Jumaat, 6 Januari 2012

Terkini!! Adam Adli dipanggil ke balai Polis!



Salah seorang hero Mahasewel Adam, dipanggil oleh polis tadi.

Adam Adli Abd Halim yang aktivis pelajar yang terkenal dengan kejadian menurunkan bendera di Putra World Trade Center (PWTC) bulan lepas telah dipanggil oleh polis hari ini untuk di soal-siasat mengenai insiden tersebut.

Adam, 23, telah dipanggil memberi kenyataan di polis Dang Wangi di Kuala Lumpur pada 11am hari kerana berani menurunkan bendera yang ada gambar perdana menteri Datuk Seri Najib Tun Razak pada 17 Disember 2011.


Peguam Fadiah Nadwa Fikri Liberty yang mewakili Adam berkata, apabila dia bertemu dengan pegawai Inspektor Mohamad Nor dan bertanya mengapa Adam di soal siasat, pegawai terbabit berkata dia di soal kerana ada laporan polis mengenai insiden turunkan bendera.

"Jadi kami tidak tahu sama ada perkara itu benar dan tuduhan apakah yang telah dibuat dalam laporan tersebut.

"Jadi tidak ada asas di mengapa Adam ialah dipanggil kepada balai polis hari ni," dikatakan Fadiah ketika ditemui oleh pemberita di luar balai polis.

Apabila dia bertanya Adam di siasat di bawah seksyen berapa, pegawai polis berkenaan memberitahu yang Adam telah disiasat di bawah 504 kanun keseksaan dengan 'dengan sengaja menghasut kemusnahan keamanan' dan hukuman ialah penjara dua tahun.

Semasa soal-siasat, Adam diminta menjawab 11 soalan , bagaimanapun, dengan menggunakan seksyen 112 (2) dia tidak menjawab 11 soalan oleh pihak polis.

Sementara itu, Adam berkata soalan yang diberikan oleh pihak polis tidak berasas dan mempersoalkan kepada laporannya di ancam masih lagi belum di siasat.

Malah Adam dan SMM akan kemukakan bukti-bukti yang menunjukkan ada kekasaran pihak polis terhadapnya dan SMM.

Sedangkan semua orang tahu bahawa, pihak polis telah memberi peluang kepada Adam dan SMM untuk berundur, cuma mereka yang berdegil dan melawan.

Sehinggalah puak SMM mengugut untuk memecahkan pintu pagar UPSI dan pihak polis terpaksa mengambil tindakan.

Psst: Cakap banyak apa Adam Adli oii.. hang tak kena sepak dengan kami dah kira baguih dah..


McTheory:
hang berani mai la turun UUM.. kita tengok ada teloq ka takdak!

7 ulasan:

Unknown berkata...

haha.. kalo dia mai uitm puncak alam.. geng2 dy ka.. memg ak terajang dlu la.. terbaik bro blog lu.. gua suke.. tapi member dy yg aktif kat area klang nama khalid tu.. tggu masa kena kutip la kt s.alam or klang

admin berkata...

kalau setakat ramai2 pukul sorang, tu lagi pondan/darai nama dia. piiirah! kalau berani, satu lawan satu la, bro.

Tanpa Nama berkata...

dengan tak berjawab ertikata tak bekerjasama dengan polis... lagi mudah lar sumbat mamat ni kedalam penjara... loyar apa lar dia ambik ni?

Tanpa Nama berkata...

salam tuan, saya tak jumpa emel tuan, mohon kirimkan se kaya ya dinturtle@hotmail.com

Tanpa Nama berkata...

aljuburi dah "terajang" belakang mamat anak ikan nih.....

morpheus berkata...

panggei dia mai uum la kalau berani.. gua nak teghebey ja...

Tanpa Nama berkata...

Berani ka...takut gebang ja...berani 1-1... nak tgk juga apa jadi...mau tgk jugaaaa...sapa goyang...