Selasa, 23 Oktober 2012

TUDIAA!! Pas Kedah Lari Cawat Ekoq Pasal Isu Papua New Guinea!! - Datuk Bashah


Sikap berdiam diri kerajaan PAS Kedah tentang pelaburan dalam pembalakan yang merugikan di Papua New Guinea menimbulkan persoalan ada benda yang mahu disembunyikan kerajaan negeri.

Sikap berdiam diri itu juga mengambarkan sikap tidak mahu bertanggugjawab atas kelemahan pentadbiran mereka, kata Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri Kedah Datuk Paduka Ahmad Bashah Md Hanipah.

Kerajaan Kedah perlu memberi penjelasan mengenai kerugian dialami syarikat-syarikat berkaitan kerajaan (GLC) negeri seperti dilaporkan oleh Jabatan Audit Negara, katanya.

Beliau berkata segala ketirisan dan kerugian yang dilaporkan itu tidak boleh ditutup kerana ia melibatkan jumlah yang sangat besar.

Bercakap kepada pemberita selepas merasmikan majlis anugerah cemerlang dan penyampaian sijil kanak-kanak Tabika Kemas dan Taska Permata peringkat Parliman Alor Setar di sini, semalam, Ahmad Bashah berkata perkara tersebut menjadi isu kerana banyak lagi projek kerajaan negeri juga mengalami kerugian.

Katanya, ini khusus bagi sebuah syarikat yang dibenarkan membuat pinjaman besar untuk menjalankan perniagaan di Papua New Guinea.

"Segala kepincangan ini (seperti dalam laporan audit) mesti diberi penjelasan. Kita mahu kerajaan negeri mengambil tindakan sewajarnya terhadap individu dan pegurusan syarikat terlibat dan janganlah berdiam diri," katanya. - Portal UMNO Kedah

Pas kalau depa punya salah, bercawat ekor lari.. he he.. lepas tu dah taktau nak cari alasan, mereka akan salahkan UMNO. Itulah kerja mereka, bodoh mengheput!! he he..

McTheory:
Pas Kedah mana tau buat kerja, ceramah fitnah pandai la..

Tiada ulasan: