Khamis, 19 Jun 2014

HOT!! Perhatian Kepada Pelajar Lepasan Universiti yang Menganggur!! #HanyaDiKedah



Bantuan Latihan Untuk Pelajar Universiti yang menganggur.. SKIM LATIHAN 1 Malaysia #SL1M disediakan untuk membantu anda.

Untuk keterangan lanjut boleh klik video kat bawah ni..



Punya la baik kerajaan, menganggur pun tolong bagi latihan dan kerja. Kami dulu.. kena cari sendiri tau.. jangan harap laa..

Geng jangan lupa LIKE page MukhrizMahathir FC klik link bawah ni..

8 ulasan:

Awanama berkata...

Punya la teruk nak dapat kerja kat negara ni.

Sampai penganggur lepasan universiti pun nak kena bagi bantuan dan kena terus berlatih lagi.

Penulis bangga dulu cari kerja sendiri. Tak sedar ke time tu harta negara banyak lagi. Hutang luar tak banyak. Pelabur luar ramai nak buat duit di sini(Bukan sebab bee nd pandai sangat). Sebab tu ekonomi ok dan boleh cari kerja.


Sekarang dah terbalik. Banyak harta negara telah disedut dan syarikat2 asyik rugi je. Mana nak ambil ramai pekerja fresh graduate. Kalau ambil pun tak lama. Gaji nak naik je kena buang le. Ambil yg lain plak....

Tak payah berlakon daaa..

Kebajikan rakyat memang tanggungjawab mana2 kerajaan memerintah.

Ubah Putrajaya ke Pakatan pru ni untuk melihat perbezaan yang lebih baik utk rakyat dimasa2 akan datang.

Awanama berkata...

Tapi kesian kat KL ni berlambak orang kelantan .....bagusla sangat kerajaan kelantan tu

███۞███████ ]▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▃ ▂▄▅█████████▅▄▃▂ I███████████████████]. berkata...

1258 yg bingai, msalah pngangguran blaku kat mna2 negara, ni msalah turun temurun, xde kene mgena dgn pmerintah tp adalah msalah sikap pnanggur tu sndiri.

xkan pasal orang yg mls nk cari keje dn mmilih keje kita tpaksa mnukar kerajaan?

bingai.

Awanama berkata...

Anon 1.47. Kerajaan Kelantan memang bagus. Yg masalahnya hak kerajaan negeri dan rakyat Kelantan disekat. Sebab tu kena gi KL.

Wehh.... Kat KL tu pun orang Kelantan berjawatan tinggi tau.

Anon 2.01. Memang pengangguran ada di mana2. Tapi kalau kadar tu tinggi memang kena tukar kerajaaaan. Ada yang kadar tak tinggi sangat tapi kalau kerjapun gaji kecil/kerja kejap kena buang/kerja terpaksa kerana tak sesuai kelayakan, patut gak tukar kerajaaan.

███۞███████ ]▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▃▂▄▅█████████▅▄▃▂I███████████████████].◥⊙▲⊙▲⊙▲⊙▲⊙▲⊙▲⊙◤... berkata...

mari kawan2 kita tukar krajaan demi masa depan yg terjamin, kita bg cina tambah kaya dn trus kaya!
kita contohi nasib bangsa melayu singapura.
belum pn pakatan mmerintah dh pn berani usik plembagaan, dh pn ungkit hal islam agama rasmi, dh pn usik hak org melayu.
tu blum dapat peluang mmerintah, klu dh dapat ntah apa jd ngan melayu.

Pluang kerja bjawatan utk melayu?
Ada ka?
Siapa dlm pakatan nk bela melayu?
Ada ka?
Bg 1 nama pmimpin pakatan yg akan bela melayu, ada ka?


Islam?
apa akan jd dgn Islam?
Pas akn bela Islam?
Pas nk kongsi kalimah Yang Maha Esa menjadi 3dlm1 ada la...

Hal ajaran sesat syiah dlm pas pn trkial nk setel ni kn msalah negara.

puih!!!!

Awanama berkata...

Setelah 50 tahun, baru penganut lain sedar Islam yg diamalkannya bercampur aduk rasuah, judi,....

Patutlah mereka mula berani mempermainkan be end.


Tak perlu cakap jawatan kpd Melayu atau konon bela Islam

50 tahun ada kuasa. Be end buat apa
sampai sekarang kena bergaduh dengan bangsa lain????

Bagi peluang Pakatan perintah plak.

Awanama berkata...

Tlg baca blog Maktabmahmudtodays/beritamaahadmahmud

Awanama berkata...

Kedah Ke kl ...TK..