Selasa, 11 Oktober 2011

PANAS!! Kenapa anti benar Anwar dengan Kedai 1 Malaysia!!

Kenyataan Anwar terbaru di dalam Haramkahdaily..


Apa masalah Anwar dengan kedai 1 Malaysia? Bukankah kedai tu di tubuhkan khas untuk menolong rakyat Malaysia? Harganya rendah, murah dan berpatutan. Apa masalah dengan si Anwar ni?

Dengki, busuk hati?

Mc tertarik dengan penjelasan dari blog House Pk, walaupun agak kasar, tapi panas berapi! itu habuan bagi orang busuk hati macam Anwar ni..


Apa punya jahatlah Anwar Ibrahim ni.

Memanglah korang akan marah kalau korang terjejas mata pencarian macam pemborong, orang tengah, pembekal dan pengedar yang rata-ratanya penyokong Pakatan Rakyat tu bila ada syarikat yang menawarkan harga barang yang jauh lebih rendah kepada para pengguna.

Memanglah Anwar akan marah sebab diorang ni akan desak Anwar supaya marah sambil bagitahu kononnya tindakan kerajaan membanyakkan Kedai Rakyat 1Malaysia akan menyebabkan kedai-kedai runcit di kampung-kampung terjejas.

Berapa punya bahlol ler pemimpin 'ANU... GHAIRAH' pujaan penjilat-penjilat Fuckatan. Kedai Rakyat 1Malaysia tak masuk kampung la babi oii!

Sebaliknya, kerajaan untuk peringkat permulaan telah memilih 5000 kedai runcit tradisional di kampung-kampung untuk dimasukkan ke dalam program TUKAR (Transformasi Kedai Runcit) yang bukan sahaja dimodenkan, tetapi juga menjual barangan yang lebih murah. Pekedai-pekedai runcit itu tidak terikat untuk membeli barangan daripada pemborong yang mencekik darah atau pasaraya MYDIN sahaja, tetapi boleh memilih pemborong yang boleh membekalkan barangan pada harga yang lebih rendah.

Tak macam sekarang, bila pemborong dan orang tengah sesuka hati meletakkan harga dan para peruncit terpaksa jual balik dengan harga yang lebih tinggi.

Kedai Rakyat 1Malaysia dan Kedai Runcit TUKAR memang menakutkan Fuckatan Rakyat. Anwar Ibrahim yang bodoh tolol tu, terang-terang bangang sehingga terikut-ikut dengan desakan kaum babi supaya memperkatakan dan memperlekehkan Kedai Rakyat 1Malaysia.

Makin jelaslah, yang Anwar Ibrahim sebenarnya tidak pernah berminat dengan orang miskin, tapi dia lebih berminat dengan geng-geng yang boleh bagi dia duit, macam yang dia buat masa dia jadi Menteri Kabinet dulu!


McTheory:
Dia tak peduli pun rakyat susah, dia cuma nak jadi PM saja..

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

kedai 1malaysia dia marah,kalau gitu buka lah banyak-banyak kedai china-doll, yang ni dia tak mareh.