Ahad, 7 Februari 2010

POK NIK DAH MARAH DAH! REPORT BLOG DIMENSI!


Nampaknya N.ajis dah tak boleh tahan dengan hentaman bloggers, akhirnya N.ajis buat report polis keatas seorang blogger. Baca berita dibawah, dari Haramkahdaily.

KOTA BHARU, 7 Feb: Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat melahirkan rasa kesal terhadap seorang penulis blog membuat lakaran begitu mengaibkan membabitkan dirinya dan Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Katanya beliau tidak akan teragak-agak untuk membuat laporan polis mengenai perlakuan tersebut sekiranya tiada orang berbuat demikian.

(Gambar: Mejar (B) Mohamad Ibrahim (kanan) dan Hisyam Fauzi menunjukkan salinan laporan polis)

Namun beliau amat berterima kasih kepada pihak yang telah terlebih dahulu membuat laporan polis berhubung fitnah tersebut.

“Saya ucap terima kasihlah kepada pihak yang membuat laporan polis terhadap perkara itu,” katanya selepas majlis penyampaian cek Takaful Kifaalah kepada 2,040 wasi di Dewan Majlis Daerah Machang, di sini hari ini.

Sebuah blog jeffrydamien09.blogspot.com menyiarkan gambar yang telah diubahsuai mempamerkan aksi melampau terhadap Tuan Guru Nik Abdul Aziz dan Anwar dengan aksi liwat.

Ekoran itu seorang bekas pegawai tentera membuat satu laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah Kota Bharu (IPD) di Pengkalan Chepa berhubung penghinaan tersebut.

Mejar (B) Mohamad Ibrahim, 57 yang juga Setiausaha Keselamatan PAS Kelantan membuat laporan polis dan mendesak pihak polis menyiasat bloger terbabit serta mengambil tindakan sewajarnya.

“Tindakan bloger terbabit bercanggah dengan undang-undang dan boleh mencetuskan provokasi melampau,” katanya dalam laporan berkenaan.

Beliau yang tinggal di Kampung Baung, Pengkalan Chepa membuat laporan polis itu kira-kira jam 11.30 pagi dengan ditemani ahli jawatankuasa Dewan Pemuda PAS Negeri.

Sementara itu, Naib Ketua Dewan Pemuda PAS Negeri, Hisham Fauzi berkata, blog itu ditulis seorang yang menggunakan nama jeffrydamien yang menggambarkan Tuan Guru Nik Abdul Aziz sedang diliwat Anwar.

“Pihak kami memandang perbuatan itu amat tidak wajar dilakukan dan bersifat provokatif yang boleh menyebab berlakunya ketidakstabilan politik negara.

“Tindakan itu juga tidak bertanggungjawab. Kami memohon pihak polis menyiasat dan mengambil tindakan yang sewajarnya kepada bloger terbabit kerana bertindak di luar batasan,” tegasnya.

Beliau yang juga seorang peguam berkata, siasatan boleh dibuat mengikut Akta Multimedia, Akta Fitnah dan Kanun Keseksaan yang mempunyai peruntukan jelas mengenai perbuatan fitnah.

Menurutnya juga bloger terbabit dikenal pasti berasal dari Johor dan merupakan salah seorang Cyber Troopers Umno memandangkan ada link dengan Unit Media Umno Wangsa Maju.

Selain itu kata beliau perbuatan bloger tersebut memburuk-burukkan imej Menteri Besar Kelantan dan Anwar secara tidak langsung menyentuh mengenai perbicaraan mantan Timbalan Perdana Menteri itu di mahkamah dan boleh dianggap subjudis.
-haramkahdaily

Aik N.ajis! dah pandai report-report polis ko? Marah ko N.ajis? Sejak bila la, Pas dah jadi lembut ni? Sudah pandai report-report Polis? Betul la kata Blog Pisau, bendera Pas kena tukar kaler, dari Hijau ke warna Pink! baru kena. Baru kena usik dengan gambar dah melompat n.ajis dan pencacai-pencacainya.

MctHeory:
Cilako! Cilako! Cilako! ko Pok Nik!

14 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

pas buat bolehh...siap aminkan. celako celako celako..

double standard.

salim

Tanpa Nama berkata...

Pas mudah lupa katakan...

Punk5 berkata...

aminnn... doa bnyk2 lg. kang kene kt diri sndiri. biase la tu. pas ni kolot dan bebal pon ade gak.. bile xtahan kene hentam dgn blog2 BPN yg xbrape rmai bndingkn dgn bolg2 penjilat2 PR mcm ulat2 taik. dieorg wat super impose gmbr Dr. M, Pak Lah and Najib bleh lak... ala mcm dulu la, umno kafir sbb brkwn dgn MIC n MCA. bile dieorg brgabung, xpe lak. same lame dick excuses!

Frodo Baggins berkata...

rilex bro jeff!!!
stay cool!

McTheory berkata...

kita kena support bro Jeff

Mat_Penang berkata...

Mudah-mudahan lakaran dan kejian kalian berbalik kepada diri sendiri.

Entah-entah mamat yang liwat bayi 5 bulan tu geng gerombolan gak kot?

kmamang berkata...

sokong bro jeff...teruskan b'karya!
tau plak si tua tu marah! kalo da ulama sangat ajar la dulu pengikut demo tu nilai keperibadian islam, ingat ya org demo la yg start dulu....skrang rase laa

Tanpa Nama berkata...

Mat Penang

dah nama pun politik, sendiri mau ingat la. n.ajis siap doa bala pecah perut. mau lupa ka?

YANG GAMBI berkata...

Salam bro, padan muka PAS..... baru tahu langit tinggi redah.... pandai juga terasa ye....celako..celako..celako...hamPAS.

Tanpa Nama berkata...

Islam tak ajar kita kutuk dan hina org..
walopon aku org UMNo tapi apa yg ko buat ni bro mmfitnah...

apa bukti yg kita ada nak kata anwar meliwatt nik aziz cam dlm gmbr tu???kot ye pon anwar liwat si saiful tu, tp apa kaitan ngn gmbr liwat ngn nik aziz plak...

bro nmpk dgn mata kepala ke???

Allah...sedih aku lihat melayu cuba hina Melayu lain yg seagama kita..

Tanpa Nama berkata...

Pok Nik Marah ye Pok Nik x 3

oleh kerana Pak Cik Marah, Pak Cik Kena jual semua harta kena LELONG......

McTheory berkata...

Ada ke dia kata anwar liwat n.ajis? gambar tu khayalan penulis yang mengambarkan keadaan n.ajis sekarang yang di'KULI'kan anwar didalam pakatan untuk dapatkan sokongan. adakah itu fitnah? itu pendapat penulis dan teori si jeffry. .

Tips berkata...

ala ala ala cuk cukk . jgn marah,, jgn marah,,,, ala ala cuk cukk.. (utk nik ajis sambil main ciku cak..)

Tanpa Nama berkata...

Baru satu je lakarannya..didalam Harakah, dah brpuluh2, bratus2 lakaran yg menghina pempin2 Islam yg lain..

Naper masa tu diam je...macam merestui je.