Isnin, 30 Jun 2014

HOT!! Pertubuhan Cina Kecewa dengan BN? #GILA?



Ada NGO Cina kecewa mahu jawatan kabinet yang lebih baik untuk MCA dan Gerakan. Dalam mereka mahu menuntut, sedarkah bahawa cina tidak memberi undi pada MCA. Macam mana MCA nak baiki kedudukan?

Blogger Darah Tuah, Dato Akbar Ali turut memberi komen:

1. Kritikan Timbalan Editor SCJP terhadap usaha 76 NGO Melayu untuk menubuhkan MPMsebenarnya, tidaklah begitu dahsyat dan menggerunkan jika dibandingkan dengan saranan NYSP pada 13 Jun 2009.

2. Akhbar berkenaan menyarakan supaya 7 NGO Cina menumbangkan kerajaan jika enggan memenuhi permintaan mereka supaya Sijil Gabongan Sekolah Cina (UEC) diiktiraf. Saranan tersebut adalah ekoran pandangan Menteri Pelajaran bahawa sijil berkenaan tidak menepati Akta Pendidikan Negara dan sylibus yang diajar. Maka sebab itu pihak kerajaan tidak mengiktiraf sijil-sijil tersebut.

3. HANYA kerana sebab tersebut kerajaan mestilah ditumbangkan. Ratusan / ribuan permintaan mereka yang telah dipenuhi sejak semasa hendak merdeka hingga sekarang nampaknya langsung tidak meredakan kerakusan sikap kiasu golongan ini. Bacalah sendiri terjemahannya di bawah.

4. Sebenarnya sikap tersebut adalah selari dengan 3 strategi RJP kaum Cina untuk berkuasa di Negara ini.

5. Mengikut berita terkini, kerajaan sedang mengkaji kemungkinan mengiktiraf Sijil tersebut.

6. Satu soalan yang wajar ditanya ialah adakah kaum Cina akan kembali berduyun-duyun menyokong BN dalam PRU Ke-13 nanti, sekiranya pengiktirafan itu diberikan? Jika ya, siapakah yang boleh memberikan jaminan itu? Atau mereka kekal dengan sikap tak menyokong BN, sepertimana yang dilaporkan oleh Merdeka Centre? Jika demikian, yang dikejar tak dapat, yang dikendung berciciran?


Boleh baca seterusnya di Darah Tuah

McTheory:
Undi tak bagi, minta macam-macam, patutnya cina tak patut ada wakil pun.. tapi dah melayu ni baik sangat.. berapa kali nak kena bodoh pun taktau la..

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Jika benar apa yang kita baca, inilah masa nya semua melayu bertindak, buat apa yang perlu termasuk mengemukakan saman terhadap kerajaan bagi memastikan sebarang apa juga desakan dari ngo-ngo cina yang boleh memecah belah melayu, memecah belah perpaduan berasakan kontrak sosial.

Harap moderator buat kajian tentang perkara ini.

Tanpa Nama berkata...

masalah besra kita sekarang ialah NAJIB.. NAJIB LAKI ROSMAH!!
dia yg buat dasar menjilat Cina..
undang2 pencegahan semua dia hapuskan!!

hak2 Melayu di hakis perlahan2.. playsafe mode menggunakan proksi2.. lihat apa CEO Petronas cakap?
lihat mcm mana percaturan Najib untuk cantas projek penting untuk Melayu oleh Mukriz..dilantiknya Cina keparat MCA yg mcm anjing salak Melayu utk halang projek di Kulim.. so what?

Najib bijak main wayang..tak nampak lagi ka? taktau nk kata apa lagi disaster Najib tgh buat!!

PLEASE DO SOMETHING wahai blogger Melayu.. ajak NGO2 Melayu berbincang apa nak jadi ni dgn Najib!

Tanpa Nama berkata...

Cina sekarang melampau kerana Najib dan gang liberal dan hak samarata, mereka tak ingat banyak lagi Melayu yang perlu pertolongan mereka, mereka tak sedar mereka menang kerana undi Melayu, selama ni Melayu cukup taat, ikut saja kerenah mereka, sudah sampai masanya untuk tubuh parti politik baru berlandaskan Islam dan Melayu.

Tanpa Nama berkata...

Sokong isma
sokong isma
dokong isma

akubangsaMELAYU berkata...

..harap najib harus sedar kaum mana yang banyak beri sokongan undi pada pru yg lepas..MELAYU..bukan cina @ india..harap jaga hati orang melayu jangan kecewakan hati orang melayu..tanpa sokongan melayu umno akan LENYAP..Anak kera di hutan disusui, anak sendiri di rumah kebuluran..

Tanpa Nama berkata...

Xtau la dgn najib la ni..klu dia cantas projek kulim,tgu ja kebangkitan org melayu..dh nampak isma sbgai parti baru..berubah la wahai pemimpin melayu..klu msh belum berubah,tgu ja letusan para keyboard warrior utk perubahan seterusnya..