Khamis, 9 April 2015

Fitnah Felda! Stopa Ali Kena Bayar RM100K!


Siapa masih ingat bagaimana FELDA difitnah oleh mereka ini yang berniat jahat untuk mencemarkan nama baik FELDA. Tindakan mereka memfitnah kononnya FELDA menghantar bekalan minyak ke Israel, semata-mata mahu rakyat Malaysia membenci kerajaan, sekaligus mereka mahu para peneroka menolak saham FELDA yang baru diperkenalkan ketika itu.


Antara tajuk fitnah yang dikeluarkan oleh akhbar 'Suara Keadilan'



Disebabkan itu (tajuk dua akhbar diatas) pada 7 Januari 2013. FELDA menyaman 6 individu terbabit termasuk bekas Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifuddin Nasution berkaitan dengan 2 artikel fitnah bertajuk "2,000 Himpunan Bantah Felda Jual Minyak Ke Israel" dan "BN Jangan Tipu Rakyat" yang diterbitkan di "Suara Keadilan" pada 27 November 2012.

Tindakan saman itu untuk membantu FELDA membersihkan namanya yang rosak akibat difitnah oleh mereka yang tidak bertanggung jawab. Kaitkan perdagangan Malaysia bekerjasama dengan Israel merupakan fitnah yang paling besar.

Disebabkan itu selain Saifuddin Nasution, 4 orang lagi turut disaman ialah Setiausaha Agung Pas, Mustapha Ali, Ketua Editor Harakah, Ahmad Lutfi Othman, Editor, Taufek Yahya, penulis rencana, Mohd Arif Atan dan pencetak, Harakah Angkatan Edaran Ent Sdn Bhd.

Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifuddin Nasution pada 21 April 2013 mencapai penghakiman persetujuan bersabit saman fitnah itu dan bersetuju menerima serta mengakui bahawa FELDA IFFCO OIL PRODUCT SDN BHD, PADA MAC 2010, membuat PENGHANTARAN KE PALESTIN dan BUKAN ISRAEL.

Sehingga ke saat ini, FELDA tidak pernah menjual minyak sawit mentah kepada Israel atau mana-mana syarikat Israel serta Felda dan Felda Iffco Oil Product Sdn Bhd adalah dua entiti yang berbeza.

Apa yang pasti, pembetulan fitnah ini pastinya tidak akan disiarkan semula dalam Suara Keadilan atau Harakah. Kerana kita pun tahu, dua akhbar tu, hanya untuk memfitnah, bukan untuk membetulkan fitnah.

Tiada ulasan: