Khamis, 17 Mac 2011

KASI GEGAR!! MELAYU ISLAM 'BANGKAI' SAJA YANG SOKONG KITAB INJIL MELAYU!! Harun Din pun bantah??


Mc sebenarnya membantah sekeras-kerasnya kemasukkan injil berbahasa melayu ke Malaysia. Walaupun difahamkan Sabah dan Sarawak sudah lama ada, tapi membenarkan kitab injil berbahasa melayu masuk, seumpama kita mengalakkan orang Melayu masuk Kristian. Apa yang difikir oleh Puak Pembangkang sebenarnya? Politik? Undi? Atau nasib masyarakat Islam kelak?

Betapa bodoh, banggang dan ceteknya akidah seseorang Islam yang menyokong kemasukkan kitab Injil berbahasa melayu kenegara yang majoritinya Islam. Woii!! kita ni Islam, sejauh mana kita pergi, sejauh mana kita melangkah, kita tetap Islam. Patutnya kita kena jaga Islam sehabis baik, pelihara Islam sebagus mungkin, itu tanggung jawab kita pada Allah.


Jika konsert barat kita bantah! Jika konsert rock kita bantah, tapi bila kitab injil nak masuk negara kita, ada bangkai-bangkai Melayu yang menyokong. Kononnya kerajaan kena bertindak adil kepada orang kristian, sebab tu kerajaan kena benarkan injil melayu masuk kenegara ini. Mc harap bangkai melayu yang menyokong ini mengunakan akal yang Allah bagi dengan sebaiknya. Fikir betul-betul dan baru bercakap.

Puak Pkr dan Pas Erdogan merupakan salah satu puak bangkai yang menyokong kuat kemasukkan kitab injil melayu. Biarla mereka sokong, Allah maha kuasa, maha adil. Satu hari Allah nak tunjuk, biar anak salah seorang dari mereka duduk sambil membaca injil melayu dan memegang salib, pada masa tu baru mereka nak menangis air mata darah pun tak guna.

Alhamdullilah, masih ada orang Pas yang berfikiran waras dan dahulukan agama dari politik, baca petikan yang Mc ambil dari Gelombang Rakyat.

Timbalan Mursyidul Am PAS, Dato' Dr. Harun Din dikatakan telah dikunjungi beberapa kumpulan Pemimpin PAS Pro Erdogan bagi memujuk beliau membuat kenyataan membenarkan Kitab Injil berbahasa Melayu dibenarkan untuk terus beroperasi di seluruh Negara. Ini akan memberi kelebihan politik terhadap parti tersebut terutamanya dalam berhadapan dengan PRU Sarawak. Harun Din dengan nada marah memberi amaran keras terhadap pemimpin2 tersebut agar tidak menggadaikan maruah Agama Islam demi kepentingan politik sempit. Harun Din kemudiannya bertanya kembali apa kesannya apabila pengedaran Kitab Bible berbahasa Melayu ini? Adakah kita hendak lihat anak2 Muda Islam membeli Kitab tersebut lalu terpesong agama mereka? Harun Din juga menegaskan beliau tetap dengan pendiriannya bahawa ianya tidak releven dan sewajarnya PAS tidak bertindak melulu dalam mengejar karier politik tanpa memikirkan soal kedaulatan Islam pada masa hadapan.

Jika benar Ustaz Harun Din berpendirian sebegitu Alhamdullilah bagus. Jangan pedulikan bangkai-bangkai melayu yang bertuhankan politik merosakkan generasi Islam kita pada masa akan datang. Bersama kita bangun dan bantah kemasukkan kitab Injil ke negara yang kita cintai. Mc menyokong penuh keputusan kerajaan Malaysia menyekat dan mengharamkan kitab Injil dari masuk ke Malaysia.

P/s: perkara agama jangan main-main.. nanti menyesal..

Mctheory:
Nampak sangat geng Penganut Agama Pas ni memang suka jual agama!

7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

bolih percaya ker dengan ulama pas ni..
kalo dah pas tu tak betul...keluar saja..
tak payah masuk mana2 parti..berdakwah tegakan syiar islam.
taib ex imam besar masjid negara tu pun bukan bolih pakai..
kerana cintakan kerusi parlimen sanggup pekakan telinga dan butakan hati demi undi.
apa ulama2 pas dan umno buat berkenaan kitab injil dlm bahasa melayu?.
taib x imam tu dah kenyang makan alaun wakil rakyat..tak larat bersuara ke?
inilah yang disebut ulama akhir zaman..
sayangkan alaun wakil rakyat dari kesucian islam.
bagi aku...tak kira pas atau umno...ulama dalam kedua parti ni sama jer.

baik aku bela babi..beranak setahun 3kali..lima tahun aku kaya dari pening memikirkan masaalah politik negara.

Tanpa Nama berkata...

Ingat akan bahana yang Allah swt beri kepada manusia yang cuba mengadaikan kalimah Allah swt kepada gereja. Jangan main cuba cuba bab bab kesucian agama Islam buruk padah nya dan Dato Harun Din sepatut nya keluar dari parti yang bersekongkol dengan peliwat tegar dan hanya bertopengkan agama demi hendak berkuasa dengan undi orang bukan Islam.
wallahualam.

usin berkata...

knp harun din x kluar parti? knp taib azamuddin x kluar parti? persoalan mudah dan mudah bagi mereka memberi jawapan. apa salah kpd parti? dimana yg salah dlm perlembagaan parti? yg banyak buat salah adalah pemimpin2 yg berkepentingan politik & kuasa duduk mentadbir parti. ringkasnya, x pyh kluar parti. yg patut keluar parti adalah spt nik aziz, husam musa, mat sabu, nizar & yg sehaluan dgnnya. knp mereka yg patut keluar parti? sebab mereka dh lari dari haluan & panduan asal parti pas yg melebihkan agama dari kuasa. mereka yg disebut td dh terbalik. jd adalah dicadangkan murshidul am & rakan2 tubuh parti baru yg bersesuaian dgn hala tuju dan perjuangan baru mereka. nama boleh bubuh sebarang. parti kelembai ke, parti lampir malaysia ke, parti yamseng ke, terpulang.. hanya cadangan....

Tanpa Nama berkata...

xkn nk suruh Dato' Harun Din keluar parti kut, kesian la pada bini die..

hangkedee berkata...

Perancangan rapi dan sulit Dapig menjadi.orang melayu terkena.Ibarat luah mati emak telan mati bapa.Ini lah agenda mereka kafir harbi.Sila lihat andaian bodoh ini.


Perjuangan melayu dan cina

Umno berjuang untuk- Melayu cina
india dll
Mca berjuang untuk - Kaumnya cina
Gerakan berjuang untuk- Kaumnya
Cina
Dap berjuang untuk - Cina

Pas berjuang untuk????????

PKR berjuang untuk????????


secara bodoh kek boleh kepada siapa yang banyak.Tak payah masuk U pun pandai kira.Jadi resultnya balik kepada asal orang putih cakap melayu duduk atas pokok . RO Winstterd.

PenyokongPAS berkata...

GEJALA MELAYU MURTAD SEMAKIN PARAH!! MELALUI SUMBER TIDAK RASMI PULUHAN RIBU, TP DIHARAP JBTN PENDAFTARAN DPT MENGELUARKAN STATISTIK SBNR ANGKA INI.

SEMOGA PERJUANGAN OLEH PAS UNTUK MENEGAKKAN HUKUM HUDUD ISLAM DIBUMI MALAYSIA AKAN DISOKONG KERAJAAN SKRG. INSYAALLAH..

Tanpa Nama berkata...

*LGBT..SELEWENG KUASA..MAKSIAT PEMIMPIN..*ADALAH MODUS OPERANDI PR UTK RAMPAS KUASA DI SELANGOR...

RUPA2NYA MSLH INI X SELESAI TAPI MMG PARAH GILA! PR HANYA MAU BERKUASA TAPI LEBIH MENGKHIANATI PENGUNDI2 SELANGOR. ANWAR YG BUAT TAK TAU PENGUNDI2 DI PERMATANG PAUH, KINI NAK PERJUANG CINA KIASU (DONG ZHONG) DI KAJANG PULA...ALAHAI..