Jumaat, 13 Jun 2014

HOT!! Kedah Bakal Ada Lapangan Terbang Antarabangsa di Kulim? #HanyaDiKedah



Cadangan Kedah nak buat satu lapangan terbang antarabangsa yang baru adalah sangat bagus. Pulau Pinang punya airport dah sibuk, malah orang Kedah pun susah nak pi sana. Bila buat satu kat Kulim, dibahagian Sedim contohnya. Pembangunan dari lapangan terbang tersebut akan meningkatkan ekonomi sekeliling.

Sekarang ni kawasan disebelah sana, umpama hidup cukup makan. Bila ada lapangan terbang, ia juga menjana ekonomi setempat, selain kemudahan pada yang memerlukan perkhidmatan tersebut.

Baca artikel di bawah,

Kedah bakal memiliki lapangan terbang antarabangsa yang baharu sekali gus akan merancakkan lagi pertumbuhan ekonomi di negeri-negeri di utara tanah air, sekiranya cadangannya diluluskan kerajaan pusat.

Menteri Besar Datuk Seri Mukhriz Tun Dr Mahathir berkata cadangan pembinaan lapangan terbang antarabangsa di atas sebidang tanah seluas kira-kira 600 hektar di Kulim itu telah dikemukakan kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak baru-baru ini.

Beliau berkata kerajaan negeri mendapati terdapat permintaan bagi pengangkutan udara disebabkan kemudahan di lapangan terbang antarabangsa di Pulau Pinang semakin terhad manakala keperluan kargo serta penumpang di masa depan pula bertambah.

"Tawaran Kedah kepada kerajaan Persekutuan adalah sebidang tanah yang luas dan mampu menampung dua landasan lapangan terbang untuk operasi kargo dan penumpang," katanya kepada pemberita selepas merasmikan program peningkatan kerjaya dan sukan Pegawai-pegawai Tadbir Negeri Kedah, Johor, Kelantan dan Terengganu di sini Khamis.


Beliau berkata walaupun cadangan berkenaan masih di peringkat awal, kerajaan negeri percaya ia akan menjadi pencetus kepada pertumbuhan ekonomi bukan sahaja di zon utara malah termasuk Selatan Thailand.

Katanya kawasan yang dikenal pasti pula sangat strategik kerana berdekatan dengan Taman Teknologi Tinggi Kulim yang bersempadan dengan Sungai Petani selain berhampiran dengan Pulau Pinang.

"Saya telah menulis surat kepada perdana menteri mengenainya dan kita akan berbincang dengan kerajaan Persekutuan termasuk Kementerian Kewangan dan Kementerian Pengangkutan," katanya. - BERNAMA

9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Yang berkemungkinan untung besar kalau tidak dikawal:
1) Orang kaya
2) Sesetengah bangsa yang bee end benci sangat.
3) PATI kerja buruh yg pegawai2 bee end kejar tiap hari.
4) Penipu dan perasuah.

Melayu? Buat lawatan sambil belanja macam yg dok buat pi melawat KLIA.

Tanpa Nama berkata...


Kah kah kah kaj kah. . . .

Sakitnya hati says. . . . .
Kah kah kah kah. . . . . .

Tanpa Nama berkata...



TAHNIAH DATUK SRI. . . .

DULU MASA DR M UMUMKAN MALAYSIA AKAN MENGEKUARKAN KERETA ADA JUGAK ORANG KETAWAKAN. ALASANNYA BUAT BASIKAL PUN TAK PANDAI NAK BUAT KERETA PULAK. MEMANG DI MALAYSIA INI ADA BANGSA ( ? ) YG DENGKI KPD ORANG MELAYU. HATI MEREKA SENTIASA SAKIT TENGOK MELAYU MAJU. TAPEK SPRING DATUK SRI.

Tanpa Nama berkata...

Bunyi komen macam orang sakit hati je... hape pun tak boleh la kau ni... bodo piang dr kecik smpai ke tua..

Tanpa Nama berkata...

Maka berduyun duyun la komen dri cina DAPIG dri penang yg tidak bersetuju...sebab dengki..kpd melayu..

hangkedee berkata...

Candangan yg menarik. Teruskan, perdulikan cinabeng dapig.

Tanpa Nama berkata...

Last-last yg meniaga kat airport tu nanti cinabeng juga lah hangpa bagi.. Orang melayu melangut saja la...

Tanpa Nama berkata...


YG KAMU SAKIT HATI SANGAT PADA MELAYU TU APA HAL ? ? ?

Tanpa Nama berkata...

Tahniah datuk seri mukhriz..byk dan besar manfaat ada lapangan terbang besar kat kedah ni..menyampah nak singgah2 airport bayan lepas penang ni..bg untung free kat cina dapig buat apa..doakan kejayaan tersebut