Isnin, 18 April 2011

ORANG CINA TAMAK, MAHU LEBIH DARI KEMAJUAN!!


BN memperjuangkan kemajuan kepada Negara. Sekaligus cuba meningkatkan ekonomi pada semua rakyat Malaysia. Tentunya kemajuan akan dicapai setelah ekonomi negara meningkat dengan baik. Jika ekonomi negara meningkat dengan baik, sudah tentu rakyat mempunyai peluang pekerjaan yang banyak. Malah pelabur dari luar negara juga akan datang buat bisnes disini.

Kerajaan Malaysia sekarang sedang berusaha sebaik mungkin untuk majukan ekonomi, menambahkan pelaburan asing dan memastikan negara berada ditahap terbaik untuk dibangunkan. Buktinya sekarang, Ringgit Malaysia bertambah kukuh dipersada antarabangsa. Semakin hari, semakin 'mahal' nilai RM di dunia. Dari rm3.80 kini sudah rm2.95 perdollar Amerika. Insyallah kalau ekonomi negara kita tidak diganggu oleh penyangak antarabangsa, kita boleh terus kedepan.

Mc taknak mengutuk kaum cina. Anggaplah ini pandangan peribadi Mc, sememangnya peribadi pun. heh!..

Kaum cina memilih Dap atas dasar mahukan perubahan dalam sistem perlembagaan dan juga dasar kerajaan. Mereka mahu semua rakyat Malaysia tidak kira melayu, cina, india atau mana-mana kaum adalah sama rata sahaja di Malaysia. Punca inilah yang menyebabkan BN kalah sekarang.

Mereka menganggap kerajaan persekutuan sekarang yang diwakili oleh BN, tidak membela kaum cina. Kaum cina tidak mungkin dapat 'lebih' daripada apa yang mereka dapat sekarang jika Malaysia masih dibawah kerajaan Barisan Nasional. Isu ini yang kerap dimainkan oleh DAP dan semua ini diajar dan diluluskan sendiri oleh Anwar dan Pas.

Dulu Dap sudah pun memperjuangkan semua kesamarataan ini dengan Malaysia Malaysiannya, tapi mereka tidak seberani sekarang. Apabila ada melayu yang menyokong untuk merogol hak orang melayu sendiri, barulah mereka berani menyentuh dan merogolnya.

Mc sendiri pernah disoal mengenai pembelian rumah, kenapa Melayu ada diskaun dan cina tak ada. Pasal UiTM, pasal ASB dan lain-lain lagi. Bila Mc cakap itu keistimewaan 'bumiputra' dan semua ini dijanjikan dan dipersetujui semasa sebelum merdeka lagi.

Nak tau puak ni kata apa?

Mereka kata "itu orang yang tandatangan janji sudah mati pun, sekarang kami cina orang Malaysia. Kami lahir sini, mati pun sini. Kenapa perlu beza-beza antara kaum? Kasilah semua sama. Apa melayu dapat, orang lain boleh dapat juga".

Bila Mc terangkan kenapa itu dan kenapa ini, mereka tetap berdegil dan mahu rakyat Malaysia disamaratakan. Bagi mereka Kerajaan Malaysia sekarang sudah tak relevan. MCA dan Gerakan tak buat kerja dan membela cina. Mereka mahu lebih dari sekarang, kalau boleh mereka nak kuasa politik, selepas memegang kuasa ekonomi Malaysia, kaum cina sekarang nak kan pula kuasa politik.

Selepas dah dapat kuasa politik, apa pula yang mereka nak? Jadi PM gilir-gilir kah?

Mc amat rapat dengan kaum cina. Mereka memang rajin bekerja, bahkan susah nak cari Melayu yang rajin macam diorang. Dulu mereka cuma minat buat bisnes dan buat duit, tetapi sejak ada Dap dan Pakatan Haram yang dok meracun kepala otak diorang supaya mintak lebih. Sekarang mereka sudah berani mahu minta lebih.

Ini semua salah Anwar PKR dan Pas. Mereka ini yang janji untuk sanggup gadaikan 'harta' melayu demi menarik undi kaum cina. Malah Dap pulak memainkan peranan sebaik mungkin untuk meracun dan menyebarkan dakyah mereka dengan mendakwa kerajaan sekarang tidak akan membela kaum cina.

BN hanya akan perolehi undi kaum cina jika bersetuju buat apa yang Pakatan Haram buat. Gadaikan hak melayu dan kesamarataan.

Masalahnya sekarang, misalnya katakan kita boleh bagi 'hak melayu' dan samaratakan semua. Apakah orang tamak macam mereka ni takkan minta lebih lagi nanti?

Agak susah BN nak pancing undi kaum cina sekarang ni. Kerana mereka lebih berminat dengan 'tawaran' yang ditawarkan oleh Dap berbanding tawaran 'kemajuan' oleh BN.

Tapi sanggupkah kita Melayu merempat untuk kesenangan orang lain? Situasi sekarang umpama, seorang yang ada kereta besar, minta helmet pada penunggang motor. Nak bagi ka?

Lu fikirla sendiri.. he he he..

P/s: lu orang sudah kaya maa.. lagi mau tamak ka? aiiyaa..

Mctheory:
Orang cina mati pun boleh guna duit laa.. lupa plak..

9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Mahukah kaum cian ni berkongsi sama rata kekayaan mereka dengan kaum lain termasuk Melayu? Jangan haraplah kita hanya bermimpi dising hari dan sekarang ini pun kita tengok didalam syarikat kaum ni berapa kerat bangsa lain atau Melayu yang ada?. Jangan kita tinggalkan perjuangan hak kita sebagai bangsa pri bumi di tanah bertuah ni.

hangkedee berkata...

Perhatikan bangsa mana yang dapat kek kekayaan lebih


MCA memperjuangkan untuk- cina
Gerakan memperjuangkan untuk-Cina
Dap memperjuangkan untuk- Cina
Umno meperjuangkan untuk -Cina
Pas memperjuangkan untuk -Cina
Pkr memperjuangkan Untuk--Cina
Supp memperjuangkan untuk-Cina



Untuk melayu?????
???? UMNO
????? PAS
????? PKR


Keputusanya Dari 1 sehingga 6 cina terkaya di Malaysia.

Seandainya POLITIK milik mereka kita bakal di Malaysipork oleh Dap.

Sekian selamat berpecah belah yang


ME......LAYU.

Tanpa Nama berkata...

Dah jemu dengar cina tamak dan tak sokong BN. Memang betul. Jadi kenapa bagi semua kemudahan kepada kawasan bandar. Kerajaan wajib beri pembangunan ke luarbandar. Bangunkan kampong2 dan luarbandar demi kemajuan bumiputera dan kaum minoriti lain. Dlm PRU 13 nanti saya pasti kawasan bandar akan ditakluki DAP parti chauvinis. Bagi kaum cina DAP lebih menonjol menjaga periok nasi kaum ini. Sebelum bumiputera capai 30% dlm ekonomi parti yg boleh menghalangnya adalah DAP bukan MCA,Gerakan atau SUPP yg boleh bertolak ansur dengan komponen BN lain. Setelah tercapai hasrat ini, mereka akan menerajui pemerintahan negara pula. Apa yg saya pernah terbaca satu artikel yg ditulis oleh seorang penuntut di UK yg beliau ulas daripada sebuah artikel ditulis oleh seorang Prof Cina diUK bahawa setelah kaum ini menggunakan kuasa wang dengan menyogok pegawai-pegawai kerajaan melayu, pemimpim2 melayu hatta yg lebih berkuasa, maka akan tumbanglah kuasa politik melayu. Maka itulah sebabnya DAP menggunakan parti2 berasaskan melayu untuk menjatuhkan BN sekarang. Awaslah Melayu dan bumiputera lain.

Tanpa Nama berkata...

Saya rasa BN tak perlu memberikan lebih dari yg ada kepada org Cina. Tun M pun dah kata, tiada bangsa yg akan dapat lebih. Melayu pun nak lebih kek ekonomi. Cina boleh bagi ke?

Tapi bagi saya ada baiknya pembangkang dikuasai DAP. Cuma jgn bagi DAP nie terlalu kuat, iaitu Melayu/bumiputera mesti kembali sokong UMNO. Maksud saya kita telah lihat bila pembangkang dikuasai oleh Melayu/Islam melalui PAS atau PKR, lebih banyak perpecahan di kalangan Melayu/Islam. Jika DAP ia lebih menjurus pada pembangunan ekonomi. Kalau PAS leading tak habis2 nak kafirkan org, nak cerita ekonomi tak reti. Kalau PKR leading, tak habis2 nak jadikan DSAI perdana menteri.

UMNO jangan layan sgt MCA. Kerana saya rasa PRU13 adalah pertembungan di antara UMNO dan DAP, dlm kata lain pertembungan kuasa politik di antara Melayu & Cina.

Melayu PAS & PKR dah tak boleh diharapkan. PRU13 Melayu/Islam perlu bersama UMNO dlm mengimbangi kuasa org Cina melalui DAP.

Tanpa Nama berkata...

Job Vacancy:
Senior Manager
To manage a reputable world class company to best service in Malaysia
Qualification:
-Degree or Masters in any discipline
-minimum 5 years work experience
-Fluent in English and Mandarin.

Wah!!! kata orang tak adil. Diaorang pun semua jawatan iklan mesti ada syarat kat atas tu walaupun syarikat berniaga di Malaysia. Apa tujuan tu.

abg m berkata...

Cina bijak dlm segala hal, mereka akan berusaha bersungguh2. mereka berhati2 utk membuat sebarang keputusan sama ada berniaga, politik dsbnya. mereka juga rajin membaca mencari ilmu kemajuan, melayu malas dlm segala hal.membaca? melayu tak minat, berniaga? ala kadar jer. Cina bersatu apabila merasakan untung utk mereka. Melayu? Menganut Agama Islam tetapi sekadar bersatu semasa solat dimasjid. keluar masjid mcm tiada agama, memaki hamun dan tak bertegur sapa. apakah ini ajaran Islam? Pandangan saya org2 melayu islam ni didunia pun tak dpt akhirat jauh sekali. BERUBAH LAH CARA KITA BERPOLITIK. JANGAN KERANA MARAHKAN UMNO ATAU BN NEGARA TERGADAI> SIAPA YANG RUGI DAN MERANA HINGGA KIAMAT?

Tanpa Nama berkata...

bagi saya apa yg mereke pertikai adalah warisan british yg diwarisi ke hari ini. Warisan british telah mengariskan hak-hak mengikut pecahan kaum. bagi mereka yang mempertikai hak-hak kaum lain wajar dikenakan tindakan dengan melucutkan saja warganegegara. pilih negera yg meratakan hak seperi negera di selatan semenanjung malaysia.... perhatikan apa yang berlaku pada kaum ME**YU....

Tanpa Nama berkata...

Salam Mc..
rasanya kalau nak jawab apa kawan cina tanya tu.. jawablah..
OKEY.. kita sama semua sekali...
bahasa..pakai Bahasa Malaysia...
Sekolah ... tak de sekolah cina ..
satu sistem sahaja...
Nama : pakai nama Melayu...
tengok.. apa pulak yang dia nak jawab.... sanggup kah dia..
kalau dia cakap tak boleh... bagi contoh Indonesia.. pasal Cina Indonesia nama mereka pakai indonesia.. dan kat sana memang takde pun sekolah jenis kebangsaan.. bahasa dipakai bahasa Indonesia...

APA-APA PUN ORANG MELAYU ISLAM .. BERSATULAH.. BARULAH KITA TIDAK DIPERKOTAK KATIKAN...

ORG MELAYU.. CUKUPLAH...MENGADU DOMBA.. BEKERJASAMALAH... BERSATULAH.. DEMI AGAMA BANGSA DAN NEGARA....
Semoga Masih Ada Ruang untuk Orang Melayu Islam Bersatu Padu... atau nak lihat lingkup dulu baru nak bersatu...
sedih dengan politik Orang Melayu..

Bersatulah... MELAYU ISLAM BERSATU..
WASSALAM

K.I.T.T berkata...

Sistem pemerintahan malaysia hendaklah dikembalikan kepada Sultan atau Raja utk memerintah.kuasa mesti dikembalikan kepada Sultan.sultan melayu sudah 400 tahun ditidurkan oleh penjajah.

Tindakan 1.

apabila kuasa sultan sudah dipulihkan Sistem Incometax yang ada di Malaysia hendaklah dihapuskan atau dimansuhkan sama sekali.sistem incometax ni yang menyebabkan cina dan melayu beperang.bertikam satu sama lain.Sistem Incometax ni diasaskan oleh penjajah dan diturunkan kepada pemimpin kita sekarang agar umat melayu leka dengan duit tax yang masuk dan diterima sementara kaum cina dan kaum lain lain merungut dan protes ketidakadilan ini.(orang cina banyak bayar tax tau) .....tu pasal malaysia boleh ada sekolah cina dengan sekolah tamil..pasal golongan yang membayar tax ni dikuasai oleh non-bumi.mereka sedia maklum akan hal ini.

Tindakan no 2

Sebaik sahaja Sultan berkuasa mutlak hendaklah PARTI PARTI POLITIK YANG ADA DI MALAYSIA NI DIHARAMKAN SERTA MERTA.tiada umno.tiada pas.tiada dap.tiada PKR tiada mca. tiada MIC. .......ini semua tinggalan barat dan penjajah agar orang melayu cina islam india sentiasa hidup dalam keadaan kelamkabut dan berebutkan kuasa.penjajah nak kita sentiasa mencucuk satu sama lain.penjajah nak kita sentiasa berperang satu sama lain.


Tindakan no 3-

mansuhkan ASB/Diskaun10%/dan hak bumi yang lain.hak hak sebegini membuatkan orang melayu dan bumiputera lain leka..tak mau bekerja..tak mau belajar...tak mau fikir ke depan..sudah tiba masanya orang melayu face battle head to head dengan orang bukan melayu atau non-bumi.....tak perlu bimbang orang melayu miskin atau merempat selepas ini.kerana tunjang kuasa pemerintahan sudah kembali pada Sultan.selagi mana Sultan masih berkuasa selagi itu hidup orang melayu islam dan bumiputera lain akan terjamin.


Sebagai Contoh:

Mari kita perhatikan Brunei.Sultan Hassan Bolkiah sebagai pemerintah.Bagindan mengamalkan sistem monarki mutlak utk memerintah Brunei.. Baru baru ini ada isu bukan islam nak bawak masuk arak konon utk pelancong dan orang asing minum tapi baginda Sultan Brunei sendiri say "NO" pada mereka.jadi rancangan ini gagal sama sekali...Baginda juga seorang yang adil dalam menjatuhkan keputusan.ini terbukti apabila kes adinda sultan brunei yang menggelapkan berjuta juta duit negara utk kegunaan sendiri.baginda TETAP jalankan kewajipan sebagai pemerintah....tanpa pilih kasih.

pernah anda semua kat sini mendengar rakyat brunei merusuh? bawak sepanduk di atas jalan raya?
Cina cina yang tinggal di Brunei macam mana? ada apa masalah?

dan yang paling penting.

Negara Brunei TIADA INCOMETAX.rakyat brunei tidak perlu membayar incometax.cina ke melayu ke india ke.DiMalaysia pembayar incometax terpenting dipegang oleh cina+non bumi+non muslim.