Jumaat, 30 September 2011

BEBAL! Memang sah Guan Eng jadian Biawak Hidup!!



Video di atas ucapan Lim Guan Eng kepada media Australia. Ucapannya itu jelas berniat jahat dan memburuk-burukan negeri Johor. Namun, si biawak hidup ni, tidak mengaku bahawa beliau memburuk-burukan negeri Johor, malah membuat penafian dengan menyalahkan pihak media perdana.

Video penafiannya dibawah,



Setelah menafikan bahawa beliau membuat kenyataan tersebut, Guan Eng, dengan selambar memohon maaf kepada Tuanku Sultan Johor keatas kenyataannya itu,


Permohonan Maaf Guan Eng,

Sebagai rakyat Malaysia yang setia kepada Raja dan negara, patik ingin memohon maaf kepada Duli Yang Maha Mulia Sultan Ibrahim Ibni Almarhum Sultan Iskandar, Sultan Johor, atas rasa tersinggung DYMM Tuanku terhadap kenyataan berikutan dengan Johor yang telah dibuat oleh patik. 
Dan juga kepada rakyat jelata Johor di bawah naungan DYMM Tuanku atas perkara yang sama. 
Patik tidak berniat untuk memburukkan Johor atau mana-mana negeri atas apa-apa sebab dan alasan sekali pun.

Dalam laporan media, DYMM Sultan Johor juga bertitah bahawa Baginda tidak mahu diseret ke dalam arena politik. Patik bersetuju dengan titah DYMM Sultan Johor. 
Saya merasakan bahawa saya telah disalah lapor oleh media massa yang dikawal oleh Barisan Nasional. 
Saya akan membawa perkara ini ke mahkamah untuk menentukan kebenaran tentang di mana saya membuat ucapan saya, apa yang sebenarnya yang diperkatakan, bagaimana ia dikatakan dan dalam konteks apa kenyataan itu dibuat. 
Setakat ini, selain daripada pita rakaman yang disiarkan oleh TV3, tidak ada sebarang laporan media tentang apa yang saya katakan di Singapura atau di Australia. Saya mempunyai akses untuk pita rakaman wawancara saya dengan Radio Australia. Saya masih sedang mencari pita rakaman tentang apa yang saya katakan di Singapura yang dibuat secara peribadi dalam satu sesi tertutup. 
Saya telah pun mengarahkan peguam-peguam saya untuk memfailkan saman di mahkamah, ke atas semua media massa kawalan BN bermula dengan Bernama. 
Lim Guan Eng. 
Ketua Menteri Pulau Pinang.


Tengok betapa pembelitnya manusia berlidah biawak ini. Jika beliau tidak membuat sebarang kesalahan, kenapa beliau perlu meminta maaf?

Malah DS Najib juga bersetuju bahawa Guan Eng memang bersalah dan bersikap kurang ajar keatas negeri Johor,

"Kita sudah ada recording (rakaman) dan perkara ini amat sukarlah bagi dia nak menafikan, kalau dia boleh nafikan dia takkan minta maaf, "Maknanya dia telah terimalah kesilapan dalam hal ini,” katanya” katanya kepada media

McTheory:
Memang dasar pembelit.. jenis orang jual orang, memang macam ni..

1 ulasan:

Awanama berkata...

bodos!!!!

statement minta maaf kepada tuanku..tapi selit jugak unsur politik kebencian kpd pihak lain!!!

kalau ini surat rasmi..dah dibakul sampahkan...reject..buat baru bodos!!!

ini tak ikhlas dari hati rasis..bodos!!!!