Selasa, 11 Oktober 2011

PANAS!! Negara Kebajikan! Apabila Hadi Awang buang tabiat nak mampus!!


Hadi Awang panas apabila di perli oleh DS Najib semasa bajet 2012 tempohari. Disebabkan masih lagi terasa akibat di perli dengan negara kebajikan, Hadi Awang mengeluarkan kenyataannya didalam kitab rasmi orang Pas, iaitu haramkahdaily. Dibawah petikan dari haramkah.


Hadi kata kerajaan Malaysia walaupun dah bagi banyak subsidi kepada rakyat dan banyak bantu rakyat secara langsung dan tidak langsung. Ia masih lagi bukan negara kebajikan. Ia belum layak di panggil kebajikan. Hanya dengan pentadbir iaitu pemerintah yang berintegriti dan beriman saja baru layak dan boleh di panggil negara kebajikan.

Siapa pemimpin yang mereka anggap berintegriti dan beriman, Anwar Ibrahim? Guan Eng? Nik Aziz? Kit Siang? atau beliau sendiri si Hadi Awang?


Anwar beriman dan berintegriti? belalai menjulur kesana sini, kisah peribadi yang porak peranda, cd lucah bersepah-sepah, salah laku politik bertimbun-timbun itu integriti dan beriman ke? Anwar OUT!

Guan Eng? beriman sahih tidak, integriti? Bagi pihak media, Guan Eng ni, merupakan antara musuh media perdana. Hari ni cakap lain, esok cakap lain. Dia yang salah cakap, tapi dia hentam kata media pusing cerita. Macam kes dia menghina negeri Johor, sampai sekarang dia tak mengaku. Sedangkan ada rakaman suara yang dia keluarkan kenyataan tersebut. Macam ni nak jadi pemimpin? diri sendiri pun tak stabil.

Nik Aziz dan Kit Siang? Rasanya kedua-dua ni tak payah la kot jadi PM, umur dah hujung2 tanduk tu. Kubur pun dah calling2. Otak pun dah ada sikit kureng untuk mentadbir, kalau dipaksa lagi cepat jalan kedua-dua tu. Lagi la tak layak!

Hadi Awang? dalam banyak2 ni la pemimpin pembangkang yang paling stabil dan tak banyak kes. Cuma si Hadi ni pandai main politik. Amanat Hadi Awang yang jadi dulu pun disebabkan permainan politik agama si Hadi ni la. Mc ingat lagi kata2 Hadi Awang.

"tidak sah sembahyang masjid di Terengganu kerana kerajaan negeri buat masjid dengan wang haram, wang campur cukai judi" jadi ramai-ramai la penganut agama Pas ni sembahyang di surau mereka sendiri. Sebab percaya dengan kata2 Hadi Awang.

Allah maha kuasa.. di beri peluang Hadi mentadbir Terengganu satu penggal.

Masjid yang haram jadi halal. Ingatkan beliau nak roboh semua masjid kat Terengganu, rupanya beliau cuma cat kaler hijau.

Bila orang tanya kenapa masjid yang haram dan boleh halal di sembahyang?

Nak tau Hadi kata apa?

"kita dah cat semua masjid tu dengan warna hijau, bila Pas memerintah semua masjid di cat dan boleh digunakan untuk bersembahyang"

kah kah kah... terang2 Hadi menipu, tu pun penganut dan penyokong bebal Pas ni masih lagi tertipu dan percaya dengan ahli politik agama macam si Hadi ni.

Dulu kata masjid haram, bila di cat hijau, terus halal? hukum hakam mana agaknya dia pakai?

Macam ni nak jadi PM Malaysia?

Mampus la lingkup Islam di ubah suai ikut suka hati dia sendiri.

Dengan kata lain, calon2 yang beriman dan berintegriti tu pun tak wujud dalam Pakatan Rakyat. Semuanya teruk2 belaka.

Mat Sabu?

Tak payah la, jauh panggang dari api. Dia mana ada otak!

McTheory:
Dari bagi kat Mat Sabu, baik bagi kat komunis, lebih kurang saja.

4 ulasan:

Ms Pearl berkata...

masjid negeri selangor di shah alam putih biru - warna yang segar ....

PAS Semakin Bebal berkata...

Sesiapa yg berpegang teguh dgn "Amanat" Hadi Awang, agak2nya itulah yg menentukan tingkat syurga PAS yg akan diperolehi nanti.

Sampai sekarang ni, ada dia tarik balik "amanat" tu? Dah dijadikan satu rukun wajib yg kena dipatuhi oleh penganut2 PAS ke?

Tanpa Nama berkata...

Suruh DS haji Hadi Awang lukis plan rumah Perdana Menteri macamana yang dikatakan negara kebajikan tuh.

Kalau dah politik tu politik jugak. Takde hal cari hal...

Last sekali sendiri membodohkan diri sendiri...

Suzaku05 berkata...

Sapa cakap Mat Sabu takder otak... ?

Hari tu dia operate mmg masih ada...

Ala... masa dia operate lutut hari tu...