Jumaat, 6 Jun 2014

HOT!! Misteri 3 Menteri Bakal di Singkir Sudah Terjawab??


Sekurang-kurangnya tiga menteri dilaporkan akan meninggalkan Kabinet berikutan rombakan yang akan dilakukan tidak lama lagi.

Tiga menteri tersebut ialah Menteri Wilayah Persekutuan, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor; Menteri Perdagangan Koperasi Negeri dan Kepenggunaan, Datuk Hassan Malek dan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharum.

Portal Malaysian Digest memetik sumber pejabat Perdana Menteri sebagai berkata, rombakan Kabinet yang bakal menyaksikan penyingkiran menteri terbabit mempunyai kaitan dengan prestasi masing-masing.

“Mereka ini adalah antara nama yang disebut akan meninggalkan Kabinet kerana dilihat tidak dapat mengekang isu-isu melibatkan kementerian masing-masing dan meninggalkan segala-gala (untuk diuruskan) kepada Perdana Menteri.

“Perdana Menteri menerima pelbagai kesan ekoran ketidakcekapan menteri-menteri Kabinet,” kata sumber tersebut.

Sumber itu bagaimanapun tidak menjelaskan bila rombakan tersebut akan dilakukan, sebaliknya sekadar memberitahu “ia akan berlaku tidak lama lagi.”

Namun, rombakan tersebut mempunyai kaitan dengan kepimpinan baru MCA yang memungkinkan mereka akan menerima semula jawatan Kabinet termasuk Kementerian Pengangkutan.

Sumber itu turut membayangkan akan berlaku pertukaran porftolio dalam kalangan menteri.

“Apabila berlaku pertukaran portfolio tiga kabinet (yang dikosongkan), portfolio yang lain juga mungkin akan berubah, ” katanya.

Kementerian Perdagangan Koperasi Negeri dan Kepenggunaan menjadi antara tumpuan di tengah-tengah keresahan umum berikutan kenaikan kos sara hidup selain menerima tekanan kerana didakwa gagal menangani persepsi yang timbul berhubung isu itu.

Jamil Khir yang bertanggungjawab dalam hal ehwal Islam pula menerima kritikan keras bukan sahaja dari dalam kerajaan, tetapi juga pertubuhan bukan kerajaan (NGO) Islam kerana dilihat terlalu pasif dalam isu kalimah Allah dan penyebaran fahaman Syiah.

Tengku Adnan pula dipalit dalam isu kenaikan cukai pintu di Kuala Lumpur serta kenyataan kontroversinya untuk mewujudkan Hard Rock Cafe di Putrajaya. – New Malaysian Post

Apakah benar 3 orang menteri ini bakal dikeluarkan dari kabinet Najib? Tunggu lagi cerita panas nak mai lagi.

20 ulasan:

Awanama berkata...

Najib pulak siapa yg nk buat assesment pretasinya tu? Najib yg wajib disingkir dlu sbb dia hanya beretorik dengan 1Malaysia dan dengan bininya. Seolah2 Malaysia ini tidka cukup Menteri Kabinet dah utk buat kerja.

Najib yg patut disingkirkan. Dato jamil Khir antara Menteri yang proaktif terhadap kemajuan Islam. Zaman beliaulah banyak terbitnya progar2m islamik yang banyak termasuk program Qasidah besar2an. TV Al Hijrah, Akta undang2 HALAL..

Najib jangan cari pasal.. di Terengganu dlu pun dh bergegar. Jgn gegar pulak tempat lain.

Najib dgn bininya telah melampau, mereka tadbir Malaysa seperti hak mereka berdua. Menyibuk lebih bini nya dlm acara2 rasmi Kerajaan dan sekaligus menjatuhkan kredibilit Menteri Kabinat.

UNDUR NAJIB UNDUR

SentiasaPanas berkata...

Kaum Cina ni memang mengada-ngada betullah..

Awanama berkata...

Biar la PM buat keputusan diatas pertimbangan n kebijaksanaan beliau tanpa ada unsur2 paksaan, hubungan persaudaraan tpi biarlah berasaskan ilmu , taqwa, keikhlasan serta merit sesaorang itu. Pasti juga yg perlu adalah menteri atau timbalan menteri itu pakar dlm bidang kementeriannya. Wallahua'lam.

Awanama berkata...

Dato jamil Khir ni mungkin dah nak kena buang. Sebab dah ada ustaz ceramah perdana yang baru dan lebih fresh dengan lawaknya.

Maklumlah kalau nak isi jawatan ni, boleh pilih ustad pembodek kuat atau tak berani komen keraaajan yang rajin keluar ceramah perdana.

Bukan pilih ikut ilmu atau keberanian berkata benar. Itulah cara bee end.

Awanama berkata...

9.52 PG ko nk ganti najib ke..klu rasa dah hebat dn pndai sgt..silalah ganti

Awanama berkata...

WAHAI 11.23 MANA LEBIH BURUK? PEMBODEK KERAJAAN ATAU MEMPEROLOK HUKUM ALLAH. HUDUD DIJADIKAN MODAL POLITIK UNTUK SEKADAR MENIPU ORANG KAMPUNG. MANA LEBIH BERDOSA DAN HODOH. TAK PAKAI TUDUNG KEPALA (BERDOSA) ATAU MELIWAT DAN BERZINA DENGAN PELACOR YANG HUKUMNYA ADALAH HUDUD(ANUWAR LA CEK OII). KALAU DAH HANG TU BERASA BAGUIH SANGAT PI LA TEGOR ANUWAR IBRAHIM DENGAN HAJI HADI. INGAT SIKIT. RASULULLAH DULU PERANGI KAUM MUNAFIK. RASULULLAH TAK PERANGI KAFIR ZIMMI.

Awanama berkata...

Jamil Khir bodek apa? Atau macai PAS cemburu sbb dh lama sgt duduk bawah kaki Kit Siang DAP laknat tu..
Habis lendir kafir dijilat PASngok.. mau malu la.. bodek pun takpa dr jd munafik mcm Hadi.. Hadi tu pembohong besaq... sama munafik mcm Nik Najis..
mau malu la penyokong macai PASngok. Jamil khir byk sumbang pd Islam wpun dia dikeliling oleh org2 liberal mcm Khalid Gereja.

Awanama berkata...

11.47. Pembodek kerajaan dan memperolok hukum Allah dua2 buruk. Dua tu pun ada dalam bee nd.

Pakatan tak memperolakkan Hudud. Memang hudud sebahagian agama Islam nak dibawa Pas. DAP dalam Pakatan tahu kehendak Pas tapi mereka mahu bekerjasama.

Berbeza dalam bee end. Mcaa dan mic bekerjasama dengan tahu amano tak buat hudud. Dah 50 tahun lebih, satu cerita baik bab hudud tak pernah amano ceritakan.


Pandai ko cakap bab hudud. Tapi hukum zina liwat DSA ko percaya hukum dunia.

Tegurlah diri ko sendiri dari bercita2 nak tegur DSA atau TGH. Mereka tu dah lama berkorban kerana rakyat.

Kalau mereka nak senang, lebih baik mereka jadi rakyat biasa macam Melayu yang menadah BRIM.

Rasulullah saw berada di bawah naugan Allah. Kita manusia biasa disuruh ikut Al Quran, hadis dan perlu rujuk ulama. Tapi bee ned yg ada kuasa memerintah ambil separuh2.

Awanama berkata...

Anon 12.11. Lihat apa jadi kepada Hamid Othman. Menteri agama bee end.

arab berkata...

Tak habis2... Bertekak...dua2 side pon de yg xleh pakai. Tp kalau lah tul anwar tu peliwat... Mmg jahanam lah malaysia kena laknat kalu korg angkt die jd pemimpin.xde manusia yg xbuat dosa... Hmmmm dan anwar xterkecuali

arab berkata...

Pada aku baik humban nazri aziz jer.... Hampeh

Awanama berkata...

Cerita peliwat lagi. Sedarlh arab cerita, pertuduhan dan hukuman DSA tu suma bee end yang cipta. Itupun setelah bebarapa siri lucah lain yang tak menjadi.

Lihat pemimpin Pas dan DAP dah kena. Terkini Dyana Sofea. Esok naik muka baru pun cerita sama. Lucah. Pendek cerita Pakatan ni dipenuhi orang lucah.

Logik akal dah tak bleh terima la.

Nak pakai hukum, lagi tak bleh percaya sebab hukum dunia dengan bukti tak kukuh.

Yang pasti pemimpin bee nd akan seronok menari menyanyi dalam majlis hiburan. Yang bunuh orang pun dari golongan tu gak.

Kalau ko ada sikit iman. Fikir balik. Stop kejap cerita DSA.

Tengok keadaan negara. Masalah sosial dadah, rogol, bunuh, culik.... Yang kaya makin kaya. Yang kaya kutuk balik pemimpin yg tak puas2 makan rasuah. Sukan out. Negara dimalukan dengan cara pengurusan MH. Yang mengharap brim bertambah.....

Nampak makin nak jahanam ke atau makin maju dengan syiar Islam. Tu dibawah pemerintahan bee end.

Awanama berkata...

Rasa nya kalau anon 9:52 pg tu ada access berpuluh-puluh consultant pun dia mampu buat taraf Najib atau mungkin lebih baik !

Pasal PM tak boleh ditegur/ditukar? Sedangkan Dr M yang cukup hebat pun terima bukan hanya teguran, segala macam maki-hamun pun ada.

Takat 2 line ayat ngentam orang tapi tak nilai prestasi PM...hmmmmhampeh kamu nih

Awanama berkata...

Sejak dua menjak ni ada sekor macai PASngok suka masuk blog ni mempromosikan PR yg dh nak mampos dan corrupted tu. Nak termuntah aku macai sekor ni memuji2 parti rosak PR.. celaru mcm xde nasab.. macam parti ank luar nikah.. tiba2 je wujud lepas tu bangganya puji diri.

Macai PASngok, malulah sama.. mempermainkan hukum Allah tu slogan PASngok yg skrg balik 100% pada PAS. Setakat nk menyalak mcm anjing kat sini tp leader PR terutama peliwat, penjilat aisrkim, spender putih tua bangka, kaki betina, kaunselor bini org pukul 3 pagi, pemakan harta anak yatim Memali, perompak tanah org Asli Lojing, dn mcm2 lagi kerja penjahanam yg dibuat tp masih tak malu mau ckp pasal org lain??

macai PASngok, org lain tkmain hukum Allah, hari ni nak negara Islam esok ckp xde negara Islam dlm Al-Quran lusa ckp Hudud boleh tangguh.. tulat ckp Dyana tk paki tudung takpe halal sbb dia sokong PR.. puihh laa bapak munafik besar dlm PR..

aku rela jd pembodek penjilat UMNO dr jd pengikut munafik PR.

PAScacaiDAP berkata...

Bab Najib aku tak sokong, sbb dia liability pd UMNO BN. Dia elok kaji dasar 1Malaysia, dasar yg mana Cinabeng hina Agama Islam atau bangsa lain tak kena apa2 hukuman berat, tp jika ada seorang anak Melayu posting hina CinaBeng esok seawal 8 pagi Polis akan tercegat di depan pintu rumah..

Najib banyak menonjolkan bininya itu sehingga jd liabiliti dan menenggelamkan kerja menteri lain. Sehingga kes membawa balik pelajar Mesir pun Najib memuji isterinya yg menelefon isteri Presiden Mesir? itu perlanggaran skop kerja Menteri Luar. Ini memalukan jentera BN.

Tapi seburuk2 Najib dia masih layak jd PM jika dibandingkan Hadibongok atau peliwat negara-Nuar Brahi. sehingga Mendiang Karpal Singh pun pernah suruh si Nuar ni 'bertobat'..

Awanama berkata...

Salah satu yg Nabi takut adalah syirik kecil... Org yg ada ilmu ugama di akhir zaman. Mggunakan ilmu dan kepetahan bercakap tetapi tidak berbuat seperti apa yg dicakap. Bersangka buruk kepada saudara seugama. Selalu beranggapan hanya diri sendiri saja yg benar...org sebegini harus bertaubat selagi ada nafas. Ikhlas lah dlm setiap tindakan kita...

Awanama berkata...

Anon 2.32. Tulisan tentang kebaikan PR untuk mereka yang faham dan semakin suka kepada Pakatan sahaja.

InsyaALLAH mereka akan sedar Islam yang amano bawa tu Islam lakonan untuk menerukan kekayaan masing2.

Anon 2.45. Bersangka buruk memang ditegah. Semua orang ada salah silap. Tapi kalau dah terdedah dan berjumpa dengan penipuan bee end tiap hari, wajib kena cerita agar rakyat tahu.

Itulah keikhlasan yang Pakatan usahakan.

Kalau tak cerita sekarang, kita akan semakin mundur kalah kepada Indon dan Siam.

Awanama berkata...

Ingatkan KJ, Nazri Aziz dan Zahid hamidi tadi...

Awanama berkata...

JAMIL KHIR PERLU DIKEKALKAN, YANG 2 LAGI MENTERI TU ADA ASASNYA DIGANTIKAN.

SedaraNikAjiz berkata...

MACAI 6.36..

Ayat pujuk hati beb.. dr macai parti yg dh nak tamat tempoh.. kah..kah..kah.. dh senarai berlambak 'kebaikan' PR.. bohong sehari dua bolehla org percaya.. bohong dr PRU 10-PRU13.. skrg dh nk karamm dh PR tu.. Insya Allah tunggulah masa kehancuran PR. Ameen!

Islam takkan tumbuh dr tapak yg kotor spt Pakatan Rakyat@Haram..
Itu jaminan Allah.. Islam itu suci dan mentauhidkan Allah bukan bersektuu mcm pemahaman macai2 PR.

utk manusia2 yg PEKAK dan TULI dn berpaling dr Petunjuk Allah SWT shj yg akan terpesona dengan tipu daya PR laknatullah ini.

Kasihan kau.. khilaf kau pd Islam dan parti perosak Aqidah PR PAS laknatullah ini sgtlah menyesatkan.

Suka hati kau lah macai.. kerat jari darah hijau.. Tuhan pun tak kenal sampai sanggup gadai lepas tu ada hati mau ckp org lain Islam tak betul.. kah..kah..kah..

Tanye la Mat Sabu pasal bab2 Aqidah kot2 dia boleh jawab.. kot2 Chin Peng kot ada dlm otak dia..

kah..kah..kah..