Sabtu, 3 Ogos 2013

PANASS! Kenapa Ustaz Fathul Bari di Halang Memberi Kuliah Pagi di Sri Mentaloon? #KedahAmanMakmur


Siang tadi Mc ada menerima email dari pengunjung kuliah pagi di Sri Mentaloon,

Salam Tuan Mc,

Pagi tadi saya ke Sri Mentaloon untuk mendengar Kuliah Pagi. Saya memang tak pernah lepas peluang untuk mendengar Kuliah Pagi ni. Tambahan untuk minggu ni pulak dikatakan pihak urusetia kuliah pagi menjemput Ustaz Fathul Bari, Ulamak Muda UMNO yang memang disegani. Dengan penuh harapan saya dan kawan-kawan pergi awal untuk berjumpa Ustaz Fathul dan mendengar kuliah Ustaz Fathul, namun kecewa apabila pihak urusetia yang dikenali sebagai Cikgu Sukarno mengatakan Ustaz Fathul tidak dibenarkan memberi kuliah pagi di Sri Mentaloon.
Alasan yang diberikan oleh Cikgu Sukarno, kononnya Ustaz Fathul Bari ni tak sama fahaman dan pandangan dengan Ustaz-Ustaz Kedah. Malah Ustaz Fathul dituduh sebagai wahabi dan takut menyongsangkan para pengikut kuliah pagi. Terkejut kami apabila Cikgu Sukarno kata macam tu. Apa punca dan sebab yang menyebabkan Ustaz Fathul layak dikutuk dihina dihadapan ratusan pengikut kuliah. Apakah Cikgu Sukarno tu seorang dari bijak pandai Islam? Kalau pandai kenapa beliau sanggup menjatuhkan maruah Ustaz Fathul di bulan puasa yang mulia ni?

Malah Cikgu Sukarno juga mengunakan nama Mufti Kedah kononnya Datuk Mufti telah memberi arahan untuk menyekat Ustaz Fathul dari memberi kuliah. Minta tolong Tuan Mc untuk menyiasat perkara ini dan kami para penyokong Ustaz Fathul masih tidak berpuas hati dengan larangan untuk Ustaz Fathul memberi kuliah.
Peminat Setia Kuliah Pagi

Selepas Mc baca email dari pembaca, Mc terus menghubungi rakan yang turut berada disana pagi tadi. Memang betul, Ustaz Fathul Bari (UFB) tidak dibenarkan memberi Kuliah, malah penghinaan Cikgu Sukarno terhadap UFB juga adalah benar.

Untuk mendapat kepastian, Mc cuba tweet UFB untuk mendapatkan penjelasan,



Namun hampa apabila UFB enggan mengulas lanjut. Tapi dari 'tweet' biarlah rahsia yang beliau reply tu, bermakna memang ada something wrong somewhere la!


Mungkin ada perkara yang perlu beliau sembunyikan. Cuma sekarang ni Mc nak tau kenapa Cikgu Sukarno berani kata dan cakap bukan-bukan terhadap UFB?

Apakah perkara ini berkaitan dengan politik?

Mat Sabu syiah pun boleh dibenarkan ceramah, Anwar Ibrahim liberal pun boleh ceramah, YB DAP yang tak basuh pungkoq pun dibenarkan ceramah dalam masjid. Kenapa seorang Ulamak muda tak boleh?


McTheory:
Kerajaan negeri perlu pantau, ada yang tak kena ni..

60 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

dah teruk sesat barat la si Fatul Bari sampai dah tak boleh nak ceramah..

syaih, liberal dan tak basuh pungkoq mungkin tak seteruk macam si Fathul ni.


heheheheheheh

Tanpa Nama berkata...

Nak pelik apa Cikgu Sukarno tu totok PAS bedengung yang berselindung di sebalik sikap hipokrit menunjukan diri sebagai tak menyebelahi mana2 pihak.Aku ada tengok video live pagi tadi dari mula, ternyata satu penghinaan apabila mengaibkan Ustaz Fathul di hadapan hadirin yang datang. Kalaulah benar sekali pun Datuk Mufti tidak membenarkan Ustaz Fathul Bari memberi kuliah, jangan la mengaibkannya dengan menggunakan nama Datuk Mufti. Apa salahnya memberi tahu hadirin bahawa Ustaz Fathul tidak dapat memberi kuliah di atas sebab tertentu. Tidaklah mengaib sangat

Tanpa Nama berkata...

MasyaAllah...

Muslim berkata...

Ilmuan agama yg ikhlas dgn ilmunya, harus berhemah dlm berbeza pendapat. Penghujahan kritikal yg sesekali emosional kekadang menyinggung pihak lain. Ilmuan muda kekadang menghujah dgn hujah yg kurang matang utk menafikan dan menolak pndgn golongan yg lebih berpengalaman, yg bila beliau meningkat usia, beliau sendiri mungkin berubah pendirian.

Rakyat News berkata...

Assalamualaikum,

Kami memohon jasa baik agar dapat linkkan Rakyat News di blog anda.

Sekian, Selamat Hari Raya Aidilfitri dari kami. Maaf Zahir dan Batin.


Rakyat News

http://www.rakyatnews.my/

Tanpa Nama berkata...

semua perlu berlapang dada
lihat balik rakaman
ucapan
baru komen
dalam bulan ramadhan pulak
jangan fitnah

kalau salah tegurlah

haslina omar lama berkata...

puak wahabi nie masuk umno nak bagi orang tak kacau depa sebaq fahaman depa..... bukan ikhlas pun

dulu fathul bari kena kacau dngan jabatan agama negeri sembilan....
dr maza kena halang dielangor ....

jadi nak selamt fahaman depa .. masuk umno

cuba tanya pak cik umno kat kampong
tahlil nie puak wahbi kata sesat ..
melanting mampuih pak cik umno

...

haslina omar lama berkata...

bg aku ... kalau fathul baree nie pi ceramah umno macam mat sabu ceramah tak salah ....
masalahnya d.... dia pi bagi kuliah agama ... dato mufti ada kuasa nak halng ...
mai habaq ... tahlil sesat ... zkir dan doa sama-sama lepas solat ... sesat ...
apa macm ... jadi kacau kedah...
depa nak buat kat perlis kita tak kacau .... tp
jangn mai bawa kat kedah...

minta semua lebih ressional
semua ada hujah nak beramal atau tidak hak masing-masing


haslina omar lama berkata...

dan... aku hormat us fathul bari
dia ammbil pendekatan tidak hadir selepas dimaklumkn pandangan dato mufti.

mcm nie akhlak pendakwah..
hormat tuan rumah ... bab agama dato mufti tuan rumahnnya ... wakil tuanku sultan

hebat fathul baree
lagi baik dia tak menambah kekusutan walau mc tanya dia jawab terbaik biar jdi rahsia

haslina omar lama berkata...

jadi kita semua berbaik sangkalah dengan jawatankuasa kuliah tersebut

cikgu sukarno teruskan usaha anda untuk agama
andda pun hebat
bahasa anda pun tersusun jaga semua pihak .....
yg terasa terhina tu... sebab tak kenai kerja buat anda ... dan tak kenai anda ...
program agama dikedah ... yng mega pasti disana anda pengerak utamanya ...

Kuden Kuden berkata...

aa

Tanpa Nama berkata...

Walau atas alasan apa pun, perlukah beliau menghina Ustaz Fathul?

Sedangkan provokasi keatas Ustaz Fathul telah dimulakan sebelum beliau sampai ke Kedah lagi.

Takat tu saja la Islam orang Pas ni. Hina, kutuk, fitnah, caci orang dikira halal walau dalam bulan posa.

Kuden Kuden berkata...

tuan admin..
tak payah la kita sensasikan benda2 mcm ni. kami ahli Umno yg hadir di kuliah tu pun tak suka majlis ini dipolitikkan. baik Umno @pun Pas..
jika hari ni fathul bari yg sinonim dgn Umno memberi kuliah mgkn 1 hari penceramah yg dikenali dgn Pas diminta jugak datang. apa akan berlaku selepas ini..
akan lebih malang lagi bila Jabatan Agama, Jabatan Mufti dll. turut mengundur diri mengelolakan majlis ini..
kesian la kat MB kita yg berhasrat majlis ilmu ini dikecualikan dari disensasi & dipolitikkan..
apatah lagi amalan agama org perlis tak sama dgn kita di Kedah..TQ..

Average Joe berkata...

Haslina Omar Lama sila jangan berputar lidah! Sudah terang lagi bersuluh admin penulis tunjukkan siapa Cikgu Sukarno yang sebenarnya.

Tak tahu malu ka sekejap jaja nama mufti sekejap jaja nama Sultan? JAJA SANA JAJA SINI... Surat keputusan Jabatan Mufti pun angpa tak leh nak tunjuk tiba2 si Sukarno ni memandai2 jaja nama mufti... memang muka tak malu sungguh noo totok2 nanah hijau pekat ni...

Hormat tuan rumah? Hello... SIAPA TUAN RUMAH yang sebenarnya? Yang berlagak macam dia lah "tuan rumah" kemudian menghina tetamu di depan khalayak tu macam mana pulak... boleh Haslina jelaskan??? !!!!! Fasa terakhir Ramadhan dah nak habih dah tapi hangpa masih buat perangai MUNAFIK PERBUATAN... MUSANG BERBULU AYAM... BERLAKON NEUTRAL KONON TAK SEBELAH MANA2 PIHAK TAPI NANAH BUSUK HIJAU PEKAT HANGPA TU TAK BOLEH NAK SEMBUNYI DAH...!!!

Yang kata benda2 tu semua "sesat" tu hang sendiri yang kata... tak besa dengaq pulak Jabatan Mufti Perlis keluar statement lagu tu... aku dah hampir 5 tahun bertugas di Perlis... yg aku duk perhati... mana2 masjid/surau pun kalau rasa nak buat terawih 20 rakaat, nak qunut Subuh, doa bersama imam selepas solat, witir 2+1 (3 rakaat 2 salam) semua sama mcm di negeri lain, BUATLAH... JAIPs TAK KACAU PUN... hang tak besa mai duk Perlis jangan nak memandai sembang yg bukan2, benda2 yg hang sendiri tak tau hujung pangkal!! BODO TAK LEKAT DI AJAQ !!!!!

Average Joe berkata...

QUOTE : " apatah lagi amalan agama org perlis tak sama dgn kita di Kedah "

--- hang ni turun dari planet mana? aku duk Perlis takdak lah smpi jadi org Perlis tapi dari segi amal agama takdak duk ubah apa2 pun... solat fardhu tetap 5 waktu... puasa tetap dari terbit fajar sampai jatuh matahari... zakat fitrah tetap kena bayar bila sampai masa... bab benda2 wajib ni aku tak nampak pun apa yg wal pelik wal berbeza di Perlis sampai orang2 negeri lain kecoh nak jadikan isu...!! tak perlu buat berbalah dalam perkara2 furu' dan khilaf... sedangkan yang wajib tu DAH OK KE BELUM buatnya...?!

QUOTE : " Mat Sabu syiah pun boleh dibenarkan ceramah, Anwar Ibrahim liberal pun boleh ceramah, YB DAP yang tak basuh pungkoq pun dibenarkan ceramah dalam masjid. Kenapa seorang Ulamak muda tak boleh? "

--- hok nie penyokong2 Cg Sukarno BOLEH JAWAB DAK...??? !!!!!

rakyat kedah berkata...

oii sapa cg sukarno nie aku nak kenai tengok
sampai dia boleh halang ulamak besaq umno mai ceramah..
aku tak nampak pun ayat dia menghina fathul bari ...
cuba bawak mai tengok mana ayat menghina ..

yang kawankawan umno dok melenying buta apa

bagi sensasi nama cg sukarno

aku pun tergerak nak kenai dia ...

sesekali nampak kawan kawan kita cerdik ...
tapi bila diulang ulang kita dok promosikan nama cg sukarno

cerdikkah kita

Tanpa Nama berkata...

Fathul Bari tidak pernah keluarkan apa2 fahaman yg kontraversi spt MAZA. MAZA mmg jelas wahabinya. Fathul Bari Ilmuan muda yg digeruni pencacai PAS krn hujahnya tajam dan padat, xboleh nk dipatahkan.

Sb tu Nasharuddin Tantawi Pemuda PAS jd blur dan meroyan xboleh nk balas hujah semasa debat dulu.

Dan semua perlu kenal siapa itu Cikgu Sukarno. Cg Sukarno ialah org kuat di PAS Kedah, dn mereka berselidnung dibawah nama PAKSI Kedah dan selalu pakai nama Dato Mufti utk membolehkan figure2 PAS dibawa masuk dlm program krjn negeri.

Mukhriz patut bertindak cepat dn jgn benarkan pencacai dan parasit PAS berada dlm Jawatankuasa Kuliah di Mentaloon ini.

Sila kenali siapa Cg Sukarno sblm biarkan dia rosakkan nama baik MB Kedah. Pentadbiran Kedah masih banyak HANTU RAYA dan PARASIT PAS yg pura2 taqiyyah mcm SYIAH.. dn tunggu masa nk BALAS DENDAM pd MUKRIZ..

hangpa tj percaya hngpa tunggulah..

Kedah la pusat SYIAH yg berakar dr PAS Kedah sndiri.. selain dr PAS itu sendiri kepala PENYESAT!!

Buang dr sekarng Cg Sukarno atau hangpa tunggulah saat kerosakan.

ManSala berkata...

Dato Hrun Din jg org Perlis.. kenapa dulu tk halang? siap berjawatn besar dlm PAS.. buleh pulak?
Awat Fathul BAri xboleh?? Cikgu Sukarno PAS tipu alasan halang Fathul Bari bkn krn Wahabi atau apa, krn dlm PAS Mursidol Am PAS itu sendiri pendokong WAHABI, malah Syiah skrg berakar umbi dr PAS Kedah, tidak pula mereka kesah?

Tp krn Fathul Bari ialah Ilmuan Muda UMNO, Puak2 PAS takut dgn tarikan Agama Ilmuan ini boleh jejaskan PAS krn PAS mana ada ilmuan berbakat lg krn semua sibuk jd PENCACAI NAJIS DAP dan PKR... xsabar2 nk rebut Putrajaya dunia...

itu shj sebabnya.. wahabi bkn hal bg PAS krn PAS akan terima hattan SYAITAN dn KAFIR sekalipun janji mereka sepakat tumbangkan UMNO!!

Celaka sungguh PAS.. menyelinap dlm Jbatan Mufti utk aturkan program2 Kerajaan UMNO kedah.

MB Kedah kena kenal siapa kawan siapa musuh dlm selimut! Org Kedah ni lamabt masak dgn politik KOTOQ PAS!!

wallahualam.

Tanpa Nama berkata...

Cg Sukarno di org besar dlm Dewan Pemuda PAS Kedah, penggerak kpd perkaderan Mahasiswa kampus di utara, dan perancang kepada aktiviti Mahasiswa pro PAS. APa kah bodoh sgt nk percaya pd pencacai parasit PAS utk tarbir urus program kerohanian Krjn UMNO??

Apakah org UMNO sudah xreti nk urus program Islam??

weeii jawab laaaa..magkok ayon mana bg org kuat PAS masuk dlm JK program Krjn Negeri??

Bodo... penat ja MB usaha kt luar.. barah mai dr dalam.. pi cuci dulu Wisma Darul Aman dr parasit PAS... dlm jabatn Mufti Kedah pun sama..

Tp Ust Fathul Bari bagus..dia hormat arahan Mufti, dia x heboh dan lawan..

kalau Ostd PAS yg kena halang pd tadi aku rsa esok depan Wisma Darul aman akan ada berok2 PAS akan buat DEMO dan hukumkan Mukriz dh jatuh kafir.. ye lah sbb tolak ostad2 setan PAS = ostad makan duit..

Tanpa Nama berkata...

haslina omar lama..
hang ni org PAS ka?
sejak bila Tuhan bg kelebihan kt hang Haslina untuk tau tahap ikhlas org lain? amboi2..ckp penuh riak ujub.. hang tu elok tera mana dh amalan? hang tu ikhlas sgt dh ka? hng jamin Tuhan terima dh ka 'ikhlas' hang tu?

Ularmak dlm PAS yg jd syaitan bisu bila Kalimah Tauhid Allah di hina ti 'ikhlas' tinggi lah tu? sokong puak2 murtad, sokong penghina Islam spt Alvin, mana dia ularmak PAS yg menentang keras isu2 umat Islam? xlebih dr jd PENJILAT Kafir DAP dan Munafik dlm Agama.Hang sedaq diri sama..esok kot kt mahsyar kot Fathul Bari lepas hang yg duk merangkak kt pintu neraka...
(nauzubillah dr jd mcm hang dn puak PAS)

Tanpa Nama berkata...

Kiranya hebat jgK lA noh cg sukarno 2 smpai bley halang fathul bari mai kdahh.....kranya jbatan agama islam n dato mufti xdak hak la bley halang....ckgu sukarno ja noh yg bley halang...hebat gila ckgu sukarno 2 smpai bley halang ulamak muda umno mai kdah...

Average Joe berkata...

terbaik Man Sala.... Cacai nanah hanyiaq hijau pekat sekalian sila jawab apa yg sdr Man Sala bangkitkan... Haron Din pun dari Perlis... Sama saja pendirian dari cabang furuq wal khilaf dgn fathul bari sebab kedua duanya dari Perlis... Tapi kenapa Harun Din boleh, Fathul Bari tak boleh? Adakah dibolehkan kerana Harun Din org besar dalam PAS? Cg Sukarno dan sewaktu semangkuk dengannya SILA JAWAB.... Kalau tak boleh jawab, hangpa memang munafik perbuatan...!!!

Datuk Mukhriz pun dalam pada duk rancang itu ini untuk negeri Kedah, kena rajin tengok ke dalam jugak....duk banyak berketekei lagi cacai nanah hanyiaq hijau pekat yg memang dgn rancangan tahap iblis syaitan nak gagalkan pemajuan negeri Kedah. CEO KHTP hj shukri yg takda kelayakan tu bila lagi nak kena tendang? Lagi berapa lama nak simpan? Bulih duk tunjuk baik lagi dgn manusia macam nih punya sampai jahanam KHTP dia buat!!!

Tanpa Nama berkata...

yg aku pelik Jabatan Mufti yg iklan kan jemputan Ustaz Fathul Bari, masakan Dato Sheikh Baddaruddin tersilap dan depa dh buat iklan merata, depa mesti kenai dan tau siapa pengkuliah mingguan ini.. apakah depa main serah pd org tgh ka jemput pengkuliah?

Lagu tu mai kita try bawak NaMee Wee tgk.. tkpun mat Sabu, Cg Sukarno nk kata apa..

tiba2 ada tangan 'syaitan hijau' aturkan last minit supaya HALANG UFB.. siap pakai nama MUFTI.. aikk pelik2... Mufti lena ka atau setan duk belakang Mufti buat kerja perosak ni? jg2 dgn dendam setan2 PAS.. depa xpuaih lagi pelingkup Kedah.. dpa mesti kerja kuat utk jatuhkan MB kedah mcm mana depa jatuhkan Tok Zizan.. hngpa mau ingt Mc oiii... tlg pesan sama kt Mukriz jgn nnti kena perbodoh dgn puak2 ni..


nk rancang buat progam mesti ada Jwkuasa, mesti senarai jemputan dh ada, mesti Mufti pun dh tau.. kenapa boleh tiba2 tktau? batal? halang?

haslina omar lama berkata...

aku rasa kita tak adil dah melalut soal politik.

ada baiknya orang pejabat mb pejelaskan sapa yang jemput fathul bari dan sapa yang halang.....

aku dok ikut kuliah dimentaloon sejak awal zaman pas dan la zaman umno

hampa yang dok tembak sakan dok mai dak kuliah dimentaloon

tak adil hentam tanpa ada fakta ...
buat dosa kering dalam bulan puasa

aku tak kenai sangat cg sukarno tu ...
tapi sepanjang yang aku tengok ... dia ikhlas buat kerja ...

hari jumaat dia urus kuliah dipaksi ... dan 20 tahun kelas paksi... mana ada kuliah dibandar alor setar kehadiran lebih 1000 orang ... yang ada hanya dikelas paksi tiap jumaat... dato mufti ajk paksi sejak 20 thun lalu...cg sukarno setiausaha paksi ... cuba hampa pi diukir mall tiap hari jumaat ... pasti wajah cg sukarno hampa jumpa

hari sabtu dia urus dimentalloon sejak 2008 us azizan minta dia uruskan pengajian atas pengalaman cg sukarno urus paksi... 5 tahun kuliah tak berhenti kecuali dekat raya ... tak menghampakan kami walau terkadang pengkuliah tak boleh datang ... celoteh dia pun ada ilmu ...
dewan diguna untuk tugas rasmi
cg suukarno tau cari tempat unuk ganti...kuliah tak berhenti ....
dia cikgu kakitangan kerajaan ...

sebab tu dato mufti minta dia terus bantu kuliah dimentaloon ....

kami orang yang hadir mengaji sokong cg sukarno terus mengemudi kuliah

sepanjang 5 tahun tak ada us syiah yang bagi kuliah dimentaaloon... mat sabu pun tak pernah bagi kuliah atau bercakap dimentaloon.

bagi aku bukan pasai orang perlis
dato harun din bukan wahbi ...
fathul bari ada ciri ciri wahbi ...
tapi fahaman wahabi tu yang dibimbangi menular dikedah.

apakah umno mau dicop pembawa wahbi ke kedah

baru 3 bulan memerintah dah bawa wahbi .... masuk mentaloon ...

kalau mau ... umno dicop pembawa wahbi ... silakan jemput fathul bari pi bagi kuliah agama majlis umno

exco agama ..... apa macam setujukah



Tanpa Nama berkata...

wahbi ....

Tanpa Nama berkata...

http://hanifsalleh.blogspot.com/2011/03/kenapa-wahabi-wajib-dibenteras.html

INSTITUSI PONDOK BERGERAK MENENTANG AJARAN WAHHABIYAH


Ajaran Wahhabiyah bahayanya tidak terhingga. Oleh kerana itulah, lahir kesedaran beberapa pelajar-pelajar pondok untuk bersatu menentang dan membasmi ajaran ini sehingga ke akar umbinya. Banyak Fitnah yang dilontarkan kepada golongan mulia ini sehinggakan ada di kalangan golongan Wahhabiyah hari ini menuduh mereka sebagai quburiyun ( mereka maksudkan penyembah kubur), makan duit anak yatim kerana menghadiri majlis-majlis tahlil, lapar duit si mati sehingga meminta-minta duitnya di perkuburan sambil membaca Al-Quran, memohon hajat dan doa kepada si mayat itu sendiri, menggelarkan mereka sebagi bapak bid’ah di Tanah Melayu, melabelkan guru-guru pondok sebagai syiah, mengkafirkan guru-guru pondok yang tidak mengundi, mengkafirkan mereka yang bertawassul dengan para anbiya’ dan solihin, mendakwa akidah yang diajar oleh guru-guru pondok iaitu kitab yang banyak membicarakan sifat 20 atau 13 sifat sebagai salah dan yang benar hanya pengajian tauhid 3T ( Tauhid Tiga) mereka sahaja, acara maulid yang diamalkan oleh mereka bersama penduduk Islam sebagai bid’aah melazimkan pelakunya masuk neraka, sesetengahnya sampai mensyirikkan dan mengkafirkan mereka, Menggelarkan penuntut pondok sebagai primitif, dan kuno dan berfikiran jumud, menentang sebarang bentuk tarikat yang diamalkan oleh mereka, dan banyak lagi kesesatan-kesesatan golongan wahhabi ini.


Hasil daripada kesedaran beberapa pihak khususnya pelajar-pelajar pondok itu sendiri maka usaha menjawab dan membalas tohmahan wahhabiyah itu diselenggara secara serentak dan sekarang mereka ini perlu kepada bantuan dan sokongan orang ramai dalam membasmi gerakan pemusnah agama ini yang dulunya dinamakan sebagai golongan muda.

Tanpa Nama berkata...

bahaya wahbi

betapa bathilnya fahaman aqidah yang dibawa oleh tokoh-tokoh WAHABI ini. Jika pegangan aqidah kita dimasuki oleh fahaman WAHABI ini, maka rosaklah seluruh amalan kita. Fahaman aqidah yang dibawa oleh tokoh mereka yang dilabelkan sebagai Tok Guru, ternyata bertentangan dengan apa yang diikuti oleh jumhur ulama Ahli Sunnah Wal Jamaah.

Tokoh-tokoh WAHABI dengan berani menyatakan "ALLAH ITU BERSEMAYAM DI ATAS ARAYS BERMAKSUD, ALLAH ITU DUDUK SELENDIK DI ATAS ARASY."

Ada juga Tok Guru ini membawa fahaman dengan mengatakan "ALLAH ITU TEMPATNYA DI ATAS", "DUDUK ALLAH ITU TAK SAMA DENGAN MAKHLUKNYA", "TANGAN ALLAH ITU TAK SAMA DENGAN MAKHLUKNYA", "WAJAH ALLAH ITU TAK SAMA DENGAN MAKHLUKNYA",

dan beberapa lagi kenyataan yang bathil lagi menyesatkan aqidah umat Islam. Jika yang demikian maka kenyataan mereka ini juga adalah menunjukkan 'ALLAH ITU DUDUK TAPI TAK SAMA MACAM KITA", "ALLAH ITU ADA TANGAN, TAPI TAK SAMA MACAM KITA"!!!!!!!


Inilah dia aqidah yang telah menyesatkan umat Islam hasil pembawakan fahaman WAHABI di negara ini.

Bagi mereka yang hanya berpeluk tubuh tanpa memperdulikan kesesatan ini disebarkan, sebenarnya lupa bahawa mereka ini mempunyai zuriat, saudara-mara, teman-teman baik yang akhirnya akan termakan dengan fahaman WAHABI ini.

Akibatnya penolakan kepada ilmu Tauhid yang dibawa oleh Imam Al-Asyh'ari dan Imam Al-Maturidi akan diganti dengan fahaman Tauhid 3 yang bathil.

Lihat sahaja fenomena hari ini di mana begitu ramai umat Islam yang tidak perlukan kepada pengajian ilmu feqah untuk melaksanakan ibadat.

Fahaman WAHABI inilah yang sering melaungkan-laungkan bahawa Islam itu mudah dan pengajian kitab Feqah itu membebankan umat Islam.


Akibatnya berapa ramai yang dah bersembahyang walaupun bertahun-tahun, tetapi masih lagi tidak betul sebab pengajian ilmu feqah tidak dipelajari.

Berapa ramai pula yang solatnya tidak sah kerana mengikut fahaman WAHABI tidak perlu niat sewaktu mengangkat takbiratul-ihram, cukup sekadar kita dah berniat sewaktu perjalanan ke masjid untuk melakukan solat.

Berapa ramai pula yang wuduknya batal disebabkan fahaman WAHABI yang dibawa oleh Syeikh Nasuruddin Al-Bani membolehkan kita menyentuh kemaluan dan wuduk tidak batal kerana ia seolah-olah seperti menyentuh cuping telinga.

Lihat juga bagaimana biadap golongan WAHABI yang berijtihad sendiri dengan melakukan solat zuhur sebelum umat Islam di masjid melaksanakan Solat Juma'at. Pendapat mereka mengatakan bahawa setiap Solat Jumaat yang diadakan di masjid adalah tidak sah dan tidak perlu dihadiri.

Jika fahaman WAHABI ini didiamkan tanpa ada pihak yang membongkar tentang kesesatan yang dibawa oleh mereka, kita takut generasi akan datang akan mengambil sikap bermudah-mudah dalam melaksanakan solat tanpa perlu mengikuti pengajian feqah.

Begitu juga, akan datang, generasi kita akan beriktiqad dengan mengatakan "ALLAH ITU DUDUK DI ATAS ARASY SELENDIK MACAM KITA DUDUK ATAS KERUSI".....Nauzibillah.................

Tanpa Nama berkata...

ancaman kita

Lima ancaman besar yang sedang menyerang umat Islam di Malaysia masa kini:

1. Gerakan Salafi Wahhabi , Irhabi Jihadi
2. Syiah
3. Pluralism
4. Komunis Moden (Kaum Chauvinist)
5. Missionaries Kristian

Tanpa Nama berkata...

JAUHILAH GOLONGAN SALAFIYYAH WAHHABIYYAH

CIRI-CIRI GOLONGAN SALAFIYYAH WAHHABIYYAH

AQIDAH

1.Membahagikan Tawhid kepada 3 Kategori
(i)Tawhid Rububiyyah: Dengan tawhid ini, mereka mengatakan bahawa kaum musyrik Mekah dan orang-orang kafir juga mempunyai tawhid.
(ii)Tawhid Uluhiyyah: Dengan tawhid ini, mereka menafikan tawhid umat Islam yang bertawassul, beristigathah dan bertabarruk sedangkan ketiga-tiga perkara tersebut diterima oleh majoriti ulama’ Islam khasnya ulama’ empat mazhab.
(iii)Tawhid Asma’ dan Sifat: Tawhid versi mereka ini boleh menjerumuskan seseorang ke lembah tashbih dan tajsim
i. Menterjemahkan istawa sebagai bersemayam/bersila
ii. Merterjemahkan yadd sebagai tangan
iii. Menterjemahkan wajh sebagai muka
iv. Menisbahkan jihah (arah) kepada Allah (arah atas – jihah ‘ulya)
v. Menterjemah janb sebagai lambung/rusuk
vi. Menterjemah nuzul sebagai turun dengan zat
vii. Menterjemah saq sebagai betis
viii. Menterjemah asabi’ sebagai jari-jari, dll
ix. Menambah bi zatihi haqiqatan [dengan zat secara hakikat] di akhir setiap ayat-ayat mutashabihat
2.Tafwidh yang digembar-gemburkan oleh mereka adalah bersalahan dengan tafwidh yang dipegang oleh ulama’ Asha’irah
3.Memahami ayat-ayat mutashabihat secara zahir tanpa huraian terperinci dari ulama’ mu’tabar
4.Menolak Asha’irah dan Maturidiyyah yang merupakan majoriti ulama’ Islam dalam perkara Aqidah
5.Sering mengkrititik Asha’irah bahkan sehingga mengkafirkan Asha’irah
6.Menyamakan Ashai’rah dengan Mu’tazilah dan Jahmiyyah atau Mua’ththilah dalam perkara mutashabihat
7.Menolak dan menganggap pengajian sifat 20 sebagai satu konsep yang bersumberkan falsafah Yunani dan Greek
8.Berselindung di sebalik mazhab Salaf
9.Golongan mereka ini dikenali sebagai al-Hashawiyyah, al-Mushabbihah, al-Mujassimah atau al-Jahwiyyah dikalangan ulama’ Ahli Sunnah wal Jama’ah
10.Sering menjaja kononnya Abu Hasan Al-Ash’ari telah kembali ke mazhab Salaf setelah bertaubat dari mazhab Asha’irah
11.Mendakwa kononnya ulama’ Asha’irah tidak betul-betul memahami fahaman Abu Hasan al-Asha’ri
12.Menolak ta’wil dalam bab Mutashabihat
13.Sering mendakwa bahawa ramai umat Islam telah jatuh ke kancah syirik
14.Mendakwa bahawa amalan memuliakan Rasulullah SAW boleh membawa kepada syirik
T15.idak mengambil berat kesan-kesan sejarah para anbiya’, ulama’ dan solihin dengan dakwaan menghindari syirik
16.Kefahaman yang salah berkenaan syirik sehingga mudah menghukum orang sebagai membuat amalan syirik
17.Menolak tawassul, tabarruk dan istighathah dengan para anbiya’ serta solihin
18.Mengganggap tawassul, tabarruk dan istighathah sebagai sebagai cabang-cabang syirik
19.Memandang remeh karamah para awliya’
Menyatakan bahawa ibu bapa dan datuk Rasulullah SAW tidak terselamat dari azab api neraka.

Tanpa Nama berkata...

AUHILAH GOLONGAN SALAFIYYAH WAHHABIYYAH

CIRI-CIRI GOLONGAN SALAFIYYAH WAHHABIYYAH

SIKAP

1.Sering membid’ahkan amalan umat Islam bahkan sampai ke tahap mengkafirkan mereka
2.Mengganggap diri sebagai mujtahid atau berlagak sepertinya (walaupun tidak layak)
3.Sering mengambil hukum secara langsung dari al-Quran dan hadis (walaupun tidak layak)
4.Sering memperlekehkan ulama’ pondok dan golongan agama yang lain.
5.Ayat-ayat al-Quran dan Hadis yang ditujukan kepada orang kafir sering ditafsir ke atas orang Islam.
6.Memaksa orang lain berpegang dengan pendapat mereka walaupun pendapat itu shazz (janggal)

ULUM HADIS

1.Menolak beramal dengan hadis dhaif
2.Penilaian hadis yang tidak sama dengan ulama’ hadis yang lain
3.Mengagungkan Nasiruddin al-Albani di dalam bidang ini [walaupun beliau tidak mempunyai sanad bagi menyatakan siapakah guru-guru beliau dalam bidang hadis. Bahkan umum mengetahui bahawa beliau tidak mempunyai guru dalam bidang hadis dan diketahui bahawa beliau belajar hadis secara sendiri dan ilmu jarh dan ta’dil beliau adalah mengikut Imam al-Dhahabi].
4.Sering menganggap hadis dhaif sebagai hadis mawdhu’ [mereka melonggokkan hadis dhaif dan palsu di dalam satu kitab atau bab seolah-olah kedua-dua kategori hadis tersebut adalah sama]
5.Perbahasan hanya kepada sanad dan matan hadis, dan bukan pada makna hadis. Oleh kerana itu, perbincangan syawahid tidak diambil berat
6.Perbincangan hanya terhad kepada riwayah dan bukan dirayah.

ULUM QURAN

1.Menganggap tajwid sebagai menyusahkan dan tidak perlu (Sebahagian Wahhabi Malaysia yang jahil)

Tanpa Nama berkata...

AUHILAH GOLONGAN SALAFIYYAH WAHHABIYYAH

CIRI-CIRI GOLONGAN SALAFIYYAH WAHHABIYYAH

FIQH

1.Menolak fahaman bermazhab kepada imam-imam yang empat; pada hakikatnya mereka bermazhab “TANPA MAZHAB”
2.Mengadunkan amalan empat mazhab dan pendapat-pendapat lain sehingga membawa kepada talfiq yang haram
3.Memandang amalan bertaqlid sebagai bid’ah; kononnya mereka berittiba’
4.Sering mengungkit soal-soal khilafiyyah
5.Sering menggunakan dakwaan ijma’ ulama dalam masalah khilafiyyah
6.Sering bercanggah dengan ijma’ ulama’
7.Menganggap apa yang mereka amalkan adalah sunnah dan pendapat pihak lain adalah bid’ah
8.Sering mendakwa orang yang bermazhab sebagai ta’sub mazhab
9.Salah faham makna bid’ah yang menyebabkan mereka mudah membid’ahkan orang lain
10.Sering berhujah dengan al-tark, sedangkan al-tark bukanlah satu sumber hukum
11.Mempromosikan mazhab fiqh baru yang dinamakan sebagai Fiqh al-Taysir, Fiqh al-Dalil, Fiqh Musoffa, dll [yang jelas terkeluar daripada fiqh empat mazhab]
12.Sering mewar-warkan agar hukum ahkam fiqh dipermudahkan dengan menggunakan hadis “Yassiru wa la tunaffiru” sehingga menjadi lebih parah daripada tatabbu’ al-rukhas 13.Sering mengatakan bahawa fiqh empat mazhab telah ketinggalan zaman
Najis
1. Sebahagian daripada mereka sering mempertikaikan dalil bagi kedudukan babi sebagai najis mughallazah
Wudhu’
1. Tidak menerima konsep air musta’mal
2. Bersentuhan lelaki dan perempuan tidak membatalkan wudhu’
3. Membasuh kedua belah telinga dengan air basuhan rambut dan tidak dengan air yang baru.

Azan
1. Azan juma’at sekali; azan kedua ditolak

Solat
1. Mempromosi “Sifat Solat Nabi SAW’, dengan alasan kononnya solat berdasarkan fiqh mazhab adalah bukan sifat solat Nabi SAW yang sebenar
2. Menganggap lafaz usolli sebagai bid’ah
3. Berdiri secara terkangkang
4. Tidak membaca ‘Basmalah’ secara jahar
5. Menggangkat tangan sewaktu takbir pada paras bahu
6. Meletakkan tangan di atas dada sewaktu qiyam
7. Menganggap perbezaan antara lelaki dan perempuan dalam solat sebagai perkara bid’ah (sebahagian Wahhabiyyah Malaysia yang jahil)
8. Menganggap qunut Subuh sebagai bid’ah
9. Menggangap penambahan “wa bihamdihi” pada tasbih ruku’ dan sujud adalah bid’ah
10. Menganggap menyapu muka selepas solat sebagai bid’ah
11. Solat tarawih hanya 8 rakaat; yang lebih teruk lagi, mengatakan solat tarawih itu sebenarnya adalah solat malam (solatul-lail) seperti yang dibuat pada malam-malam biasa.
12. Zikir jahar di antara rakaat-rakaat solat tarawih dianggap bid’ah
13. Tidak ada qadha’ bagi solat yang sengaja ditinggalkan
14. Menganggap amalan bersalaman selepas solat adalah bid’ah
15. Menggangap lafaz sayyiduna (taswid) dalam solat sebagai bid’ah
16. Menggerak-gerakkan jari sewaktu tahiyyat awal dan akhir
17. Boleh jama’ dan qasar walaupun kurang dari dua marhalah
18. Memakai jubah dengan singkat yang melampau
19. Menolak sembahyang sunat qabliyyah sebelum Jumaat

Tanpa Nama berkata...

AUHILAH GOLONGAN SALAFIYYAH WAHHABIYYAH

CIRI-CIRI GOLONGAN SALAFIYYAH WAHHABIYYAH

Doa, Zikir dan Bacaan al-Quran
1. Menggangap doa beramai-ramai selepas solat sebagai bid’ah
2. Menganggap zikir dan wirid beramai-ramai selepas sembahyang atau pada bila-bila masa sebagai bid’ah
3. Mengatakan bahawa membaca “Sodaqallahul-‘azim” selepas bacaan al-Quran adalah bid’ah
4. Menyatakan bahawa doa, zikir dan selawat yang tidak ada dalam al-Quran dan Hadis sebagai bid’ah. Sebagai contoh mereka menolak Dala’il al-Khayrat, Selawat al-Syifa’, al-Munjiyah, al-Fatih, Nur al-Anwar, al-Taj, dll.
5. Menganggap amalan bacaan Yasin pada malam Jumaat sebagai bid’ah yang haram
6. Mengatakan bahawa sedekah atau pahala tidak sampai kepada orang yang telah wafat
7. Mengganggap penggunaan tasbih adalah bid’ah
8. Mengganggap zikir dengan bilangan tertentu seperti 1000 (seribu), 10,000 (sepuluh ribu), dll sebagai bid’ah
9. Menolak amalan ruqiyyah shar’iyyah dalam perubatan Islam seperti wafa’, azimat, dll
10. Menolak zikir isim mufrad: Allah Allah
11. Melihat bacaan Yasin pada malam nisfu Sya’ban sebagai bid’ah yang haram
12. Sering menafikan dan mempertikaikan keistimewaan bulan Rajab dan Sya’ban
13. Sering mengkritik kelebihan malam Nisfu Sya’ban
14. Mengangkat tangan sewaktu berdoa’ adalah bid’ah
15. Mempertikaikan kedudukan solat sunat tasbih


Pengurusan Jenazah dan Qubur
1. Menganggap amalan menziarahi maqam Rasulullah SAW, para anbiya’, awliya’, ulama’ dan solihin sebagai bid’ah dan solat tidak boleh dijama’ atau qasar dalam ziarah seperti ini
2. Mengharamkan wanita menziarahi kubur
3. Menganggap talqin sebagai bid’ah
4. Mengganggap amalan tahlil dan bacaan Yasin bagi kenduri arwah sebagai bid’ah yang haram
5. Tidak membaca doa’ selepas solat jenazah
6. Sebahagian ulama’ mereka menyeru agar Maqam Rasulullah SAW dikeluarkan dari masjid nabawi atas alasan menjauhkan umat Islam dari syirik
7. Menganggap kubur yang bersebelahan dengan masjid adalah bid’ah yang haram
8. Doa dan bacaan al-Quran di perkuburan dianggap sebagai bid’ah

Munakahat
1. Talak tiga (3) dalam satu majlis adalah talak satu (1)

Majlis Sambutan Beramai-ramai
1. Menolak sambutan Mawlid Nabi; bahkan menolak cuti sempena hari Mawlid Nabi; bahkan yang lebih teruk lagi menyamakan sambutan Mawlid Nabi dengan perayaan Kristian bagi nabi Isa a.s.
2. Menolak amalan marhaban
3. Menolak amalan barzanji.
4. Berdiri ketika bacaan mawlid adalah bid’ah
5. Menolak sambutan Ma’al Hijrah, Isra’ Mi’raj, dll.

Tanpa Nama berkata...


CIRI-CIRI WAHABI



Haji dan Umrah
1. Cuba mengalihkan "Maqam Ibrahim a.s." namun usaha tersebut telah dipatahkan oleh al-Marhum Sheikh Mutawalli Sha'rawi apabila beliau pergi bertemu dengan Raja Faisal ketika itu.
2. Menghilangkan tanda telaga zam-zam untuk dielak oleh orang yang bertawaf ketika bertawaf.
3. Mengubah tempat sa'ie di antara Sofa dan Marwah yang mendapat tentangan ulama' Islam dari seluruh dunia.

PEMBELAJARAN DAN PENGAJARAN

1. Ramai para professional menjadi ‘ustaz-ustaz’ mereka (di Malaysia)
2. Ulama’ yang sering menjadi rujukan mereka adalah:
a. Ibnu Taymiyyah
b. Ibnu al-Qayyim
c. Muhammad Abdul Wahhab
d. Sheik Abdul Aziz Ibn Bazz
e. Nasiruddin al-Albani
f. Sheikh Soleh Ibn Uthaimin
g. Sheikh Soleh Fawzan al-Fawzan
3. Sering mewar-warkan untuk kembali kepada al-Quran dan Hadis (tanpa menyebut para ulama’, sedangkan al-Quran dan Hadis sampai kepada umat Islam melalui para ulama’ dan para ulama’ jua yang memelihara al-Quran dan Hadis untuk umat ini)
4. Sering mengkritik Imam al-Ghazali dan kitab “Ihya’ Ulumiddin”


PENGKHIANATAN MEREKA KEPADA UMAT ISLAM

1. Bersepakat dengan Inggeris dalam menjatuhkan kerajaan Islam Turki Usmaniyyah
2. Melakukan perubahan kepada kitab-kitab turath yang tidak sehaluan dengan mereka
3. Ramai ulama’ dan umat Islam dibunuh sewaktu kebangkitan mereka
4. Memusnahkan sebahagian besar kesan-kesan sejarah Islam seperti tempat lahir Rasulullah saw, jannat al-Baqi’ dan al-Ma’la [makam para isteri Rasulullah SAW di Baqi’, Madinah dan Ma’la, Mekah], tempat lahir Sayyiduna Abu Bakr dll, dengan hujah perkara tersebut boleh membawa kepada syirik
5. Di Malaysia, sebahagian mereka dahulu dikenali sebagai Kaum Muda atau Mudah [kerana hukum fiqh mereka yang mudah, ia merupakan bentuk ketaatan bercampur dengan kehendak hawa nafsu].
6. Antara nama/seruan yang pernah digunakan/dilaungkan oleh mereka di Malaysia dahulu ini ialah Ittiba’ Sunnah.

Pihak Jawatankuasa Fatwa Kebangsaan Kali Ke-14 yang bersidang pada 22-23 Oktober 1985 telah pun mengeluarkan fatwa menyatakan kesesatan ajaran Ittiba’ al-Sunnah ini.


TASAWWUF DAN TAREQAT

1. Sering mengkritik aliran Sufi dan kitab-kitab sufi yang mu’tabar
2. Sufiyyah dianggap sebagai terkesan dengan ajaran Budha dan Nasrani
3. Tidak dapat membezakan antara amalan sufi yang benar dan amalan bathiniyyah yang sesat

Perhatian:
Sebahagian daripada ciri-ciri di atas adalah perkara khilafiyyah. Namun sebahagiannya adalah bercanggah dengan ijma’ dan pendapat mu’tamad empat mazhab. Sebahagian yang lain adalah perkara yang sangat kritikal dalam masalah usul (pokok) dan patut dipandang dengan serius.Ini adalah sebahagian daripada ciri-ciri umum golongan Wahhabiyyah yang secara sedar atau tidak diamalkan dalam masyarakat kita. Sebahagian daripada ciri-ciri ini adalah disepakati di antara mereka dan sebahagiannya tidak disepakati oleh mereka.

Ini adalah kerana di dalam golongan Wahhabiyyah ada berbagai-bagai pendapat dan mazhab dalam berbagai peringkat.

Apatah lagi apabila setiap tokoh Wahhabiyyah cuba berijtihad dan mengenengahkan pendapat masing-masing sehingga sebahagiannya terpesong terlalu jauh dari aliran Ahlus-Sunnah wal-Jama’ah.

Kami terpaksa mengugurkan banyak lagi ciri-ciri lain yang berkaitan bagi meringkaskan risalah ini. Wallahu A’lam.

Tanpa Nama berkata...

KES FATHUL BARI

Fathul Bari dan Nik Amirul bersama dua pengikut dua pengikutnya ditahan oleh Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Negeri Sembilan pada jam 11.30 pagi 28 Februari lalu.

Fathul Bari ditahan sewaktu menyampaikan ceramah - berhubung topik Maulidur Rasul, akidah dan perpaduan umah - di Maahad Ittiba Sunnah, berhampiran dengan Jalan Seremban-Kuala Pilah.

Sekumpulan penguatkuasa Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Negeri Sembilan (JHEAINS) dan anggota polis hadir dan menghentikan program tersebut.

Jika disabitkan bersalah, Fathul Bari dan tiga lelaki tersebut boleh didenda RM3,000 atau dua tahun penjara.

Tanpa Nama berkata...

KES FATHUL BARI

PUTRAJAYA - Mahkamah Persekutuan hari ini memutuskan bahawa Seksyen 51 (1) Enakmen Jenayah Syariah Negeri Sembilan 1992 yang memperuntukkan kesalahan bagi seorang beragama Islam mengajar tanpa tauliah adalah sah dan mengikut perlembagaan.

Ketua Hakim Negara Tan Sri Arifin Zakaria, yang mengetuai panel lima anggota, berkata Persidangan Dewan Undangan Negeri (Dun) Negeri Sembilan telah bertindak dalam kuasa perundangannya dalam menggubal seksyen tersebut.

Panel tersebut juga berpendapat mahkamah syariah di Negeri Sembilan telah dikurniakan dengan bidang kuasa untuk membicarakan kesalahan seperti itu.

Anggota lain dalam panel tersebut terdiri daripada Ketua Hakim Malaya, Tan Sri Zulkefli Ahmad Makinuddin dan hakim Mahkamah Persekutuan, Tan Sri Abdull Hamid Embong, Datuk Suriyadi Halim Omar dan Datuk Hasan Lah.

"Kami berpendapat ia perlu pada waktu dan zaman ini bagi pihak berkuasa mengawal selia pengajaran atau ceramah agama bagi mengawal, jika tidak menghapuskan ajaran sesat. Integriti agama perlu dilindungi dalam apa cara jua...dan inilah tujuan seksyen 53 enakmen.

"Perkara 128 (1) (a) Perlembagaan Persekutuan memperuntukkan Mahkamah Persekutuan kuasa eksklusif bagi menentukan isu atau perkara dalam mengamalkan bidang kuasa asalnya. Mungkin, saya perlu menyatakan di sini bahawa keputusan mahkamah ini mengenai isu itu mengikat kepada semua mahkamah di negara ini termasuk mahkamah syariah," kata Arifin.

Mahkamah memutuskan demikian ketika menolak petisyen yang dikemukakan oleh dua orang termasuk anak bekas Mufti Perlis, Fathul Bari Mat Jahya, yang mencabar keperlembagaan seksyen 53 (1) yang mereka didakwa.

Pada 2 Mac 2010, Fathul Bari, 32, didakwa di Mahkamah Rendah Syariah, Kuala Pilah, Negeri Sembilan, kerana mengajar tanpa tauliah di negeri itu.

Jika sabit kesalahan, beliau berdepan dengan hukuman denda maksimum RM3,000 atau penjara dua tahun, atau kedua-duanya sekali.

Manakala pengikutnya, Nik Amirul Faiz Nik Md Yusof, 27, seorang arkitek, didakwa atas kesalahan sama bersubahat dengan pendakwa bebas itu.

Kedua-dua mereka diberi kebenaran oleh Mahkamah Persekutuan pada 5 Julai, 2010 untuk memfailkan petisyen bagi mencabar keperlembagaan Seksyen 53 (1) yang mana mereka mengatakan DUN Negeri Sembilan telah melampaui kuasa perundangannya dalam menggubal seksyen tersebut.

Tanpa Nama berkata...

SAMBUNG
Mereka menamakan Majlis Agama Islam Negeri Sembilan (MAINS), kerajaan negeri dan kerajaan Malaysia sebagai responden dalam petisyen tersebut.

Fathul Bari dan Nik Amirul menyatakan Seksyen 53 (1) tidak sah kerana badan perundangan negeri yang diberikan dengan kuasa untuk menggubal undang-undang hanya berkenaan dengan penciptaan dan hukuman kesalahan oleh penganut agama Islam yang melanggar suruhan agama tetapi menegaskan mengajar agama Islam tanpa tauliah bukan satu kesalahan terhadap suruhan agama.

Dalam penghakiman 22 muka surat itu, Arifin berkata terdapat kuasa jelas mengenai Hadis berhubung penghantaran utusan Rasulullah, Muaz bin Jabal untuk mengajar Islam di Yemen, bahawa wujud pengesahan diperlukan sebelum seorang pendakwa dibenar mengajar agama itu kepada orang lain.

Arifin berkata: "Dalam mana-mana acara, semua pakar berkongsi pandangan sama bahawa pengajaran Islam perlu dikawal selia bagi mengelak ajaran sesat."

Kedua-dua pihak dalam petisyen itu telah memfailkan pandangan pakar dalam hal ehwal Islam menerusi afidavit masing-masing.

"Bagaimana lagi pihak berkuasa berbuat demikian tanpa terlebih dahulu mengesahkan sama ada seorang pendakwa memiliki kelayakan yang secukup untuk mengajar atau berkutbah?. Ini perlu dilakukan sebelum seseorang pendakwa pergi mengajar dan bukan selepas itu.

"Seperti kami lihat, keperluan pentaulihan hanya satu kaedah bagi mencapai matlamat ini," kata Arifin.

Fathul Bari, Nik Amirul dan dua pengikut lain, Abdullah Sanusi Othman, 42, dan Khairudin Daud, 57, ditahan pada majlis sambutan Maulidur Rasul pada 28 Feb, 2010 selepas Fathul Bari didakwa menyampaikan ceramah agama di Maahad Ittiba Sunnah, Kilometer 1.5, Jalan Lama Seremban-Kuala Pilah.

Abdullah Sanusi dan Khairudin didakwa bersubahat.

Panel mahkamah itu mendengar petisyen itu pada 30 Januari lepas yang mana penghakiman ditangguhkan. - Bernama

Average Joe berkata...

Video-video berikut dengan terang dan jelas menjawab segala momokan tentang "Hantu Wahabi". Hangpa kalau setakat nak tempek copy paste artikel tanppa sumber yang sah tu, tempek lah 100 artikel pun sikit pun orang tak heran sebab tak berapa nak bulih pakai pun.

Paling lawak BODOH bila ada yg letakkan ranking Wahabisme sebagai ancaman no. 1 lagi atas daripada SYIAH... sedangkan semua sedia maklum SYIAH ialah ancaman NOMBOR SATU perpecahan ummah yg diperakui oleh jumhur ulama Ahli Sunnah Wal Jamaah. Yang sengaja letak wahabi no. 1 tu tak lain dan tak bukan ialah taktik lama totok karat hijau yang nak COVER LINE pasal penularan syiah dalam hizbi mereka sendiri!

http://www.youtube.com/watch?v=Y_3qQqPypX8

http://www.youtube.com/watch?v=2p2MD4WrGhI

http://www.youtube.com/watch?v=oY9G61hO0Cc

Tanpa Nama berkata...

jahat sungguh anon kt atas ni paste mcm2 pasal WAHABI utk fitnah Ust Fathul Bari. Wahabi tidak dikira sesat seperti SYIAH yg skrg berakar dlm PAS.

Wahabi yg dibawa oleh pemikir2 mereka seperti MAZA itu mmg betul krn MAZA mmg jelas membawa pemikiran WAHABI, malah MAZA mencium kepala Nik Najis dan mengiakan segala kata2 Nik Najis, krn mereka sefikrah dlm WAHABI.

Termasulah dlm isu kalimah Allah, kefahaman Maulidur Rasul. Adapun Fathul Bari mungkin beliau agak ke arah berhujah sesuatu berdasarkan DALIL Soheh, supaya tidak banyak sgt pecahgan kecelaruan dlm masyarakat, jd lebih baik fokus kpd perkara yg jelas.

Adalah fitnah dn tk adil bila anon kt atas yg ckp soal tk adil pd Cg Sukarna Pencacai PAS aka PEMUDA PAS KEDAH tu sbg ikhlas?

Ko tahu mana dia ikhlas? itu hal dia dgn Tuhan. Isu skrg ialah dia yg xadil dan mengaibkan UFB, fitnah dn ada rancangan jahat, krn PAKSI sepatutnya membanteras SYIAH yg berleluasa di Kedah, bkn sebok menfitnah UFB sbg Wahabi.

Adapun Wahabi itu Krjn Arab Saudi, kita pi Mekah buat ibadah Haji Umrah di negara Wahabi tu.. sah tak amalan kita? apakah mudharat dan maslahat pd Agama dlm konteks PULUN sgt melebih2 pd isu yg lebihg berat spt SYIAH, LGBT, puak2 BLACKOUT..

Cukup JAHAT elemen PAS dlm merosakkan nama2 org2 yg mereka tidak suka. Jika benar UFB ada bawak fahaman WAHABI dan ada BUKTI then sekatlah.

Setakat la xdak apa bukti dia bawak WAHABI.. tapi yg jelas Nik Najis tu WAHABI, menolak Kenabian Rasulullah spt mana kita faham.. Nik Najis (Wahabi) kata Nabi ni lahir mulia krn Islam, sblm Islam dtg Nabi ni mcm budak2 biasa saja.. itu SESAT lg JAHAT.. awat PAKSI tk peduli pun??

Awat kes2 berat lain isu Aqidah PAKSI tk kacau? Pendang jd pusat SYIAH terbesar di Malaysia selepes Gombak,, awat PAKSI tk pulun cantaih Mat Sabu dan Mahfus dr PAS Kedah??

Cg Sukarno tu SB PAS yg duduk dlm PAKSI.. dn PAKSI itu sndiri mmg medah ostad2 PAS.. apa nk buhong lg..

Bg aku klu jumpa org PAS dgn jumpa bewak..mau katoq Org PAS bg mampuih dulu baru katoq bewak.. bangsa perosak dan porak peranda ummah.

benda yg patu di aulawiyatkan depa tk dahulukan.. benda yg pelik2 ni depa syok sgt sbb ataih tujuan PARTI POLITIK!!

Celaka PAS!

Tanpa Nama berkata...

nampak sangat kawan-kawan kita tak ada fakta...
1. tak kenai paksi dan peranan paksi
2. sapa dalam paksi
3. apa kerja buat paksi

pakai tembak saja...
tak takut dosa

4. membela fathul bari tanpa fakta sebab dia umno.. kalau dia bukan umno lantaklah wahabi ka aapa ka..
5. tak tau punca dia kena tangkap dinegeri 9 sebab faham wahbilah... N9 bukan pas perintah umno juga yang perintah..tp fahul masuk mahkamah juga... ada menangka ?

5. kalau maza masuk umno .... pasti dibela.... ayah pin pun ahli umno juga ... rasul melayu cg kahar pun ahli umno juga ...

6. nak berhujjah dengn yng dilihat di mekah saja tak jadi... kena buka kitab ...kalau pakai yg dilihat ... tok sah marah kat syiahla... depa pun boleh buat haji dimekah ... saudi tak halng pun ... kata sesat.. jd kena menggaji ... mai lah kelas dimentaloon atau dipaksi

syiah kita lawan ... wahbi kita tolak...

tak kira dia ahli umno ka ... ahli pas ka ..... sesat kita tegas sesat

Average Joe berkata...

QUOTE : "6. nak berhujjah dengn yng dilihat di mekah saja tak jadi... kena buka kitab ...kalau pakai yg dilihat ... tok sah marah kat syiahla... depa pun boleh buat haji dimekah ... saudi tak halng pun ... kata sesat.. jd kena menggaji ... mai lah kelas dimentaloon atau dipaksi "

--- quote yg di atas tu hangpa boleh tengok sendiri lah, itu dia taqiyyah org yg berasa dia dah cukup cerdik tapi mengaji tak tara mana pun. Penganut Syiah MASIH dibenarkan memasuki Masjidil Haram dan Tanah Suci BUKAN sekali-kali menunjukkan Syiah itu baik atau benar... TIDAK sama sekali! Penganut Syiah dibenarkan memasuki Tanah Suci atas sebab KEBIJAKSANAAN, TIMBANG RASA dan TOLAK ANSUR pihak Kerajaan Arab Saudi semata-mata. Untuk menghurai polisi ini, kita rujuk petikan berikut :

“Kalau memang Syiah dianggap sesat dan bukan sebahagian dari Islam, mengapa Pemerintah Saudi masih membenarkan pengikut Syiah menunaikan Haji di Tanah Suci (Makkah dan Madinah)?”

Dan ternyata, kata-kata serupa itu diguna pakai oleh Prof. Dr. Umar Shihab, KEPALA SYIAH YANG MENYUSUP masuk ke lembaga Majlis Ulama Indonesia (MUI) Pusat. Ketika kaum Syiah terdesak, mereka akan sentiasa mengemukakan “ayat tak boleh belah” yang sama untuk membela diri. “Kalau Syiah dianggap sesat, mengapa mereka masih boleh berhaji ke Tanah Suci?”


Maka ramai dikalangan pengikut Sunnah yang juga merasa pelik dan hairan mengapa kaum Syiah masih boleh masuk ke Tanah Suci, baik Makkah Al Mukarramah mahupun Madinah Al Munawwarah?

Jadi apa jawapan sebenarnya?

PERTAMA :

Sebaik-baik jawapan ialah Wallahu a’lam. Hanya Allah yang tahu sebenar-benar alasan di balik kebijakansanaan Pemerintah Saudi memberikan tempat bagi kaum Syiah untuk menziarahi Makkah dan Madinah.


KEDUA :

Dalam Syiah sendiri terdapat banyak golongan-golongan. Di antara mereka ada yang lebih hampir ke golongan Ahlus Sunnah (misalnya Syiah Zaidiyyah – itu pun, sebilangan besar ulama Sunnah mutakhir ini sudah mengatakan Syiah Zaidiyyah turut tergolong sesat seperti cabang-cabang Syiah yang lainnya), ada yang sederhana kesesatannya, dan ada yang ekstrim kesesatannya (seperti Imamiyyah dan Ismailiyyah). Terhadap puak Syiah ekstrim ini, rata-rata para ulama tidak lagi mengakui akan keIslaman mereka.


KETIGA :

Usia ajaran Syiah sudah sangat tua. HAMPIR seusia sejarah Islam itu sendiri. Maka sudah tentu cara menghadapi Syiah ini berbeza dengan cara menghadapi aliran-aliran sesat mutakhir seperti Al-Arqam, Ahmadiyyah, aliran Lia Eden, Ayah Pin, dan lain-lain. Bahkan Syiah sudah mempunyai sejarah sendiri, mereka telahpun bertapak sebelum kekuasaan negeri Saudi dikuasai Dinasti Saud yang berfahaman Salafiyyah. Malah sebelum Dinasti Ibnu Saud berdiri, kaum Syiah sudah pun masuk ke Makkah dan Madinah. Ibnu Hajar Al Haitsami penyusun kitab As Shawaiq Al Muhriqah, memperingatkan bahaya Syiah yang di masanya banyak muncul di Kota Makkah. Bahkan kitab ini termasuk dalam himpunan kitab lama yang diperakui, yang sudah ada wujud SEBELUM ERA Dinasti Saud.

(BERSAMBUNG)

Average Joe berkata...

(BERSAMBUNG)

KEEMPAT :

Jika dilihat pada IDENTITI (IC/Pasport) orang Syiah yang datang ke Makkah atau Madinah, jawapannya rata-rata tertulis “Agama : Islam”.

Negara Iran mendakwa negara mereka sebagai :
a) Jumhuriyyah Al Islamiyyah (Republik Islam).
b) Revolusi mereka disebut Revolusi Islam (Al Tsaurah Al Islamiyyah).

Data seperti ini tentu SANGAT MENYULITKAN untuk MEMASTIKAN jenis anutan dan fahaman mereka. Maka mereka semuanya disebut “Islam” atau “Muslim”.

KELIMA :

Kebanyakan kaum Syiah yang datang ke Makkah atau Madinah, mereka adalah ORANG AWAM. Ertinya, amalan Syiah mereka umumnya hanya ikut-ikutan, semata-mata atas tradisi, atau kerana desakan dan tekanan persekitaran yakni mereka lahir, membesar, mengaji, mencari rezeki, beranak-cucu dan pendek kata hidup-mati mereka memang di Iran. (Bandingkan : yang umat Melayu Islam di Malaysia ini sejak lapis nenek moyangnya lagi dah Islam ajaran Sunnah Wal Jamaah, yang tiba-tiba nak kembang aliran Syiah ni pulak APA KE JADAHNYA??? !!!!!)
Orang awam Syiah seperti ini jauh berbeza dengan tokoh-tokoh Syiah ekstrem yang memang sudah dianggap keluar dari jalan Islam.

Tanda-tanda bahawa mereka orang awam ialah :
Kemahuan mereka untuk datang ke Tanah Suci Makkah dan Madinah itu sendiri.

Sedangkan sekiranya mereka itu adalah Syiah ekstrim :
Mereka tidak akan mahu datang ke Tanah Suci Ahlus Sunnah. Bukankah mereka sudah pun mempunyai “tanah suci” sendiri iaitu : Karbala’, Najaf, dan Qom.

Maka dengan itu kaedah melayan 'perangai' kaum Syiah awam perlulah berbeza dengan 'layanan' kepada Syiah yang ekstrim.

KEENAM :

Kebenaran masuk diberi dengan harapan supaya kedatangan orang-orang Syiah ke Tanah Suci Makkah dan Madinah dapat membuka mata mereka mengenai ahli sunnah selain mengambil banyak pelajaran dari kehidupan kaum Muslimin (baca : SUNNAH) di Makkah dan Madinah. APABILA mereka (dengan hidayah Allah jua) tertarik, terkesan, atau mungkin terpikat, diharapkan mereka akan bertaubat dari amalan Syiah mereka, DAN KEMBALI ke jalan lurus (AHLIL SUNNAH WAL JAMAAH), agama Islam yang tulen berlandaskan Al-Quran dan Sunnah.

KETUJUH :

Dengan hadirnya ribuan kaum Syiah di Tanah Suci Makkah dan Madinah memberikan BUKTI BESAR betapa ajaran Islam (Ahlus Sunnah) SESUAI DENGAN FITRAH MANUSIA. Meskipun para ulama dan kaum penyesat Syiah sudah bekerja keras sejak ribuan tahun lalu dengan mereka-reka agama baru yang berbeza dengan ajaran Islam Ahlus Sunnah : tetap jua fitrah mereka tidak boleh menafikan bahawa hati mereka terikat dan tertambat dengan Tanah Suci umat Muslimin yang sebenar (Makkah dan Madinah), bukannya Karbala, Najaf, dan Qom.

KELAPAN :

Kaum Syiah di negeri mereka (Iran / Iraq) sangat biasa memuja kubur, menyembah kubur, tawaf mengelilingi kubur, meminta tolong dari ahli kubur, berkorban untuk penghuni kubur, dan lain-lain lagi. Kalau mereka datang ke Makkah dan Madinah, maka praktik “ibadah kuburan” itu tidak ada disana (di Makkah dan Madinah). Harapannya agar mereka boleh belajar untuk meninggalkan ibadah kubur jika mereka sudah kembali ke negaranya. Insya Allah.

KESEMBILAN,

Pertanyaan di atas sebenarnya LEBIH LAYAK DIAJUKAN KE KAUM SYI'AH SENDIRI, bukan ke Ahlus Sunnah.

Amat pelik jika Syiah bertanya, “Mengapa orang Syiah masih boleh ke Makkah dan Madinah?” sedangkan soalan yang sepatutnya ialah “Kalau Anda benar-benar Syiah, mengapa masih datang ke Makkah dan Madinah?". Bukankah kamu (Syiah) sudah mempunyai 'Kota Suci' sendiri?

Itulah sebahagian jawapan yang boleh diberikan.
Semoga bermanfaat.

Walhamdulillahi Rabbil ‘alamiin.

Jelas terang lagi bersuluh di sini, hanya kerana penganut Syiah masih dibenarkan menjejak kaki di Makkah dan Madinah, itu BUKAN sekali-kali membawa maksud bahawa Syiah itu betul ajarannya! Pendiriah Syiah mengkafirkan para sahabat tidak dapat diterima sama sekali?! Totok2 nanah hanyiaq hijau karat yang dah terpengaruh dengan Syiah sila kembali ke pangkal jalan !!!

Tanpa Nama berkata...

Average Joe

kesian ... hanya berani lawan syiah saj..

wahbi ... ada berani lawan...

kita serang semua yang sesat
termasuk syiah .....

maulana asri ... tokoh ulmak yang kuat lawan syiah... adalah tenaga pengajar kelas paksi dikelantan

prof dr aziz hanafi adalah pengajar tetap paksi alor setar dan sg petani

baguslah anda terus serang syiah ...
kami dah lawan lama dah ... dan tak akan berhenti

namun kami tak tertipu dengan wahbi ...

syeikh nuruddin ... tenaga pengajar paksi...

mai mengajilah ...... kat mentaloon
dan ukir mall

Average Joe berkata...

Tentang MOMOKAN pasal Wahabi tu aku dah beri jawapan lebih awal, sila tengok link video tu. Itu pun kalu hang reti lah. UFB bukan setakat "tengok apa yg dibuat di Mekah" bahkan dia mengaji di Universiti Madinah... Cikgu Sukarno hang tu mengaji mana habaq mai sat?

http://www.youtube.com/watch?v=Y_3qQqPypX8

http://www.youtube.com/watch?v=2p2MD4WrGhI

Dua video di atas MENJAWAB segala gembar-gembur tentang Wahabisme. Hang streaming lah sendiri tak perlu aku nak taip balik satu2 apa yg UFB kata tu kot. Yang menjadi isu mungkin Wahabi ni sudut pandangannya agak keras tentang sesuatu perkara tapi yang penting sekali, dia bukan sekali-kali tahap SESAT LAGI MENYESATKAN seperti SYIAH.

Jangan ingat kami tak tau... TAQIYYAH hangpa yg SENGAJA menggembar-gembur isu Wahabi sebagai HELAH untuk COVER LINE isu ancaman SYIAH, LGBT, LIBERALISME/PLURALISME dan KRISTIANISASI yg mana jauh lebih berat dan lebih bahaya tapi hangpa TAK BERANI PULAK nak bersikap tegas dan keras atas isu2 ni sepertimana hangpa duk kecoh bab Wahabi... sebab apa?! Hangpa tak berani nak keluar pendirian dalam isu 4 dalam 1 tu sebab hangpa terpaksa tunduk pada boss hangpa yakni DAP dan PKR !!!

KONON nya kata nak attack "semua"... tapi dari 4-5 hari lepas hangpa setakat reti attack Wahabi yg lebih kepada isu pandangan keras Wahabi dlm perkara2 tertentu tapi tu semua tak sampai tahap sesat pun... itu pun hangpa attack berdasarkan salah faham yg digembar-gembur. Dan sampai la ni jugak TAK NAMPAK LAGI wal bila wal tang mana hangpa berani attack isu SYIAH, LGBT, LIBERALISME/PLURALISME dan KRISTIANISASI melainkan siang malam hangpa reti attack bab Wahabi saja... sempena malam ganjil terakhir bulan ramadhan ni sila hentikan lah sifat MUNAFIK PERBUATAN hangpa tu noooo...

Hang tok sah nak COVER LINE sangat laa padahal hang dah KANTOI pun... tengok ayat hang sendiri :

"tok sah marah kat syiah la... depa pun boleh buat haji dimekah ... saudi tak halng pun ... kata sesat.."

Ayat tu terang lagi bersuluh memang SYIAH PUNYA AYAT TAK BOLEH BLAH untuk cover line membela diri apabila terdesak !!!!! Memang ayat lagu tu pun hok puak2 syiah duk pakai dari zaman dulu sampai ke la !!! Mau ada akai sikit noo... !!!!!

Tanpa Nama berkata...

anon 5.15pagi
hang ni mmg otak GILA PAS.. esok hang mampuih hang mengucap PAS..PAS PAS lah! org lain UMNO ka atau selain dr PAS xdk nk gila taksub pd parti mcm puak hangpa PAS.

Puak khawarij PAS yg tau nk bergaduh dan main sentimen puak. Kalau puak tu mai dr puak hangpa-PAS, penzina kotor sekalipun hangpa kata mulia lg hebat.

Tp kalau org baik2 mcm Ust Nasha, Hasan Ali, ckp pi lah baik mcm mana tp sbab menentang kesesatan dan MUNAFIKnya puak hangpa.. automatik org itu difitnah, dikutuk maki seolah2 jasa org itu pada PAS terpadam seluruhnya.

Inilah manusia2 celaka berpaksi Iblis yg diakui oleh Nik Najis- Morsidol Am/ SAMI PAS hangpa sendiri..

Bila masuk bab UFB, amboih bukan main Cikgu Sukarno Sb Parti Setan PAS tu canang pasai WAHABI.. sejak bila pulak pencacai PAS sebok pasai WAHABI tu bahaya, sedangkan pensyirik ALLAH TA'ala berlambak dlm PAS, dn ketua penyesat PAS- Nik Najis tu sendiri WAHABI!

Tp, itulah nk pebodo org bodo level Mahfus Pkok Sena, UFB tu mai krn dia tu ilmuan dr UMNO, sbb tu saja. Masa PAS perintah Kedah, Rumah MB Mentalon tu bukan buat kuliah ilmu.. tp buat ceramah propaganda PAS.. PAKSI yg anjur...

Sorrylah pencacai PAS.. sheikh mana pun kalau mai duk habaq dia org PAS.. awai2 lg kena tolak sbb ni puak setan.

Kami tolak wahabi dan kami tolak semua kesesatan PAS. Bkn mcm PAS pilih makanan yg bercampur gaul dgn najis, lepas tu bangga tk sangga dh..

riak ujub lah dgn MENGAJI.. awat hebat sgt dh ka ilmu MENGAJI hang tu? Ilmu tu milik sapa? milik pak hang ka? Allah SWT boleh bg ilmu dn kefahaman pd siapa yg DIA kehendaki, pd org yg Ikhlas di jalan pd-NYA... bkn pd org yg bermegah2 RIAK UJUB dgn sebesar zarah ilmu.. itulah semudah2 tipu dayah Setan utk pelingkup org yg konon mengaji...



Tk habih2 dgn WAHABI, aku mintak doa dlm bulan Ramadhan ni.. WAHABI tu akan patah balik masuk pd hang.. sbb hang taksub sgt benci berlebih, pdhal ancaman la ialah dr dlm PAS tu sendiri.. smpai Allah SWT pun hnngpa tk kenai..

mai rojak bab Aqidah dgn bab politik.. tp duk rasa megah dh mcm ahli syurga..

PAS LAKNATULLAH.. jgn duk kacau kerja dakwah org lain.. perbetui dulu puak2 hangpa..

Cikgu Sukarno tu tunggulah duk rasa hebat sgt.. akan jatuh jg dia dgn kesombongan dia..

Tanpa Nama berkata...

bgus cikgu sukarno halang fatul bari masok ceramah kt kedah.... jgn sampai fatul bari yang sesat nie leh masok kedah. zikir dya kata sesat... ulamak2 besaq x kata pa pown dya baqu jd ustaz bapa ary dh pandai2... Alhamdulillah kedah masih selamat dari fatul baree.. hahha

Tanpa Nama berkata...

11.15,

UFB di dibenar masuk bkn sbb dia tu wahabi tp sbb dia tu UMNO.. itu shj matlamat pencacai PAS.

Kalau Khalid Gereja duk support gerakan anti Islam pun PAS cium jilat dia.. apa kesah Wahabi dlm PAS sbb mmg NIK NAJIS laknatullah tu pun KEPALA WAHABI!

Penipu ja Cg Sukarno ni pakai nama Dato', tggulah org penipu mcm ni akan dpt juga balasan Allah.. pakai nama majlis ilmu, tp jd pencacai PAS utk perosak majlis mulia.

Tanpa Nama berkata...

tkdk sapa nk heran dgn PAKSI kalau dia jd alat proksi PAS, pura2 selit bab ilmu tp matlamat utk tarik ke politik sesat PAS.

Mcm bodoh sgt la org Kedah, buat Darul Hadith tp 100% penggerak tu hardcore PAS. kalau dh kata mai dr PAS, mana boleh pakai.. depa sendiri pun xkenai Allah.. nk ajaq org lain pasai Agama tp biaq penyelewengan pd Agama dlm parti/jemaah depa. hina Allah, hina Rasulullah, biaq segala mcm pluralisme, liberalisme terhadap Islam.. tiba2 duk tk duduk Cg Sukarno ckp pasia WAHABI???

hang kenai ka sapa Cikgu Sukarno?? dia tu aktivis politik, bkn ilmuan Islam, jauh sekali ld nk boleh berhujah dgn UFB..

Tanpa Nama berkata...

Aku mintak MB Kedah pantau kesamsengan Cikgu Sukarno ni. Apakah dia rasa baguih sgt dgn fitnah Fthul Bari, tp Dr Asri duk tebiang dlm program PAS buleh pulak??

Syiah dh teruk dh berakaq dlm PAS awat tk kesah? sikit2 cari benda yg boleh halang UMNO dr berpengaruh.. itu sj matlamat pencacai PAS.

PAS Laknatullah..semoga Allah hancurkan parti sesat lg perosak ini dr muka bumi Kedah.! Amin ya Robb!

Tanpa Nama berkata...

weyh pa ckap owg kedah bodoh lu kalu mau denqanq sangat fatul bari p la dya punya negeri pa hal dok kacau kedah..
dah owg kedah x suka lu kacau pa..
bagi aku x denqanq fatul bari ceramah pown x pa eh bnyak lg ustaz pa mau kecoh.. dh teringin sangat nk denqanq fatul bari swuh dya sponsor ampa suma geng2 dya p denqanq kt mn2 la yg bole selain kedah...

Tanpa Nama berkata...

nk tnya la perintah kedah sekarang nie pas ka umno yang suma dok boh pas mcm2 nie mcm parti ampa baguih sangat bab kecil mcm tudung pown x leh swuh isteri tutup... 2 pown nk ckap pasai agama... pas2 bt2 trok bole backup fatul bari...

Tanpa Nama berkata...

12.05 wei hang tu BODOH.. LEMBU PAS.. kita dgr semua dr ustaz2 yg bercakap betui.. bukan jd LEMBU dan taksub pd Ostad2 HARAM JADAH PAS.. siang malam tipu pasai Islam lepas tu paksa kita 'sembah' ajarah sesat depa.. baiah ikut dn mcm puak Sesat.

Akhirnya bila Islam dihina jd serupa sotong lembik.. takut dkt DAP.. itu bkn salah Fathul bari.. Lembu2 mcm hang anon oiii tok sah duk mengaku org Kedah dan jgn duk halang sapa2 ilmuan Islan yg elok2 dr mai bg kuliah.

Kalau setan bertubuh manusia mcm Mat Sabu Mahpos Laknatullah tu pun puak hangpa boleh angkat jd pemimpin.. tendang Ustaz2 yg jelas Aqidah.. hangpa ras abetui lg ka haa?

Bodo punya pencacai.. kes Fathul Bari sikit saja tp perangai mcm puak Syiah jugak..nk besaq nk fitnah ikut dan. Mcm hangpa tu jamin syurga ka?/ Nik Najis bg hang senarai masok syurga ka? Awat Ustad2 lain UMNo ka mmg xlayak masuk syurga?

Kalau bertudung litup tp Aqidah rosak.. Tuhan Allah pun hangpa nk kongsi dgn Kristian.. buat tk kesah pun.. itu tanda hangpa la SETAN..

Aku mintkl sgt2 MB Kedah CUCI buang pencacai PAS Haram Jadah ni dr duk kacau program2 Islam di Kedah.

Cuci WAHABI jgn duk tgk UFB tp tu pi penyepak buang Nik Najis dlu dr duk sesatkan org kelantan. Lepas tu tangkap mat Sabu, Mahfus Bodo tu.. dgn puak2 pluralism Agama dlm PAS.. ini punca BARAH dlm umat Islam Malaysia.. bukan Ust Fathul Bari.

Setan mmg takut pd org benar mcm puak2 PAS haram jadah ni takut pd Ust Kazem dan UFB..

PAS LAKNATULLAH!!

Semoga Allah hancurkan PAS dr mengacau bumi Kedah ini. Tk cukup ka kerosakan hangpa buat sepenggai dlu smpai Madrasah Salihiyah pun hanga HALAL roboh? tu nk salah UFB ka? Wahabi tu duk dlm lubuk hngpa org PAS.. sbb tu roboh Madrasah pun takpa.. janji DUIT lg besaq dr Syariat ALLAH..

MUNAFIK PAS LAKNATULLAH!!

Tanpa Nama berkata...

ingatlah 1 pekara jika x betul apa yang dikatakan 2 fitnahla jawabnya jmpala di akhirat... tanggungla dosa itu... azabnya sangat perit.. renungkanla..

Tanpa Nama berkata...

terserlah.....
terang tak paayah bersuluh....
bila tak mengaji .....
bahasanya .... kotor ....
moga allah memudahkan anda

mengikuti kuliah dimentaloon....

bahasa lebih baik ...

kenali sapa cg sukarno.....
peranan dia dikelas tersebut ...
atas pintaan dato mufti dia kekal disitu
kuasa sapa menjemput dan menolak penceramah ...

jangan dok tembak saja ....

dah nak habis ramadhn
tapi bahasa mcm orng tak puasa

kesian

inikah pejuang agama .....
inikah pejuang melayu ....

rakyat kedah berkata...

Dalam pada itu, Perdana Menteri dalam ucapannya turut menyeru umat Islam di negara ini agar tidak tersasar daripada ajaran Islam yang berasaskan pegangan Ahli Sunnah Wal-Jamaah baik daripada segi akidah, syariah dan keperibadian.

Katanya kerajaan telah memperakukan bahawa ajaran Islam yang lain daripada pegangan Ahli Sunnah Wal-Jamaah adalah bercanggah dengan Hukum Syarak dan Undang-Undang Islam, dengan demikian penyebaran apa-apa ajaran yang lain daripada pegangan Ahli Sunnah Wal-Jamaah adalah dilarang.

Penetapan dasar itu, katanya sesuai dengan konsep maqasid syariah yang meletakkan pemeliharaan agama sebagai objektif utamanya.

"Kerana itu, saya menyeru kepada seluruh umat Islam supaya berwaspada dan berhati-hati, janganlah sesekali terpedaya pada pengaruh atau fahaman menyimpang yang sedang menular dan cuba merosakkan tradisi amalan Islam di Malaysia ini," katanya.

Najib berkata umat Islam di negara ini haruslah memahami bahawa penetapan Ahli Sunnah Wal-Jamaah sebagai mazhab rasmi negara adalah bertujuan untuk mempastikan kesucian akidah dan syariah Islam dapat dibela sekali gus dipertahankan agar perpaduan umat Islam sentiasa berkekalan.

"Sebagai umat Islam, kita seharusnya berwaspada dan berhati-hati dengan fahaman yang menyongsang daripada ajaran murni Ahli Sunnah Wal-Jamaah selama ini. Pokoknya, kita tidak mahu sifat taksub dan fanatik yang akan mengelirukan rakyat khususnya orang Islam kerana akan memecahbelahkan ummah," katanya.

rakyat kedah berkata...

wahbi masuk dalam ahli sunnah waljamaah ka ?

Tanpa Nama berkata...

Wahabi beraqidah sesat. Umno seperti PAS & PKR juga, menerima kemasukan ahlinya tanpa syarat cuma bezanya umno tak menyanjung wahabi seperti PAS & PKR yang jadikan wahabi pegangan utamanya..

cikgu det berkata...

Kat buku catatan aku(blog) banyak gak perkara berkaitan...label agama. Wahabi paling lantang bantai syiah antaranya strategi utk menyelamatkan diri mereka dlm konteks malaysia.

Tanpa Nama berkata...

KE SEPULOH...wahabi dimakkah juga golongan yahudi yg merosakan islam dari dalam bodoh betul hujah mamat atas ni.

Tanpa Nama berkata...

Wahabi dan syiah adalah buatan yahudi tiada beza mereka termasuk demokrasi yg kamu anuti sekarang.

Tanpa Nama berkata...


Umno parti sekular.parti cap ayam