Isnin, 9 Jun 2014

HOT!! Misteri Babi di Halalkan! Kenapa Islam Haramkan Babi? #InfoIslam



Dari dulu lagi Mc dah diajar benda berkaitan dengan babi ni haram. Tak kisah la dari segi apa pun yang kaitan dengan babi, semuanya haram. Malah babi diciptakan Allah untuk memakan tahi sewaktu dizaman Nabi Nuh.

Bila tiba seorang Ulamak besar eropah yang memberi fatwa DNA babi tu halal, maka ramai yang terkeliru.

Agama Islam telah menerangkan bahawa babi berkait rapat dengan Iblis. Ini merupakan kepercayaan kuno yang tidak mustahil dan ada kebenarannya. Kita ambil petikan kisah Nabi Nuh sewaktu seluruh dunia ditenggelami banjir. Iblis turut berada dalam bahtera tersebut. Oleh kerana terlalu lama di atas bahtera, segala kotoran haiwan, manusia dan sampah-sarap bersepah di merata tempat. Akhirnya Nabi Nuh meminta pertolongan dari Allah SWT petunjuk cara membersihkannya, lalu Allah SWT menyuruh Nabi Nuh mengusap kepala seekor gajah dan terciptalah 'tikus' yang memakan segala kekotoran tersebut. Semasa kejadian itu, Iblis pun turut berbuat demikian lalu terciptalah BABI.

Allah SWT berfirman: “Diharamkan bagimu (memakan) bangkai, darah, daging babi, (daging haiwan) yang disembelih atas nama selain Allah, yang tercekik, yang terpukul, yang jatuh, yang ditanduk, dan diterkam binatang buas, kecuali yang sempat kamu menyembelihnya…” (QS: Al Maidah ayat 3).

Nabi SAW juga sudah memperingatkan bahwa tiap-tiap daging yang tumbuh dari yang haram, maka neraka adalah tempat yang patut baginya ! Dan Allah berfirman “ dan (Allah) menghalalkan bagi mereka segala yang baik-baik” (QS. Al A’raf: 157) " Islam telah melarang makan babi bangkai darah dll. analisis kimia dari babi dan darah babi menunjukkan adanya kandungan yang tinggi dari uric acid, suatu kimia yang berbahaya bagi kesihatan manusia dan bersifat racun.

Dgn kata lain uric acid sampah dalam darah yang terbentuk akibat metabolisme tubuh yang tidak sempurna yang diakibatkan oleh kandungan purine dalam makanan.Dalam tubuh manusia, senyawa ini dikeluarkan sebagai kotoran, dan 98% dari uric acid dalam tubuh, dikeluarkan dari dalam darah oleh ginjal,dan dibuang keluar tubuh melalui air kencing.


Dr. Yoshihiro Kawaoka

Menurut kajian yang dijalankan oleh 12 Saintis yang diketuai oleh Dr. Yoshihiro Kawaoka dari Universiti Winconsin terhadap babi mendapati terdapat satu sistem di kerongkong babi yang membolehkan perbagaiVIRUS berkumpul di dalamnya dan ianya amat merbahaya kepada sistem badan manusia. Di akhir kajian tersebut, mereka telah mengistiharkan bahawa babi sebagai“MIXING VESSEL” atau “BAHTERA PENGUMPULAN PELBAGAI KUMAN”sebagaimana yang diterbitkan di dalam Journal of Virology, 1997.

Selain daripada itu, babi juga didapati tidak mempunyai leher untuk disembelih sebagaimana haiwan-haiwan lain. Apabila sesuatu binatang itu tidak disembelih, darah dan kuman dari dalam badan haiwan itu tidak dapat dikeluarkan. Menurut ajaran Islam, darah binatang adalah NAJIS. Kemungkinan faktor ini jugalah yang menyebabkan berkumpulnya VIRUS di leher babi sebagaimana pendapat Saintis tersebut.

Agama Islam telah menerangkan bahawa babi berkait rapat dengan Iblis. Ini merupakan kepercayaan kuno yang tidak mustahil dan ada kebenarannya. Kita ambil petikan kisah Nabi Nuh sewaktu seluruh dunia ditenggelami banjir. Iblis turut berada dalam bahtera tersebut. Oleh kerana terlalu lama di atas bahtera, segala kotoran haiwan, manusia dan sampah-sarap bersepah di merata tempat. Akhirnya Nabi Nuh meminta pertolongan dari Allah SWT untuk membersihkannya, lalu Allah SWT menyuruh Nabi Nuh mengusap kepala seekor gajah dan terciptalah tikus yang memakan segala kekotoran tersebut. Semasa kejadian itu, Iblis pun turut berbuat demikian lalu terciptalah BABI.

Koleksi penyelidikan Dr. Daniel S. Shapiro

Bukti kewujudan KUMAN dan VIRUS ini telah dirumuskan oleh Dr. Daniel S. Shapiro, Pengarah Clinical Microbiology Laboratories, Boston Medical Central, Massachusetts yang mengklasifikasikan jenis-jenis penyakit yang boleh dijangkiti dari babi seperti Anthrax, Ascaris suum, Botulism, Brucella suis, Cryptosporidiosis, Entamoebe polecki, Erysipelathrix shusiopathiae, Flayobacterium, Influenza, Leptopirosis, Pasteurella aerogenes, Pigbel, Rabies, Salmonella cholerae suis, Salmonellosis, Scabies, Streptococcus milleri, Swine vesicular disease, Taenea sollium danYersinia enterocoliticia.

Pada tahun 1997, Saintis telah menemui virus baru yang berpunca daripada kuman yang terdapat pada babi seperti Porcine torovirus, Porcine rotavirus (Variant 4F), PRRS (Porcine Reproduce and Respiratory Syndrome) dan H3N2 (Swine Flu-Virus).

Berdasarkan kepada faktor sejarah, penyerangan penyakit yang disebabkan oleh jangkitan babi bermula dengan Spanish Flu (1918), Asian Flu (1957), Hong Kong Flu (1968) dan Russian Flu (1997).

Rumusan yang boleh dibuat hasil daripada kajian mendapati VIRUS dari babi ini adalah canggih. Ia sentiasa berubah bentuk dan menyerang manusia dalam bentuk baru (mutasi), sekiranya manusia dapat mencari penawarnya. SAKSIKANLAH KLIP VIDEO yang menerangkan keburukan dan kemusnahan yang dibawa oleh BABI kepada manusia.

Jika bukti sains tak diterima.. kita guna logik akal saja la.

Kalau DNA babi diterima dan galetinnya halal, maka orang Islam boleh memakannya, betul? Tapi mahukah kita yang waras ni menerima DNA babi sebagai makanan kita, dan DNA babi tu sendiri masuk ke dalam badan, menjadi darah daging dan ia juga akan disebar dikeseluruh keturunan kita kelak. Mahu kah kita??

Tok nenek kita haramkan dan jijikkan babi untuk jaga keturunannya supaya keluar yg elok-elok. Bila tiba kat kita pulak, dicemarkan anak cucu kita dengan DNA babi.

Dengar apa Ustaz Kazim kata tentang DNA babi ni,



Ada akal fikirkanlah..

McTheory:
Haram tu.. haramlah.. banyak benda lain lagi boleh dimakan.. tak jejas hidup!

32 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ustaz ni memang ada ilmu berguna. Tapi dalam negara yg teruk dilanda masalah sosial sekarang, tak banyak membantu. Asyik buat lawak dengan menyanyi je.

Boleh kat budak2 bee end, jadi lawak lucah dengan nyanyi karaoke. Bab rasuah dan bagaimana banyaknya makanan tiada tanda halal tak sebut plak.

Contoh, kenduri2 kahwin banyak makanan ringan tiada tanda halal diedarkan.

Patut ada satu tanggungjawab bee end keluar satu tanda "tidak di jamin halal" kat semua produk makanan yang tiada halal di Malaysia.

Tanpa Nama berkata...

Esok esok ada pulak org Islam yg bela babi atas alasan boleh ditransform jadi halal.

Tanpa Nama berkata...

dah berkurun org cina makan babi tapi negeri china tetap membangun dan penduduknya aktif bekerja. ada sesiapa yang boleh memberi pencerahan.
Kalau babi banyak memberi keburukan kenapa dimalaysia mempunyai ladang ternakan babi terbesar. sepatutnya kerajaan harus mengharamkan saja.

Lu nk tau pasal apa jadi gini? Pasal ulama smua sibuk brpolitik, akhlak dn akidah ummah mkin hancur tp ulama sibuk bpolitik. Buat ceramah tp hal duniawi, sibuk kejar pangkat dunia. Dunia akhir zaman. berkata...

Tanpa Nama

Tanpa Nama berkata...

Ulama sibuk berpolitik bagus kalau apa yang dipolitik itu ikut ajaran Islam.

Kalau tak masuk politik. Lagi hancur biar kat ahli politik sebenar dari bee end yang membujur lalu melintang patah.

Hukum halal haram letak tepi.

Menteri agama pun dipilihnya hasil dari interview ustaz ceramah perdana. Bukan ikut tahap keimanan masing2.

Tanpa Nama berkata...

Nik Ajis tu langsung tak guna.. keliling rumah dia pun pusat melacor.. PASngok masih bangga?

Patut la DAP suka... hukum boleh ubah2 PAS jd pemerintah

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
1:24 ptg tanpa nama tuh, Apa tugas sbenar ulama sbagai pwaris nabi? Mmecah belahkan ummah ke? Ke jadikan kafirun sbagai teman setia dlm masa yg sama melaknat muslim lain? Penyakit bengong ulama duniawi pas smakin parah! Klu btol bee end ada buat salah maka dh jadi tanggugjwp ulama betulkan, bukannya bkawan ngan anti islam dan mrendahkan muslim bee end, betul x? Apa punya songsang daa ajaran pas nih.. Puih! berkata...

Tanpa Nama

Dulu dah bagus2 dduk dlm perikatan sibuk pulak nk kluar nk buat pmerintahan tunggal scara solo, last2 kafirun dan yg bpahaman liberal kongsi kalimah jugak djadikan rakan baik cumulut, tak ke pelik tuh? Apa niat pas sbenar libatkan diri dlm politik? Apa kebaikan terhadap ummah dan Islam? Ada ka? Mana pegi hudud? Ah mana hudud? Yg suruh langkah mayat dah xde, so apasal xwujud lg hudud? berkata...

Tanpa Nama

Tanpa Nama berkata...

Tugas ulama menyeru kepada amal dan mencegah kemungkaran.

Jika dalam satu ummah ada golongan yg cintakan dunia dan menolak Islam, memang tugas ulama menyeru golongan yang nak beriman tinggalkan golongan sebaliknya.

Bila golongan yg cintakan dunia bergabung dengan kafir yg tolak Islam menipu/menindas untuk berkuasa.

Golongan ulama juga mesti menyeru golongan Islam sebenar menentang. Termasuk bergabung dengan kafir (yang mahu bekerjasama) menentang kezaliman. Pada awal mereka juga tak terima hukum Islam, tapi mereka berbeza kerana sanggup bekerjasama. InsyaAllah mereka boleh berubah menerima hukum Allah.

Kalau zaman kegemilangan dulu kafir boleh duduk dalam pemerintahan Islam, kenapa tidak sekarang atau satu hari nanti.

Ulama perlu terus usaha. Bukan macam golongan tertentu yg tiada usaha walaupun dah 50 tahun memerintah.

Apa itu HUDUD pun tak pernah dengar diterangkan kepada umat Islam dan BUKAN ISLAM....

Daripada Abu Hurairah ra. berkata: Rasulullah saw. hersabda; "Akan timbul di akhir zaman orang-orang yang mencari keuntungan dunia dengan menjual agama. Mereka menunjukkan kepada orang lain pakaian yang dibuat darIpada kulit kambing (berpura-pura zuhud dari dunia) untuk mendapat simpati orang ramai, dan percakapan mereka lebih manis daripada gula. Padahal hati mereka adalah hati serigala (mempunyai tujuan-tujuan yang jahat). Allah swt. Berfirman kepada mereka, "Apakah kamu tertipu dengan kelembutan Ku?, Ataukah kamu terlampau berani berbohong kepada Ku?. Demi kebesaran Ku, Aku bersumpah akan menurunkan suatu fitnah yang akan terjadi di kalangan mereka sendiri, sehingga orang yang alim ( cendikiawan ) pun akan menjadi bingung (dengan sebab fitnah itu) ". (H.R Termizi) berkata...

Tanpa Nama

Tanpa Nama berkata...

dlm PAS mana ada ulamak.. ULARMAK banyak laa.. kalau UMNO dituduh rasuah.. depa PAS akan 10x akan makan rasuah.. depa kata UMNO rasuah takpa..

itulah ajaran ulaRmak ostad PAS.. puak2 haram jadah. nak org lain bkn main molek tp kerja buat mreka mcm syaitan..itulah PAS

Dah brapa tahun isu hudud dmainkan? Hanya dmainkan saje tp xde tindakan pn nk mdirikan hudud, aku pn dulu antara pnyokong kuat pas. Klu umno yg menangguh hudud aku xheran tp skrg yg mnangguh adalah orang berjuang, x ke pelik? Klu benar ikhlas nk mndirikan hudud sudah lama pn dh didirikan, pedulikan umno dan bee end krana hudud adalah perintah Allah. Cuma jgn lah diperbodohkan org2 kampung kononnya pas adalah sbenar2 pejuang Islam dlm masa yg sama mmecahbelahkan ummah! berkata...

Tanpa Nama

Tanpa Nama berkata...

Anon 4.14 Bawa hadis tapi rasanya terkena kat bee end gak.

"percakapan mereka lebih manis daripada gula". Memang cakap2 ulama bee end manis2 belaka. "Mari berpadu, jangan berprasangka", "Marilah taat kepada pemimpin" dan lain teguran lembut gigi dari lidah selain diselangi gelak tawa lawak bodoh dengan nyanyian syok sendirinya.

Mereka inilah yang berpura-pura zuhud.

Ulama Pas dan lain2 yg tak sokong bee end semuanya TEGAS, TIADA LAWAK KALAU BERTENTANGAN ISLAM.
SANGGUP DI TANGKAP.
SANGGUP DITINDAS.

anon414. Cerita rsuah pemimpin Pakatan tak ada yang lekat kes walaupun beribu percubaaan dibuat. Hatta menggunakan kanta pembesar pun tak dak yang boleh dituduh hingga di bawa ke penjara. Tak taula kalau ada fitnah terbaru.

Cerita rasuah bee end hingga kena buat istilah baru "rasuah politik". Itu bee end OK. Bukan fitnah ekkk.. Tak salah, katanya.


Tanpa Nama berkata...

macai 4.34.. puihhh..uweekkk
kluhang pi cerita kt lembu pun lembu blah cmtu ja.. cerita org2 munafik.. manusia rosak akal dan jiwa shj yg duk percaya lg PASngok..

damage repair macai PAS.. selak habih kitab.. tp Tuhan pun hangpa tk kenai.. celaka ostad2 PAS. bab Aqidah blh main2.

Dripada aku skolah smpai lah dah ada anak 3, satu hasil pn xnampak, yg aku nampak cuma muslim melayu dh bpecah, lg parah slepas 1998 gara2 politik, puih! Dan pas pn turut turun padang join bg meriah pecah ummah! Puih kena tipu idup2! HAMPEH!! Korang tengok Brunai, xde angin xde ribut dh pn laksanakn hudud, kelantan dh kena ribut pn xde nampak hasil.. CEH! berkata...

Tanpa Nama

Tanpa Nama berkata...

Masa org kata azhar idrus keja buat lawak,org pas kata itulah mudah dapat ilmu..tp ust kazim buat lawak kena pl..mcmn pertimbangan kamu?

Tanpa Nama berkata...


BEE END YG BUAT MASJID BUAT PERBANKAN ISLAM BUAT UNIVERSITY ISLAM BUAT PAJAK GADAI ISLAM DLM PRNERAPZN NILAI2 ISLAM DIKUTUK2.
BERAPA BANYAK MESJID YG PAS DAH BUAT ? TO'KONG BUDHA TERBESAR KT MANA ? KAFIR HARBI DIJADIKAN MODEL KHALIFAH UMUR ABD AZIZ ?
LEPAS TU LEPASKAN GERAM KUTUK BEE END. DAH SESAT MENYESATKAN ORANG LAEN. PARIA LA LU.

Tanpa Nama berkata...

PEMIMPIN SIAPA YG KENA TANGKAP DLM BILEK HOTEL DGN BINI ORANG ?
SEKENDEL DLM KOCH KERETA API ? TAYANG SEPENDA LEPAS MENUTOH BAYAR DUIT LAGI. YG MAEN BINI ORANG DGN CINA DOL LAGI AR PULAK. APA NAK JADI ? ? ?

Tanpa Nama berkata...

YG BAGI KAUNSELING BINI ORANG DLM BILEK. PUKUL TIGA PAGI PUN ADA APA CITE NI "PEMIMPIN KAMI" ? ? ?

Tanpa Nama berkata...


YG MAEN LUBANG TAEK JANTAN PUN ADA JUGAK. NAEK TURUN MAHKAMAH.
APA JENIS NI.
SEMPANG MALAIKAT EMPAT PULOH EMPAT JGN SEBAHAT.

Tanpa Nama berkata...

Anon yang dok mencarut tu tak malu ke nak cakap pasal Islam?

Bee end buat kerja masjid/universiti tu nampak macam nak Islam. Tapi sebenarnya ada udang sebalik batu. Buat masjid, tempat judi pun lulus. Betullah pemikiran mcm sesetengah orang kampung yg x faham Islam.

ISLAM DIPANDANG DENGAN BANYAKNYA MASJID DI BUAT.

Lihat masjid yg di negeri tadbir Pakatan atau bekas pentadbiran Pakatan. Masjid begitu banyak dengan majlis ilmu. Orang pun ramai.

Hari tu ntah mana menteri tak tau dilantiknya jadi penasihat Universiti ISLAM. Pengetahuan agama menteri tu pun tak de sapa confirm terbaik. Lawak sungguh.

Anon 555. Tak payah la nak banding UAI dengan Ustaz Kazim. Dua2 ada unsur lawak.

Dua2 ada ilmu yang baik.

Tapi isi dalam lawak tu JAUH BEZA sangat dari segi nakkan kebenaran. Pendengar pun jauh beza jumlahnya.

Bee nd dengar ucapan UAI, bergetar lutut.

Bee end dengar ucapan Ustaz Kazim, aduhai mesra dan sukanya mereka sampai nak lantik jadi menteri.

Sapa2 rasa nak jadi menteri berlatihlah lebih lagi dari ustaz2 amano nih. Menteri agama je lah. Perghhh..



Tanpa Nama berkata...


KO YG PANDAI SGT UGAMA PERNAHKAH BAGI SYARAHAN UGAMA ? ? ? MENGUTUK2 ORANG LAEN JER KO PUNYA KEBOLEHAN. MELUAT DENGAR DAN MENJATUHKAN MARUAH YG MULIA "PEMIMPIN KAMI ". JGN TUNJUKAN KEBANGGANGAN KAMU. HUJAH KAMU LANGSUNG TAKDAK NILAI LIMA PULOH SEN.

Tanpa Nama berkata...


Saya pun meluat dan menyampah yg amat sangat baca komen2 anjing upahan penganut pembanggang tu.
Langsung takdak nilai. Bacapun mengabihkan bogheh jo jang.

PASngok berkata...

Macai PASngok.. bab nk berlakon ni macai PASngok memanggggg 1st class..
depan org UMNO berlakon mcm ahli syariat.. kdg2 naik sampai maqam 'sufi'.. ckp hebat... tp bila belakang org UMNO.. jubah ke mana.. kopiah ke mana.. hati perut sama cm iblis.. mana yg boleh hangpa ratah.. hangpa tarah.. hang balaih.. hang akan buat 100x dahsyat dr UMNO.

Lagi Tuhan buka aib hangpa macai PASngok.. bila didatangi DAP- serupa macam disorong dgn pelacor.. bkn sktkt kopiah dgn jubah... hangpa 'telanjang' habih... smpai bab hukum Allah SWT pun xbrani sebut dah..

paling celaka.. sampai Allah SWT pun hangpa dh gadai.. bg FREEE kt kapiaq..buatlah apa pun janji PUTRAJAYA.. ini manhaj siapa?? ini manhaj setan yg hngpa pakai..

jd la ni bila macai PASngok mai ckp bab Islam.. sorrylah org yg cerdik takkan tertipu dua kali... 20 taun dlu bulehlah kencing habih sugguh2... Islam dijunjung kunun..... la ni kaki betina.. kaki botol.. kaki rasuah.. anti Hadith, Wahabi, Syiah, taktau kepala punca Agama semua hngpa angkut.. janji UMNO BN tumbang...

perjuangan setan.. PASngok!

hahaha.. sorrylah klu UMNO teruk sekalipun.. bukan PASngok pilihan org2 yg cerdik.. biaq berkecuali takpa jgn jd puak munafik>> PAS

Tanpa Nama berkata...


MACAI PASNGOK TU DIA BUKAN TAU APA DIA CAKAP. MAEN HENTAM KEROMO JE.
SIAPA YG NAK LANTIK US. KAZIM JADI MENTERI. KO PAHAM KE TAK PAHAM. ATAU MEMANG KERJA KO MENJAJA FITNAH ? ? ?
KO TAU KE BEZA JAWATAN DLM POLITIK DGN DLM KABINET ? ? ?
SAH KO NI MCM ADA CIRI2 AL MUNAFIKUN.

Tanpa Nama berkata...


Apa punya baghal ar macai penganut pembanggang ni.
Kecik2 taknak mati dah besar menyesatkan orang.

Tanpa Nama berkata...

Saya ada seorang kawan. Dia ada stesyen minyak BuraqOil. Orang kuat PAS tapi kerjanya menyeludup minyak diesel ke Thailand. Kesimpulannya orang2 PAS ni semuanya jahat2 belaka tetapi berselindung disebalik jubah. Ada lagi kawan2 saya orang2 PAS yang jahat2 belaka makan rasuah dsbg. Tak dak satu pun yang baik.

Tanpa Nama berkata...

Bab putor belit agama ni macai PAS mmg terer, klu org jahil yg dengar mmg terkesima, gitu. Tp klu ngaji betul, terang bersuluh sesatnye. Buang masa je layan mrk ni, bukan ada pekdahnye pun pd org org taksub ni.

Hehe.. Meriah seh, sbenarnya mksud ssetengah pnfatwa tu ibarat begini.. Sekilo najis babi klu dcurah dlm tasik putrajaya xkan mjadikan sluruh tasik mjadi najis. Tapi korang xpyh pening2 kpala mikir hal ni, senang je..kalau ada prasaan was-was xpyh la beli dn makan, betul tak? Aku smpai skarang dn bila2 pn xkn beli coklat tu bg anak2 aku mkn. Dlm bab2 ni le ulama2 patut dduk smeja cri pnyelesaian bknnya brpolitik. Hudud dn solat adalah antara 2 hal yg wajib dtunaikan, solat bkait dgn tauhid sseorang muslim, tanpa solat sseorang tu bole dianggap kafir, hal sbegini yg patut paling dirisaukan ulama bukannya hudud wlu hudud pn wajib. Ikhwanul ktika mmerintah mesir pn xlaksanakn hudud dimesir. Rasulullah ktika bjaya mmerintah mekah pn xserta merta mngharamkan arak tp mngutamakn tauhid tlebih dahulu. Klu kita perhatikan msalah sosial muslim malaysia smakin parah dn dsinilah peranan ulama sbenarnya, perbetulkan dulu akidah dn akhlak muslim malaysia, kuatkan ppaduan ummah xkira la umno ke pas ke pkr ke.. Lepas tu kompom xde msalah nk laksanakan hudud, jgn kerana trburu2 hbis smua hancur, kan bagus klu pas dan umno brsatu, ckup x logik klu pas bole bkawan baik dgn anti islam tp xnk bmuafakat dgn muslim lain hanya krana x sealiran fahaman politik. Smpai skarang aku tak paham apa motif pas, ada org pas yg bole kasi aku paham? Cuma apa yg aku syak ialah menang dulu pilihanraya xkira apa cara pn tmasuk jd kn golongan anti islam dn melayu dn juga yg bfahaman liberal sbagai rakan sperjuangan, bila dh menang tawan parlimen baru bukak story hal hudud? Betul ke syak aku ni? Dh menang bru setel wlu dgn cara bperang skalipun, betul ke? berkata...

Tanpa Nama

Tanpa Nama berkata...

Bro 3.19..
itulah yg aku pikir dr dulu
kenapa PAS gunakan HUDUD sbg senjat aampuh mereka untuk mengenakan dan membuli UMNO dlm soal hukum Allah.

Tp bila masuk bab Aqidah PAS gentel hujung jari kaki shj.. siap tolong jual murah utk kafir.. silap2 mereka boleh jatuh kufur..tp semua ini disepikan sbb org2 yg menguasai mimbar2 masjid dan tazkirah2 ialah ostad2 macai PAS. jd mereka akan senyap sepi bila isu itu kena mereka.. bila bab Aqidah panas di bahaskan mereka akan baca khutbah bab rasuah.. bab menteri UMNO ada rumah banglo.. tp Nik Najis ada banglo dan tanah berelong2 kenapa mereka xckp?

inilah tipudaya puak2 munafik PAS..

mau ludah muka depa jaa jgn duk ckp banyak!

Pemuda Malaya berkata...

Antara sebab babi diharamkan?cuba tengok video coca-cola rendam pork.ulat parasit keluar dan itulah yg masuk dlm perut org yg makan babi.sudah tentu effect yg buruk right?babi sejenis binatang makan najis.cuba lihat anjing makan najis, nak makan tak?kotor kan.kenape ade makanan yg bersih tapi nak juga yg kotor dimakan.diri sendiri yg mengotorkan diri.tuan bumi ni ALLAH S.W.T.klau die ckap haram benda tu, haramlah.ada sebab dan DIA tunjuk.contoh lain arak, antara sebab2nya.mgkin org drive and drunk, mgkin accident lggar org lain, cedera parah/mati.itu ke yg manusia nak?tentu tak.TUHAN dah ajar ape yg terbaik.kenapa nak lakukan sebalik?kalau melawat kawan dirumahnya, kita masuk pakai kasut dan kawan kita tak benarkan, boleh ke kita cakap suka hati akular?sedangkan kawan kita tu tuan rumah.dia xnak kotor, mestilar dia bgthu buat bende baik dan xkotor.kita menumpang di bumi ALLAH S.W.T.mestilar kena dengar ckpNYA.dia pencipta, tentulah dia MAHA BIJAKSANA..