Ahad, 22 Jun 2014

HOT!! Apabila Ds Hj @MukhrizMahathir #MBmesraRakyat Berkunjung Ke Kampung Memali! #HanyaDiKedah



















Hari ini dalam sejarah apabila buat pertama kali Menteri Besar Kedah daripada kerajaan BN, turun memberi bantuan ke kampung Memali. Kampung yang dahulunya pernah berlaku peristiwa bersejarah.

Dato Seri Hj Mukhriz Mahathir, Menteri Besar Kedah bersama ahli parlimen Baling, Dato Seri Azeez Rahim, juga Exco kerajaan negeri Kedah Dato Tajudin, Dato Rawi, YB Aminuddin dan Adun Bayu Dato Azmi.

Bantuan diberikan kepada golongan yang memerlukan, golongan kurang upaya dan ibu tunggal. Malah ada diantara balu syuhadah Memali dulu yang diberikan Bantuan.

Bantuan yang diberikan sempena bulan puasa yang hampir tiba. Untuk meringankan beban yang ditanggung oleh mereka.

11 ulasan:

Awanama berkata...

Balu syuhadah atau balu "syuhadah"?

Awanama berkata...

MB pun dok melayan buat apa puak2 macai PAS ni. Depa ni bkn bangs abouleh buat baik.. takdk nk sangka baik aih dgn org2 UMNO sbb puak2 PAS ni depa sama mcm perangai bangsa Bani Israel.. buat baik mcm manapun depa akan 'tokak' kita balik..

biaq depa duduk dgn dunia depa.. susah senang lantak bg pemimpi2n depa jaga.

Awanama berkata...

Dah malu plak geng barisan..... Baru nak sedaq kot betapa terdesaknya em bee be and.

Be and ajar rakyat... Kalau hari ni bunuh orang....... 10 tahun lagi suruh anak cucu gi bersalam. Concern kunun.

Buktikanlah kesalahan mereka yg dibunuh klau berani...

Awanama berkata...

Doakan em bee ni di beri hidayah dan dijauhkan dari kawan2 pengampu serta syaitan. Seterusnya menjadi ahli Pakatan seumur hidup.

Bee end pun dah nak lemas dah.

Tak mustahil.

Awanama berkata...

Pas ni parti ajaran sesat... Lama2 depa sedak tu.. Teruskan perjuangan MB...

Awanama berkata...

Parti sesat katanya. Tapi banyak ulama dalam tu berbanding ulama pengampu dalam amano.

Macamana penyokong bee end nak komen bila "Em bee pergi melawat dan bermesra dengan mereka yang rata2nya kununnya sesat"?

Mungkin bagi penyokong bee end: Em bee dah sesat jalan dalam mencari jalan sebenar nak menaikkan kembali imej bee end yg sesat dari jalan perjuangan rakyat.

Awanama berkata...

Orang bagi ambik. Pangkah tetap PAS.

Awanama berkata...

Nasib baik ada mb kedah yg prihatin bantu x kira parti. Klu harap tabung memali pas yg dok kutip setiap tahun nampak gayanya kebuloq la balu2 ni nak merasa duit tu psl puak2 pas ni pandai simpan duit bagi kat mat sabun n konconya. Klu ada puak dlm pas tanya mana duit tabung tu kompom akan dipecat dari pas. Yg kaya puak2 mat sabon n the geng yg dok berceramah setiap tahun dlm mjlis memperingati memali konon. Hampa lagi teruk dok ambik duit org susah yg kat situ rata2 penoreh getah jer.

Awanama berkata...

Bantu ada maqna tuuuu....

hangkedee berkata...

Ceramah Pas hulur tin Milo untuk pemimpin, ceramah. Bn hulur tin milo untuk Rakyat
Apa nak buat itu lah Parti Muslimin
Yang penting. Dapig sebaik baik sahabat

Awanama berkata...

Memang bantu ada makna tuu.. sama la mcm pas nak buat hudud pun ada makna psl nak tarik pengundi melayu utk menang PRU ja bkn krn nak buat hukum krn takutkan Allah.cuba dengaq balik kata2 presiden pas semasa muktamar pas sblm PRU dulu n dlm mlaysia kini yg didedahkan oleh pemimpin puak pakatan dapig
Kan politik bro biasa la setiap sumbangan pemimpin x kira la parti mana pun mestilah 'ada makna' tp umno x adalah nak lacurkan agama demi politik jumud pas tu.