Sabtu, 26 Februari 2011

KES LIWAT!! RAM KARPAL SEMAKIN BLURR!!


Ada ketika perbicaraan tadi kalangan yang hadir dapat melihat Anwar menggeleng-gelengkan kepala dan mendengus bila mendengar soalan daripada Karpal. Mahunya tidak, Anwar sendiri merasakan soalan Ram Karpal menyimpang jauh dan tidak akan mampu menutup peluang untuknya ke Sungai Buloh. Anwar menoleh ke belakang; dan adakala meminta Kak Wan supaya membisikkan sesuatu kepada Sankaran. Kak Wan tak terus pergi. Memberikan isyarat tunggu dan sabar kepada Anwar. Nampak sangat Anwar semakin resah.

Soalan Ram Karpal yang membuat Anwar mendengus adalah berkenaan kemungkinan DNA Inspektor Jude Pereira menjadi ‘penyumbang’ kepada rantaian DNA yang ada di dubur Saiful. Logik? Come on lah Ram. Carilah soalah yang lebih ada nilai. Rugi Anwar cari penaja guaman dengan harga jutaan dollar (USD). Bukan RM ya.

Yang buat Anwar sangat kecewa adalah dalam mesyuarat team guaman; telah dipersetujui supaya Ram tidak menyerang integriti pengurusan barang kes PDRM. Ini dah dipersetujui. Tidak akan ada ruang untuk mencari salah kerana setelah beberapa kali dinilai – Jude Pereira mengamalkan ‘extra precaution’ dalam pengurusan DNA. Setiap kali bahan bukti dipegang dengan beralas. Disimpan di dalam peti sejuk yang terkunci rapi.
Yang perlu dipertikai dan dipersoal adalah kaedah pengurusan HKL. Anwar tahu, disebabkan terlalu banyak kes di HKL; institusi itu adalah ‘lubuk masalah’ kepada kes ini. Telah dipersetujui bahawa serangan akan ditujukan kepada HKL dan bukan PDRM. Ini dah agreed upon.

Sebab itulah muka Anwar jadi sengal apabila Ram masih lagi nak mempersoal Jude. PDRM is IUT OF QUESTION. Anwar banyak kali tegaskan dalam meeting guaman.

Apakah logik; sebagai seorang yang lama dan berpengalaman dalam PDRM; Jude akan membuka ruang untuk sebarang kesilapan yang mungkin dilakukan dalam proses siasatan. None. Anwar dah pesan kepada Ram Karpal supaya fokus kepada HKL. HKL sahaja!!!

Kalaupun ada yang Ram ‘score’ sedikit adalah apabila menyoal mengenai kemungkinan pakar HKL tidak menurut kriteria. Bab tu Ram adalah dapat score sedikit. Tapi belum tentu dapat dapat merit secara perundangan.

Aidora tekankan bahawa dia tetap ikut ‘standard guidelines’. Kriteria lain adalah extra precaution yang dia mengaku kurang sedikit dia laksanakan.

Ram Karpal memang sudah mendatangkan kemarahan kepada Anwar bila terus menyoal kemungkinan Jude yang mencemarkan DNA. Bab itu, Anwar sendiri tidak boleh terima.
Aidora juga tekankan, dia tidak melakukan ‘test’ sambil mengetahui perincian mengenai DNA lain. Tak. Maknanya, Aidora tak tahu pun test yang dia lakukan akan dikaitkan dengan Anwar Ibrahim. Sebagai seorang pakar, Aidora hanya berminat untuk mendapatkan kebenaran.

Ram Karpal better improve kemampuannya menyoal soalan; atau Anwar akan jadi semakin ‘give up’ dan kecewa.

Kita tak mahu Anwar give up awal sangat. Banyak lagi cerita belum habis ni. Semalam punya proceedings sahaja dekat 101 mukasurat. Boleh buat buku.

Gelagat Anwar

P/s: idea nak pusing dah habih.. tunggu masa saja la..

Mctheory:
Anwar dah mula rasa kecewa!

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

TU PASAL LA KARPAL NAIK SENGAL. LAST2 DIA GIV UP SEKEJAP. ESOK KAPAL JADI MANGSA 'DERA' LAGI DGN KES ANUWAR. PENING SEMALAM BELUM HABIS LAGI. WA INGAT DIA MASUK WAD TAK LAMA LAGI KEHKEHKEH