Jumaat, 25 November 2011

KASI PANAS!! Ustaz Pas Tak Sudah-sudah Mengkafirkan UMNO!!


Tu la kerja depa, asyik dok kafirkan UMNO, murtadkan UMNO. Apa Pas ingat depa ni tuhan ka apa?

1 ulasan:

Mohd. Faisal berkata...

Rasulullah SAW bersabda :

“Akan ada dalam umatku orang-orang yang kurang percaya diri, lalu manusia kembali kepada ulama mereka, ternyata mereka itu kera-kera dan babi-babi”( HR Al Hakim dalam Al Mustadrak dari Hazrat Abi Ummah r.a: dan Kanzul-Umal, Juz XIV/38727).

“Akan datang, satu zaman pada manusia di mana tidak ada lagi yang tinggal dari Islam kecuali namanya dan dari Al Quran yang akan tinggal hanya tulisannya. Masjid-masjid makmur tapi kosong dari petunjuk. ULAMAnya akan menjadi wujud PALING BURUK di bawah kolong langit. Kekacauan fitnah akan keluar dari mereka tapi akhirnya kembali kepada mereka juga” (Baihaqi).

Berdasarkan kepada hadis di atas, sememangnya wujud golongan dalam masyarakat Islam sepertimana disabdakan oleh Baginda saw yang tidak tahu apa-apa mengenai ilmu agama lalu merujuk kepada para ulama mereka dan para ulama ini pula adalah wujud yang paling buruk di bawah kolong langit. Salah satu bukti yang menggambarkan sifat ulama ini dan menyempurnakan sabda suci Rasulullah saw ialah dengan mudahnya mereka mengeluarkan fatwa mengkafirkan kumpulan Islam yang lain. Apabila para ulama mereka mengeluarkan fatwa tersebut maka para pengikutnya mempercayai dan mengikut tanpa menyelidiki kesahihannya. Manakala ulama tersebut pula mengatakan mereka mengeluarkan fatwa tersebut kerana merujuk atau mengikut fatwa yang disepakati oleh ulama antarabangsa atau ulama terdahulu. Sifat ini yang diumpamakan oleh Rasulullah saw sebagai “kera” iaitu suka meniru sahaja tanpa memahami atau menyelidiki sendiri tentang kedudukan perkara sebenar.