Sabtu, 13 Jun 2015

Mukhriz 'Turun Padang' di Pasar Karat Kampung Berjaya


Awal pagi tadi, Menteri Besar Kedah, Dato' Seri Haji Mukhriz Tun Dr Mahathir meluangkan masa melawat Pasar Karat di Mergong Alor Setar yang terkenal dengan jualan pelbagai barangan lama dan antik. 

Belau tiba tepat jam 9.00 pagi dan bersarapan bersama orang ramai yang datang ke sana. Luahan dan pandangan rakyat dapat di dengar secara terus oleh Dato Seri Mukhriz. 

Orang ramai juga mengambil peluang untuk bertemu dan bersembang dengan Menteri Besar Kedah secara dekat. Peluang untuk mengambil gambar bersama tidak dilepaskan oleh mereka. 





Ternyata rata-rata orang ramai terkejut dengan kehadiran beliau, cara dan pendekatan yang di buat oleh Dato' Seri Mukhriz amat disenangi rakyat dan tanpa protokol. 

Beliau melayan setiap orang yang mahu mengambil gambar termasuk sudi mengambil sendiri gambar dengan berselfie dengan mereka. 


Beliau meluangkan masa selama dua jam dan pulang sekitar jam 11.00 pagi. 

Ramai rakyat meminta beliau teruskan dan luangkan masa bertemu sendiri rakyat seperti ini. Sebelum ini Dato Seri Mukhriz seringkali berkunjung secara spontan ke pasar-pasar pagi dan malam dan bersarapan dimana saja.















1 ulasan:

NFH berkata...

Untung orang Kedah no...Orang KL ni tengok sambil telan ayaq liur je..