Isnin, 21 Februari 2011

RAKYAT KELANTAN JUARA NOMBOR 1 HAMIL LUAR NIKAH!!


1. Cadangan Kerajaan Negeri Melaka untuk membuka sebuah sekolah khas untuk remaja yang mengandung luar nikah mendapat tentangan dan penghinaan dari pelbagai pihak terutamanya dari pembangkang.

2. Pelbagai tomahan dan tuduhan liar dilemparkan kepada Kerajaan Negeri Melaka. Ada yang menuduh sekolah ini diwujudkan untuk menggalakan maksiat dan hanya akan memperbanyakkan lagi kes buang bayi.

3. Nik Aziz contohnya, membidas dengan penuh perasaan jahatnya mengatakan Sekolah Harapan ini adalah tempat mengumpulkan maksiat dan penzina.

4. Tujuan utama Sekolah Harapan ini adalah untuk memberi peluang kepada remaja yang telah terlanjur untuk terus mendapatkan pendidikan. Walaupun mereka telah melakukan kesilapan dalam hidup mereka, ini tidak bermakna peluang mereka untuk mendapatkan pendidikan dinafikan.

5. HARI INI, SEKOLAH HARAPAN JASIN MEMPUNYAI 31 ORANG PELAJAR. 15 ORANG DARINYA TERDIRI DARI PADA RAKYAT NEGERI KELANTAN DARUL NAIM YANG MENTERI BESARNYA ADALAH NIK AZIZ KLUK KLEK WALI SELIPAR!!!

6. Jumlah pelajar hamil luar nikah yang paling ramai datangnya dari Negeri Kelantan Serambi Mekah!!! Oleh yang demikian ada beberapa kesimpulan boleh dibuat tentang perkara di atas.

7. Negeri Kelantan di bawah pentadbiran Nik Aziz Wali Selipar terkenal dalam beberapa perkara. Kelantan terkenal sebagai negeri yang paling tinggi sumbang mahrah dan buang bayi. Kelantan juga merupakan negeri yang paling ramai penghidap HIV.

8. Kesimpulannya, Kerajaan Negeri Melaka memberikan bantuan kepada mereka yang sepatutnya dibantu dan dibela. Selain itu, buang bayi juga dapat dikurangkan bilangnya.

9. Oleh kerana kerajaan Negeri Kelantan tidak mampu atau tidak mahu membantu rakyatnya yang memerlukan bantuan, Negeri Melaka sedia melaksanakannya.

JPX

Bagus artikel dari JPX ni. Mc nak tambah sikit, patutnya Kelantan kena tubuhkan juga sekolah ni di Kelantan. Kalau ada sekolah seperti ini di Kelantan, Mc percaya pelajarnya akan bertambah dengan lebih cepat. Kalau Melaka 31 orang, Kelantan dalam 2 bulan dah boleh capai 50 pelajar kot.

Sebelum N.ajis cuba mengkafirkan UMNO dan orang lain, Mc rasa N.ajis perlu tengok dalam kain sendiri dulu. Rakyat sendiri pun banyak tak betul dan songsang, lagi nak betulkan orang lain.

P/s: Opss.. lupa lak.. N.ajis sibuk ceramah la.. mana sempat nak jaga rakyat

Mctheory:
Patut sedia cermin besar sikit untuk N.ajis tu..

17 ulasan:

Abu Garcia berkata...

Boleh buat anu-gerah piala N.Ajis bagi negeri paling ramai menghasilkan anak haram.

Tanpa Nama berkata...

Saya pun sedih la kerana yg buat kerja mcm ni anak-anak muda kita esp dtgnya dr orang melayu.

Saya terasa hati dan sedih bila kes kes pembuangan bayi baru lahir kini jadi tajuk utama. Binatang pun tahu menyayangi anak mereka, saya suka memerhati seekor kucing di kawasan apartment saya, c ibu kucing ni cukup sayang anak2nya kalau kita panggil nak beri makan c ibu ni make sure 3 ekor anaknya (usia 5 bulan) itu datang bersama bahkan kalau kurang seekor dia akan mengiau mencari panggil anak dia agar dtg makan bersama bahkan c ibu ni tak makan dulu beri anak anak makan bakinya c ibu, sampaikan saya pun tertarik hati dan jadi tukang beri makan pulak sehari 2x pagi dan mlm bila pulang dr kerja (kesian tgk salah seekor anak kucing sakit akibat jd mangsa kanak2 nakal picit perut anak kucing). Kucing pun kasihkan anak ini kan pula manusia yg ada akal fikiran.

Benar dgn adanyasekolah harapan yg pertama di melaka, bukan bermakna nak menggalakkan maksiat tetapi demi nyawa insan tak berdosa. Entah apa yg seronoknya buat perkara semcm itu, 2 dosa dah tetap diakhirat dan 2 kesalahan dah tetap di atas dunia. Peranan ibubapa adalah penting dlm medisiplinkan anak-anak. Zaman dahulu sehingga tahun 2000 tak pulak kita dengar kes-kes semcm ini. Saya rasa elok sgtlah kalau mereka ini yg dah mula nak menggatal diberikan option untuk bernikah seusia 18 tahun dan bagi mereka yg nak berpoligami bolehlah kerajaan melonggarkan sampai tahap 2 aja beristeri bagi lelaki tanpa persetujuan isteri pertama. Kerana dlm isu ini kita tak boleh nak melarang kerana islam membenarkan dan cuma yg menghalang adalah undang-undang yg dibuat oleh manusia. Cuma sekarang ini apa akan jadi bila mereka dah dewasa bila status mereka diketahui? Manusia ni pelik, kalau isu mcm ini mula buat hal sampai nak kahwin pun tersiksa akibat status anak luar nikah, tp bila tgk diri sendiri pun tak pula yg perfect malah 2x5. Nik Ajis patut dah lama bersara kerana gagal melaksanakan tanggungjawap kepada rakyat bukan setakat hudud yg sampai sekrang tak buat diKelantan (agaknya kalau buat di Kelantan kalau gagal atau diprotest mungkin hilang undi kot).

Tanpa Nama berkata...

dunia balas dunia ni.

nik aziz tak yah bersara, bagus kalau dia mampus atas kerusi MB.

Tanpa Nama berkata...

hari2 dok royak kato ore lain tok molek...tadok kejo lain dok jago dale kain ore lain sajo...rupo2nyo hok dale kain sendiri berulat....tok guru menate gapo lagu tu..

Tanpa Nama berkata...

RUPENYA DAH 21 TAHUN WALLY TARAF SLIPOR PEGANG KUNCI MAKSIAT KAT KELANTAN LE BROO..HEBAT2! KEHKEHKEH

Tanpa Nama berkata...

Cite Hosni Mubarak sama macam Nikajis. dah nyanyuk, dah tua, gila pangkat btl. syg sgt kerusi MB tu. Penduduk Kelatan keluar dr kelantan cari kerja. Penduduk kelantan merata2 kat negeri lain. Kat kelantan takda peluang kerja. Duk negeri lain. Balik kelantan depa tau ape. rasa mcm balik kampung jugak. Pegi kelantan tahun 80 an sama je dgn pegi thn 2011 ni. takda bnyk perubahan, kotor. serambi mekah apanya.

AMENO ChaCha Marba berkata...

DALAM GAMBAR POSTING NI,SIPOMPUAN TU NAMPAKNYA BERBAJU BIRU....

ADAKAH YANG DARI KELANTAN KESEKOLAH DI-MELAKA TU,PUAK2 HARU BIRU (BEE END),TAK...????

EMM....

RAKYAT BIJAK berkata...

Yah..Yah,yah..Betoi lah TU..!!!

Pasai BN punya polisi lah,BANYAK ANAK kita hanyut...Asyik program HIBURAN SANA SINI...AFUNDI lah, JOM HIBUR lah,NEW YEAR lah,MARI BERDANSA lah,MENTOR lah,Valentine lah...etc,etc...SEMUA NI MENGGALAKkan Seronok2,Berdua2an, Bercumbu2an LEPAS tu,MAIN...maka JADI lah ANAK..!!

Lepas Tu,BN tak ada polisi,Macam mana nak "Take Care",Mencegah...
Anak2 kecil tak BERDOSA menjadi MANGSA;diBUANG,di-Bunuh dengan KEJAM...Semua ni BN-UMNO yang tak tau jaga RAKYAT,selama 50 tahun....!!!PATUT TUKAR GOMEN aje!!

RAKYAT BIJAK-ZTM

SENDIRI PIKIR berkata...

Tengok aje lah Gelagat anak2 pak Menteri UMNO-BN,anak Nazri berpoya2,MALU lah gambar dalam internet..!
Anak Ismail Sabri,jadi penyanyi pertandingan "Realiti"..satu lagi contoh UMNO-BN yang menjurus kearah seronok dan berfoya2....

Hatta,Kita tengok,pak Menteri ada yg MINUM BEER(gambar ada dalam INTERNET)...MALU aje..

Dan ada yang di kait dgn satu kes ROGOL dan MEMBUNUH..!!Adakah ni tauladan yang BAIK dari UMNO???

Lu Pikir lah Sendiri...!!!!Beb..!

Tanpa Nama berkata...

Jgn nak salahkan oranga lain kalau anak2 sendiri di Kelantan yg majoriti hamil anak luar nikah. Bukan tanggungjawab mak bapk dorang yg dari kelantan tu juga ke? Rakyat negeri lain pun tgk tv etc. tak jadi mcm tu sgt pun. Ramai anak2 Kelantan ni cepat culture shock maklumla kera masuk bandar.

irwan berkata...

TAK PAYAHLAH BERSORAK SBB SETAHU AKU, MELAYU NEGERI2 LAIN PUN PARAH DENGAN GEJALA INI. CUMA STATISTIK ANAK LUAR NIKAH SBNR MUNGKIN JABATAN PENDAFTARAN BOLEH MAKLUMKAN PADA KITA.

APAPUN KERAJAAN PERLULAH BERTINDAK SEKARANG. LEMAHNYA UNDANG2 SKRG JELAS KERANA TIDAK MAMPU MENGHUKUM ORG YG MELAHIRKAN ANAK ZINA ATAU MENGAKU BERSEKEDUDUKAN CUMA HANYA BOLEH AMBIL TINDAKAN JIKA DIJUMPAI SDG BERZINA ATAU BERKHALWAT.

MASJID, BANK ISLAM, SEKOLAH AGAMA BNYK PUN TAK GUNA KALAU AKHLAK ISLAM MAKIN PUNAH RANAH STLH 54 TAHUN MERDEKA??

Tanpa Nama berkata...

DIAMBIL DARI KOSMO November 27, 2008:

STATISTIK PENDAFTARAN KELAHIRAN ANAK LUAR NIKAH (1999-2003)
*Sebanyak 30,978 dari 70,430 adalah anak orang Islam

Pecahan mengikut negeri

SELANGOR = 12,836 orang
PERAK = 9,788 orang
KUALA LUMPUR = 9,439 orang
JOHOR = 8,920 orang
SABAH = 8,435 orang
NEGERI SEMBILAN= 4,108 orang
PAHANG = 3,677 orang
KEDAH = 3,496 orang
PULAU PINANG = 3,412 orang
MELAKA = 2,707 orang
KELANTAN = 1,730 orang
PERLIS = 691 orang
SARAWAK = 617 orang
TERENGGANU = 574 orang
JUMLAH = 70,430 orang

2003 - 2010???

iwe berkata...

AKU PERNAH KEJA 5 TAHUN KT SELANGOR. YG AKU TAHU, RAMAI JUGA ORG LUAR KEJA SANA. ADIK AKU PUN GTAU GITU. TP MUNGKIN SBB PAS PERINTAH KLATE, IANYA DIJADIKAN ISU.

SIAP YG KATA XDE PEMBANGUNAN DI KELATE MUNGKIN BENAR JIKA KG MUNGKIN DIA HANYA SAMPAI DI GUA MUSANG / JELI SHJ. HAKIKATNYA BNYK BANGUNAN2 TINGGI DAN PASARAYA DH DIBINA DI KB DAN BBRP BANDAR UTAMA LAIN.

Tanpa Nama berkata...

Tok Nik byk kna mnjwab disana nnti.
Rakyat negerinya byk rosak akhlak.
Silap lagu mana tu??

muji berkata...

Yelah semua sal BN,mati pucuk salah BN,kote keras salah BN gak.

Tanpa Nama berkata...

Kalau xjual taik xsoh set lembu nie.... kalu nak auta pun agak2 laa ini bukan zaman video hitam putih lagi .. jadi blogger itu biar beratika sikit jgn duk jadi blogger lembu... duk jaja fitnah data sikit pun takda... jual taik lembu boleh laa... nie data terbaru lol...
KUALA LUMPUR - Seramai 152,182 anak luar nikah direkodkan Kementerian Pemba­ngunan Wanita, Ke­luarga dan Masyarakat dari 2008 hingga 2010.

Timbalan Menterinya, Heng Seai Kie berkata, dari pada jumlah itu, Sabah mencatat angka tertinggi dengan 41,490 orang, diikuti Selangor (18,983) dan Sarawak (17,570).

john labu berkata...


Pecahan mengikut negeri

SELANGOR = 12,836 orang
PERAK = 9,788 orang
KUALA LUMPUR = 9,439 orang
JOHOR = 8,920 orang
SABAH = 8,435 orang
NEGERI SEMBILAN= 4,108 orang
PAHANG = 3,677 orang
KEDAH = 3,496 orang
PULAU PINANG = 3,412 orang
MELAKA = 2,707 orang
KELANTAN = 1,730 orang
PERLIS = 691 orang
SARAWAK = 617 orang
TERENGGANU = 574 orang
JUMLAH = 70,430 orang

2003 - 2010???