Rabu, 20 Januari 2010

APA AKAN JADI PADA MELAYU AKAN DATANG?!



Kita baru melangkah masuk tahun baru 2010. Pelbagai peristiwa dan isu sudah kita tempuhi. Isu paling panas ialah kalimah Allah dan tuntutan kepada hak kaum Melayu Islam, rentetan dari isu tersebut ialah pembakaran gereja dan tuduh menuduh diantara umat Islam walaupun berlainan fahaman politiknya.

Kadang-kadang Mc berfikir, jenayah kolar putih seperti rasuah, salah guna kuasa sekarang, bukan saja terjadi dikalangan profesional, sudah merebak ke golongan orang pandai agama, malah dikalangan orang yang selalu dabik dada pandai agama pun dah berlaku pelbagai hal pelik, seperti salah laku seks.

UMNO yang dipertanggung jawabkan sebagai tulang belakang orang Melayu dituduh pelbagai tohmahan. Malah ada dikalangan orang UMNO sendiri menjadi barua tali barut dalam negara. Apala nasib melayu. UMNO perlu kuat untuk membela Agama, Bangsa dan Tanah air.

Apa dunia sudah jadi?

Apa nasib Melayu dikemudian hari?

Adakah masih kuat lagi Melayu di Malaysia?

Moga Allah selamatkan umat Islam Melayu di Malaysia.

MctHeory: Allah selamatkan kami!

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

SLM BRO..ADE SEGELINTIR ORG UMNO YG MASIH DI ULIT MIMPI. ORG2 YG MCM NI YG PATUT KENE SEPAK KLUAR STADIUM!. MENYUSAHKAN RAKYAT JEK

YANG GAMBI berkata...

Salam bro,

PM sering melaung agar pemimpin-pemimpin UMNO turun padang..... ada sesetengah tu turun padang juga, tetapi di padang golf..... masih berulit mimpi....... benar kata Jeffry....

ghostWRITER berkata...

salam bro,
melayu masih lemah jika masih bertelagah nak tunjuk sapa yang gagah... KITA MESTI BERSATU!