Jumaat, 16 September 2011

PANAS! Din Pudu Suruh Kerajaan Minta Maaf?


Dulu puak ni sibuk nak suruh mansuhkan ISA. Sekarang ni bila dah mansuhkan, ada pula yang tak percaya, ada yang bising2 kata tipu la, ada yang kata mansuh cuma pada nama saja la dan macam-macam lagi tohmahan.

Kadang-kadang kita pun tak tahu apa yang mereka nak. Ataupun segala isu berbangkit yang dibuat oleh pihak pembangkang hanyalah sekadar isu hanya untuk mencari 'hal' dengan kerajaan. Lebih senang difahami dengan ayat 'cari pasal'.

Ada juga penyokong kerajaan yang melompat terkejut apabila PM mengumumkan pemansuhkan itu. Pada Mc, PM semestinya sudah mengkaji dahulu sedalam mungkin kemudian baru ada keberanian untuk membuat sebegitu.

Masalah dengan Din Pudu ni pulak, Mc pun tak berapa faham apa yang dia nak sebenarnya. Nakkan populariti atas nama hero pembangkang kah? Atau dah takdak jalan nak pusing isu ni, sebab tu dia suruh kerajaan minta maaf.

Kerajaan menangkap tahanan ISA 'mesti bersebab'. Selalunya orang yang ditahan itu, mencari pasal mengeluarkan kenyataan yang mengelirukan dan bersifat hasutan. Perbuatan yang membahayakan masyarakat pun turut ditahan, bukan hanya untuk orang politik saja.

Din pudu kena faham, kerja kerajaan menjaga rakyatnya. Bukan hanya ceramah politik atau kutip derma. Ia lebih dari itu.

Jadi soal nak minta maaf ni, harap Din Pudu tunggu raya nanti, dan jumpa PM untuk salam-salaman dan meminta maaf pada beliau.

Kita kena terangkan sesuatu perkara secara level paling rendah pada puak Pas ni, sebab IQ mereka tak jauh bezanya dengan Mat Sabu. Soo.. faham-fahamlah.

McTheory:
Puak Pas ni dunggu yang tak boleh diajar?

3 ulasan:

Unknown berkata...

itu lah ambik pemimpin yang belajar sekerat jalan.. so otak pon sekerat ajer lah

Tanpa Nama berkata...

ini orang serupa taik jugak....

patut ker selepas kena jail kat pudu...bila pudu jail di robohkan..kerajaan kena minta maaf
kepada bekas banduan????

Tanpa Nama berkata...

Itu saja tahap pemikiran mereka yang cukup2 tak cerdik dalam bahasa kasar bodohhhhhhhhhh.