User Online

Politics Blogs

Post Terbaru!!

Kempen LIKE Page!

Mari Kita Terus Selamatkan KEDAH Dari Tangan Puak PAKATAN !! Sila Nyatakan Sokongan Dengan LIKE Button Ni -->
P/s: Setiap LIKE Anda Amat Berharga Kepada Kami!

Anda Sokong UMNO? Sila LIKE kat Sini!
P/s: Perkasakan UMNO di Alam Maya!

Jumaat, 18 Mac 2011

PANAS!! CERITA ALKISAH TAMPARAN SULTAN JOHOR!! terima atau tolak?



tempat kejadian
 Ceritanya begini, sewaktu Mc sedang bersiar-siar di sebuah kompleks beli-belah yang terbaru di JB (Kompleks KSL). Mc ada melihat kekecohan di pintu utama Kompleks terbabit. Ingat ada kes rompak ke, ragut ke, Mc pun dengan niat yang prihatin bertanyakan kepada seorang pemuda yang kebetulan berada disebelah Mc.

"Assalammualaikum bro, apa cerita ni, macam kecoh je?" dengan muka selamber Mc bertanya.

"Waalaikumsalam, oohh tuu, Pak Guard Myanmar tu, kurang ajar dengan Baginda Sultan, kena penampar tadi". Ujar Pemuda tu sambil menghisap rokok.

"ishh.. Yeke, apa yang dia buat sampai kena tampar" Mc tanya lagi.

"Dia marah dan larang, Baginda Sultan dari parking motor kat area depan tu, Tadi Tuanku Sultan Ibrahim bersama rombongan motor besar tuanku, datang nak parking motor kat depan tu, tapi si Myanmar ni halau, dah terangkan banyak kali kat dia kata, kata yang nak parking ni ialah Sultan Ibrahim iaitu Tuanku Sultan Johor, tapi si mangkuk Myanmar ni masih bising-bising dan berdegil, lalu Tuanku Sultan, murka turun motor dan terus menampar si mangkuk Myanmar tu..he he padan muka, bukan senang nak kena penampar Sultan". Terang Pemuda tadi sambil tersengih-sengih.

"ohh.. patutla kecoh benar jadinya". Sambil Mc mengangguk faham kejadian sebenar.

Pada masa itu, pengurusan KSL masih lagi berada disana untuk memohon maaf kepada wakil Sultan. Sebenarnya semasa Mc tiba tadi, Tuanku Sultan sudah tidak ada lagi disitu, cuma tinggal beberapa orang dan pengurusan KSL saja yang nampak macam sedang berbincang.

Mc terpandang seorang Auntie berbangsa cina, sedang marah-marah. Lalu Mc pun dengan sifat ingin tahu bertanya pula pada auntie tu.

"Sorry Auntie, kenapa ni marah-marah?" Mc bertanya dengan sifat ingin tahu.

Dengan mata sambil terbeliak. Auntie tu jawab. "Itu olang, mana boleh ini mmaciam, tampa olang suka hatie.. lia ingat lia sapa?"

Mc terdiam, lalu Mc cuba bersuara. "Auntie, lu kenal ka itu orang siapa?. Itu Sultan Johor auntie, dia cuba marah Sultan, memang patut pun dia kena tampar". Itu pendapat Mc.

Muka auntie tadi makin merah. "Lu pun, banyak bodoh pun olang, itu olang pun makan nasi punya, lu pun makan nasi punya, lia mana ada hak mau tampa orang sukak-sukak hatie maciam itu". Auntie tadi buat muka tak puas hati.

Mc cuba terangkan lagi. "Auntie, jika budak Myanmar tu, bertanya dengan sopan dan baik-baik, mungkin dia takkan ditampar, tapi dia kurang ajar dengan Sultan, memang patutla dia kena. Lagipun, kita ni berada ditanah Jajahan Sultan Johor, Johor ni Sultan Ibrahim yang punya. Jadi kalau lu tak suka duduk sini, lu boleh pindah Singapore ke atau mana-mana ke".

"Lu olang melayu, banyak kuat sokong kirajaan punya. Kirajaan pun manyak bantu olang melayu, tapi cina, kirajaan takmau tolong, sikit-sikit duit, semua kasi melayu. Sebab itu sikalang, cina sudah takmau sokong ini kirajaan". Terang auntie tu dengan nada yang tak puas hati.

Mc balas balik, "lu ada MCA, ada Gerakan, diorang pun selalu bantu kaum cina, lu tak payah takut, kerajaan bantu semua, lu orang yang salah faham". Kata Mc untuk yakinkan dia.

Auntie tu balas balik, "Itu MCA lan(dan) Gerakan, talak guna punyer..mala ala bantu kite, lia cumer bantu senlili(sendiri) punye olang saje. Itu lua pun sokong kirajaan, talak bantu ciner, bantu bumiputela saja. Sikalang ha, ciner semua sokong Dap, roket punyer, mau kasi buang itu bumiputela, kasi semua sama lata". sambil buat muka bangga. Lalu Mc pun melangkah pergi sambil hangin satu badan.

Aduh! dari kisah Sultan dah masuk politik, Mc pun dah malas nak layan auntie ni, lama-lama layan kang masuk selipar Mc kat dalam mulut auntie ni. Dah tu cara dia bercakap memang betul-betul kurang ajar. Mc dah memang hangin satu badan dah ni.

Mengigil juga badan Mc menahan marah kat auntie tadi, kalau bukan disebabkan auntie tadi dah tua dan dia pulak perempuan, nak aje Mc tampar. Kalau kita cuba terangkan soal perjanjian kontrak ke, perjanjian masa merdeka dulu ke, orang macam ni takkan faham. Mereka tetap dengan pendirian mereka.

Dap dah racun minda mereka dengan mengatakan kerajaan sekarang tak jaga cina, cuma jaga melayu saja. Sebab tu cina yang nak menentang kerajaan dan hapuskan kuota bumiputra akan menyokong Dap, malangnya ada diantara kita kaum melayu yang sanggup jadi barua Dap, semata-mata untuk kuasa politik.

Dap hanya berlakon baik didepan Pas dan Pkr. Berpelukkan sesama mereka bagaikan saudara. Tapi dibelakang Pas dan Pkr, Dap menyucuk kaum-kaum cina supaya membenci kerajaan sekaligus membenci kaum melayu yang menyokong kerajaan. Apakah nasib kita kalau orang seperti ini memerintah? Mampukah Pas dan Pkr menghalang kemaraan Dap selain dari BN dan UMNO?

Selama ini pun Pas dan Pkr hanya jadi pak turut dalam Pakatan, jika mereka ini jadi kerajaan, Mc percaya, Dap yang akan berkuasa, Pas dan Pkr, hanya jadi kuda, tunggangan bagi mereka terus berkuasa. Jika semua ini berlaku, nescaya habisla kita orang Melayu, akan merempat dinegara sendiri.

Berbalik pada cerita Tuanku Sultan Johor, Mc menyokong Tuanku Sultan menampar si Myanmar bodoh tadi, kerana Myanmar tu kurang ajar dan memang patut diajar cara bersopan, lebih-lebih lagi dengan pemerintah kuasa melayu.

Moga kedaulatan Sultan Melayu terus dijaga, DAULAT TUANKU!!

P/s: tak semua cina jahat, tapi ramai yang tamak!!

Mctheory:
Kalau Pakatan Dap memerintah, nescaya Sultan Melayu akan hanya tinggal dalam lipatan sejarah.

47 Komen Pembaca:

Ular Menyusur Akar berkata...

UMA rasa ini kelemahan pehak pegawai istana. Macam mana satu rombongan besar Sultan pergi kesitu pehak pengurusan boleh tak tahu? Lainlah kalau datang secara peribadi. Dan akhirnya Mymar juga yang kena tampar.

Mymar tu apa yang dia tahu? Boleh, tak boleh, merah, kuning, hijau. Kita kena hurmat kepada Mymar tu. Dia sekadar menjalankan tugas.

Cina, tetap cina. Kesetian memang takde walaupun sekumit kuman.

He..He.. Mctheory di Johor. Boleh panas telinga orang Johor. Cerita yang tak mungkin ada dalam blog orang Johor.

Sang Guna berkata...

Daulat Tuanku Sultan Johor,
memang Patut pun myanmar tu kena tampau, biau dia rasa.
Apa nak heran cina, luau aje nampak putih tapi dlm, hitam sehitam2nya, aku dah cukup lama campur dgn cina, memang itu le sifat diorang, depan aje diorang baik, belakang kit aklu boleh Tanah melayu ni diorang nak amik.

Tanpa Nama berkata...

betul la tu ular menyusur akar kata cina tetap cina

Southern Regime berkata...

UMA: Engko mmg tak pernah jumpa mana2 Sultan Johor kan? Dia kalau nk keluar pg mana, mmg ikot suke hati, pukol berape dia nk, ke mana dia nk pg, dgn siape dia nk pg. Sbb ape dia mcm tu? DIA PUNYA PASAL LA, JOHOR DIA PUNYA!

Kenape Cina Johor anti sgt Melayu? Haaa... Pg tanya org2 tua Batu Pahat kenape. Hahahai... Setakat 13May? hadoi... Kecik anak je weh banding dgn ape yg atuk2 dan bapa2 kami dh jumpa! Sampai kerajaan rahsiakan lah. 13 May tu pun dh siap nk "beraksi", Tun Razak yg suroh polis tahan dkt Cheras.

Jgn cerita ape2 pasal Johor kalau x tau ape2 pasal Johor.

Cuba tanya Tony Pua, Lim Kit Siang, Lim Guan Eng dan Lee Kwan Yew, mcm mane tahap significant Batu Pahat Johor dalam sejarah hidop dia org.

Jeffry berkata...

WA PUN TAU BENDA NI BRO. MAMAT MYANMAR TU MMG KENE PELEMPANK. MMG SILAP DIA PUN. SEBELUM TUANKU SAMPAI DAH ADA ORG TUANKU DTG BGTAU DIA AKAN KEHADIRAN TUNAKU SULTAN. TP MAMAT TU MCM TAK PECAYA. MAMAT TU PUN BKN NAK RUJUK KAT PIHAK PENGURUSAN KSL.

LAGI PUN TEMPAT YG TUANKU NAK PARKING TU LUAS. TAKDE MSLH. NASIB DAK MYANMAR TU KENE PELEMPANK LERR HUHUHU

Tanpa Nama berkata...

Aku terima cara sultan johor tu..kalau boleh jangan lempang je..curah petrol bakar terus..baru orang tahu camana orang johor punya penangan..salute to you baginda tuanku!

pemerhati berkata...

mmg patut kena tampa!daulat tuanku! patutnya tanya kat makcik cina tu, selama dia duduk m'sia ni yg kata kerajaan z tolong org cina ada x dia kebulor nak mampos? klau tak suka balik tanah dia sendiri la. kan senang x mnyibuk kat tempat org.

abraz966 berkata...

Jaga MYANMAR dan Nyonya CINA tu bukan orang MELAYU, Sultan JOHOR tu saya pasti mereka tak kenal dan tak ambil kesah pun,sama macam perangai Parti Ajaran Sesat,Parti Kelentong Rakyat dan Duit Angpau Parti.

Tanpa Nama berkata...

Alaaaa..kenapa Sultan Johor tak pelempang cina tu pulak !! aalaaaaaaaaaa !!!!!

anak johor berkata...

malaysian chinese = jews of asia

jika dunia di ambang perang dunia,
aku cadangkan kerajaan supaya mengusir org cina non muslim keluar dr malaysia..

Tanpa Nama berkata...

itu cina kasi hantam dia punya orang gaji tak apa pulak. makan nasi juga. depa buat tak apa, jangan orang lain buat. tu la yg ada dalam kapla otak pembangkang.

Tanpa Nama berkata...

berdiri bulu roma aku bce cine tu ckp mcm tu.aku tgu 13 mei berulang lg skali je Mc,nti diorg babi punya olang thu la langit tggi rendah!!!!xpe sabo jela kite,jgn meletup sudah!!!!

Tanpa Nama berkata...

apa sangat kena penampar , kalau aku ...aku sepak terajang myanmar tu ! yang salah pihak pengurursan bangunan itu , bagaimana mereka boleh menggaji rakyat asing jadi pengawal ?

pendapat aku , memang patut myanmar tu kena penampar !!

Tanpa Nama berkata...

cina tetaplah cina , bangsa tak sedar diri diuntung ..mahunya cuma dapat apa dia hendak , ini bangsa yang tdk boleh dipercayai , tdk boleh disandarkan harapan ,

peduli apa dengan cina ...

Tanpa Nama berkata...

lu makan nasi dia pun makan nasi, tapi lu makan BABI lohhh... mana ada sama

tungkaran hati.blogspot berkata...

macamana bukan Melayu nak hormat pada Melayu sedangkan Melayu pun menghina Melayu....tak percaya? lihatlah disekeliling kita...!
dimana setia, jujur, bersih dan amanah kita?
titah Sultan Johor supaya digantikan dengan Jambatan baru(bengkok/lurus) keatas Tambak Johor pun masih gagal dilaksanakan!
diantara kita ada yang masih menjaga hati Singapork(cina) daripada menjaga maruah Melayu dan kemakmuran Johor! pernahkah Singapork(cina) menjaga hati dan perasaan Malaysia? serupa Singapork adalah impian sebahagian dari Cina Malaysia.

Tanpa Nama berkata...

apa la kau MC. kalau aku la dah bagi penampo jepun ke muka auntie cina tu tadi....

tak suka duduk msia ....berambuss laa.....celaka punya pemakan babi....

Pemuda TG berkata...

Lu cakap sama itu auntie tua hoh...
kalau tatak mau tinggel sini tempat, suluh lia lompat itu tambak Johor...s
ana tinggel lagi baik hoh...
Itu Mat Mymar nasib ada sikit baik hoh...kena penampar saja....
Esok lusa sudah boleh makan nasi..hoh..

Tanpa Nama berkata...

CINA KAT SEMENANJUNG TANAH MELAYU...HAHAHA MULUT MANIS HATI SANGAT BUSUKKKK.HAKHHH TUIIIII

Tanpa Nama berkata...

saya kelahiran melayu cina, dan masalah beginilah yang selalu buat saya bingung atas pendirian saya sendiri.

HANG BUAH berkata...

Pelik gak aku kenapa sultan-sultan johor je yg selalu ada kes gini. Sultan2 negeri lain xpernah pula kedengaran. Johor mmg "unik", hehe.

BRUCE LEE berkata...

OO.. SKRG LU ORG KATA ORG CINA NI MCM2. TP TIME ITU PRU, KORANG MERAYU2 MINTA UNDI KAUM CINA. PUI!!

Rakyat Bodoh2 berkata...

kah..kah..kah... Myanmar bodoh sudah kena tampar...kah...kah...kah...kalau mau hebat lagi patutnya Sultan Johor pergi tampar Cina yang makan rasuah...kah...kah...kah..hebat Sultan Johor...macam Allah Taala jugalah...ikut suka dia nak buat apa...Sultan adalah bayangan tuahn...ada daulat...kah...kah...kaha..daulat Sultan...kah...kkampun Tuanku...

Tanpa Nama berkata...

CINA SABAH SAMA RATA DENGAN ORANG MELAYU SABAH, KADAZAN DUSUN SABAH, BAJAU MURUT SABAH, HINDU SABAH.. KAT SANA MEMANG 1 MALAYSIA 1 SABAH, takderla sangat saling benci membenci, sumenye ngam antara 1 sma lain, kat tempat aku (smenanjung) melayu lawan melayu, cine musuh melayu, melayu musuh cine.. Hakpoh la nak jadey.. Cume sabah byk PTI filippina dan indo.. Hihihi, keselamatan kurang gak:)

Tanpa Nama berkata...

auntie 2 x ingat kontrak sosial k??? dah mmg perjanjian dye cm2.... menjaga hak bumiputera.. law xnk ikut g r blik negara sendiri...keistimewaan RAJA-RAJA MELAYU

Tanpa Nama berkata...

Bumi johor bukan milik sultan johor tetapi milik Allah.. jgn sampai jatuh syirik apabila berkata demikian. Allahu Akbar! Takutlah kepada Allah jgn pada makhluknya walaupun raja atau sultan.

Tanpa Nama berkata...

oklah tu at least orang tahu sultan tu jenis yang memiliki akal waras dan bijaksana atau sekadar tin kosong

Tanpa Nama berkata...

Saya sebagai orang melayu singapura dan tinggal dibawah kuasa cina tak blh berkata apa2 sebabnya disini Cina didahulukan.saya harap melayu malaysia jgn kasi muka dgn cina2 dimalaysia kalau kasi muka nanti malaysia akan jadi macam singapura ikuasi olih Cina.percayalah cakap saya....

Tanpa Nama berkata...

spihak kerajaan banyak memberi pelbagai bantuan kepada semua bangsa tetapi BANGSA CINA NI...tak nak amek tahu dan tak bertanya segala bantuan yang disediakan oleh kerajaan.Dari dulu smpai sekarang orang cina ni klau dengar je perkataan KERAJAAN...die org da ptus ase kate ye kerajaan tak nak bantu padahal orang cina ni bodoh tak ambil tahu malah nak salah kan bangse mlayu plak......

Tanpa Nama berkata...

pihak kerajaan banyak memberi pelbagai bantuan kepada semua bangsa tetapi BANGSA CINA NI...tak nak amek tahu dan tak bertanya segala bantuan yang disediakan oleh kerajaan.Dari dulu smpai sekarang orang cina ni klau dengar je perkataan KERAJAAN...die org da ptus ase kate ye kerajaan tak nak bantu padahal orang cina ni bodoh tak ambil tahu malah nak salah kan bangse mlayu plak......

thomas thong berkata...

orang semenanjung mmang bodoh.smua pnting kan dri sndri.bandar jak besar.tapi otak smua d situ mcm otak burung unta.bagus lg yg tggal d sabah ni.biar pun kecil.tp apa2 hal kmi pun tau.iklan d
TV slalu ckap.budi bahasa,budaya kita.Pui!!!! cibai la sapa yg ciptakan ni benda.1malaysia konon..pui!!!!kmu patut blajar dr kmi kaum sabah ni.byak bangsa blh duduk lepak bercerita.tidur pun blh sama2.ni bru d katakan 1sabah.not 1malaysia.

Tanpa Nama berkata...

padan muka pak guard 2...da pendatang nk kurang ajar plak...1 lg sedar r wahai melayu oi...!!!dap mmg nak ubah malaysia ni....niat drg mmg kesitu..!!!!nak berkuasa!!!da berkuasa tkar pelembanggaan!!!nasib raja msih ada..klu xde???lg sng nak ubah malaysia ni jd negara ****...da terang2 wahai melayu sume!!!ckp je xde tp hakikatnya 2 le tujuan dap!!!hakikat

Tanpa Nama berkata...

Sultan jhor tampar myanmar pn bsing...aku tmpar org bnyk kali xbsing pn....

Tanpa Nama berkata...

Sorry to say la tu myb kat negeri laen tp bg kami rakyat Johor dh cukup tok pertahankan negeri kami sendiri. Kami tak perlukan kaum cina yg tak kenang budi dan tak sedar dek untung. Kami rakyat Johor bersatu hati...

Tanpa Nama berkata...

cina smnjung memg haram jdah!!mlt mnis tp ht busk mcm taik!!aku da trkena skali smpi mpus pn aku xpcaya dorg.

Tanpa Nama berkata...

fucksultanjohormakantanggungberakcangkung

Hapiz johari berkata...

Keluarga Diraja Johor tidak pernah mengambil apa-apa Wang daripada kerajaan sejak zaman Almarhum Sultan Ibrahim. kamu boleh bertanya mana-mana MB atau pegawai Kerajaan berkenaan kenyataan saya ini. Wang yang diperuntukkan kepada Bapa saya dan saya setiap bulan sebagai Sultan dan Tunku Mahkota dimasukkan ke dalam Yayasan Iskandar dan Yayasan Ibrahim. Ini bertujuan (Yayasan Iskandar dan Yayasan Ibrahim) untuk membantu rakyat dan Kerajaan Negeri Johor. Sejak saya menjadi Raja Muda, tidak sekali-kali saya mengambil 1 sen daripada kerajaan hingga ke hari ini. Ia Wang Rakyat saya. Jadi sebelum Anda buka mulut anda, sila selidik.

Anak Johor duduk KL berkata...

Daulat,Sultan Johor.....hanya Sultan yg boleh ajar puak2 kiasu ni,Alhamdulillah,negeri Johor dah tukar balik hari Jumaat,lepas PRU 13 tocang diorang dah naik.Skg kerajaan Johor kena pastikan penempatan orang melayu diutamakan seperti apa yang mantan MB Johor Allahyarham Tan Sri Othman Saat lakukan,Banyakkan penempatan orang2 Melayu seperti Kampung melayu majidee,Majidee baru dll.Satu satunya Ibu negeri di pantai Barat Malaysia yg masih didominasi UMNO adah Johor Bahru adalah hasil dari tindakan Allahyarham Tan Sri othman Saat.Jgn pinggirkan orang melayu di Nusajaya.Jgn layan Singaporean yg nk buat rumah harga juta2 ringgit.PRU 13 menjadi pengajaran kepada orang Melayu.TOCANG DIORANG DAH NAIK LEPAS PRU 13.

Tanpa Nama berkata...

Daulat tuanku,hidup johor,, cina babi tak sedar diri,,tok nenek dia dulu bnyk kena sembelih

Tanpa Nama berkata...

fuck DAP celake meracun fikiran org melayu,ada ke pahlawan cina yg berjuang untuk merdeka seperti mat kilau,tok gajah,tok bahaman??ada pun chin peng kominis jahanam yg bunuh org melayu,,kalau arwah kiai salleh masih ada ,da lama cina kena sembelih,,allahuakhbar!!!

Tanpa Nama berkata...

Banyak persoalan yang dapat kita rungkai dari cerita ni.....

Tanpa Nama berkata...

org melayu bodoh sama dgn sultan johor

Tanpa Nama berkata...

kpale bapak ko ckp cm2,muntah darah la ko jejakkn kaki ke johor!!

Tanpa Nama berkata...

x muntah darah pon.lol - mat jawa caprut dan khayalanya.

Tanpa Nama berkata...

Semoga Allah membalas dengan 'tamparan' Allah,

Diakhirat setiap walau sebesar sawi pun akan diadili

Nabi Muhammad pun tak tampar sesuka hati,

Mana lebih besar Nabi atau sultan.

Daulat utk tuanku raja yang bertaqwa

Tanpa Nama berkata...

Baru 'tuan' pada org2 Melayu, bro! Cina2 yg mmg kiasu kena Sedar Diri. Jk Kamu di negara Thai..mati diculik& dibunuh! Jk Di Brunei dihilangkan kerakyatan! Jk Di Filipin, Cina kiasu mati ditembak! Di Singapore, dipenjara jk membangkang! Di Cina, dibunuh dgn kereta kebal jika menentang!! IMIGRAN CINA JANGAN STS X BERSYUKUR & LUPA DIRI! Kes Myanmar ini adalah SINDIRAN 'TUAN2 MELAYU' PADA KAMU YG BONGKAK INI!!!

Tanpa Nama berkata...

sultan johor ni bukan lanun ke? asal temenggong ja pon..jadi sultan pon sendiri lantik..xdak daulat pon..tp yg pelik nya.. rakyat johor ni bangga plak diperintah oleh lanun..daulat sana daulat sini..kna ingat sikit..xdak darah sultan pon yg kita nk daulat..jadi sultan pon sbb rampas kuasa dari sultan sebenar..malu oiii kalau diperintah dgn lanun..xyah la bangga sgt..xdak daulat pon lanun..

Kempen LIKE!!

Mari Kita Terus Selamatkan KEDAH Dari Tangan Puak PAKATAN !! Sila Nyatakan Sokongan Dengan LIKE Button Ni -->
P/s: Setiap LIKE Anda Amat Berharga Kepada Kami!

Anda Sokong UMNO? Sila LIKE kat Sini!
P/s: Perkasakan UMNO di Alam Maya!

Popular Posts

Arkib Blog

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | GreenGeeks Review