Ahad, 6 November 2011

PANAS!! Pihak Mana Yang Meliwat Bloggers?!



Riuh rendah sekarang ni, pihak blogger pro kerajaan (termasuk Mc). Mendakwa, ada pihak yang telah mengaut keuntungan besar hasil daripada penjualan nama-nama blogger.

Maknanya hasil daripada titik peluh blogger yang berjuang, mengorek isu 24 jam sehari + 7 hari seminggu telah diraih oleh pihak lain. Kiranya kes kebas hasil tuaian orang lain.

Lembu punya susu, sapi dapat nama. Orang lain buat kerja penat nak mampus, orang lain pula yang mengaut untung hingga kaya raya. Maklumlah mereka mempunyai akses untuk keluar masuk JPM dan agak rapat dengan pihak berwajib. Mereka mengunakan peluang ini untuk menipu dan mendakwa blogger2 pro kerajaan ni dibawah jagaan mereka.

Mc sendiri pernah di hubungi pihak tertentu yang mendakwa mereka ini dari JPM dan meminta pengenalan diri untuk mengenal pasti kita. Kemudian dengan alasan yang sangat budiman, pihak ini berjanji akan membantu blogger dari segi kemudahan dan juga elaun.

Namun sudah hari berganti hari, bulan berganti bulan, tahun berganti tahun. Apa yang dijanjikan hanyalah mitos kosong yang cuma menyedapkan telinga. Sedangkan hakikat sebenar, habuk pun takdak.

Sudah la apa pun takdak, tiba2 dapat pula berita mengenai ada orang yang menjual nama blogger untuk dapat meraih claim dari JPM. Siapa la yang tak panas?

Harap kepada orang yang tahu mengenai perkara ini dan tahu mengenai individu yang busuk itu. Dedahkan segera!! Jangan sampai nasi menjadi bubur baru nak bertindak, kalau sampai tahap tu, agaknya semua dah terlambat.

Blogger sepatutnya menubuhkan satu pertubuhan khas untuk membela nasib2 blogger yang terainaya dan membela semua blogger yang berdaftar dibawahnya. Jangan harapkan UMNO, kerana UMNO, sememangnya lambat dari segala hal. Biasala kerajaan..

Baru-baru ni ada pihak dari UMNO pusat menghubungi Mc dan menawarkan bantuan dan perkara yang sama seperti diatas. Semuanya masih dalam perbincangan. Namun pengalaman mengajar kita. Alhamdullilah kalau ada yang sudi dan ikhlas (tanpa sebarang agenda) membantu blogger persendirian macam Mc ni.


McTheory:
Duit punya pasal, halal haram pun depa tolak tepi!


Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

Tiada ulasan: