Khamis, 19 Jun 2014

TERKINI!! Kemalangan Ngeri Bas Rempuh Penunggang Motor Setelah Masuk Jalan Bertentangan!


Bas menghala ke tol Batu Tiga, Shah Alam. Mungkin pemanduan terlalu laju lalu hilang kawalan merempuh 2 buah kereta, sebelum masuk ke laluan bertentangan dan merempuh laluan motor. Dilaporkan beberapa orang mati ditempat kejadian, dan masih ada yang dibawah bas.. Inanillah..

Ngerinya.. semoga kita dan keluarga kita dijauhkan dari perkara sebegini.

Al-Fatihah pada yang terlibat dalam kemalangan ngeri ini.



Geng jangan lupa LIKE page MukhrizMahathir FC klik link bawah ni..

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Pemandu bas express dari dulu ramai yang memandu secara bahaya dan terlampau laju. Di lebuhraya selalu potong memotong dan mengikut 'fast lane'. Tapi tindakan keras tidak pernah di ambil oleh pihak berkuasa. Kenapa?

Tanpa Nama berkata...

Tindakan tegas? mana ada! sejak berakhirnya era Tun M jadi PM mana ada ketegasan lagi dlm hal undang2.

Dlu zaman Tun M jd PM, pemandu bas dan lori amat takut dgn kelibat 'kereta putih'..iaitu kereta peronda Polis Lebuhraya yg akan mengejar mereka dan tahan untuk disaman.

Sekarang mana ada lagi? buat kesalahan tidak diambil tindakan, berkali2..ia akan jd tabiat buuruk dan akan merebak pd pemandu lain.. itulah keadaan jalanraya Malaysia skrg..

kerja Polis skrg ialah mengutip mayat.. dr pada menegakkan undang2 jalan raya.

hisham berkata...

Polis pun susah nak jalankan tugas sekarang ni.. bila saman dimakinya polis...bila buat sekatan jalanraya ramai yg tuduh polis menyusahkan rakyat. Sampai menteri pun kena maki...

Tanpa Nama berkata...

kita tak boleh takut dikeji krn nk tegakkan undang2 dn kebenaran. Krn semua negara maju dan berjay ahasil dr ketegasan undang2.

Polis di maki dan dituduh rasuah krn persepsi fitnah pembangkang dan juga KELEMAHAN PENYAMPAIAN oleh Krn UMNO BN. tak reti2 nk jelaskan atau counter-back tuduhan dan fitnah pd agensi krjn dgn berkesan.

Lemahnya pemimpin atasan yg seoalh2 berkhayal dgn masalah yg dihadapi oleh pengguna jalan raya.

Kita rela dan redho setiap hari menonton berita2 digilis lori, dirempuh bas.. kemalangan demi kemalangan yg sepatutnya boleh dielakkan Insya Allah usaha yg terbaik belum lg dicapai..
tp kita sudah berserah?

tidak ada satu kerisauan pun tntang nisbah kemalangan di Malaysia yg sgt2 menakutkan.. krn tk kena pd ahli keluarga menteri atau org 2yg berkuasa.

Jadi sampai bila undang2 perlu takut pd org2 ini? sampai bila perlu adjust undang2 demi politik dan takut undi hilang?

biar dihina krn kebenaran dr dipuji krn ketidaktegasan..