Selasa, 11 Oktober 2011

KASI HEMPUK!! Bila Kit Siang nak mampus agaknya?


Korang baca la apa si beruk tua ni merepek. Pasal ekonomi, pasal bajet, pasal perlaksanaan kerajaan dan beberapa pasal lagi la.

Apa agaknya yang menyebabkan si Kit Siang ni merepek?

Bila agaknya nak pencen si Kit Siang ni? Atau bahasa kasarnya, bila la nak mampus orang tua ni.

Kalau sebut BN saja mesti dikatakan korup, rasuah dan salah guna kuasa. Namun apakah Pakatan Rakyat bersih sangat? Apa yang bersihnya kalau setiap negeri pun ada masalah pelbagai.

Sering kali kita didedahkan dengan salahlaku2 kerja di negeri2 Pakatan. Salahguna kuasa pun bersepah-sepah, penyelewengan dan ketirisan projek juga berlaku di negeri Pakatan.


Jadi apa bezanya dengan BN?

BN memerintah negara selama 54 tahun, sudah pasti selama itu ada kesalahan dan keburukkan yang telah berlaku. Bukan senang nak menjaga satu keluarga yang besar.

Namun berbeza dengan Pakatan yang hanya menjaga negeri, tu pun hanya 3 tahun lebih, tu pun dah berlambak2 kes salah guna kuasa yang kita dengar.

Macam ni nak jaga negara? Ada keyakinan ke?

Kalau sebut kroni? Apakah dalam PKR dan Dap takdak kroni? Dua parti tu bukan kata kroni, tapi dah serupa jadi parti anak beranak! Bapa jadi kepala, anak bini jadi carta bawahan dan pengikut. Dah serupa parti syok sendiri. Itu pun ada hati nak bercakap pasal kroni dan demokrasi. hehe..

Sebab tu lagi dari awal Mc tanya, bila gamaknya si Kit Siang ni nak mampus?

Ada pun buat semak Malaysia saja.

McTheory:
Bapak komunis kesayangan Mat Sabu tu..

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

dulu waktu gawat tahun 1997 banyak pakar2 asing termasuklah IMF menyatakan tindakan Tun Mahadir untuk pegging RM ke 3.80 to usd 1 akan memusnahkan negara-Ayahnda Tun proved them wrong kata orang " the rest is history- Lim kiat sian dan malam tau apa- cakap lancau ja