Ahad, 10 Julai 2011

TAMIL BERSHIT FILEM! PENGARAH AMBABIGA, PENERBIT ANWAR, DANA YAHUDI!

Lakonan filem tamil
Siang tadi kita dikejutkan dengan satu penggambaran filem tamil bersih arahan Ambiga dan pelakon utamanya Anwar Ibrahim, yang dibuat secara besar besaran di Kuala Lumpur. Di khabarkan seramai 5000 pelakon extra diperlukan untuk penggambaran filem tersebut dan rata-rata pelakon extranya dikutip dari luar kuala lumpur

Filem yang dibuat oleh Ambiga ini menyebabkan sistem trafik, perniagaan, pelancongan lumpuh gara gara filem yang terhangat di pasaran ini. Kebanyakkan premis perniagaan dikuala lumpur terpaksa tutup untuk memberi laluan kepada filem ini.

Dalam adegan filem tersebut juga rata-rata pelakon extra telah ditangkap gara-gara tidak mematuhi larangan polis. Malah ada yang cuba membuat provokasi. Difahamkan salah seorang pelakon extra meninggal dunia berhampiran KLCC gara gara sesak nafas. Tetapi, disebabkan  mahu mengelak kesalahan, pengarah pemasaran menuduh asakan dari pihak polis yang menyebabkan pelakon tersebut meninggal.

Biasala tu, alasan orang takut salah.

Sebenarnya di sebalik filem terbabit, ada yang tersiratnya. Saya sertakan Sinopsis filem terbabit,

Filem yang mengisahkan seorang lelaki yang dalam dilema untuk ke sungai buloh atau ke putrajaya dan akhirnya berlakon tersungkur dihospital gara-gara kononnya terkena tembakan gas pemedih mata. Hakikatnya ianya lakonan semata-mata sehinggakan saket leher tekehel (kedah panggil tergeliat) muncul semula.

Pada mulanya beliau mengatakan hanya cedera ringan dikaki tapi bila ramai wartawan antarabangsa datang untuk menemu ramah beliau. Beliau berlakon seolah beliau digilis oleh truck polis..tapi sayang rakyat Malaysia sudah boleh baca jalan cerita yang beliau cuba lakukan. Malahan kita sudah tahu skrip2 lama telah diubah suai untuk menyelamatkan beliau pada 13/7 di mahkamah nanti..

Sekian dari saya..


hafifi zulkifli - hafifi86@gmail.com

4 ulasan:

Awanama berkata...

dah macam Hj Bakhil je rupa saudara kita ni...penipu besar

Awanama berkata...

Presenting the Drama King of the Century : Anwar Pandikutty Peliwat Tersohor Negara Auta Keling Pariah yang paling Sial dan paling Celaka.Beribu dah tengok konek engkaulah Anwar. Jantan tak tahu malu. Orang Tua tak sedar diri dah nak mampus.Berangan nak jadi PM. Say NO to Anwar, the Greatest Dajjal of Malaysia!!!

Ular Menyusur Akar berkata...

Al-Fatiha untuk bonda.

Parahnya dia Mc? Dah boleh baca talkin nie.....

Awanama berkata...

harap hakim lebih bijak dan tidak tangguh kes lagi...