Isnin, 19 Mac 2012

TERKINI!! Akhirnya Kadiaq Parasit UMNO Letak Jawatan!!



Akhirnya penantian yang di tunggu2 oleh ahli UMNO datang jua. Apabila Kadiaq meletakkan jawatannya dalam UMNO seterusnya mengurangkan parasit dalam parti.

Timbalan Presiden Angkatan Amanah Merdeka (Amanah), Tan Sri Abdul Kadir Sheikh Fadzir (gambar) mengisytiharkan keluar Umno hari ini.


“Pada hari ini saya telah pun mengirim surat kepada Setiausaha Agong Umno Malaysia untuk meletakkan jawatan selaku ahli Umno Malaysia mulai hari ini,” katanya dalam satu kenyataan yang dikeluarkan di sini, hari ini.

Dalam kenyataan itu, beliau memaklum mula menjadi ahli Umno dan memegang jawatan dalam parti itu sejak tahun 1956 sehingga sekarang iaitu selama 56 tahun.

Beliau pernah menjadi Exco Pemuda Umno selama 10 tahun dan Ahli Majlis Tertinggi Umno selama 24 tahun di samping jawatan-jawatan lain seperti Ketua Pemuda Umno Negeri Kedah dan sebagainya.

“Saya juga menjadi Ahli Pentadbiran Kerajaan Malaysia sekitar 30 tahun, selaku Setiausaha Politik, Setiausaha Parlimen, Timbalan Menteri dan Menteri.

“Pada minggu sudah saya telah meletakkan jawatan selaku Bendahari Umno Bahagian Kulim/Bandar Baharu, jawatan yang akhir dalam Umno yang saya menjawat,” ujarnya.

Tindakan beliau mengkritik kepimpinan Umno dan kerajaan hari ini telah menimbulkan rasa tidak senang di kalangan pemimpin utama parti itu.

Patutnya Kadiaq ni letak jawatan awal lagi. Ni dah kena halau macam anjing baru terhegeh2 nak letak jawatan. Pi la Kadiaq oii.. jangan nasib hang jadi macam Zaid Ibrahim sudah la.. baru menyesal tak sudah.



McTheory:
Hilang satu masalah dalam UMNO!!

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

baguih la si mamak tongkang ni dah blah dah.melingkupkan umno saja kerjanya!

Tanpa Nama berkata...

bila nak tunggu KULI join dia pulak sekali?

Tanpa Nama berkata...

pemimpin2 mcm ni la yang patut keluar dari awal sbb diorang ni la yang membusukkan parti UMNO...bila dah untung kenyang lari masuk utan la wei...

Tanpa Nama berkata...

harga sebuah hutang...
PRU 13 Kadiaq d mana? Kulim/B Bharu?, P Pauh? atau L Pantai?