Khamis, 10 Julai 2014

TUDIAA!! Bila Pas kata Kerajaan Kedah Lanie Takdak Duit? @MukhrizMahathir #KedahSerataRata

Bekas Exco paling gagal dalam sejarah..

Terbaca dalam satu kenyataan diblog rasmi Pas Kedah yang hidup segan mati selalu..

Bekas Exco Pas yang dipertanggungjawabkan membawa pelaburan ke Kedah dulu, si adun Anak Bukit, YB Amiruddin.. memberi kenyataan kononnya Kerajaan Kedah sekarang takdak duit.

Wow!!.. bekas Exco pelaburan negeri yang hanya bawa masuk habuk dan debu saja selama 5 tahun lepas, kini berani menegur kerajaan negeri yang bawa masuk rm4billion dlm suku tahun pertama pemerintahan?

Hairan bin ajaib, kulit muka apakah yang beliau pakai? Kulit muka cadbury kah??

Baik Amiruddin pergi cermin diri dulu la, kalau takdak cermin aku nak hadiah bagi. Track record yang sebegitu buruk ya amat menjadi seorang Exco, ada hati nak tegur kerajaan? Lawak apakah ini?

Amiruddin pasti akan menang jika masuk bertanding Maharajalawak Mega dengan syarat beliau mengunakan lawak seperti ini.

Alasannya kerana KUIN, kerana Maktab Mahmud, Tahfiz Sains Pulau Tuba dan beberapa alasan yang ludah ke muka sendiri.

KUIN siapa yang lingkupkan?? Jawapannya Pas Kedah.

Kenapa lingkup? Pertambahan subjek secara mendadak dan tak relevan dengan identiti KUIN yang lebih pentingkan pengajian Islam.

Kemudian pembinaan kampus baru di Kuala Ketil yang membebankan kerajaan negeri dengan hutang BANK sebanyak rm30 juta setahun.

Pembinaan kampus KUIN juga gagal memenuhi spek yang ditetapkan iaitu tiada masjid dan asrama pelajar, walaupun dalam pelan asal dan bajet untuk semua itu ada dan wang habis dibelanjakan.

Yang menjadi persoalan, dimana perginya wang untuk pembinaan masjid dan asrama pelajar? Ianya masih menjadi misteri hingga kini.

Jadi salahkah kerajaan negeri minta bantuan pusat untuk membantu menguruskan sebuah projek bermasalah yang membebankan kewangan negeri?

Kemudian disentuh mengenai Maktab Mahmud. Kononnya bila pusat ambil alih, ianya bukan lagi hak sendiri.. kerajaan negeri kononnya jual maktab kepada pusat.

He he.. kelakar.. bodoh punya adun Pas ni.

Kerajaan pusat selia dan kawal Maktab Mahmud, ianya bakal jadi lebih bagus dan teratur. Sumber kewangan juga stabil malah guru di maktab akan dinaik taraf jadi guru kerajaan. Maksudnya lebih terbela.

Jadi apa masalahnya jika Maktab Mahmud dibawah kementerian pelajaran? Apakah Pas takut rahsianya dok kebas duit maktab mahmud terbongkar?

Berapa ramai bini adun Pas yang dijadikan pengetua Maktab mahmud? Dengan gaji rm3k mereka mampu memiliki kereta BMW 5 series? Mana datang duit untuk bayar kereta tu?

Apakah ianya ada kaitan dengan misteri duit Maktab Mahmud yang keluar tanpa catatan dari audit dan juga akaun?

Bukti dokumen pun kami ada, malah kami pun pernah publish semasa PRU yang lepas.

Bab Tahfiz sains Pulau Tuba tu.. kerajaan Pas lancar dan pecah tanah. Tapi bila bajet untuk pembinaan keluar, duit tersebut digunakan untuk tujuan lain hingga sekarang kehilangan duit tu menjadi misteri tanpa dikesan.

Jadi kerajaan Kedah kini tangguh dulu projek berkenan dan teruskan dengan penambahbaikan tahfiz-tahfiz sekitar Kedah. Mana boleh Bajet keluar dua kali.

Jadi siapa punca dan sebab semua masalah ini berlaku? Bukankah kerajaan sekarang mewarisi semua masalah ini dari Pas?

Karut betul si YB Pas ni, semua masalah yang depa buat, kini dijadikan alasan untuk hentam kerajaan negeri sekarang.

Depa tak rasa semua ni umpama meludah kelangit ka?

Macam mana la si bengap Amiruddin boleh di angkat jadi Adun oleh org Pas? Patut dengan pemikiran macam dia ni, bukan kata Adun, tukang cuci kasut pun belum tentu layak!

Kesian Pas.. kononnya nak tibai kerajaan Kedah, tapi nampak gaya dia tertibai pungkoq sendiri. Ha ha ha..


Macam ni gaya takdak duit noo.. he he he..



Nak usik sikit YB Amiruddin.. kenal dengan perempuan dibawah ni? Siapa yaa? Nora namanya.. kann?

Mesti YB Amiruddin kenal sangat kann? Banyak mana duit habis? Berapa banyak hadiah diberi? kannn? ha ha ha..


Dia nak kacau kita? Belum dia tengok kita selak kain dia.. ha ha ha..

11 ulasan:

Awanama berkata...

Biasa la Pas mana nak mengaku salah. depa yg teruk tapi dok tuduh org bukan2.

Awanama berkata...

Admin bulan2 posa ni pun tibia tak sangga asssss.

hangkedee berkata...

Sedih Surau Solihiyah hilang dari pandangan Angkara siapa TOLONG jawab?

Awanama berkata...

Ini bukan lagi kes ludah ke langit kahak jatuh ke muka...ini kes ludah ke langit sambil selak kain pelikat sendiri ni si bekas exco tak bw faedah seduit pun.

Awanama berkata...

Ok gak ada exco mcm ni...
klw tak sapa pulak nak ngabihkan duit kerajaan negeri kedah...
saja gurau ngan yb seposen ni...

antiPASmunafik berkata...

PAS muflisin..
ckp org bodo.. kita degaq ja la masuk telinga kiri keluaq telinga kanan..

Amiruddin bodo ni dia lupa ka zaman PAS perintah Kedah dulu duit berapa trillion duk ada? sampai cerah semua bukit gunung2 yg tebai2 dgn balak.. LICINNNN.. tu tanda banyak duit ka??

Bangsa PAS laknat ni.. sama ja mcm Yahudi.. depa yg jahat tp depa projectkan mcm depa baik org lain jahat.

KUIN adalah mangsa kerakusan PAS.. tamak haloba.. lepaih tu duk paksa Krjn Kedah la ikut telunjuk depa buat Kolej Tahfiz di Pulau Tuba.. kalau xbuat ja konon tolak Islam.. celaka punya PAS.. itu ja cara depa peras ugut..

Berpuluh2 tahun zmn UMNO perintah dh mcm2 Tahfiz dan Pegajian Islam telah berjaya di martabatkan.. depa perintah sepenggai dh hingaq tak sangga.. padahal duit pakat masuk temolok depa puak2 PAS..

Madrasah Kanchut dalah lambang KEZALIMAN dan KEMUNAFIKAN PAS tertinggi!! Tkdk apa alasan kukuh depa pi roboh.. hnya krn Madarasah tu xpernah buat ceramah panggil Mat Sabu atau jd markaz ulat2 hijau PAS.. maka bg PAS ia tkdk nilai apa..

PAS Laknatullah.. jgn sama sekali kita biarkan bangsa celaka PAS ini ambl alih Kedah.

Jika sekal lagi PAS dpt Kedah itu tnda2 besaq kiamat dh dekat!! tnda2 saudara2 DAJJAL dr PAS ini dh mula sambut DAJJAL sebenaq..


Mau Ingat. Allah SWT xbg saja2 apa yg PAS buat utk kita PIKIAQ dan TOLAK!!

Kalau kita ulang ambik juga.. TUNGGULAH SAAT KEMURKAAN TUHAN..

Wallahualam..

Awanama berkata...

Cun gak awek dia noo....taste tinggi jgk puak PAS ni.....

Awanama berkata...

Semua fakta hampa bagi kst atas Adalah fakta syok sendiri sbb nak hentam pas. Dahl hampa kata duit habis sbb Kerajaan pass dahl perabih mana Ada duit pembangunan dahl kAlau bapak federal x tolong kedah la ni. Bodo piang betui, semua projek yg list ataih turn duit federal. X dak duit federal tok sah nak jadi champion kata hampa pandai tu n pandai ni. Bagi aku depa pas tu reti buat reja la jugak dgn tanpa bantuan federal. Yg lain tu sebab hampa pas n bn ni parti politik, maka hampa saling nak jadi champion dgn fakta personal utk tunjuk yg hampa ja yg tau buat n org lain x tau buat. Politik kedah ni masih politik org kampung la! Sikit2 nak tunjuk aku yg buat tu lah yang ni lah, tapi lupa yg kita ni hamba Allah! Yg bg jadi semua kerana Allah. Bukan Nya sebab aku BN ka atau aku PAS!

MacaiPASmemangBODO berkata...

tanpa nama
hang tu yang BODOH BAHLOL..
kalau dh bodo taktau cerita pasai ekonomi Kedah toksah tuk mai tebiang kat sini!!

harta krjn persekutuan bg kt PAS utk selenggara jalanraya pun PAS laknat ni buleh KONAR.. buleh sekat ambik buat menda lain.. itu apa? PENYAMUN.. jalan kt Kedah ni semua manusia pakai.. wajib jaga.. bkn elok mana tp pi balaih duit tu ke mana? itu tnda kaya sgt dh ka?

Manusia BODO mcm hang ni elok la duk bwh kaki ostad2 PAS.. kena kencing ja dgn depa.. lepaih tu bg depa senang lenang..
hng tgk exco2 PAS Kedah dlu.. duk tak duduk bisnes apa xdk tp terui pakai keta mewah2.. mai mana bodo oii??

Awanama berkata...

:) kebenaran pasti akan muncul...

Awanama berkata...

Salam, takpa kalau dia sesuka selak kain orang walau pun tak betul fakta lebih senang kita kata memfitnah, kita londeh seluar dalam dia pula mcm terlondehnya seluar dalam stopa. Patut nya dah sedar, tapi tak juga sedar.....
Orang lama 1957