Sabtu, 30 Januari 2010

BODOHNYA PAS BERSAMA DAP DAN PKR!



Mc saja nak review balik berkenaan politik Malaysia kini berada dalam alam kekalutan, pelbagai peristiwa yang telah dipolitikan, tiada lagi nilai-nilai murni dan adab sopan santun bangsa Malaysia yang dipertontonkan, kini yang tinggal hanyalah ketamakan kuasa, wang dan darjat.

Parti pas, kononnya sebuah parti yang berlandaskan Islam sebagai teras perjuangan. Kononnya parti ini ditubuhkan untuk berjuang demi Islam. Dahulunya Pas merupakan parti pembangkang yang tersohor kerana banyak menganggu gugatkan UMNO.

Prinsip Pas yang memperjuangan Islam memang selalu di tunjukkan diparlimen, di negeri-negeri bawah pemerintahannya, diMuktamar-muktamarnya yang banyak menegur kerajaan jika ada yang terpesong dari berlandaskan hukum syarak.

Pas hari ini?

Parti Pas hari ini, banyak berubah, tiada lagi perjuangan Islam, hanya yang tinggal perjuangan demi kuasa politik, tiada bezanya lagi Pas dengan UMNO.

Malah UMNO makin memperbaiki lagi partinya. Pas makin longlai dalam membela Agama dan bangsanya. Berdasarkan fakta dan apa yang kita lihat, sejak tertubuhnya Pakatan Rakyat dan Pas menyertainya. Pas dah mengugurkan Menifestonya iaitu memperjuangan negara Islam, demi untuk menjaga hati rakannya Dap.

Baru-baru ini, isu penjualan arak, pengguna nama Allah, kandang babi dan isu chin peng. Semua isu ini menunjukkan Pas langsung tidak berfungsi sebagai kononya parti Islam, tambahan pula murshitdulnya n.ajis, selalu mengeluarkan kenyataan yang bersifat pelik, iaitu menyokong membabi buta rakan dalam pakatan.

Tambahan N.ajis sendiri pun dah tak menentu dengan isu dalaman kerajaan Kelantan menghabiskan banyak duit rakyat. Ni duit royalti minyak pula nak dihabiskan juga.

Kini barulah kita tahu, apa sebenarnya yang pas nak, bukanlah memperjuangkan agama, cuma mengunakan agama untuk mendapatkan kuasa dan kekayaan dunia. nauzubillah. .

MctHeory:
Pas For All ke? Pas sapu all?

3 ulasan:

McTheory berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Tanpa Nama berkata...

hehe. .memang pun

Tanpa Nama berkata...

balik jom!!!!!!!!!!!!!!11