Sabtu, 4 Februari 2012

PANASS!! Pas Kedah Membunuh Penduduk Baling?!!



Akibat dari pembalakkan yang tidak terkawal, sudah ada 3 orang penduduk Baling yang meninggal dunia akibat kencing tikus.

Puncanya apabila pembalakkan yang mengila telah memusnahkan ekosistem dan habitat haiwan di bukit dan gunung. Maka semua haiwan lari mencari perlindungan di tempat peranginan, air terjun. Jadi apabila banyak tikus membuat sarang di tempat air terjun, air yang mengalir bercampur dengan kencing tikus menyebabkan siapa yang terminum menanggung akibatnya. Itulah yang terjadi di Baling Kedah sekarang ni.

Sudah la keperluan air bercampur dengan air tanah. Air terjun pula ada kencing tikus.. nasib-nasib..

Kerajaan Pas Kedah, hanya fikir kan keuntungan, tapi tidak fikirkan nasib rakyat!


McTheory:
Untung pun hanya untuk poket sendiri, bukan untuk rakyat di negeri..

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ajal maut di tangan tuhan...cari makan dok tuduh org...pi la buat kerja meniaga ka..jadi usawahan ka...menternak lembu ka...Pi

Tanpa Nama berkata...

Jangan asyik nk tduh kerajaan kedah sekarang ni ja..di bwah pmerintahan ustaz azizan(MB KEDAH) dh byak perubahan dan nikmat hidup yg kami dpat sbgi anak kedah.soal hidup mati,bkan dtngan manusia..politik2 jgk,jgn sampai ketandusan isu,soal mati pon nk d kaitkn dgn pmerintahan pas..subanallah.apa dh jd?bgaimana pula dgn trgedi memali..brpuluh2 umat islam terbunuh..tu nk slahkn kerajaan mana plak..ayuh anak2 muda baling..jangan kta trikut2 dgn politik kotor BN.