Khamis, 4 Mac 2010

KUMPULAN 77, GENG 77, DOUBLE 7, IALAH PEROSAK RAKYAT!



Mc pernah menceritakan mengenai kegiatan kumpulan 77 yang cuba merekrut remaja melayu untuk dijadikan pelapis kepada kegiatan haram kumpulan tersebut, nak baca klik sini. Buktinya ialah mengenai pengaruh buah tangan salah satu simbol 77 (pecah buah) yang menjadi ikutan dikalangan remaja.

Kumpulan 77 sangat popular dikalangan budak sekolah, pada mereka siapa yang menganggotai kumpulan 77, akan umpama 'taiko' atau kepala besar di dalam sekolah. Ada diantara budak sekolah sanggup menghambakan diri kepada kumpulan ini, semata-mata mahu menjadi sebahagian daripada mereka.

Kumpulan 77 ni juga bertopengkan NGO Melayu iaitu Pekida. Mereka juga mengaku bahawa mereka ialah orang pekida dan 77 juga salah satu cabang dari Pekida. Hakikatnya, 77 adalah sebuah kumpulan haram yang ditubuhkan oleh sebilang ahli Pekida yang sudah naik tocang. Mereka berlagak samseng dan menjalankan aktiviti pengedaran dadah dan juga pelacuran disekitar Kuala Lumpur.

Mereka menguasai pasaran dadah di Kuala Lumpur seperti ganja, ubat batuk, syabu, special k dan juga eramin 5. Pusat operasi utama di Kuala Lumpur ialah di Gombak dan dikendalikan oleh seorang lelaki melayu dengan berpuluh budak bawahannya sebagai (pusher), ada dikalangannya termasuk budak sekolah.

Mereka juga sudah menguasai lorong-lorong gelap di Kuala Lumpur diantaranya Chow Kit, dengan menjadikan perniagaan lendir (pelacuran) sebagai salah satu punca pendapatan utama mereka. Kewujudan kumpulan ini sudah diketahui umum, ada dikalangan mereka yang masih memegang kad keahlian Pekida dan menyamar bahawa 77 ialah Pekida. Atas sebab itu masyarakat selalu menganggap pekida adalah semua kumpulan samseng, hakikatnya ada segelitir ahlinya yang telah songsang dan merosakkan nama NGO terbabit.

Mc dapat tahu bahawa kumpulan 77 ini diasaskan oleh orang melayu seperti tokoh korporat, artis dan ahli perniagaan. Dulu kumpulan ini pernah dilumpuhkan oleh polis dengan menangkap ketua kumpulannya Tiger Snook. Mc harap pihak polis dapat menyiasat kumpulan ini yang semakin berpengaruh dikalangan remaja melayu. Kalau dibiarkan kegiatan mereka berteruskan ini akan merosakkan generasi kita yang akan datang.

MctHeory:
Korang ingat bagus ke jadi samseng? Nak bergaduh pergi Palestin la, perang dengan Israel, baru hero.

260 ulasan:

«Lebih lama   ‹Lebih lama   201 – 260 daripada 260
Tanpa Nama berkata...

Semua ayat power.. Member aku geng K-9 lagi ganas.. Anak buah dia semua berani mati.. Ada berani berdepan dengan geng K-9 ? Pasukan anjing polis...

Tanpa Nama berkata...

Oi... Kau ckp jgn maen lpaz je beb . Bhasa kau 2 lh yg merosakkn ank2 bngsa jd kurang ajar tau x ? 77 ni xsmua yg buat jjhat

Tanpa Nama berkata...

Kelakar la baca komen kat sini. Hahahahahaha
Kalau melayu tu memang MELAYU.
Aku takde baju ni semua , tapi aku tkde menyalak mcm korang ni.
Kalau betul korang berani cakap mcmana korang type kt sini depan muka Pak Long Gun.
Baru lah orang ckp sembang berisi.
Kelakar la sial. Maki yeye mcm hebat masing2 betul jantan lu pergi cerita dpan muka smua.
Orang kalau tak berilmu tkdpt nama mcm dorg tu. And lagi satu ilmu tu luas . Ada byk ilmu kt duit ni. Bukan setakat kat sekolah tu je. Cuba la tgk maki mcmana hangpa maki ni dpn pak long gun. Hahahhahahaha kelakar la dengan orang yg gah disebalik keyboard nim

Tanpa Nama berkata...

wa takde geng, baju pun mmg takde, setakat yg wa biasa campur, abg besar, satu pun tak pernah cakap besar bila sembang dgn wa, yg byk langsi abg kecik2 yg baru nak tumbuh gigi ni, darah pun tak pernah telan, cakap mcm abg besar, wa takde apa, cuma tggu abg besar izrail jumpa angkat wa, wa mmg tak berani sama itu abg izrail, lu org ada berani?

Tanpa Nama berkata...

Aku nk brtmbk ngan korang bley. . .ko dok mne

Tanpa Nama berkata...

Ok. . .nie bdak2 77 nk dtg. . .aku nk tngok jgak power ko kt mne kn. . .

Tanpa Nama berkata...

lu fikir la sendiri...(tikam batu mari)

Tanpa Nama berkata...

lu fikir la sendiri...tikam batu mari...

Tanpa Nama berkata...

aku nak bg tahu satu cerita pasal si gun ni.. 5 ke 6 tahun lepas dia pernah kene pukul ngan cina kat melaka raya. G club n sound cine2 tu.. Kene kejar sampai luar club.. Tp kes ni dsenyapkan kerana takut malu dgn ank buah.. Kenapa kalu cina dibiarkan saja tanpa repeat lik.. Aku rasa kalu melayu tu mau dicarinye sampai lubg cacing.. Kalu x caya tanye ayahanda cikgu mat, hahaha. Bodo diaorg kene kencing ngan badigol ni..

Tanpa Nama berkata...

aku sokong mc....banyak budak remaja megaku diri sebagai pekida.......?

Tanpa Nama berkata...

Apa maksud Takdak isi??

Tanpa Nama berkata...

Saya menang moto!!

Tanpa Nama berkata...

assalamualaikum saya ni bukan nak berlagak pandai tapi kita sebagai seorang yang beragama islam kita hanya perlu beribadat kepada allah sahaja....x payah la nak campur benda ni semua...ingat semua ni hanya di dunia sahaja.di bawah nanti barulah kehidupan sebenar kita ....maaf kalau ada menyinggung sesiapa saya hanya hamba allah yang lemah lagi banyak membuat kesilapan sahaja

Tanpa Nama berkata...

Sape kita??? ;-)

Tanpa Nama berkata...

Betoi bro . kalau la aku taw s

Tanpa Nama berkata...

Isi apa2 cheq nk taw jgk

Tanpa Nama berkata...

Geng 77 xdew pmpuan kew..im gurl n i nk join..amacm

Tanpa Nama berkata...

KITA TAK HEBAT.....ALLAH TA'ALA LAGI HEBAT...INGAT TU....

Tanpa Nama berkata...

btoi2 kita sokong pndpt hang... yang dok mngata ktorng tu jgn lah trlebih lbih yerr.. x tau diam je.. ok..

Tanpa Nama berkata...

Ckp elok2 bro.tak boleh ke?

Tanpa Nama berkata...

Lu suda bikin wa panas. Lu panggil lu punya naga² Turun malam minggu. Lu bawak pistol wa bawak tokan samurai wa da lama tak makan darah. Ini malam wa mau tarik lu punya telinga. "Mcm mane nk join 77 eh nk join jugak wa mau kasi naik"♦

Tanpa Nama berkata...

..orang islam (melayu) akhir zaman suka benda sia-sia semua tu merugikan agama,bangsa n negara sendiri kafir menjadi kuat(cina, india n lain-lain)..dari masuk pesatuan, pertubuhan yang mengarut baik jadi ahli jemaah masjadi..masuk polis ke, tentera ke @ sukerelawan beruniform..baru hebat..ni apa kejadah masuk yg karut2.

Tanpa Nama berkata...

Pekida pn tarik kereta melayu apa cita.siap tunjuk kad lg... Bangsa sendiri pn nk kianat ke. Allah ad la.pau sana pau sini. Husen sg.besar. Tarik kete org.pas 2 tnjuk kad ape cita. 2pekida 2...

Tanpa Nama berkata...

Pa2 pn,jgn sampai kita langgaq adap sbg org islam....utk pengetahuan tuan2,,,Rasulullah saw pernah bersabda;seorg muslim yg tumpahkan darah muslim yg lain,haram syurga baginya.....jadi tak kira sapa,xyah la nk emosi sangat.....Wallahu a'lam

Tanpa Nama berkata...

Assalammualaikum wbt...

epul johor jaya berkata...

Assalammualaikum wbt...wahai jemaah2 skelian...kwan nk bg pndapat pd korg xpyah lah kte brtekak sesama sndiri...krane cina dn india dah mule nk pijak orang islam...jadi kte kne lah brsiap sdia untuk mnentang mreke nti...

Tanpa Nama berkata...

abg izrail...muahahahahaha bro nt klo abg izrail dtg jgn lak jwb pkai nombor or bukak buah plak....pastu klo dlm kubur nt jgn try plak nk berbuah buahan dgn malaikat munkar dan nakir ...bkn pe takut kena rembat plak nt...

Tanpa Nama berkata...

Hai bro gak2 la ckp 2 brlpit skit..lu owng ne..sni gu mri

Tanpa Nama berkata...

Btol tu bro.bia pon takda spm tapi dia berbisnes.yg dok komplen ni takat degree tp jd kuli buat apa?sekrng semua bisnes bro.nak naikkan balik bangsa kita.yg lain2 nk jatuhkn bangsa sendri.

Tanpa Nama berkata...

dah nama pun GANGSter. kalau dh 1 by 1.apa yang gang nya.bodoh juga tkbleh pk mcmtu..bruce lee gaduh pun 1 by 1 pun mati woi

Adriana Lily berkata...

✦Photo polos : Tubuh Mulus di padu dengan susu Mungil Nan Indah dan Hot.✦

✦Photo Hot : Adegan Pasien Lagi Bugil Di Depan Dokter..Mantap Susunya✦

✦SiTembem Yang Bikin Greng : Kumpulan Memek Tembem..Mlenuk - mlenuk✦

✦Obat Pembesar Penis Herbal, Obat Peninggi Badan Herbal,Pemutih Wajah Dan Tubuh✦

✦Histeria Masturbation : Abg Hitam Manis Lagi Menahan Kenikmatan Berswalayan✦

✦Ngintip Tubuh Putih Mulus Toket Kecil Bikin Nafsu.Siapakah Dia.?✦

✦Live : Vespa Putih Jadi Saksi aku ngentot Gaya Dogy Style✦

✦Live : Sepasang Abg lagi Ngentot Sambil Berdiri..keren-keren✦

✦Abg Baru Gede Yang Suka Narsis Bila Pamer Memek✦

✦Kelakuan Aneh : Kumpulan Photo Bugil cewek Gokil✦

✦Sex Party Berbagai Gaya Ngentot Yang Fantastis & Hot✦

✦Ngentot abg & Om-Om : Ngentot Hot di Dalam Kamar Mandi✦

✦Abg Lagi Maen Chat Sambil Bugil : Lagi Pamerin Memek & susu Montok✦

✦Live : video mesum ngentot di kebun✦

✦Cerita Seks : Tante Mona Yang Montok Bikin Aku Tergoda..Ehmmm✦

✦Jilat Meki : Koleksi Photo Berbagai Gaya Jilat memek..Kegelian Nih Cewek✦


✦✦✦✦----------------PHOTO & VIDEO LIVE--------------

Koleksi Photo 1000 & Video Langsung Bisa di tonton tanpa download
=======================================================✦✦✦

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum brader-brader semua. Tak elok la bertekak mcm ni. Melayu sama Melayu gaduh, bangsa lain tepuk tgn. Tak semua ahli 77 jahat. Klu pn ada yg teruk, mungkin mereka tu telah menyimpang dari asas yg sebenar. Pekida mahupun 77 mempunyai satu perjuangan yg sama iaitu melindungi bangsa Melayu cuma mungkin cara perjuangannya tak sama. Aku bukanlah ahli 77. Aku hanya seorang hamba Allah yg tidak mahu melihat saudara-saudara sebangsa dgnku berpecah.. Ingt, Allah Tuhan kita.. Nabi Muhammad junjungan kita.. Al-Quran kitab pegangan kita.. Islam agama kita. Jgn dek krn benci pd segelintir ahli 77, kita terus lupa utk menghormati saudara-saudara kita yg tidak bersalah didalam 77.
Maaf jika aku terkasar bahasa..



-Laksamana Sunan///-

Tanpa Nama berkata...

Jom join Briged Al-Qassam la...

Tanpa Nama berkata...

U susah wa tolong, u buka wa sponser, u punya budak x ada kerja wa cari, u punya kereta kena tarik, wa tlg bayar. U punya budak kena tangkap, wa bayar. U pukul org, wa org bayar. U hutang sy, sy x bising. U x cukup makan, wa bg juga wp wa pun susah.
INGAT LAGI?
Wa susah, U kata u susah juga x pah. Wa nak minta tlg, u besok lusa.
APA U BUAT NI?
Wa cina u malay...U susah siapa yg tlg?
#Adakah kawan cina sperti sy ini memalukan awak?
#Betulkah malayu x mau kawan dengan cina kerana agama x sama?
#Yg ada campur cina punya, ckp saja, kwn cina kamu steady atau kwn malay yg steady?

Nur Sofi berkata...


Awek paling nakal

Koleksi kisah-kisah pengajaran

Dari studio rakaman

Kaki-kaki lucah

Untuk yang nakal sahaja

Kalau basah, guna tissue untuk lap

Rakaman daripada seberang

Muhd Azreen berkata...

Betol tu.. diowng ckp ta pakai akai..

Tanpa Nama berkata...

Muhasabah diri..komen teruk2 kita dah tunjuk sikap kita sebenar..nmpak dalm nie yg ada 77 ke yg xdak ke sma je kutuk sana ktuk sini maki sana maki sini..napa mst nk gduh..huhu..

Tanpa Nama berkata...

Amar makruf nahi mungkar...sy bkn pekida sy bkn ahli kongsi gelap..tp sy ahli persatuan bulan sabit merah malaysia (PBSM)..ayuh bersama-sama kita menderma darah untuk membantu insan yg memerlukan..drpd gaduh2 tu meh share darah korg..pahala pon dapat barula betul2 merah..haha jgn mara yew gurau2 je

Tanpa Nama berkata...

anak sedara saya D7, baru 3 mggu lepas kena cekup pasal memiliki dadah di bawah akta 39b. tak sangka betul bwkas pelajar tahfiz boleh terlibat dgn semua ni. Perwatakan punya la baik. Aduh..kesian mak ayah

Zack Na berkata...

Banyak bersabarla..kita sama2 islam jgn berpecah..itu paling penting...yg org duk marah yg org melayu sndri pi merosak bangsa sndri..mcm komen sblm ni..kita xboleh trus melaknat lgu tu kata kmpulan ni xbetul dan kmpulan ni pnya kerja..mgkin jga yg guna nma kmpulan tu.jadi pegi report pada ketua kmpulan tu..sy yakin niat ikhlas kmpulan trsebut akn dibalas baik..ingatlah kita disini bkn bgsa kita sja..depa duk perati je kita...depa ekonomi dah pegang..kita apa ada bergaduh sesama sndri?kita pergi beli brg pn kita kena herdik dgn depa?ada maruah x kita depa wat kta lgu 2?knpa depa boleh hina kta mcm tu??tempat sarang depa? Tlgla kerjasama ssama islam..Jdi tlglah pada ketua2 tolong laksanakan tndakan drastik dan pantas buat pemutihan jgn smpai sebab nila setitik rosak susu sebelanga...sokong ape2 kumpulan asal amal makruf nahi mungkar..

Zack Na berkata...

Betul...yg baik kita sokong.xbaik kita tegur jgn smpai mghina...depa nk tggu kita lemah ja..

Tanpa Nama berkata...

Fuck u 77/36/30....

hamba y lemah berkata...

ALLAH ITU MAHA ADIL
SAMA2 LA KITA SEMUA BERDOA
Y JAHAT SEMUA DARI KITA Y BAIK SMUANYA DARI ALLAH..

Tanpa Nama berkata...

D7 dah sampai Sabah.... tpi x tw lagi jenis yg mana stu.... ntah yg baik ker atau sebaliknya.... harap2 yg membawa kebaikan ler.... bab kat Sabah nie pwn bnyk sngt dah geng2 yg x tentu2 perjuangannya..... huhay....

Unknown berkata...

Aku nk join boleh umur 14

azmi ali berkata...

Bodoh baiah pakai colok bagai,mnun darah smua,,terok ank bngsa aq nie

Tanpa Nama berkata...

ape yg aku tau .. pekida ni untuk ISLAM/MELAYU sahaja sbb berasaskan silat.. 77 ditubuhkan terbuka bagi cina,melayu dan india.jadi kita tak bleh ckp bangsa melayu je perosak .ckp benda yg was was ni kena bukak kamus dewan dan pustaka dlu bru bebuihkan mulut.buang la istilah negara aman .. 1 dunia ni tak kan pernah aman .. allah da cipta dunia ni seimbang ade yg baik ade yg buruk.

Ellsa Amin berkata...

Setuju bab mengenal 2 .

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum semua, pd pendapat saya tujuan utama pekida bermula dengan niat yg sgt mulia utk menjaga kepentingan umah. Tapi dlm realiti skrg dgn pertubuhan2 yg bertopeng utk perjuangkn hak islam dan org melayu hanya sekadar ckp kosong. Kalau kita nk perjuangkn hak islam, kita kena berlandaskan pd cara islam krn dlm islam niat x menghalalkn cara. Dan hakikatnya pertubuhan gangster ni asalnya dr bkn islam. Dlm quran n hadis pun xde buatpe sibuk nk ikut. Kalau kita ikut ajaran islam yg betul spt dlm al quran dn dr sirah nabi, solat, hormat mnghormati, tnjuk teladan yg baik. Xde org berani nk persoal n tentang sbb xde . Tp sbb org melayu skrg x ikut ajaran islam sbb itu kita senang dikritik sbg cth mencuri, merompak, gangster, minum arak, rasuah dsb. So peganglah pd islam bkn pd bangsa krn kalau kita pgg islam Allah akan sentiasa bantu kita utk mnghadapi apa2 kesukaran termasuklah musuh terkuat tp kalau kita pegang pd bangsa mk kita xbeza dgn yahudi sbb mrk mgangkt bangsa mrk lbh mulia dr yg lain n smbong. Kita juga perlu ingat iblis juga satu ketika dahulu pernah bersikap racist ketika Allah perintahkan utk sujud sbg tanda hormat kpd adam tp krn dia merasa lebih mulia dr ciptaan Allah ini mk dia ingkar dn menyalahkn Allah krn perintahkannya. D moral of story pegang pd islam kita teguh dan aman.

Tanpa Nama berkata...

Kita haramkan je pertubuhan2 yg bertopengkan Kebajikan ni. Kita ada Kitab suci Al Quran yg telah terrbukti sbg kalam Allah, kita umat akhir zaman dikurniakan dgn Nabi Muhammad yg Allah cipta utk kita jd ikutan dr percakapan yg lembut, perbuatan amanah dan baik, dan amalan yg mulia sbg contoh umat manusia. Kita bandingkan sirah nabi dgn pertubuhan haram yg ada ni mmg xsama. Kita patut pgg pd agama islam dlm semua perlakuan kita. Nk ikut betul gi mengaji agama betul2 n bljr cara pemerintahan nabi muhammad ms kegemilangan islam. Nabi kita x racist sbb dia diutuskn utk semua umat, kalau kita racist kita xde beza dgn yahudi, n kita perlu ingat sbb knp iblis di usir dan dilakhnat Allah sbb dia racist kpd Adam dgn anggap diri dia lebih mulia dr Adam ketika Allah perintah sujud hormat sdgkn semua malaikat akur sujud, iblis enggan hanya krn dirinya lebih mulia. So jgn racist n pgg pd bgsa sbb bgsa kita ni byk influence hindu cina jawa dsb. Dlm quran n hadis da ajar cara betul. Xperlu persatuan haram ni sbb agama islam agama majoriti dgn 2.6bil dlm dunia kalau kt prihatin kita akn sesama umat xkiralah di mlaysia, indonesia, palestin, eropah dsb. Ajaran mafia kalau korang kaji dr freemason, ajaran gangster malaysia byk influence dr cina dr clan2 yg dtg sbb tu ada unsur taoisme n sbgnya. N buah2 yg pertubuhan ni guna jg ada digunakn dlm ajaran pagan n kabalah yg sesat. Xcaya cari video xsign yg freemason pakai spt triple6 dsb. Dlm islam ada jugak angkt jr telunjuk ms solat ms ucap syahadah. So moral of story islam itu mudah so byk2la buat amal, n sy berharap sgt ulama2 n pemimpin dpt bntuk ank muda kita ni supaya jd pelapis agama kita utk ms akan dtg. Tgklah video mufti menk, dr zakir, ustaz yi dll, yg berdakwah satu dunia utk tgkan islam

Brunomals Arjuna berkata...

Astagfirullah.... melayu fitnah melayu... melayu hina melayu... saya ahli 77 juga, sebelum korang maki 77 ni.. korang tau ke ada 3 perkara yang kita kena jaga... daripada korang menghina sesama sendiri.. baik korang berbuat baik dan jaga ibu korang jaga gadis2 melayu kita kat luar sana dari tipu helah orang luar/bakal isteri korang.. jg ank2 melayu(perempuan) korang dari kena culik dari orang luar.. astagfirullah hal azim..

Norsafuan Narihan berkata...

Semua persatuan , gangster.. ? Melayu sama melayu pau pau? Apa tak boleh

Tanpa Nama berkata...

Kepala butu la jihat.. Puiiihhh

Tanpa Nama berkata...

Tau xpe. Macam taik babi yg mengeluarkan bunyik plak aku dgr org melayu ckp bunyi ala2 gengster cina ni. Lu mana lubuk la lu mana simpang la. bapak ko lah

Tanpa Nama berkata...

Abis ko ingt rakyat yg tak join mana2 majlis ni ? Takde telo mcm ko? Kepala buto Dengan ko punya barisan ketiga. Sembang mcm Lah korang ni terlatih tempur di medan perang. Padahal latihan korang hanyalah di medan2 selera. dn mcmlah korang ni je yg akan keluar mempertahankn negara barisan ketiga waktu tu.elak korang je yg hilang atau jd tali barut. Maklumlah.. Skrg pun ada dh jadi.. Alasan yg digunapakai utk anak Buah, nk belajar ilmu2 musuh.mungkin benar pada awalnya.tp Anak2 buah pun tolol percaya pemimpin yg menyimpang dan beriya menyebarkan dakyah2 si pemimpin. Semua satu matlamat tapi jalan berbeza? Mana mungkin melakukan kejahatan(merah)untuk satu matlamat atas dasar islam(Putih). Jika kamu melakukan sesuatu yg brdosa, dengan niat untuk melakukan kebaikan untuk islam, maka berlipat gandalah dosa,bersoraklah syaitan, bergembira lah iblis. aku percaya, rakyat yg bkn ahli apa2 majlis, lebih bersedia dr mereka ni bila tiba harinya.

Tanpa Nama berkata...

Sokong. komen ni paling tepat untuk menggambarkn apa yg aku pun fikir tentang kumpulan2 melayu ni. sama perkaranya dengan percanggahan syiah(sesat) dan sunnah yg berlainan mazhab. tetapi masih kedua dua nya islam. Benarlah, "matlamat tak menghalalkan cara" adalah ayat yg tepat untuk kumpulan2 yg obses ni

Tanpa Nama berkata...

lancau PTG babi... betoi3 apa lg baik korang tgk upin ipin lg baik hahaha babi 77

Edey5045 5045 berkata...

Sudah2 lh tu dok bergadoh sesama melayu.. mencaci sesama sendiri..
Tak smue ahli 30,36& lain2.. tu jahat
Ada segelintir sahaja.. yg buat jahat nie kebanyakannye dr golongan2 budak baru nk up jew...ramai kwn2 aq budak baju.. tgok diorg ok jew..

Tanpa Nama berkata...

Cina india ada kongsi. Melayu pun ada kongsi. Memang nampak xda apa pun kongsi ni. Tapi kalau ko meniaga tempat org. Baru ko tau fungsi kongsi ni. Xda baju kene paulah.

Tanpa Nama berkata...

Sy ne bukan berbangsa melayu tetapi sy seorang Islam... Kenapa harus cakap mempertahankan bangsa melayu..bukankah Islam bersaudara? ...maknanya orang2x sperti kami dipingirkan kah?...hahah kesian la org2x macam kami klau cam ne... Xdipandang oleh orang seagama sendiri... Jangan dok jadi Bani Israil.. NABI Muhammad SAW mmpunyai Umat d seluruh dunia... Bukan hanya Bangsa melayu... Saya di sini bukan nak bergaduh, tetapi adakah org2x macam kami tidak boleh melakukan amal maaruf nahi mungkar?.... Hahah man2x chau Allah is watching Us

«Lebih lama ‹Lebih lama   201 – 260 daripada 260   Terbaru› Baru»