Ahad, 29 Januari 2012

LAA EHH!! Hadi undur, Drama Pakatan Bermula!!


Hadi Awang sebenarnya sedang melakukan 'test market' untuk melihat dirinya tu masih berguna atau tidak kepada Pas dan Pakatan Rakyat.

Sebab, akhir-akhir ini, ramai diantara kita yang melihat bahawa presiden Pas itu bagai sudah hilang pengaruhnya.


Pas lemah ditangan Hadi Awang..

Dalam kedudukan hiraki Pakatan juga, Pas merupakan parti ketiga, yang boleh kita panggil parti 'kuli' kerana setiap kali pilihanraya diadakan, hanya jentera Pas sahaja yang kita lihat terhegeh-hegeh menjadi 'kuli' berkempen untuk Pakatan, sedangkan Dap dan Pkr, hanya membuat kerja-kerja terpilih semata.

Disebabkan itu, Hadi Awang cuba 'mengacah' untuk tidak bertanding dalam PRU kelak.

Mana logik seorang Presiden parti, tidak mahu bertanding dalam pilihanraya. Umpama, seorang Panglima Perang, yang tarik diri sewaktu perang sebenar bermula. Baik beliau letak saja jawatan sebagai seorang Presiden, jika beliau tidak mahu menjadi calon.

Pas kritikal sekarang, ditambah dengan isu-isu terbaru, Pas kelihatan lemah sekali. Terbaru dinafikan sebagai exco agama di Selangor merupakan tamparan hebat kepada Hadi Awang.

Mungkin sebab itu, Hadi cuba 'berdrama' untuk tidak bertanding, dengan harapan ramai yang memujuknya untuk bertanding semula.

Alaa.. ini semua drama, lakonan politik. Anwar pulak dah mula pujuk si Hadi.. lepas ni akan ramai lagi, beruk-beruk Pakatan dan Pas yang cuba memujuk Hadi.

Akhirnya Hadi Awang, pula akan bersetuju untuk tarik balik kenyataan bahawa beliau tidak mahu bertanding dan akan bertanding pada PRU yang akan datang.

Kalau tak percaya tengoklah.. itulah skrip test power orang kecewa. he he..

Tapi rasanya patut kalau Hadi tak bertanding pun, sebab, Pas tidak bermaya ditangan Hadi, Pas semakin teruk dan songsang dari perjalanan perjuangannya sebenar.. Pas perlu ada seorang pemimpin yang tegas dan berani untuk memperjuangkan dasar sebenar Pas. Bukan pemimpin lalang seperti Hadi.

Tapi lebih baik Hadi dari Mat Sabu.. heh..

McTheory:
Kalau Pas bagi Mat Sabu, rasanya lingkup Pas tu..

4 ulasan:

mat sabu berkata...

wah, tanpa nama anak haram kat atas ni.cerdik sungguh.Islam la sgt diri tu.hipokrit.malm2 melancap jugak

Tanpa Nama berkata...

Semua,semua,SEMUA,yang disenaraikan oleh Pengomen tadi SEBENARNYA amalan pembangkang kecuali yang pertama. Presiden LELONG diri sendiri spt filem Tiga Abdul. Kalau dah akai pendek tok sah dok kelentong la bro...beralih sat kiri kanan,depan belakang dan terus ke Kedah,Penang,Selangor..betoi macam bro kata.Bro ni ada otak juga tapi kurennng.TQ kerana menyedarkan rakyat....

Tanpa Nama berkata...

Taktik lama nak berdrama la pulak nak suruh orng pujukklah....alahai pak aji janganlah merajuk.

Tanpa Nama berkata...

Nak bersara konok, tapi kalau dicalun juga dia kata tak nak ambil dua tempat dah untuk jadi calun. Cukup setakat satu tempat saja.

Acah-acah saja tu, nak tengok response dari ahli-ahli pakatan.
Masih laku kah aku ini.

Warga Sebelum Merdeka