User Online

Politics Blogs

Post Terbaru!!

Kempen LIKE Page!

Mari Kita Terus Selamatkan KEDAH Dari Tangan Puak PAKATAN !! Sila Nyatakan Sokongan Dengan LIKE Button Ni -->
P/s: Setiap LIKE Anda Amat Berharga Kepada Kami!

Anda Sokong UMNO? Sila LIKE kat Sini!
P/s: Perkasakan UMNO di Alam Maya!

Khamis, 4 Mac 2010

KUMPULAN 77, GENG 77, DOUBLE 7, IALAH PEROSAK RAKYAT!



Mc pernah menceritakan mengenai kegiatan kumpulan 77 yang cuba merekrut remaja melayu untuk dijadikan pelapis kepada kegiatan haram kumpulan tersebut, nak baca klik sini. Buktinya ialah mengenai pengaruh buah tangan salah satu simbol 77 (pecah buah) yang menjadi ikutan dikalangan remaja.

Kumpulan 77 sangat popular dikalangan budak sekolah, pada mereka siapa yang menganggotai kumpulan 77, akan umpama 'taiko' atau kepala besar di dalam sekolah. Ada diantara budak sekolah sanggup menghambakan diri kepada kumpulan ini, semata-mata mahu menjadi sebahagian daripada mereka.

Kumpulan 77 ni juga bertopengkan NGO Melayu iaitu Pekida. Mereka juga mengaku bahawa mereka ialah orang pekida dan 77 juga salah satu cabang dari Pekida. Hakikatnya, 77 adalah sebuah kumpulan haram yang ditubuhkan oleh sebilang ahli Pekida yang sudah naik tocang. Mereka berlagak samseng dan menjalankan aktiviti pengedaran dadah dan juga pelacuran disekitar Kuala Lumpur.

Mereka menguasai pasaran dadah di Kuala Lumpur seperti ganja, ubat batuk, syabu, special k dan juga eramin 5. Pusat operasi utama di Kuala Lumpur ialah di Gombak dan dikendalikan oleh seorang lelaki melayu dengan berpuluh budak bawahannya sebagai (pusher), ada dikalangannya termasuk budak sekolah.

Mereka juga sudah menguasai lorong-lorong gelap di Kuala Lumpur diantaranya Chow Kit, dengan menjadikan perniagaan lendir (pelacuran) sebagai salah satu punca pendapatan utama mereka. Kewujudan kumpulan ini sudah diketahui umum, ada dikalangan mereka yang masih memegang kad keahlian Pekida dan menyamar bahawa 77 ialah Pekida. Atas sebab itu masyarakat selalu menganggap pekida adalah semua kumpulan samseng, hakikatnya ada segelitir ahlinya yang telah songsang dan merosakkan nama NGO terbabit.

Mc dapat tahu bahawa kumpulan 77 ini diasaskan oleh orang melayu seperti tokoh korporat, artis dan ahli perniagaan. Dulu kumpulan ini pernah dilumpuhkan oleh polis dengan menangkap ketua kumpulannya Tiger Snook. Mc harap pihak polis dapat menyiasat kumpulan ini yang semakin berpengaruh dikalangan remaja melayu. Kalau dibiarkan kegiatan mereka berteruskan ini akan merosakkan generasi kita yang akan datang.

MctHeory:
Korang ingat bagus ke jadi samseng? Nak bergaduh pergi Palestin la, perang dengan Israel, baru hero.

228 Komen Pembaca:

«Lebih lama   ‹Lebih lama   1 – 200 daripada 228   Terbaru›   Baru»
Tanpa Nama berkata...

ape benda semua ni? kongsi gelap ke? harap PEKIDA tulus dalam pemutihan... Mustahil orang pekida sendiri tak tahu berkenaan ahli yg menyertai kongsi gelap ni... Sila siasat guna FB pon boleh... dapat anak jerung poyo dapat lar jerung besar yg terlibat... PEKIDA mesti tulus berkenaan hal ini... dan PEKIDA perlu buat satu pendekataan bagaimana utk mendapatkan lebih byk maklumat dengan kumpulan ini melalui orang awan, bukannya syok sendiri untuk banteras penyalahgunaan undang-undang. ada akai pakai. benda ni dah lama.. lagi tak di hapuskan selagi tu lar meleret ntah sampai bila. bosan dah dengar, bosan dah tengok rambut balong ayam warna warni.... malu dengan melayu yg bertopengkan gangster dan bukannya pendekar!

Tanpa Nama berkata...

mc aq stuju dgn pndapat ko, ko la wira yg sbnr ko org yg patut disanjungi, ko x mahu bangsa kite tggelam dgn arus kejahatan dan maksiat aq rse ko x payah takut la dgn diorg semua ni..

aq thu diorg ni klu gado msti call geng, klu btul la kuat gado x pyh la call geng , klu gado 1 by 1 itu bru nme gengster....

Tanpa Nama berkata...

geng 77 ni poyo je lebih..perjuangan konon..tp haprak..gengster besar konon..takut polis jgk..ketua dia yg aku tahu mr. gun..klw ikutkan masa zaman blaja dia, spm pon x lepas..kesian aku tgk bdk2 melayu zaman sekarang..percaya dgn sumber2 mcm tu..dari pada join persatuan mcm tu baik register masuk askar atau polis..ada faedah gak..tp serius aku ckp, pihak polis kene ambil tindakan..klw x makin teruk ank2 melayu di perbodohkan oleh2 org2 bodoh mcm mr.gun tu..

Tanpa Nama berkata...

bnfgbnfn

Tanpa Nama berkata...

aku 77 tp kmi rilek ja..bukan smua 77 jhat..ckp baik skit..klu tk knai lg 77 asal utara,ckp bg blapik skit..hangpa tkdak isi jgn dok sembang pndai..kot bala trun bru nk mnyesal..

Tanpa Nama berkata...

hang tak tau apa pakai 77 nih..setakat dapat info dari metro ja tk yah nk berlagak tau..kaji betol2 dulu..baru la tulis..adoi..tergelak aku baca.

Tanpa Nama berkata...

77 ke apa ka, jangan lupa agama, bangsa dan adat resam . Bersatu teguh , berpecah roboh. Cakap biar realistik xsemua mcm tu. Saya ok je.

Tanpa Nama berkata...

77 ke merah ke,.. kami mcm biasa jer..kami bersedara.. siap minum satu meja lg..mungkin segelintir yang sudah salah matlamat..disinilah kt hendak buat pemutihan,,yg penting bagi kami bersatu.apabila gendang telah dibunyikan ...jihat akan bermula, panji panji hitam timur akan bangkit melawan kejahatan .. allahuakbar..!!

Tanpa Nama berkata...

Gengster Melayu konon, pergi mampuslah, yang hangpa pi belasah pun Melayu juga, ambik upah along cina, bodo nak mampus puak bangsat ini, lepas itu pergi tarik kereta melayu lepas ambik upah cina, siap pukul lagi Melayu itu, tak cukup dengan itu jadi pengedar dadah jual pada bangsa sendiri, macam bangsat haram jadah, perangai macam babi, tak cukup jadi babi dengan jadi barua bangsa lain dan jual dadah pada bangsa sendiri, perdaya gadis-gadis melayu untuk jadi pelacur, bodoh macam haram jadah, tahap babi, berlagak samseng, nak gaduh angkat geng, 10 lawan 1 mana jalan, berani 1 sama 1, baru betul, tengok sapa nak mampus dulu, bodo macam lembu, jadi perosak bangsa sendiri. Tok Ayah PEKIDA tak boleh buat apakah pasai hal ini? Setahu aku PEKIDA ini macam persatuan asobiyah juga, kalau geng sendiri buat jahat pun tolong jugak, itu yang aku taula. Aku pun asal utara juga, tahu sangatlah pasai PEKIDA ini, sebab itu aku tak teringin nak masuk persatuan ini, perangai macam Arab Jahiliah, membela puak sendiri buat jahat, itu perangai Arab Jahiliah, patutnya menghentikan kezaliman terhadap orang lain yang dibuat oleh kawan kita, bukannya kita tumpang sekaki buat ainaya pada orang pula, itu kerja jahat dan gila namanya.

Tanpa Nama berkata...

Mc saya tahu kamu pun orang PEKIDA juga, nak tanyalah orang PEKIDA ini kena perangai macam Arab Jahiliahkah bila jadi ahli? Sebabnya tengok puak PEKIDA ini kalau geng dia buat jahat pun dia bela, kononnya Amar Makruf Nahi Mungkar, tapi tengok kelakuan PEKIDA sudah jadi Amar Mungkar Nahi Makruf pula.

Lagi satu pasal 77, 36, 30 ini, macam bangsat sajalah, berlagak genster, gaduh angkat geng, 10 lawan 1, apa pengecutkah? Berani 1 lawan 1, ada berani? Telor tak adakah sampai kena angkat geng? Kata kumpulan samseng, samseng haram jadahlah. Aku agak kalau ada puak 77, 30, 36 ni lawan 1 lawan 1, sudah mampus kena belasah, sebab itu dia angkat geng, pengecut, telor tak ada, jadi pondanlah kamu semua.

Tanpa Nama berkata...

aku x goyang dgn benda ni smua.. pekida ke, ape ke aku x heran... kalo berani meh la join ATM.. Msuk unit rejimen gerak khas.. ni baru betoi2 samseng...tgok sape yg giler..

Tanpa Nama berkata...

hahaha line PUTIH je steady..majoriti golongan otai tak perlu menunjuk pun..

Tanpa Nama berkata...

kome nak tengok real PEKIDA en? datang sungai manik..pernah dengar Parang Terbang 13 Mei?? haa dari sini le asalnye Selendang Merah

Tanpa Nama berkata...

nak kena ada isi ke baru nak ckp pasal ni?? ada isi tu kebal ke?? ckp mcm la kne tembak x mati...weh malaikat izrail dtg...ce ckp ko nak kol sape?? yg utara tadi tuh...hang habaq mai, abg long?? kene hunus parang pon tkencing gak woi...belah laaaa... ce masuk tinju ke..ada gak faedah~

Tanpa Nama berkata...

sial lah...korang tak tau pasal D7 diam je la..kami bersatu untuk memperthn kn agama tanah air...lu apa ada..kalau tak tau tutup mulut sudh la...

Tanpa Nama berkata...

siapa yg tak tau pasal D7 tutup mulut sudah la...kami x ganggu korng...

Tanpa Nama berkata...

sebab ada geng 77 yang ganggu orang la, kami nak bagitau. boleh jadi orang yang korang gertak tu iman tinggi, dada penuh dengan ilmu itu yang taknak menjawab sebab pikir panjang, tanak bergaduh. tapi cuba tangan kamu naik/sentuh orang tu, insyaAllah merasa la buah pukul or buah serang. kita ni semua hamba Allah, jangan rasa gah lah.. masalah dengan gengster ni, kalau bergaduh habis kat situ je takpe, ni korang berdendam - itu yang kebanyakan orang malas nak layan. ugut tembak la, geng datang belasah lah. sampah betul perangai macam ni. -bengang dengan gengster 77-

Tanpa Nama berkata...

apa hak geng 77 nak tuntut orang jangan pakai baju Glock yang ada gambar pistol? ada ke lambang kumpulan korang kat baju tu? kalau macam tu, orang tak boleh pakai nombor plate 77, jersey tak boleh pakai nombor 30,36,360,108,08,04 semua lah. pastu orang tak boleh la pakai kereta kaler putih/merah. bob marley tak boleh pakai hijau kuning merah?

macam mamat yang sound saya itu hari, bagi salam pun tidak. selamba je duduk kat meja saya. sound saya sebab pakai baju Glock gambar pistol. dah memang Glock manufacturer pistol - kat sini pasukan keselamatan kita banyak pakai Glock. kelab menembak pun pakai glock. kita ada pertandingan menembak. Glock pun memang ada keluarkan baju Glock Shooting Sports. jadi, apa hak 77 untuk sound orang pakai baju ni?

dan apa hak 77 untuk biadab dengan manusia lain? jangan ingat kamu je yang ada pistol. ingat Allah banyak2 sebelum kamu menyesal.

Tanpa Nama berkata...

jgn anggap D7 jahat...sebenar ny D7 tak sejahat yg korng sangka...kmi bersatu untuk mengerat kan silaturrahim..jgn di sangka sarang yg kosong tiada labah,jgn di sangka sungai yg tenang taida naga...jgn bersambah kn binatang,patung dan sebagai ny..allah cuma ada 1...alif ba ta..///

Tanpa Nama berkata...

salam satu hati semua..salam hormat salam bahagia..mohon maaf di atas laluan yang bakal hamba catitkan di sini..ikhlas hamba selaku babi yang hina ini ingin menyampaikan beberapa amanat yang sepatutnya hamba sampaikan...hamba anak didik ayah ACT dan juga ayah PLG mohon maaf sekiranya ade segeintir dari ahli majlis 30,36,77 yang telah membuatkan segelintir masyarakat yang disanjungi marah dengan kewujudan kami. Tapi percayalah..bahawa sepanjang saya bersama dengan pemimpin2 majlis ini, tidak pernah sekalipun pun kami disuruh berbuat perkara yang tidak baik.apatah lagi membuatkan masyarakat semua marah kepada kami..percayalah tuan2..sesungguhnya apa yang saya sampaikan ini adalah benar..saya tidak pandai untuk mencipta karangan yang indah2 untuk tatapan tuan2 semua tapi saya harap tuan2 dapat singgah di website batasmalaysia.com untuk lebih memahami tentang perjalanan majlis kami..insyaalah tuan2 akan lebih memahami...akhir sekali saya mohon maaf atas keterlanjuran atau kekasaran ahli2 majlis kami yang membuat salah dan silap kepada tuan2 sekelian..tapi percayalah..kebanyakan kesilapan ini bukan dari ahli yang sah baiah atau yang sudah mengangkat sumpah taat setia bersama kami..kebanyakkan dari mereka menyamar sahaja kerana mereka tahu dengan menggunakan nama majlis seperti berkumpulan akan membuatkan pihak lawan sebanyak sedikit berjaya di takuti..ingatlah saya dan ahli majlis bersumpah semua sanggup mengorbankan hatta nyawa sekalipun jika agama islam dihina, bangsa melayu dianiaya dan tanah air di ancam.dan kewujudan gangster melayu ini juga lah yang membuatkan bangsa lain tidak akan sewenang2 menghentam bangsa melayu kerana mereka juga sudah tahu bahawa melayu pun ade "KONGSI". dan kami ini juga yang akan berdiri bersama di barisan paling hadapan sekiranya terdapat ancaman kepada agama,bangsa,dan tanah air.
sekian nukilan dari babi yang hina..babi yang akan berjuang bersama-sama sekiranya diperlukan..
dan bukan lari duduk dirumah tunggu kematian..sesungguhnya para nabi lebih menyukai umatnya yang gagah dan berani daripada yang lemah jiwa juangnya..wallahi wabillahi watallahi..salam hormat dari HAMBA ALLAH.

eiky berkata...

aku xtau sangat pasal d7 dan pekida ni. tp aku tgok apa yg diorg buat semua berunsur kejahatan.aku tgok dlm komen ni ade budak d7 ckp yg diorg mempertahankan negara ni? lau korg pertahankan negara nape buat jahat? ok ok... x semua budak2 d7 ni jahat tp kepada budak2 d7 yg ok tu dh x pndai ke nk betulkan ahli d7 yg lain? korg ni d7 mmg suka ea kalau dihina.

Tanpa Nama berkata...

A gang story.. murder, triad, gang fight, black market, drags import, prostitute, loan shark.. grand theft auto 5.. Beli CD Game original, bukan cetak rompak..

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum,

Kepada wakil kumpulan 77 yang memakai nama HAMBA ALLAH. terima kasih atas ulasan anda. InsyaAllah, niat ikhlas Allah beri ganjaran.

perbuatan individu2 yang memakai nama 77 untuk tujuan kejahatan telah kami ajukan pada peneraju PESAKA (persekutuan silat kebangsaan). selepas ini, tiada lagi maaf bagi mereka2 yang meneruskan aktiviti ugutan2 atau apa2 aktiviti yang mengganggu gugat rakyat Malaysia.

Awas pada mereka yang cuba membuat onar di bumi Malaysia ini, walau siapa anda, walau apa pertubuhan pun, jangan sesekali cuba untuk mengugut sesiapa.

Jika ada rezeki mereka2 yang durjana ni, insyaAllah , akan berjumpa ahli2 peneraju PESAKA. Niat baik dibalas baik, niat jahat di balas jahat.

Kalau terjadi pergaduhan dgn individu atau kumpulan yang memakai nama 77 yang terjadi atas provokasi pihak itu sendiri, jangan salahkan kami yang mempertahankan diri dan maruah kami, dan jangan pula nak berdendam. Jika kita tak kacau orang, orang pun tak kacau kita.

Ingatan juga untuk kumpulan 77 supaya sentiasa memantau pergerakan ahli anda.

Jika ada ahli 77 yang menyeleweng dan cuba menunjuk kuasa, menceroboh orang lain, kami akan perangi anda dengan kalimah LA-ILA-HA-ILLALLAH. Jika anda kata anda banyak back up, kami boleh kata kami ada beratus ribu ahli di bawah naungan PESAKA. Cuma, janganlah kita sampai berbalah sesama muslim.

minta sampaikan pada yang berkenaan.

-Hamba Allah yang lemah-

Tanpa Nama berkata...

ASSALAMUALAIKUM.......

ASTAGFIRULLAH ALLAZIM.......
SEDIH!>>>>>>> MENGIKUT BICARA SUNGGUH MENJIJIKKAN.......
APA YANG XKENA PADA HAMPA SUMA AMARAH SEMATA,,,,,,,KENAPA HANG NAK KATA BABI! LAHNAT! APA SUMA KAT "77" AWAT SELAMA NI KAMI DOK GARU TELOQ HAMPA KA?.......KALAU TADA HAMPA XBOLEH KATA LAGU 2?.......KAMI UCAPKAN TERIMA KASIH KEPADA YANG MENGHINA KAMI.......
MALAH KAMI DOA'''''''KAN HAMPA SEMOGA TAUBAT HAMPA DITERIMA..SUDAHLAH BERPECAH BELAH,,,,,,,KAMI TETAP MENYOKONG HAMPA WALAUPUN HAMPA BUKAN AHLI '77'.......

Tanpa Nama berkata...

yg dok komen2 ni kebanyakan baru keluar peti ais,dok diam2 mcm ais ketui dh la,,

Tanpa Nama berkata...

nk hina77 36 30 agak agak la awat hampa smua ketegak nk mampus ha awat ha smua gaduh tak prnah bawak geng akai ada pikir yak ckit

Tanpa Nama berkata...

Nak tergelak aku baca info 77 ni..admin ni xtau apa2 psal 77..knyataan admin mcm bdk tadika yg bru mengenal ABC..main hentam je info dia ni..ntah dr mana sumber yg admin dpt..hahahahaha...,..

Tanpa Nama berkata...

Hahaa , 77 apa semua ni korang panggil gangster ? Gangster sanggat ke kalau gaduh panggil geng ? 10 lawan 1 , 10 kalah ? Buat malu jea . Lain kali nak jadi gengster pergi lah belajar silat dulu .

Tanpa Nama berkata...

assalammualaikum semua,tak kira dari cabang mana pun,kita satu bangsa,satu bahasa,satu agama(islam).tak usahlah kita nak bertekak,berfikirlah sahabat2,zaman sekarang melayu kita mewah,tapi bila bangsa kita ditindas baru kita nak berbaik.cintailah bangsa melayu itu sendiri.baru kita tau bertapa kecilnya diri kita jika tak bersatu.

Tanpa Nama berkata...

hamba berminat sertai batas,ade x spe bleh info area lgkawi @ baling

Tanpa Nama berkata...

ape!!!!!!!!!!!! gengster???77,36,30 nie ha lawan ko semua.aku sorg je.meh la bacul ke..ko bwk lah 3 trak sekali pun,AKU CABAR ORG2 BANGSAT MCM KORG..TUIIII la nah nie no aku kol n aku ada kt pandan mewah,ko bwk lah sape2 pun wa tarak goyang,0192556629

Tanpa Nama berkata...

Recruit budak 11 tahun apa mereka tahu.Kalau na keluar gang kena bunuh.Apa erti semua ini.Bila belia na taubat.Islam pun ada jalan taubat

Mohd Helmi berkata...

saya org pas.tak suke geng2 mcm nie.hihihi

ADAM & COMPANY berkata...

mana jemaah2 fisabilillah ni,melayu kt paya nahu sungai petani truk d belasah geng india..mcm2 ptubuhan tumbuh mcm cendawan kata nk pjuang bngsa melayu..?

Tanpa Nama berkata...

ingt joint pertubuhan ni gadoh je ke..korg ni pon asik cerita psl bnd yg negetif je...kalo 1 pokok berbuah lebat..xsemua buahnya elok...mcm tu jugak manusia...admin ni pon xnak cerita yg 77 penah buat....asik keburukan je....unfair la..ni provokasi namenya....aku xd hal kalo korg nak bincang btl2 hal ni....aku xsuka korg buruk2kn persatuan yg dh bnyk tolong org melayu ni....azimgajah

Tanpa Nama berkata...

k0rang ape tau.! 30,36,77 .. Memang care mereka salah tapi Jalan mereka adalh satu(putih). yg Mereka ini lah Orang ketiga Akan Berperang Selepas Polis, Askar apabila Negara ini akan di istihar Perang Dunia Ketiga dan mereka yg kosong akan di lindung oleh Geng-2 yg korang Hina Selame ini . tak Berdosa pun masuk benda ini. Nabi pun Angkat Sumpah Seperti Mereka Sebelum dia Berperang, cume care mereka hendak memajukan orang Melayu saje Salah .

Tanpa Nama berkata...

matlamat x menghalalkan cara bro.. sejauh mana ko yakin budak2 ko jd org ke3 g perang? stakat lawan sorg bwk spuluh, gaduh pasal awek, baik x payah.. nak gduh, g gaduh ngn bgsa lain.. konon bela bangsa agama sndiri.. padahal bgsa agama sndiri korg pijak, tindas.. ini ke pjuang yg nak di harapkan?

"di mana bumi dipijak, di situ ISLAM dijunjung"

Tanpa Nama berkata...

salam... kepada semua tuan2 yg sy sanjungi.. tak perlu lah kita berbalah disini.. tiada gunanya.. org yg kafir tergelakkan kita melihat org melayu berbalah sesama sendiri dan mengamalkan sikap assabiah(berpuak2).. tak kisah lah kita kosong atau sarung ape baju pun, kita seharusnya bersatu. dan kita bukan sesiapa nak menilai baik buruk seseorg atau sesuatu. biar Allah sahaja yg menentukan. jangan kerana nila setitik, rosak susu sebelanga.. igt la juga sumpah kita ketika di luh mahfuz dahulu sebelum kita di masukkan di dalam perut ibu kita.. kerana dunia ini hanya ilusi semata2. kita hanya di dunia sementara.. sy memohon maaf jika kata2 sy meyinggung perasaan tuan2 sekalian.. sesungguhnya yg baik dtg dri Allah swt dan yg buruk dtg dri kelemahan sy sendiri..

30

Tanpa Nama berkata...

Pegasas ayh gun...memakai songkok dan berjuang dgn nama Allah..bguih apa smua..tp bdan bertatu,apa bnda 2...

Tanpa Nama berkata...

Salam jari tgh kpd smua warga 77..dr ats smpai bwah.

Tanpa Nama berkata...

hahahahaha! Dorang tak paham care dgn jalan kite . nanti kalau dah jadi depan mate baru dorang Tertanye-2 siape kite! menghine atas kertas putih boleh la , mari depan-2 kite jumpe Salam Perkenalan! [3077]

Tanpa Nama berkata...

Berbaik2 la wahai kaum adam..kita hidup hanya sementara..ingt la whai kaum adam..ingt la asal usul kite.,

naseem haziman berkata...

Bkn diasaskn oleh kiyai salleh yg berasal dri johor ke bro..berckp guna fakta bkn auta oke..

naseem haziman berkata...

Bkn diasaskn oleh kiyai salleh yg berasal dri johor ke bro..berckp guna fakta bkn auta oke..

Tanpa Nama berkata...

Jgn la korang hina geng 7736.. sbb mereka ditubuhkan adalah untuk menjaga hak kepentingan org melayu supaya bangsa lain takut untuk menganaiyai bangsa melayu.....bersatu amal sejagat

tenpai syah berkata...

cakap style da masuk line .. korang tak payah nak sembang banyak .. kalau betol korang nak selamatkan bangsa melayu buat arh sesuatu .. tak payah dok komen je .. sakai

Tanpa Nama berkata...

Mohon pada orang yg lama lama turun dan perbetulkan apa yg tak betul...masalah nyer sampai bebudak sekolah pun dah byk jadi taiko la ni...kena "ingat" apa yg di pegang di junjung atas kepala waktu mula mula nak join...jadi lah pembela bangsa bukan perosak bangsa...

Tanpa Nama berkata...

AKU SUKA PEKIDA TAPI AKU BENCI ORANG YANG JADI TAIKO ATAS NAMA PEKIDA..~!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Mane Ade Pekida Dah . Hidup BATAS!

Tanpa Nama berkata...

aku bagi pendapat berdasarkan pemerhatian aku dengan individu2 yang aku kenal masuk benda macam ni...
aku tengok line putih, merah plg ke 30, 36, 77 semua sama.. kongsi gelap versi melayu.. kalo betul nak lindungi orang melayu kenapa tak promote masuk tv terus biar ramai orang melayu masuk macam rakan muda ke rakan cop ke.. ni cari ahli senyap2.. Pastu nak jadi ahli kene bayar yuran ratus2.. nampak sangat serupa kongsi gelap... yang aku kesian budak2 sekolah menengah yang taksub.. ade je barang macam baju la sticker la yang dijual kat diorang kalo murah takpelah... ingat senang ke mak bapak cari duit kasi ko buat belanja sekolah..Yang untung orang atasan je, budak2 ni yang dipergunakan... lagi teruk diorang ni ade berlatih pantun pelik2. handseal atau dikenali sebagai buah.. mula2 aku gelak jugak tgk diorang buat handseal ni dah macam Naruto nak buat jutsu plak tapi bila d-terangkan baru aku faham setiap HS tu ade makna dan paling aku tak suka bila diorang agung2kan ayahanda diorang..Dah macam ajaran sesat aku tgk daripada agungkan ayahanda tu baik ko agungkan tuhan dapat pahala ... banyak lagi yang aku boleh cite tapi dari yang aku dengar dari orang2 yg dah jadi ahli kongsi ni awal2 je seronok lepas setahun 2 benda tu dilihat macam menyusahkan sebab kene pegi banyak 'majlis' .. dan diketahui org ramai kalo masuk kongsi ni susah nak keluar..

farisroslli berkata...

nama fisabilillah,aku tengok ramai jer budak2 7736 xsmbhyg,minum arak,dan bermacam bagai,nie kalau tanya pasal hukum agama bnyk yg xtahu,kalau nak brjuang untuk agama biar kene dgn cara,dari pada dok benda2 mengarut bagai nie baik join ahli pondok tok kenali,belajar agama betul2,aku tengok logo d7 dah lain mcm...perluke semua nie dalam menegakkan agama

Tanpa Nama berkata...

kes mamali xde spe amik tahu...yg xbrsalah disalahkan...

Tanpa Nama berkata...

aku mmg x faham...ape ke babi sume gang2 tu..x kira r 77 ke 36 ke line pth or merah ke...pe sumbangan korg??..satu habuk pn aq x nmpak la wei...stakat gaduh je,bek x payah.x maju lgsg.cm babi ada laa..serius...aq nk tau sgt ape sumbangan korg slain nk bergaduh cm org bdoh??..ckap bela org mlayu,las2 org mlayu gak korg tibai...eeh.bdoh btul laaa..aq tgk bangsa cina mkin maju je..xda plak korg nk bersaing ngn diorg...

Tanpa Nama berkata...

oi3!fuck pekida,fuck this nation,n fuck malays!fuck islam!fuck this religion of racial hatred!

Tanpa Nama berkata...

Pegi mamposlahh korang x yah masok bende2 camnie,nak masok bkan free bayar,gak buat,abis duet jew beli barang,dapor lagi bagoslah geng,bodoh2 jew 77

razak osman berkata...

mengarut je semua ni.. 30 36 77.. ermmm x payah la..

razak osman berkata...

kes main buah pun nk bergado... mcm budak2...

Tanpa Nama berkata...

aku bukan nk cakap besar la.. setakat geng bodoh camni sikit aku x goyang.. berani one by one.. lu org sentuh family wa.. lu org mampos wa x kira lu bapak parianda ka apa lancau ka.. fuck samseng!!!

Tanpa Nama berkata...

Klu tak tau apa2 tentang 77 jgn dok sembang pandailh oooiiiii

Tanpa Nama berkata...

budak2 atas ni semua buduh.hahaha..

Tanpa Nama berkata...

tak payah lah nak sembang benda yang kita tak pasti....siasat dulu baru kita boleh tahu mana betul mana salah..

Tanpa Nama berkata...

No komen......lu orang sume jage diri sendiri....k bye

haitam berkata...

Aku pun 77..hangpa jangan gaduh...td hangpa ckp jgn gaduh ngan melayu...tp korang ckp hangpa sendiri yg ma...lu lupa ka itu org jd mcm itu perlukan wang saja..amik upah keje sama cina...waa tggu ma 1bye1...tp wa mau guna tgn sja tkda guna parang2...gun2..ataw geng...mau geng pun xpa wa mau sorang sj u main nk main geng2 lu dtg sini lah lipis buang dearah punye tempat...

Tanpa Nama berkata...

Salam persahabatan 0 ...
Apakah maksud sebenar-benarnya 7 7 ?
Boleh terangkan maksud 7, selain maksud gun...
Jika boleh biarlah ahli 77 yg menjawab supaya fakta & maklumat tidak bercanggah...

Tanpa Nama berkata...

Jgn la psl ni smua korang nk gadoh.xpyh sibuk hal org.duk diam2 sudah.zaman skng bkn zaman nk gadoh.zaman skng cri duit lg bgos.jgn sibuk hal org.

Tanpa Nama berkata...

cibai la dok kutok-2!!! .. kami bersatu untuk perjuang hak melayu .!!! sekarang ni kat malaysia melayu jatuh n0. 3 tau tak! cine india sekarang control malaysia !!! kami taknak ank melayu jadi anjing cina india!! kalu cine india tengok wbsite ni dorang gelak tau tak , tengok ank melayu kite saling berbalah! tolong lah aku merayu!

Tanpa Nama berkata...

Salam /// nk nyibuk gak la.....pada korg2 smu x pyah la kecoh dgn komen2 kosong korg nie.....stakat dalam nie korg nk hina2 30 36 77 budak tadika pn berani,,,,yg mane ckap 30 36 77 xde telor 2 awas la k dalam nie blh la korg besembur2 hina tp law dpan2 aq rsa mst kecut telor korg kn....ckap x serupa bikin...owner blog pn law ckp 30 36 77 pengecut try la bg alamat nk tgk bdak2 30 36 77 pengecut or x....nk tgk sape lari x ckup tanah....law korg brani sgt tinggalkan la komen korg 2 dgn alamat n no tel skali bru la anak lelaki....

Tanpa Nama berkata...

when u dead u will see where ur place is ..

Tanpa Nama berkata...

lailahaillallah muhammadul rasullullah .. ni semua yg brdri ats nme khalifah iaitu islam bawa dlm dri masing .. utk semua yg bragama islam ngerti ungkpn syahadah tu ...
maaf andai tr silap ..
salam

Tanpa Nama berkata...

hahahaha......geng lawak belaka ni mcm2 PER.....kalo berani mai berperang kat perbatasan Sabah ada berani ka....kalo nak dgr perluru berdesing kat sebelah telinga mai le

Tanpa Nama berkata...

Sy skong bro.......salam bersa7u ///

Tanpa Nama berkata...

Selempang merah diasaskan oleh kiyai salleh di batu oahat johor,aq anak org oerak mak aq org sungai manik parit sepuluh...dulu aq ingat gak yg selempang merah,parang terbang ni dr sungai manik..bila dah tahu cerita sebenar.. baru tau selempang merah dr batu pahat... org banjar sungai manik waktu 13 mei 1969 ada yg dtg kl time tu... memng diowg bersatu, anak buah kiyai salleh ramai... skrg di seluruh negeri ada... jgn bertelagah sesama kita..mari kita bersatu... bt pahat ka,sungai manik ka..yg aq tau,itu semua kekuasaan ALLAH S.W.T...

Tanpa Nama berkata...

D7 tu PDRM la bro... tu r,nk kata pandai...mcm ni la... len kali,selidik..n baca bg paham atas tulis apa...

Tanpa Nama berkata...

nampak masing2 merak. salam

Tanpa Nama berkata...

simpan2 la baju tu...simpan untuk yg akan dtg....br boleh bukak

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum dan salam satu saudara.aku ni bukan nak ckp apa,cuma nak beri pandangan. sebesar manapun kita,sekuat manapun kita dan sehebat manapun kita,akhirnya ke liang lahad.tu semua allah tentukan.Memang realiti dan jelas nampak bila kita tengok banyak anak2 melayu yg duduk bawah cina&india.kalau kita perasan,zaman sekarang org cina lah yg pegang ekonomi(wang) negara kita.org india pula bersatu padu&jarang tengok diorang bertelingkah.mereka sekarang bersungguh2 utk atasi org cina.tp adakah ORANG MELAYU bersungguh2 utk atasi kaum2 ni?? Ye,memang betul,keamanan&keselamatan negara memang orang melayu pegang.tapi yg negatif nye adalah banyak berlaku pertelingkahan / pergaduhan sesama kaum melayu.ini kah yg dinamakan utk menjaga keamanan negara??fikir2 kan lh wahai orang melayu!marilah kita bersatu ,jgn lah kita duduk dan bercakap benda yg tak berfaedah.xkira la kita ni 77,30,36 ,kita semua sama sahaja.jgn fikir allah xnampak apa yg kita buat. maaf jika ada terkasar bahasa dalam text pandangan aku ni. Salam bersaudara salam 1 negara.
#ranting lubok cina,melaka#

Amelia berkata...

Aiyoo. Nak cari maksud Double Seven Gang, keluar page orang marah2 dekat gang ni. Hmmm.

GAYUNG berkata...

Aku Gayong..kau pun Gayong. Islam itu bersaudara. Tahniah kepada PESAKA (Pertubuhan Silat Kebangsaan). Tidak kira kamu "geng" mana sekali pun. Gayung ada 1 juta keahlian di seluruh negara. Nak tahu hebat ilmu dunia. menuntutlah silat dahulu. nak tahu kehebatan ilmu dunia dan akhirat menuntutlah dengan ilmu Allah yakni Islam. Mohon kepada semua pemimpin pemimpin pertubuhan dan geng yang bergerak atas kebenaran..tolonglah pantau betul betul ahli tuan tuan.

john michel berkata...

cakap 2 bagi sopan sikit.aku ayahanda teraju 3.10 lawan 1 pun aku tak lari.cuba dulu la baru tau.

Tanpa Nama berkata...

Kura kura turun bukit carik apa

Tanpa Nama berkata...

marilah kita bersatu dlm pjmm

Tanpa Nama berkata...

wah....lu byk langsi ma....lu mana lubuk?setakt smbang dlm nie bleh citer ma.....smbang x mau jth ckp mcm kpala buto.....rmi2 lu x tkt,hello kwn.letak gajah pun bleh mati ma klu rmi yg kejekn....nie lak lu sorg mau cbr rmi2....lu mau mati ka kwn?manyak beso lo lu pnya cerita

Tanpa Nama berkata...

membe gua dak kedah kene belasah sbb kwn ngn sorg ppuan kat damansara. dia xtau ppuan tu kwn ngn line2 nih. skali bwk dkt 100 org kat flat. lunyai ar membe tu kene lanyak dlm uma flat dia. ikot logik gajah pun mati kalo mcm tu. memalukan melayu je. ada lg sorg gua dgr kat muar pakcik tu kena serang line2 ni, bwk geng, pakcik tu org lama otai kot, dia ckp sng je, korg nk belasah aku sorg je smpai bwk satu kampung. terus xjadi nk belasah. haha lawak plk dgr. tah2 pakcik tu geng2 kiai salleh kot. ramai jgk dgr org silat sendeng/selendang merah sana xbrapa suka ngn line2 ni. sbb gangster melayu awl ialah org sana mat yasin geng kiai salleh.

Tanpa Nama berkata...

Nak Join geng 77 !! nampak mcm syok ja..

lucifer berkata...

nak join jugak..kena isi borang ka?

Tanpa Nama berkata...

Syabas saudara teruskan dengan pembongkaran ini....
Bersihkan nama baik pekida :-)

Tanpa Nama berkata...

Syabas saudara teruskan dengan pembongkaran ini....
Bersihkan nama baik pekida :-)

MOHD FADLILLAH BIN IDRIS berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum...Sape yg langsi sangat n ckp by0k tunj0k diri die kebal tu meh kite p jupe Ayah 30,36,77...Ketik at sini d0k jadi b0h,adiQ aQu xd0k baju b0leh ketik at sini...

Tanpa Nama berkata...

walau spe pon kita..daripada kumpulan mne pon..kita harus bersatu..

Tanpa Nama berkata...

ngarutt

Tanpa Nama berkata...

yg mne ade baju tu senyap je, biaq p la diorng nk maki hamun 77 , 30 ka, 36 ka .. smue bwk jln2 msing , mngkin yg hina 77 ade org trdekat yg salah bwak jalan , apa leyh bwat , smua org ade jln sndiri , yg tk thu tu tkpa la, hngpa maki je la, tk dpt apa pun, dosa ja tmbah ,..klau tkda prtubuhan nie la, habis malaysia oiii , klau hngpa tk caya , hngpa pikir balik kes 13 mei tu , klau bkn kerana org2 lame yg berbai'ah , kita smue dah duk bwah cina n india , pikir la, jgn la duk marah2 .. stiap benda ade baik ada buruk , yg brbai'ah tu thu la ape baik n buruknye .. so jd la diri hngpa sndiri k, yg penting smue perlu brdoa pada Allah yg satu , tk yah duk bising2 kt sini , cm budak2 , smue melayu .. harap ada la yg fhm , klau yg tk fhm tu aku anggap je la hngpa tk matang k , salam

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulilah.... trima ksh kpda saudara yg m'hina kami, smoga anda semua gmbira.. askum

Tanpa Nama berkata...

D7 pdrm tu cegah maksiat dan dadah bro

Tanpa Nama berkata...

kenapa nak bertekak psal bnde ni??
kita semua islam.. jangan fikir semua bdak baju jahat.. ///

Tanpa Nama berkata...

Jangan duk gaduh-II lah kamu semua . Tak kemananya . D7 ke tak D7 ke . Mati nanti masuk kubur jugak semuanya . Pekida ke tak pekida ke , kita sebagai orang islam tetap kena amalkan amar makruf nahi mungkar . kita sebagai hamba tiada hak untuk menghukumi orang lain sedangkan Allah itu lebih mengetahui akan hambaNya . Yang tak baik kita tegur, bukan menghina atau mencaci sana sini . Yang baik kita jadikan tauladan . Allah beri kita akal fikiran suruh kita berfikir jauh dan berpandangan luas . Bukannya biarkan nafsu yang mengawal fikiran anda . RETI ? ?

Tanpa Nama berkata...

Kulaan sy ada gak kt sg majik tu

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum..

Ape yg pnting igt korang mse berbai'ah.. Ape yg di junjung, di lafaz, di simpan.. Di pikul..

Ugama bangsa dn tanahair.. Jgn lupe tu.. Jalan smua sme je.. Xde beza..

Jalan yg 1 ke arah yg 1..

Pasai ni korang sedarah sedaging nk brtelagah.. Xkn dh lupe ckp dlu adik beradik..
Xkn adik beradik sling brmusuhan dn brbunuhan..??

Maaf byk2 yg berstatus ayahnda atw tok ayh tu.. Xpyh nk bangga dn riak!
sblm memiliki status tu bkn kah anda pn lalui jadik adik2@ank2 bai'ah..
So rnung2 dn fkir2kan la..
Pd aq.. Siapa aq dn dri mna asal usulku.. Xprlu la korang tw..

Ape yg di amanahkah harusla di simpan.. Dn di jaga sehingga kekal..
AMANAH
SIDDIQ
TABLIGH
FATONNAH

korang mkn nsik aq mkn nsik harus di igt mkn hasil padi yg sma..

Tok ayh khalifah, paduka ayahanda, ayahanda, paduka kekanda, kekanda, abg long ,kaklong bonda dn ahli jemaah skalian.. Maaf jika ade ksilapan. Slah tutur bicara.. Ape korang ada. Aq ada.. Igt korang bkn tuhan atw ALLAH SWT..

WALLAHHUALLAM
anak bai'ah<

Tanpa Nama berkata...

Salam,kesimpulannya janganlah kita berbalah sesama kita kerna islam itu melayu dan melayu itu Islam,sy brpesan kpd diri sy sendiri dan kpd yg lain2 supaya kita mengambil rasulullah saw sbg cth dalam setiap langkahan gerak rohani dan jasmani dan bukannya sifat2 yg x diredhai yg disukai Azazil laknatullah seperti riak,takbur,amarah,zalim dan seumpamanya....janganlah kita lupa tiada satupun yg mampu bergerak walau seinci zarah sekalipun tanpa IzinNya.....jadikanlah diri kita contoh yg terbaik untuk diikuti oleh yg lain....dan akhir skali maafkanlah hamba yg hina ini sekiranya mengguris hati yg membacanya.....berjihadlah demi menjaga diri yg beragama,keturunan yg beragama,harta benda yg beragama,dan tanah air yg beragama....Islam

Tanpa Nama berkata...

Wasalam wbt..

Btl tu aq skong 100% ape2 pn amar makruf nahi mungkar..bkn nahi mungkar aman makruf..

BERSATU KE ARAH EKONOMI

tme ksh wahai saudara seagamaku.. Nasehat ini ckup bermakna utk kte smua..

Wallahi wabillahi watallahi

sekian : tiger chai

Tanpa Nama berkata...

Nk sembang tu agk2 la dok xsmua nye mcm tu..ckp jgn bgi pailang sgt...kang xpsl2 kne sailang

akim isa berkata...

Btol2..klau btol2 gangster gado 1 by 1 la..

akim isa berkata...

Rilek la.jngn dsebbkn bnde2 mcm ni kte smua brgadoh..kte dididik dngn bragama islam..lg bgus klau kte mngeratkn silaturrahim..initak yg negeri laen gdoh dngn ngeri laen da la sme2 mlayu..mcm mne orng2 melayu nk mju..cbe kte sme2 melayu,bergabung..brula gempak..

Tanpa Nama berkata...

salam,,,bt ap kecoh2 sesama kita klau sume gaduh spe nk jge,,,rilex la,,xpyh kte nk mmpetikai organisasi ap pn,bju ap ke,,kte org melayu,allah swt tuhanku,nabi muhamad itu nabi ku,al-quran panduan hdp ku,islam agama ku,,,umat islam itu saudara ku,,,jgn la kerana ulat didalam buah pokok kita tebang,,,sebusuk-busuk org msti ad wanginya,sewangi-wangi org msti ad busuknya,,,

Saya KillerKips berkata...

butuh la , jaga kebajikan melayu konon . ahli ada yg x smbhyang , rambut brkarat , minum arak , tu ke yg korg nk jadikan contoh utk anak2 yg baru nk membesar ? ble kitorg kutuk tau plak melenting , kalo betul la korg jaga kebajikan melayu , xada la melayu mcm skrg ni , teruk . aku sndiri malu jadi melayu . aku pun xtau ape nasib mak bapak korg dpt anak mcm korg , munafik ! nasib baik akidah melayu masih kpd islam .. ckp mcm gah , baru kt semenanjung malaysia ! malaysia ni pulak besa mana ?! adoii kelakar . korg makan nasi je pun , ckp je gah .. kalo la smenanjung ni bersambung dgn pulau borneo , aku rasa dh lama kena sembelih ngn sumpit oleh org dayak ..jgn ingt korg pling hebat dlm dunia k

Tanpa Nama berkata...

ini la puncanya umat islam hancur..hanya dengan ulasan ini...kita smua begaduh..knp???kamu tahu ke??syaitan durjana lebih suka kita begina...knp??apa yang kamu dapat kalaw begaduh begini??kita sepatutnya mencari jalan untuk selesai masalah ini..tidak kira kita d area mana,dalam group mana..kita sepatutnya bersatu melawan dan meperbaiki perkara ini...1sedarlah wahai saudara-saudaraku...kita sekarang sudah jauh terpesong...kita mengaku islam..sedangkn kita sesama islam begaduh..tidakkah kamu suma bersatu mempertingkatkan agama islam yang indah ini..pikir la semua adakah ALLAh S.W.T suka tengok kita begaduh,adakah Rasullullah suka melihat kita betengkar sesama islam...aku mera sedih melihat kamu betengkar begini..jika kita nampak perkara begini..kita sepatutnya mencari jalan untuk memperbaikinya..bukan betengkar begini..cara begini adalah cara urg yahudi..betengker bukan menyelesaikan..berpikir la saudara-saudaraku sekaliannya...semoga ALLAH S.W.T merahmati kita smua dan menghindari dari perbalahan sesama agama..

Tanpa Nama berkata...

Sa7am berastu .

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum wbt saudara islamku... Jgnla kita bergaduh di ruangan ini..jgn kite mghukum org sesuka hati..jgn kite mnyalahkan diri sendiri..ape yg kita dpt bergaduh sesama bangsa?bergaduh sesama agama? apa kite semua tdk belajar dr sejarah, dr kesilapan lalu bagaimana runtuhnya Empayar Islam krn perbalahan sesalam Muslim sendiri.. Andai kate para rasul & para sahabat masih ade lg zaman ini, tidakkah mereka menangis, mereka sedih melihat keturunan mereka, saudara Muslim mereka berbalah sesama sendiri?

Ambil cth spt mana yg berlaku di Syria, Lubnan, Mesir dan Iraq @ negara2 lain..dimana saudara Islam disana dibunuh & dihina? Sprtimane puak Syiah menghentam puak Sunnah? Islam tidak mengajar kite untuk bermusuhan hatta dgn kaum lain sekalipun..melainkan kita diperlakukan sedemikian rupa..tetapi biarlah kita berlandaskan pada ajaran Al quran dan juga sunnah.. Biarlah kita berjihad dgn sebetulnya..Kita harus berjihad memerangi dahulu hawa nafsu dalam diri kita..kita harus mengenal diri kite terlebih dahulu, mengenal Allah...bukankah "Awaluddin Makrifatullah", MAKSUDNYA : AWAL AGAMA ITU MENGENAL ALLAH..Jadi kite sbg org Islam, maka kite haruslah bersyukur kerana byk kelebihan sbnrnya pada diri kita ini..cari ilmu yg bermanfaat utk kebaikan bersama...bg yg berilmu itu, gunakan utk kebaikan...utk kebajikan...jgn kite berbalah, berpecah belah... tidak semua ahli 30, 36 dan 77 yg jahat, yg buruk...dan tidak semua ahli2 30,36 & 77 betul-betul patuh pada 'Amal Makruf, Nahi Mungkar'..

Saya bukanlah ahli 30, 36 & 77...ttp sy berkawan dgn mereka, malah ada dikalangan ahli keluarga sy juga adalah ahli 30,36 & 77...
Mereka tdk samseng, mereka tdk minum arak, malah mereka beramal di sekolah-sekolah pondok, mengaji kitab-kitab Allah, menjadi tahfiz, malah mendalami ilmu tasawuf dan syariat...

Kite jgn semudahnya menghukum org lain... Bagi ahli-ahli 30,36 & 77, anda juga jgn sewenangnye menggunakan nama pertubuhan anda utk membuat perkara x baik...ini akan memalukan pertubuhan itu sendiri...

Kenang kembali jasa pahlawan kite dulu memerangi penjajah & penindas agama kite.. Jgn sia-siakan titik peluh & darah mereka...Segala pengorbanan mereka tdk ternilai...

Saya mohon maaf andai coretan ini mengguris hati sesetengah pihak..tp sy sekadar ingin berkongsi... sy akui sy setuju juga penubuhan kumpulan spt ini...tp biarlah kita unakan utk pertahankan agama & bangsa kita...

Sy hanyalah insan yg hina, yg tiada apa2 dimuka bumi ini...segalanya milik Allah jua...

Assalamualikum wbt...

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum wbt saudara islamku... Jgnla kita bergaduh di ruangan ini..jgn kite mghukum org sesuka hati..jgn kite mnyalahkan diri sendiri..ape yg kita dpt bergaduh sesama bangsa?bergaduh sesama agama? apa kite semua tdk belajar dr sejarah, dr kesilapan lalu bagaimana runtuhnya Empayar Islam krn perbalahan sesalam Muslim sendiri.. Andai kate para rasul & para sahabat masih ade lg zaman ini, tidakkah mereka menangis, mereka sedih melihat keturunan mereka, saudara Muslim mereka berbalah sesama sendiri?

Ambil cth spt mana yg berlaku di Syria, Lubnan, Mesir dan Iraq @ negara2 lain..dimana saudara Islam disana dibunuh & dihina? Sprtimane puak Syiah menghentam puak Sunnah? Islam tidak mengajar kite untuk bermusuhan hatta dgn kaum lain sekalipun..melainkan kita diperlakukan sedemikian rupa..tetapi biarlah kita berlandaskan pada ajaran Al quran dan juga sunnah.. Biarlah kita berjihad dgn sebetulnya..Kita harus berjihad memerangi dahulu hawa nafsu dalam diri kita..kita harus mengenal diri kite terlebih dahulu, mengenal Allah...bukankah "Awaluddin Makrifatullah", MAKSUDNYA : AWAL AGAMA ITU MENGENAL ALLAH..Jadi kite sbg org Islam, maka kite haruslah bersyukur kerana byk kelebihan sbnrnya pada diri kita ini..cari ilmu yg bermanfaat utk kebaikan bersama...bg yg berilmu itu, gunakan utk kebaikan...utk kebajikan...jgn kite berbalah, berpecah belah... tidak semua ahli 30, 36 dan 77 yg jahat, yg buruk...dan tidak semua ahli2 30,36 & 77 betul-betul patuh pada 'Amal Makruf, Nahi Mungkar'..

Saya bukanlah ahli 30, 36 & 77...ttp sy berkawan dgn mereka, malah ada dikalangan ahli keluarga sy juga adalah ahli 30,36 & 77...
Mereka tdk samseng, mereka tdk minum arak, malah mereka beramal di sekolah-sekolah pondok, mengaji kitab-kitab Allah, menjadi tahfiz, malah mendalami ilmu tasawuf dan syariat...

Kite jgn semudahnya menghukum org lain... Bagi ahli-ahli 30,36 & 77, anda juga jgn sewenangnye menggunakan nama pertubuhan anda utk membuat perkara x baik...ini akan memalukan pertubuhan itu sendiri...

Kenang kembali jasa pahlawan kite dulu memerangi penjajah & penindas agama kite.. Jgn sia-siakan titik peluh & darah mereka...Segala pengorbanan mereka tdk ternilai...

Saya mohon maaf andai coretan ini mengguris hati sesetengah pihak..tp sy sekadar ingin berkongsi... sy akui sy setuju juga penubuhan kumpulan spt ini...tp biarlah kita unakan utk pertahankan agama & bangsa kita...

Sy hanyalah insan yg hina, yg tiada apa2 dimuka bumi ini...segalanya milik Allah jua...

Assalamualikum wbt...

Tanpa Nama berkata...

Mari la. Ne dia geng 77.

Tanpa Nama berkata...

bro sekali penah dgr kepala rimau biru.
Klu kena memang sedap.
Meh bwk kepala taiko sparing dgn aku...
Ada geng blh la.puihh

Tanpa Nama berkata...

Sape kepala 77 ayah bos ayah gun...
Kepala dh kena mesingun br tau...
Bodoh jela semua ni.pergi tlg org islam kat mesir lg baik br org ingat.
Nkjadi gengster blh jalan la...
Kena tembak mati jgk...
Aku berani ajak la sapa bdk 77 berentap 1 by 1 dgn aku...
Dtg kem sungai udang aku ajar kau org...bodoh 77...

Tanpa Nama berkata...

Minum ape tiger beer blh la..
Dok lpk pau sana sini..
Masuk askar jumpa aku kat kemsungai udang klu nk tau gengster atau tak...
Kena sikit dgn polis menanggis...ape pon xblh...isi ape yg ko ada isi daging dgn duit haram dari keje pau sana sini kau tu...bodoh la ko 77 ni...bdk 77 ni memang perosak bangsa dn agama je...blh di beli dgn duit dn arak je...rendah martabat kau 77 menyalak sperti anjing di bukit menyalak babi.

Tanpa Nama berkata...

Ramai anak Melayu rosak dgn geng kongsi ni. Ckp berdegar kena sapu skali trus senyap.

Tanpa Nama berkata...

77/30/36 hidup selalu
Melayu/Cina/India
Salam !l!

Tanpa Nama berkata...

pokok bergoyng sebab angin bertiup..

Tanpa Nama berkata...

ambo pon serupo

Tanpa Nama berkata...

tak payah nk salam bersatu sngt la.. geli aku dengar.. nk bg salam biar betol2 tak payah nk kata geng mana lg baik.. suma macam taik.. ramai berani.. serkup dngn guni tibai kasi mampos baru taw..

Tanpa Nama berkata...

77

Tanpa Nama berkata...

aku setuju

Tanpa Nama berkata...

Gonjol...huruf ngn nombor pon xreti beza

Tanpa Nama berkata...

As salam. Maaf menyibuk. Jagalah peradaban. Malu kat bangsa lain. Jgn jadikan ini sebagai medan perang cyber...

Tanpa Nama berkata...

rilex sudah .Islam ajar kite bersatu .islam tak ajar kite bergaduh bermusuhan .kurang didikan agama je yg nk berbalah Malaysia takkan maju kalau bangse sendiri tak nak tolong bangse sendiri .jika benar niat tujuan group ni utk membela agama rakyat dan negara .BUKTI KN .dgn Nama Allah kite berjuang utk menegak kn kebenaran .bkn nye bergaduh tak tentu pasal .ade yg komen hina islam kat ats tu kenapa sorang pun tak bising .duk bising berbalah sesama islam .hidup berpandukan Al Quran dan as Sunnah ..nasihat saya kpd semua termasuk kepada diri sy sndiri ...marilah dalami ilmu agama islam yg suci lagi benar , dari bertekak kat sini baik kite mengaji Al Quran ..assalamualaikum kpd muslim yg benar2 islam .lebih baik diam dri membongkar aib sndiri .jgn bertutur klau ilmu cetek .jgn menzahirkn kelemahan anda seperti mencarut2 tuu .tuu korang kate nk ikut cara islam .islam mengajar kite mengeratkn silaturrahim .walk the talk .sy disini tidak memilih mane2 pihak .lupekn kisah silam dan buka buku baru dgn bersatu padu kite sesama ISLAM .kalau hendak bertutur sila susuli dgn bukti ..agar dpt kite pertimbangkn yg mane baik dan buruk dan perbaiki kesalahan kite sesame manusia .sy bkn ustaz sy bkn org atasan sy hanya hamba Allah yg ingin ingat mengingatkn .buka mata, buka hati buka minda utk islam sejati .marilah kite same2 pelajari .assalamualaikum (:

Tanpa Nama berkata...

dah2 jgn gado...jom tunggu rebat 200 smartphones...semua leyh dapat

Tanpa Nama berkata...

hihihi..dah2 jom2 solat..solat itu tiang agama jangan ditinggalkan ya abg2 otai semua.peace.

TAK PAYAH BERLAGAK berkata...

Assalamualaikum....
HAHH...KORANG BERTEKAK LAH PEPUAS... YANG MANER BANGGA SANGAT NGAN D7 30 MACAM-MACAM ARH... TU ARH DAH KENA COP SBG KONGSI GELAP KAT MALAYSIA.. SO LU NAK KATER APER LAGI? PEROSAK BANGSA... PUIHHH

Tanpa Nama berkata...

KDN UMUM NAMA KUMPULAN KONGSI GELAP

Putrajaya, 29 Ogos - Kementerian Dalam Negeri (KDN) hari ini
mengumumkan nama 49 kumpulan kongsi gelap di seluruh negara.

Ketua Setiausaha KDN Datuk Seri Abdul Rahim Mohamad Radzi dalam sidang media di sini, berkata kumpulan itu dikategorikan haram mengikut Seksyen 5 (1) Akta Pertubuhan 1966 pada 28 Ogos 2013 melalui perwartaan P.U. (A) 272/2013.

Abdul Rahim menjelaskan kumpulan kongsi gelap berkenaan dikesan menjalankan kegiatan memudaratkan ketenteraman awam seperti sindiket pengedaran dadah, memeras ugut, menimbulkan pergaduhan antara pertubuhan kongsi gelap dan huru-hara.

"Mereka juga melakukan pembunuhan menggunakan senjata api atau barang-barang tajam seperti parang, pisau, kuku kambing dan sebagainya," katanya.

Beliau berkata kumpulan kongsi gelap itu ialah:
- Geng 04 yang dikenal pasti bergerak aktif di Kedah, Pulau Pinang, Johor dan Kuala Lumpur.

- Geng 08 yang bergerak aktif di Kuala Lumpur, Selangor, Pulau Pinang, Perak, Johor, Negeri Sembilan dan Melaka.

- Double 7 yang bergerak aktif di seluruh Semenanjung.

- Tiga Line yang bergerak aktif di 20 kawasan sekitar Kuala Lumpur, Selangor, Kedah dan Perak.

- Geng 30 yang bergerak aktif di seluruh Semenanjung.

- Geng 38 yang aktif di 14 kawasan di Kepong, Jinjang dan Setapak di Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur dan di Johor Baharu, Johor.

-Geng 24 (aktif di enam kawasan di Selangor, Kuala Lumpur, Pulau Pinang, Perak dan Johor)

- Geng 18 (aktif di lapan kawasan di Selangor, Kuala Lumpur, Perak dan Johor)

- Geng 36 (aktif di Perak, Melaka, Negeri Sembilan, Selangor dan Kuala Lumpur)

- Gee Ah Eng
- Loh Kuan
- Tiang Yee Tong
- Geng 21
- Ang Soon Thong
- Wah Kee
- Sio Sam Ong
- PNEH
- Hong Hong San
- Hai San
- Sin Ang Bin
- New Cell 20
- Jit It Hai
- Sio Koon Tong
- Gee Lam Kor
- Geng Leng Hor
- Geng 35
- Geng 303
- Geng Satu Hati

DI SABAH:
- Sabah ATAP
- Hung Ann
- Sui Yuk
- Otai
- Borneo Red EMP

DI SARAWAK:
- Sarawak Ah Ngau
- Batu Tiga
- Ah Feng
- Batu 10
- Sibu T
- Ah Seng
- Ah Chin
- Lee Lung
- Lo Han
- Sg Merah
- Sg Badut
- Ting Ching Lee
- Tua Cak Lee
- Teksi Station
- Pintu Merah
- Krokop

Abdul Rahim berkata dengan pengisytiharan itu, tiada individu atau pihak boleh menggunakan semula nama berkenaan untuk didaftarkan sebagai pertubuhan.

Beliau berkata segala akaun, aset dan harta pertubuhan kongsi gelap tersebut akan diserahkan dan digulungkan oleh Jabatan Insolvensi.

Selain itu, katanya tiada individu boleh memegang jawatan, menjalankan kerja sebagai seorang anggota, membenarkan sesuatu mesyuarat dalam bangunan, menghasut, mendorong, mendapatkan yuran atau bantuan, menyiar dan bertindak bagi pihak atau wakil pertubuhan kongsi gelap.

Beliau berkata mereka yang bertanggungjawab menjalankan apa-apa aktiviti pertubuhan kongsi gelap akan disiasat dan didakwa di mahkamah kerana melakukan kesalahan di bawah Akta 335.
- BERNAMA

Tanpa Nama berkata...

Ngat dr sldang putih yg 13mei ue..

Tanpa Nama berkata...

ini semua pengecut je masuk geng2 ni.... geng berani kerana ramai hi..hi..hi..

tok akim berkata...

masa muda..sihat.. ada segelintir orang lupa diri. menindas orang, mengambil hak orang. ingat..mati takkan boleh kita elak. cuma yang beza cepat atau lambat. mereka yang berfikir mcm ni insyaallah memang takkan takut ngan makhluk yang bernama manusia. antara yang aku tak suka,orang2 yang memang suka tunjuk samseng poyo depan orang. nak tunjuk yang kononnye dia berani sangat. orang takleh buat tapi dia boleh. alo bro..ni gua nak kasi ingat sebab pentingnya agama. sebab itu la manusia ni ada agama. samaada islam,budha,hindu.. setiap agama ajar perkara baik. andaikata setiap manusia ni takde agama,tak diceritakan syurga,neraka, balasan baik,jahat. sedarlah korang2 yang samseng skarg ni taklah samseng mana pun....dah tentu ada yang lagi brutal. mana taknye..semua takde agama takde hala tuju hidup. lahir kat dunia semata2 wat rosak bumi lepas tu mati.aku respek pada orang yang berjuang untuk negara dan agama. masa berlaku perang jepun ngan tragedi 13 mei bukan samseng yang buat negara kita merdeka dan aman tapi orang yang cerdik pandai. orang2 yang pikir masa depan, yang berwawasan. moga rakyat malaysia khusus pada orang melayu semoga bersatu. SELAMAT MENYAMBUT HARI MERDEKA YANG KE 56

Tanpa Nama berkata...

MASYAALLAH... Assalammualaikkum Semua.
Wahai saudara-saudarku, sudahla tu. cukup la smua tu. x payah la lagi kite nak mencaci maki di dalam laman ni.. X der faedahnye, kalau ada yang tersilap tu maafkan la, kan senang. Aku bkanya baik sgt, tp aku sedih org ISLAM bertelagah didalam laman ni dan ditonton oleh org yg x spatutnye. Ingatlah kite ni org ISLAM.. bkn org melayu cuma bangsa je MELAYU.

Wassalam...HAMBA ALLAH S.W.T

Tanpa Nama berkata...

ni pendapat gua mengenai kongsi.. fes of all,gua memang fuck kongsi2 ni..kongsi melayu ka cina india ka gua memang tak sokong..Bg gua sebab join kongsi sebab Penakut,rasa diri terancam.Sebagai backup kalau ada kes,dgn harapan kawan2 tolong.Yg cakap nak bela bangsa,agama tu penipu, tu bukan tujuan utama join kongsi..jual nama agama bangsa sebab nak halalkan kongsi. Bg gua, kongsi ni takkan bergaduh sama kongsi..sama2 takut, sama2 tak kacau kaum, india tak kacau melayu,melayu tak kacau india..same goes to cina..sama cari makan. So habis apa kerja kongsi nak buat? pau kaum masing la..kongsi cina pau org cina yg lemah,melayu kacau melayu..

Tanpa Nama berkata...

Samseng2 melayu ni core dia Pekida,3 line ni la..lepas tu jadi la 303670 ni..ada orang cakap Pekida takpa ok..takpayah nak spin la..sama je,samseng gak..kat kampung semua dia betul,semua orang takut..Otai2 lama pekida kata yg baru dah songsang,fuck la.. nak buat pemutihan la..cuba check, ayahanda mana nak buat pemutihan tu..dia dulu macam mana..time dah berumur baru nak cakap pemutihan..pemutihan hanya akan berjaya sekiranya pertubuhan ni dikafankan dengan kain putih saja..

Tanpa Nama berkata...

Double 7 bersatu untuk mengeratkan silaturrahim? Cara pendekatan yang lebih lembut kan ada, cara pendekatan Double 7 macam gengster.

Tanpa Nama berkata...

Pejuangkan Islam tapi ramai ahlinya bertatoo, bagaimanakah ahli bertatoo ini diterima masuk dalam kumpulan yang nak memperjuangkan islam ni???????

Tanpa Nama berkata...

cakap macam hebat , hakikatnya semua kumpulan gang melayu itu kosong ..penakut, hanya berani bila ramai , bila seorang dia pucat tak cukup tanah lari !

mana gang melayu yg kata demi agama bangsa dan negara ketika demo haram Bersih? mana gang melayu apabila bendera negara dipijak di koyak oleh cina ?

aku ni pernah jadi adik beradik pekida, cakap macam teror ..tapi hakikatnya semua adik beradik pekida di Labuan itu kaki minum arak, kaki perempuan, kaki pukul , adik beradik sendiri pun dia pau!

maaflah pada gang melayu yang iklankan kumpulan dengan aneka warna dan nama, mereka itu semuanya exsyen lebih, cakap bunga2 ..konon cakap berlapik, bila berlaku perkara seorang pun tak nampak hidung,
aku tak respek gang melayu, walau aku melayu tulin tapi perangai dan pembawaan gang melayu buat aku kecewa dan loya ..

Tanpa Nama berkata...

pau perempuan melayu, bila polis tangkap dia tunjuk kad pekida!

gaduh sesama melayu dalam pub, bila polis gari dia tunjuk kad pekida!

mat rempit gila babi, bila kena berkas oleh trafik dia tunjuk kada pekida!
bertumbuk dalam rumah, bila kalah KO dia call gang dia 77 ..macam pondan!

gaduh dengan cina , dengan suara kuat dia melalak kata dia orang 77 , dia mahu semua orang dnegar, dia ingat orang akan takut, kalau hebat dan berani kenapa tak tinju cina tu masa itu juga?
problem dengan GF , takut pada BF perempuan itu dia panggil gang 77 , jadah apa?

Tanpa Nama berkata...

pau perempuan melayu, bila polis tangkap dia tunjuk kad pekida!

gaduh sesama melayu dalam pub, bila polis gari dia tunjuk kad pekida!

mat rempit gila babi, bila kena berkas oleh trafik dia tunjuk kada pekida!
bertumbuk dalam rumah, bila kalah KO dia call gang dia 77 ..macam pondan!

gaduh dengan cina , dengan suara kuat dia melalak kata dia orang 77 , dia mahu semua orang dnegar, dia ingat orang akan takut, kalau hebat dan berani kenapa tak tinju cina tu masa itu juga?
problem dengan GF , takut pada BF perempuan itu dia panggil gang 77 , jadah apa?

Tanpa Nama berkata...

funny...

kalau dah polis kata 77 tu kongsi gelap...betul la tu...even dlm polis pun ada gak geng PEKIDA...byk serpihan PEKIDA ni...mmg ada yg jd jahat...guna geng buat keje mcm kongsi gelap...

adik aku sorang PEKIDA..baiah kat kedah...sepupu aku pun 2 3 org pekida...tp jenis PEKIDA baik la..bukan geng 77...

basic..kalau dh bwk geng gi bergaduh dgn geng lain...gi minum arak...pepaham aje la...senang cerita if guna geng utk tunjuk kuat..hmm..pepaham aje la..

-smh-

Tanpa Nama berkata...

Geng sarawak xde ke? Sabah ade. Melayu ade. India ade. Cina ade. Sarawak xde ehh? Huhu. Persatuan2 ni xpayah ade la lg bagos. Ade cume utk memecahkan kaum je. Yg spatotnye berkawan jd musuh. Dengan alasan mnjaga kebajikan. Tu sume xmasok akal. Come on la malaysia. Think.

Tanpa Nama berkata...

Salam Semua Yang Mengucap Dua Kalimah Syahadah.......

ni semua poyo..... ade ke patot kite sesama mengucap dua kalimah syahadah,, di pukul nye,, tu x patot,,kite sesama melayu x baik gadoh la,,, kte (hidup melayu) tapi yg di pukul tetap owg melayu jugak,, apah pon x bole la,, dye owg ni,, ape hal ,, aq thu setiap manusia melakukan kesilapan,, buat2 la tobat,, kalau nk pukul pun ,, pukul la selain owg melayu,, ok,, mintak maaf kalau ade terkasar bahasa,,,

Tanpa Nama berkata...

Salam semua... Syabas anak2 muda. Semua nya bersemangat jati. Syabas sekali lagi. Begitu ramai yang sanggup pertahankan Bangsa dan Islam.
Jom kita mulai hari ini semua Ayahanda2 arahkan anak buah semua penuhkan Masjid2 dan Surau2 berdekatan tempat2 masing mulai hari ini setiap waktu Maghrib hingga Waktu Isyak. Kita baca Yassin ramai 2 dan kemudian kita bincang halatuju kesatukan ummah. salam sekali lagi.

Tanpa Nama berkata...

Apa kah malang sungguh hamba Allah ni menyamakn diri sendiri dgn binatang babi yang haram tu. No BRAIN!!

Tanpa Nama berkata...

tak payah la nak cakap...pekida ngan koncu koncu gengster melayu ni legasi pejuang 13 mei....hak tuih....mana ada nabi, ulama pewaris nabi... ajar bai'ah junjung quran...letak pedang kat leher....dan ada plak yg buat kat tokong, bai'ah letak pistol (hat ni nampak ganas mcm kongsi cina la konon)....hak tauih kat korang semua dengan ayah korang sekali...

haaaaaakkkktuuuuiiiiih !!!!

Tanpa Nama berkata...

MELAYU MASUK JADI AHLI KONGSI GELAP SEPERTI 77,30 ,3 LINE DAN PEKIDA BUKAN UNTUK MEMPERJUANGKAN AGAMA SEBALIKANYA UNTUK MENGELAKKAN KERETA TIDAK DITARIK OLEH PIHAK BANK BILA TAK MAMPU BAYAR ANSURAN BULANAN ,TU SEBAB TAMPAL STIKER SANA SINI ..RAMAI BERANI ..BILA SORANG DIRI KECUT ,SETAKAT BERTENGKAR DENGAN JIRAN PANGGIL SATU BAS NAK TABLE TALK ...

Tanpa Nama berkata...

PEKIDA NI BERJUANG UNTUK MENJAGA PARTI UMNO SEMATA -MATA ,KALAU NAK BERJUANG UNTUK ISLAM KENAPA TAK JOIN PARTI PAS ,RAMAI PEMIMPIN PAS YANG BERAKHLAK MULIA DARI PERANGAI -PERANGAI PEMIMPIN UMNO ,UMNO HANYA MEMPERJUANGKAN MELAYU ..MELAYU SAJA .TU SEBAB SEMUA PROGRAM PEKIDA MESTI DIRASMIKANKAN OLEH MENTERI -MENTERI UMNO ...SAMPAI MENANGKAP KONGSI GELAP PUN DIPOLITIKKAN ...TANGKAP YANG INDIA SAJA ...KENAPA TAK TANGKAP YANG MELAYU ...ATAU KPN DAH SALAH KELUARKAN SENARAI 49 KONGSI GELAP TU SEBAB MASUKKAN 30 ,3 LINE DAN 77 MEREKA TU SEMUA ORANG KUAT UMNO DARI ATAS HINGGA KE AKAR UMBI

Tanpa Nama berkata...

Hangpa semua ni apekejadah?drpd korang brtekak kt sini lg baik korang pikir mcm mn nk majukan diri,keluarga n org melayu dari segi ekonomi.bangsa cina dgn keling dh semakin maju sbb diorang semua control ekonomi. So aku rse baik kita jihad dari segi ekonomi dulu. Tubuhkan banyak2 persatuan koperasi melayu. Kena saling membantu.usah dihirau sgt gengster2 cina keling tu,polis dan askar majoriti ank bgsa kita..tetap brtindak.insyaallah..melayu boleh.

Muslim Nadzri berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Tanpa Nama berkata...

nin dia.....geng sarip dol

Tanpa Nama berkata...

nnnnnnn

Tanpa Nama berkata...

tok tahu kawe

hidden memphis berkata...

salam bro.. xgna memaki owg. kwn rsa
awk kna muhasabah. org bca msg awk dh mcm xde agma. X gna brunding ngn ngn setan. kta sma2 x tau eja mati.. org bhsakn awk tp nmpk nyer awk x phm. org bodo dn sombong bkn lwn yg kuat. makanan org bijak dn tenang.

Tanpa Nama berkata...

pekida ker geng nombor berapa ker yg menyatakan menegakkan amal ma'aruf nahi mungkar ibarat burung kakak tua bercakap jer.bukan tau apa pun.dah sampai mana dakwah depa orang tu...ayahda lah,abang long lah.....ini semua mmg poyo.apa pun tak boleh

anakpakcu berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Tanpa Nama berkata...

kasihan melayu sekarang.. dah xberani one bye one.. melayu dulu2 yg aku respect.. baik aku hidup zaman hang tuah lg baik

Tanpa Nama berkata...

kesian melayu skang... suma pengecut... klau boleh baik aku jadi melayu zaman hang tuah lg bagus... hihihi

Tanpa Nama berkata...

Btoi 2

Tanpa Nama berkata...

Fuh kwan ckp tu biar la baik skit...kalau dlm ni mngkin ko brni klau jmpa dpn2 mcm mne kwan..org xsmua nye mcm tu..mlut jga skit na jga bgi mcm longkang kwan...

Tanpa Nama berkata...

As Salam .. saudara ni dr miri sarawak .. Alhamdulillah , org tua dcni byk menerapkan nilai agama dan perpaduan pd anak muda , bila anak muda buat masalah , org tua tegur guna cra matang dan sesuai ikut keadaan , Wallahualam .. dan mungkin melayu atau bgsa lain beragama islam disarawak lebih menumpukan pd persatuan persilatan yg bcambah byk dsarawak jd xperlu nak ikutkan gengster Alhamdulillah.. kenali islam , insyaAllah .. Wallahualam .. mhon ampun.. ahli yg kecil dan hina dr rumpun silat sarawak.. ALLAHUAKBAR!!!!

Tanpa Nama berkata...

Tak'kan Melayu Hilang di Bumi

Tanpa Nama berkata...

Salam semua xbaik kita brtekak atau brgaduhkrana nabi tidak ajr kte sperti tu..kte yg islam kn memg saudara..jd ptt bersatu..bukan berpecah belah.....

Tanpa Nama berkata...

Ingat lha. . Bla dlm kubur soalan yg pertama akan di tanya. . . Siapa TUHAN kamu. . Nk jwb dgn apa. . X de ny pekida,77,36,30 n lain2 dpt tlg pnye. . Yg dpt tlg hnya iman dan amal. . Kt akhrt ada 73 golongan.. 1 gologan je slmt. . Pekida,77,36,30 n lain2 dpt slmt ke. . Selami jiwa selami hati. . Tingkatkan prestasi kurangkan kotroversi. .

Tanpa Nama berkata...

Tol2,ckp 2 bialh berlapik sikit,jgn nk main hembus je..

Tanpa Nama berkata...

Budak abjad malaysia!!

mohamad esmee fariss mat isa berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
mohamad esmee fariss mat isa berkata...

Kita sama ja. Komando dgn rakyat biasa same je. Jgnlah terlampau mendabit dada ALLAH marah...

Tanpa Nama berkata...

tiada yg benar melainkan yg benar

Tanpa Nama berkata...

Haha..brother..mulut lu xmau la mcm anjing menyalak..geng kami x pnah buat jahat..klaw nk 1 by 1 jom..wa x de hal..lu jgn silap msuk tempat dh la bro..

Tanpa Nama berkata...

???

Tanpa Nama berkata...

Pekida pergilah buat amalan baik Kat surau..masjid..masing2 bersatu padu mbersihkan rumah Allah..nak berjihad tapi menentang agama sendiri..apelah.. hormat ayahanda abg long tpi syg hormat ayah kandung sendiri belum tentu sempurna..gangster konon.. gangster taik kucinglah hahaha..kongsi kongsi Mari bicara..hahahaha artis Joe flizow aku rasa dh terpengaruh bodohnya..sungguh Malang..sedih melihat keadaan org Islam sekarang nie..Ya Allah berikan petunjuk kepada hamba2mu ke jalan yang benar

Tanpa Nama berkata...

chocolate cake... chocolate cake..

synester axe berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Tanpa Nama berkata...

Waalaikummussalam saya pun anak didik ACT adik budak baru blajar mintak abg2 tunjuk ajar...takut jadi mcm budak berguru kepalang ajar

Tanpa Nama berkata...

Haha , bro jangan cakap besar . Nak 1 by 1 jom takde hal punya . Nak cakap biar bertapis .

Tanpa Nama berkata...

Poyo ah sume ni, tah pape tah, nk brpantun brbuah bagai, ckp mcm org biasa kn senang, ayahnda la, x de plak maknda, mak aku x ley jd kepala ke? Nabi x ajar la mende mrepek ni, adoi malu siot, rahsia sana sini, yg perjuangkn agama kt malaysia ni yg aku taw paling aku respek nik aziz, adik die lg aku respek, siap gi afghanistan bantu mujahiddin kt sana dulu, tu pn kene msk isa sbb tlg org islam kt sana, kalo nk mendalami agama islam gi blajar kt madinah, bkn msk persatuan ni, n one more perjuangkn bangsa??? Time nk dkt kiamat nnti ade ke privilage tok melayu islam, 77 36 pekida pekima 3 line puihhh, ni sume x skola agama masa kecik2 sbb nk tngk gaban, dh tua2 br nk blajar salah blajar ngan org plak, pastu bangga lak psl taw sume2 ni, cth nye yg sibuk "slm saya dr simpang sini sana", eiii geli kerongkong gua, pastu aku komen ni die bls blk cth "lu dr mane? Ayah aku x ajar cani, kalo brani one on one ah, 3 ayam naik darat petualang merah kuning cirit berair hijau sayur kobis" hahaha, "naik kete merah eksiden, putih seluar kene taik burung" assalamualaikum sume

Tanpa Nama berkata...

Allahuakbar!allahuakbar!allahuakbar!Blajar agama dgn nik aziz mudah, bkn dgn ayahnda ssh sgt smpai kene angkat sembah, msk pas x pyh byr duit perlindungan, blajar buah, cr anak buah, blajar pantun, kira angka, cina melayu india kalo dh islam x jd masalah dlm pas, mati nnti ade tanye "kamu ni melayu ke cina ke india?", "saya melayu islam pekida umno","la yeke? Sila tros naik lif ke taman firdausi tingkat 25", xde nye kn? Perjuangan islam telah lengkap dan dipermudahkan untuk muslimin dan muslimat sekalian setelah pemergian nabi muhammad sallallahualaiwasallam, amin

Tanpa Nama berkata...

ko ni aq 77 gak tpi dak kitrowg tj de mcm yg ko ckp jngn maen hembus je mat

Tanpa Nama berkata...

Batas?plg bersatu?isap konek aku la lahanat~phuiihh~

Tanpa Nama berkata...

Bodoh sama kn dri dgn babi~ni la ajaran sesat mr ghani~nk jd binatang~allah dh bg akal nk gak smakn dri ngan binatang~g solat taubat~buat amalan nabi~ikut sunnah dia~bru ada pluang mati syaid~phuiihh

Tanpa Nama berkata...

Salam kenal~sy ikut seni silat cimande macan kemayuran dan silat kuningan dr johor~bleh bgtau ape bgusnya 30-36-77 ni?ada apa2 sila dtg kg sy di felda kahang timur kluang johor~org panggil sy atok bakar~sy sedia menjemput anda~

Tanpa Nama berkata...

Oi mangkuk~kau tau knp jd 13 mei?arwah bapa aku dlu pnah cite~dia ada masa 13 mei tu kt bt pahat~dan dia adalah salah sorang pnjaga kmpg kt parit raja~dan dia jugak anak murid guru pak omar~13 mei terjadi kerana melayu kt bp ni dh diperbodohkn oleh krjaan~dia marah cina sbb letak bangkai babi dalam surau~tp hakikatnya org yg buat tu dh diupah british~ko kaji blik sjarah ni ngan ayah kongsi ko tu,kalau x puas ati turun sini kg aku~felda kahang timur kluang johor~org panggl aku tok bakar~bwak ayah ko skali~snang nk penampor

anak burung sejati berkata...

assalamualaikum kpd smua..maaf mencelah..ada btl ape yg di isukn ini dan adan jgak yg tidak btl..kebnyakan yg brlaku bkn dr arahan ayahanda2 mereka,cuma ahli2 bwhan yg nk tnjuk samseng bl dok dlm prtubuhan..prtubuhan mereka x prnah ajar utk brbuat kburukan,tp asuhan dr abg2 yg dimandatkan tidak smpurna..kebnyakan abg2 long bl dh ada adik2 mula nk tnjuk taring,dh rasa diri tu gah sgt,smpai ape yg di amanahkan oleh ayahanda2 mereka di songsangkn..bl amanah yg diberi tidak terlaksana dgn btl,inilah situasi yg trjadi skrg,bergaduh sesama bgsa dan seagama,x cekak nk lwn bg tau abg long,abg long yg songsang pulak bkn nk cr pndamaian,tp kerah adik2 trn utk brgaduh sesama bgsa dan agama..ape yg di amanatkn oleh arwah dl lgsung x dilaksanakan,masing2 nk jd samseng ,nk cr pengaruh,nk luaskn empayar,paw sana sini,kadang2 kdai2 melayu islam pn sggup lg paw..bl kena pgang dok jual nama tok ayah,yg busuk nama persatuan..bl sbut nama prsatuan, automatik org akan pndang serong kpd tok ayah yg mengasas sesuatu persatuan..kalo ikut sejarah asal,arwah bkn bw jln 77,dan arwah x restu 77 ditubuhkan..sbb tu 77 di buka di Thailand oleh 'P.L.G'.apabila trbgkar cerita 77 dibuka,arwah telah memanggil 'P.L.G' dan mengarahkan 77 ditutup..pd ketika itu 'P.L.G' akur dgn perintah arwah dan brsumpah dgn al-quran dihadapan arwah dan disaksikan dgn 'A.J'..'P.L.G' brjnji yg 77 tidak akan dibuka lg..sbblm arwah menghembuskan nafas,arwah telah menyerahkan kuasa 'ANGKUN' kpd 'A.J' utk membawa prjalanan yg arwah bw..jd bl kuasa jtuh ke tangan 'A.J','P.L.G' dh mula buka 77 kmbali bg dan ingkar dgn sumpah yg di lafazkn dl..'P.L.G' minta kpd 'A.J' utk buka 77 kembali krn ingin mencari ekonomi(kewangan) dan bmembuat 1 lg jnji iaitu : 1) jikalau 77 brmaslh dgn 36,77 harus dihukum. 2) jikalau 36 bermaslh dgn 77,77 kena mengalah dan brundur..tp prkara ni bkn smua ahli tahu,jd hr ni sy nk ceritakn hakikat yg sbenar kenapa 77 semakin huru-hara dan di benci oleh masyarakat skrg..(krn mempermainkan sumpah Al-Quran)..melanggar sumpah..bkn nk sebelah mana2 pihak2,sy jgak anak arwah dan lg lama duduk dgn arwah brbnding 'P.L.G' dan 'A.J'..yg btl harus sy brkata benar,dan yg salah kita cuba nasihat dan prbetulkn..cuba lihat kpd 'A.J',tiada mslh yg kita dgr tntang dia dan anak2 buahnya,kerana apa?kerana dia telah byk berubah dan membawa betul2 jln yg di mandatkan oleh arwah..sy pn kagum dgn ketokohan dia,walaupn usia dia jauh muda dr sy..terpulang pd individu itu sndiri hendak percaya atau tidak tntang cerita yg sy smpaikn ini..tetapi cuba kita sama2 pk kenapa 77 tidak di iktiraf oleh badan kongsi gelap dunia?mgkin anda sndiri tahu jawapannya..bkn senang arwah nk bw msuk bnda ni ke Tanah Melayu,jd sama2 lah kita jg,jgn dicetak rompak hak org lain..bawalah ke jln asal insyaALLAH jln yg asal disukai dan disenangi oleh masyarakat..

Anak Burung (PLB NOT PLG) berkata...

saya sokong pndapat anak burung sejati..dan saya juga anak arwah,asal saya dari Tikam Batu..apa yang anak burung sejati katakan adalah benar,cerita asal mulanya memang begitu,tetapi Gun dah buat banyak kesilapan,tak salah kalau orang bercakap,benda yang terjadi sekarang adalah realiti sebenar.saya tak salahkan mereka yang memberi komen yang kadang-kadang boleh menimbulkan marah kepada sesetengah pihak,tetapi semua komen itu adalah luahan hati dari orang yang menilai..jadi sama-sama kita perbetulkan kembali asegala kesilapan yang dah kita buat..kita patut berterima kasih kepada individu yang memberi komen,supaya sama-sama kita nampak kesilapan yang kita lakukan selama ini tidak disenangi oleh masyarakat..kita tak boleh beranggapan segala yang kita lakukan adalah betul,kita tidak bersifat maksum,jd setiap manusia sentiasa ada melakukan kesilapan,dari kesilapan kita lebih matang dan tidak akan mengulangi kesilapan yang sama kita lakukan..pergaduhan bukan cara yang diminta untuk selesaikan masalah,jangan di ikutkan nafsu amarah,nafsu amarah ini adalah sifat syaitan..syaitan sentiasa menggoda anak cucu adam supaya bertelagah sesama sendiri..fikir-fikirkanlah ke jalan kebaikan,insya-ALLAh apa yang kita lakukan disenangi dan direstui-NYA..Allah hualam..

iman safuan berkata...

Pekida dan 77 mesti bersatu

iman safuan berkata...

Pekida dan 77 mesti bersatu

iman safuan berkata...

Pekida dan 77 mesti bersatu

iman safuan berkata...

Pekida dan 77 mesti bersatu

Tanpa Nama berkata...

Benda btol.. Asl ada masalah pggl ayh abg lobg bagai.. Nk tnjuk dri tu konon hebat.. Relax la.. Gado cara laki.. 1 by 1.. Kalah buat cara kalah.. Ni da kalah repeat blik smpai babit kn family org.. G mati la pekida lahanat barua setan.. Korg megah atas name gangster.. Korg pun lebih kurang jgak xkn msuk syurga.. Sory to say la.. Aku pun jhat jgak.. Tp xde la smpai nk.join pekida.. Pastu nk mkn melayu.. Sggup jd barua cina.. Fuck pekida for life

Tanpa Nama berkata...

Butuh pak hang.. Ckap tu biar elok.. Korg x.pnah perthankn agama n tnh air. Tp sblik nye korg ni pembelot melayu

Tanpa Nama berkata...

Bro.. Member aku rosak terpesong sbb bnda2 mcm ni la.. Da angkat sumpab baiah pe lancau suma tu pun buat keje haram jgak.. Xyah la nk ckp korg.ni x kacau org.. Fuck la..

Tanpa Nama berkata...

Geng 77 nk berperang slepas polis? Hahahahah.. Laka laka je la.. Aku rase dorg cabut dulu.. Pukul bdak2 melayu brani la.. Perang jihad kecut telor.. Tros.x brani ngaku 77.. Hahahah

Tanpa Nama berkata...

Bak mai no tipon ang mat...

Tanpa Nama berkata...

Cari keja kot....hahahahah

Tanpa Nama berkata...

Bai no bohhhh...bagi....

Tanpa Nama berkata...

Tok bakaq mmg style....penampor je deme ni...

Tanpa Nama berkata...

Islam tu melayu?...karoot komedia la mu ni bohhhh

Tanpa Nama berkata...

Yg btoinya org Islam yg harus bersatu....perjuangan berpandukan Quran dan hadis...itu sbenar2 perjuangan..xyah nk berline2 sgtla..malu skit kat Allah..

Tanpa Nama berkata...

Haha . Btl tu bro . Kesian jgk kau bro .

Tanpa Nama berkata...

zaman nabi xde pon ber'line2 xde pon
30 40 50,tpi islam tetap kuat,kembalilah kepada al-quran dan hadis,jgn ikut cara cina berkumpulan dan ber,puak2 sampaikan kelab2 kete n kelab2 moto pon gaduh n ber,puak2
ape nak jadi la melayu ni

Tanpa Nama berkata...

Ayat bajet gangster cina ja org atas ni. Banyak tengok filem melayu la ni.

«Lebih lama ‹Lebih lama   1 – 200 daripada 228   Terbaru› Baru»

Kempen LIKE!!

Mari Kita Terus Selamatkan KEDAH Dari Tangan Puak PAKATAN !! Sila Nyatakan Sokongan Dengan LIKE Button Ni -->
P/s: Setiap LIKE Anda Amat Berharga Kepada Kami!

Anda Sokong UMNO? Sila LIKE kat Sini!
P/s: Perkasakan UMNO di Alam Maya!

Popular Posts

Arkib Blog

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | GreenGeeks Review