maafkan ?ada benda yg boleh dimaafkan dan ada benda yg perlu diambil tindakan....heran2....dah terer agama tp bodo dlm aplikasikan agama dlm kehidupan.....harap2 para penjilat jubur anuar boleh maafkan tulisan saya dan semua tulisan blogger2 umno...sempena bulan ramdahan ni...tolong tarbiyah cara elok...klu pgl org len lembu adakah tarbiyah yg elok?klu mcm tu xyah salahkan blogger umno yg keji cina laknat ni.....

Tanpa Nama berkata...

Dua ekor ini jangan gembira dan bangga kerana golongan Muslimat PAS dan ramai kalangan pemimpin PAS sokong anda.
Golongan ini hanya mewakili segelintir amat amat kecil Melayu Islam di Malaysia.
"So, their support do not means anything, OK! "



Tanpa Nama berkata...

Allah dah tunjukan siapa syaitan yg dikenali...
Dajjal bertopengkan Islam...
Maka sesatlah sesiapa yg menurut nya..

Tanpa Nama berkata...

Apa punya statement..kalau yg berdua tu hina Islam..sbb x faham..kita kena maafkan & bimbing..tp boleh tuduh pulak sesama Islam yg sengaja ambil kesempatan..yg dihebohkan takut sekatan internet, x dpt sampai maklumat..bukan ke yg berdua tu mula buat benda salah..sengaja menyakitkan hati umat Islam..kalau x..xkan timbul isu ni..kalau x kawal manusia2 yg mcmni apa akan jd..lps berdua ni buat benda2 bodoh..suruh diaorg minta maaf..lps tu, ramai lah yg ikut..sbb apa susah, mintak maaf je la..nnt semua org kena maaf & bimbing je..sibuk dgn politik x habis2..hampeh!

Unknown berkata...

PAS > PARTI AJARAN SESAT , TETAP NAK TOLONG CINA2 LAKNAT NII KERANA MEREKA AHLI DAPIGS. BERSEKOKOL LAH KAMU DGN LAKNAT YG TERANG2 MENGHINA ISLAM..!! DAPIGS SENTIASA MENAJA & MERASUAH MELAYU2 BANGSAT YG MEREMPIT HINGGA SANGGUP JULANG BENDERA ROCKET DAPIGS DIPRU13 LEPAS !! LANGSUNG TIADA MARUAH & KEISLAMAN DIRI ?!

pas pis pos berkata...

Kepada kafir harbi ni pas selalu brlembut n suka memaafkn,tp dgn umno n mca mereka sanggup solat hajat khas utuk KO kan Bn.mana ajran dia dapat ni? Konon jgn hidupkn api kemarahn n tegangkn perkauman,tp bla kafir pijak kepla orng islam,hina kalimah Allah knp pas sokong n x bntah pon? Pas la yg telah mmbuka jaln sokong kafir dap sehngga mereka jd lbh kurangajar pd islam.mcm2 nk tuntut smpi azan pon x bole kuat.Smg dibuln ramadhn ni Allah bgikan taufik n hidyh pd pas untuk berubah demi utk islam.

Tanpa Nama berkata...

Entah kenapa tergelak bila baca 'penerangan muslimat' tu. Terasa dibodoh-bodohkan. Nak ulas panjang lebar sikit la..

1.Katanya Alvivi biadap N perlu disedarkan dari terus melakukan kesilapan? Tau tak dah berapa banyak isu/kontroversi yang dia orang dah buat sebelum ni? Kalau yang kali pertama boleh kot cakap macam tu, ni kan dah berkali-kali?

2.Tak kisah la bulan Ramadhan ke apa, kita memang patut bersikap pemaaf. Berhemah dalam berdakwah? Berhemah ke dia? Nabi SAW suri teladan? Dari cara dia ada ikut teladan Nabi tak walau seinci? Nak ubah orang, diri kita sendiri kena betul dulu...

3.Siapa yang hangatkan isu? Umat Islam yang marah tu tentulah dia marah sebab dia Islam bukan dalam politik je, walau mungkin sedikit jahil atau dangkal mereka cuba membela/menjaga Islam sedaya upaya. Kita yang berkata tu macam mana? Siapa yang rendahkan diri? Bijak ke menulis macam tu?

~Sesungguhnya tiada bencana yang lebih buruk daripada bencana yang berlaku ke atas agama Islam. Nabi sendiri pernah berdoa "Ya Allah janganlah kau timpakan bencana dalam kami"

4.Berdakwah tu bagus, tapi dakwah tu biar la logik. Berdakwah tu bukan dengan hanya berkata dakwah semata. OK. Nak dakwah Alvivi? Patut dari isu/kontroversi yang mula-mula dulu dia dah dakwahkan mereka, tapi kenapa baru sekarang? Itu pun sekadar cakap tulis je?

Aku cabar dia dakwah Alvivi dan mereka yang seangkatan sehingga mereka berubah! Kalau dia berjaya, terbukti dia dengan kata-katanya.

5.Seorang manusia takkan membenci manusia lain tanpa alasan. KECUALI dia sendiri dengan sedar melakukan perbuatan dan perkataan yang akan menimbulkan kebencian+++++++++ terhadapnya.

6.Siapa yang ambil kesempatan? Statement ni BUKAN DAKWAH yang tulus ikhlas demi perjuangan Islam tapi lebih kepada kepentingan politik?

7.Buktikan dengan lebih jelas dan terperinci kepada umum berkenaan tindakan berniat jahat lagi terancang berserta modus operandi yang dia kata tu. Bunyi seolah dia tahu dengan begitu baik N jelas. Aku pasti ramai yang nak tahu ;)

Tak kisah la parti apa pun. Macam ni la jadinya bila beragama berlandaskan politik. Patutnya berpolitik berlandaskan agama.

Wallahu a'lam

Salam Jumaat. Salam Penghulu Hari.

Tanpa Nama berkata...

Kalau BN pejuang islam, kenapa tak laksanakan hukum hudud? Suruh PM laksanakan hukum hudud!

Tanpa Nama berkata...

Kalau BN pejuang islam, kenapa tak laksanakan hukum hudud? Suruh PM laksanakan hukum hudud!

Tanpa Nama berkata...

ko cerita apa psl hukum hudud??baru yg berdua bodoh buat hal..dah suruh maafkan & nak bimbing je.. takat keluar statement yg mcm tu..xde pun cerita psl hukum hudud pun?!ni belum perintah negara lg..pejuang islam sgt ke? apa tindakan? pegi la bimbing..tgk boleh insaf x diaorg tu..