Ahad, 1 September 2013

PANASS!! Pas Kedah Sokong Syiah Sebab BN anti Hudud? #KedahAmanMakmur


Penat Mc menerangkan apa yang Pas cuba buat semasa pembentangan Rang Undang-Undang (RUU) baru tempohari. Pas kata ia tak sokong RUU baru tu sebab tidak dimasukan hukum hudud, maknanya zina, arak dan kesalahan syariah lain tidak dihukum mengikut hudud.

Wahai pencacai Pas yang bangang, kat bawah ni adalah RUU baru yang dibentangkan,

Klausa-klausa yang diperbaharui dalam Rang undang-undang kesalahan jenayah syariah (Kedah) 2013 yang berkait Hukum Syarak ialah Pemujaan Salah, Doktrin palsu, Pendapat yang bertentangan dengan fatwa, Penerbitan agama yang bertentangan dengan Hukum Syarak, dan lain-lain. Dalam tafsiran, "Hukum Syarak" ertinya Hukum Syarak mengikut Mazhab Syafie atau mengikut mana-mana satu Mazhab Hanafi, Maliki atau Hambali. Seperti yang dinyatakan dalam Sidang DUN, Syiah bukan mazhab, maka ianya bertentangan dgn Hukum Syarak.

Bermakna, sebarang ajaran yang mengaku Islam, tapi menyongsang, akan dikenakan tindakan. Termasuklah syiah dan wahabi! Ada faham?

RUU baru ni takdak kaitan langsung undang-undang berkaitan zina, minum arak dan lain-lain. Jadi apa kaitan alasan Pas kononnya menolak RUU baru ni sebab tak hukum zina dan arak mengikut hudud? Kita bercakap soal nak cegah ajaran sesat dan syiah, takdak kaitan dengan arak dan zina.

Arak, zina dan murtad sudah ada RUU tersendiri dan dihukum mengikut hukuman takzir. Apa takzir bukan hukum Islam ka? Kalau kita nak ubah RUU yang berkaitan dengan jenayah arak, zina dan murtad, sudah tentu kita boleh di Sidang Dun yang akan datang.

Tapi Mc nak tanya la, kenapa Pas tak ubah RUU arak, zina dan murtad mengikut hudud pada 5 tahun mereka memerintah? Pas kata undang-undang ciptaan Kerajaan BN ni tak Islamik dan sekular, tapi Pas tak pernah ubah pun, dan hanya memerintah mengikut undang-undang yang kononnya sekular ni. he he..

Cakap saja la, Pas tolak RUU cegah syiah ni sebab takut syiah berkuburkan??

Lagi cerita pasal RUU baru ni Mc terangkan di SINI

McTheory:
Nampak sangat pengikut Pas, dok kena kencing laa..

5 ulasan:

Awanama berkata...

buka aurat macam bini mukhriz ikut syarak tak ....

mazhab mana isteri mukhriz pakai ....

apa punya orang..... manyak bodo ....

buat undng undang nak hentam orang...

alih..... alih kena hidung sendiri ....

Awanama berkata...

wei LEMBU setan PAS, 4.24ptg
Isu aurat tetap salah. Habih tu klu bini pemimpin xsempurna hang nk pun nk berzina jugak ke berok PAS oii? so pkt2 xpyh buat Islam la..??biaq pi la nk pelingkup apa pun??

Bongok punya bangsa PAS, klu orglain xsempurna apakah Tuhan bg kita langgar hukum jugak?

Syiah isu Aqidah bkn kena btg hidung sapa. Bodoh punya Berok PAS. Dlu Sultanah pun tkpakai tudung tp bia hidayah Allah sampai die bertudung.. jd hang nk kata apa?

SYIAH tu soal AQIDAH umat, pakai tudung labuh sampai lutut tp Aqidah tk betui, duk kafir Para Sahabat, itu nk jd apa? jd setan? ahli neraka?

Zaman Nabi dlu sahabt mabuk arak pastu Solat, Nabi tk marah pun shbt tu, yg pnting Nabi jaga dlu Asas TAUHID dan Solat.

Bodo punya lembu PAS.. klu cmtu pakat2 la buat dosa puak hangpa sbb duk pakat alih cermin tgk dosa org lain xsempurna.. hangpa mmg SETAN bangsa PAS oii..

duk diam la.. perintah Kedah bwk zina maksiat byk.. pakai tudung haram jadah apa duk pi Siam, duk langgan betina di dkt Pejabat PAS Pusat..

Hangpa mmg SETAN-bngsa PAS

PAS Laknatullah! kerja hngpa bg org Islam pening dn keliru, last2 kapiaq dn setan yg menang.

Awanama berkata...

Sikit2 duk tebiang main kt HUDUD. slagi Tuhan tk bghampa puak PAS mampuih slagi tu hangpa pemain HUDUD.. duk jd bhn jolok politik utk perjatuh puak lain.

Biaq Allah laknat hngpa bangsa PAS Laknatullah. Hngpa bkn nk pd Islam tp hangpa nk pd kuasa dn betina dan dunia. Penipu 50 taun pasai Islam, juah beza dgn ahli Ikhwanul Muslimin, depa warak jg amalan, xdk dk penipu Agama mcm PAS..itupun Allah uji depa dgn susah mcm2..

ini duk penipun siang mlm dlm Haprakah, sblh tgn duk jilat kapiaq DAP, sblh tgn duk jilat kaki liwat, pluralism, puak2 rosak Agama.. lepaih tu mai duk ckp bab Islam kt org lain pulak?

Wei bangsa PAS..suluh muka hangpa dlu la.. suluh muka hngpa dlm tempurung..yg ada ayaq kencing hangpa tu.. elok sgt ka hngpa?

perintah kedah tunggang langgang.. Paria Hindpu pun blh perang klu roboh kuil depa.. tp hangpa puak Setan PAS sepakat pulak roboh Madrasah yg xdk maslahat apa..

pakat2 buat BODO sbb duit masok.. pakat2 nk kenyang.. MUNAFIK punya PAS. KUIN depa buat mcm harta kepala bapak depa.. mcm Tabung Tin Milo.. rasa nk balaih, balaih ja...

bila dh xperintah bkn main pandai putaq belit.. cari salah org lain sebesaq kuman.. salah depa smpai bergunung ganang rompak BALAK.. duit lesap pi mana???

BODO punya puak PAS!!

Awanama berkata...

betoi....
bangsa pas bodoh .....
mahadir lebih alim dari nik aziz ..
baca quran pun tunggnglanggang
bini mahadr... tutup aurat dengn rabut palsu.. mazhab apa nie...
mukhriz lebih alim dr mahfuz.....
mukriz pakai... jubah.....
bini pakai .... belah....
kah..... kah...
mukrz bijak... seba tu... tendang bahsh..mat lebai sudin..
kita sokog umno ........
tapi masa aku nak mengundi hari tu cari lambang umno tak dak ....
mana pi .....
yang ada lmbng pas....
jadi aku pun.....

Awanama berkata...

Hg bodo nak mampoih.awat hg tak mampoih sj bahlol