Selasa, 20 November 2012

PANASS!! Azizan dan Jamil ZALIMI Kakitangan KUIN!! #TukarKedah


Belum pun reda isu dalaman pentadbiran KUIN dibawah regim diktator Jamil Pak Tonko, kini terkeluar pula cerita bahawa Insaniah Holding iaitu anak syarikat kepada Insaniah Sdn Bhd pula mengalami masalah yang ketara..

Insaniah holding bukanya syarikat yang menjana keuntungan, tetapi ianya adalah untuk meletakkan seramai mungkin kroni kroni Jamil dan kroni dalam Pas Kedah untuk menerima GAJI BUTA dari Insaniah Sdn Bhd..

Sebenarnya susah nak terangkan struktur organisasi dalam bentuk penulisan ini, tapi untuk fahamkan pembaca semua kami buatkan 1 carta bagi memudahkan pembaca faham. Carta di sediakan oleh Medan Tempur Kedah


Carta kat atas ni adalah bagaimana caranya Insaniah Holding ini beroperasi..Yang pertama Insaniah Holding ini adalah anak syarikat INSANIAH SDN BHD merupakan syarikat induk yang memegang KUIN dan Insaniah Holding..

Untuk kali ini MTK nak ceritakan dulu bagaimana Insaniah Holding ini beroperasi.. Insaniah holding ini ditubuhkan ketika zaman kerajaan Pas kononnya untuk mengkoperatkan sistem pendidikan dalam KUIN ini..

Selepas itu, mereka memikirkan jalan bagaimana hendak memasukkan kroni dengan cara mudah, lalu mereka menubuhkan 5 lagi anak syarikat dibawah Insaniah holding..

Tujuan anak anak syarikat ini ditubuhkan adalah untuk menguruskan setiap keperluan oleh KUIN contoh


INSAN MAYA 
Adalah pusat menguruskan tentang kursus kursus seperti Insanmaya Advertising Architecture Design, IPTV, Production, Life style Café dan lain lain

INSAN FASIH 
Adalah sebuah pusat sehenti bahasa komersial

INSAN SYSTEM 
Pula adalah syarikat yang membuat sistem maklumat, perisian dan segala kelengkapan internet, audio visual..

INSAN BESTARI 
Adalah syarikat yang menguruskan Sekolah Bestari untuk pelajar pelajar tingkatan 1-5 dan yang mengikuti Kem anak soleh, Kem bina Insan..

INSAN MEDIC 
Pula dipertanggungjawabkan oleh Insaniah Holding untuk menguruskan dan menyediakan segala kelengkapan kursus perubatan seperti membeli 10 mayat dimana setiap 1 bernilai RM 35 ribu..


Kalau diikutkan tak perlu Insaniah Holding menubuhkan anak anak syarikat ini kerana ianya boleh dipecahkan mengikut deparment..

Tetapi apa yang peliknya ialah walaupun tidak mempunyai staf yang ramai, empat daripada lima anak syarikat Insaniah Holding ini mempunyai CEO yang bergaji besar..

CEO BAGI INSAN MAYA, INSAN SYSTEM DAN INSAN FASIH MENERIMA GAJI 10 RIBU SEBULAN

MANAKALAH CEO INSAN MEDIC PULA MENERIMA " PENDAPATAN " SEBANYAK RM 35 RIBU + RM 5 RIBU

Insaniah Holding bukanlah syarikat yang membuat keuntungan, jadi kenapa perlunya adanya jawatan jawatan CEO yang bergaji besar ?? Bukankah itu dinamakan pembaziran ??

Bagaimana pula dengan KAKITANGAN KUIN yang dinafikan hak mereka ?

Untuk penegtahuan pembaca staff KUIN sekarang ini berjumlah 200 orang dimana jumlah gaji terkumpul mereka hanya RM 900 ribu itu pun belum termasuk potongan KWPS, Socso dan pinjaman bank..

STAFF INSANIAH HOLDING pula berjumlah 100 orang dan jumlah gaji keseluruhan mereka adalah RM 1.3 juta..huh !! banyak betul beza antara pekerja yang betul betul kerja dan staf yang tak buat kerja..

Yang bekerja tanpa gaji ini kesemuanya staff KUIN..Hak 13% kenaikkan Gaji mereka pun dinafikan..


Kesiann, sanggup Jamil buat lagu tu kat depa

McTheory:
Jamil Pak Tonko ni memang kejam! 

1 ulasan:

LembUmno berkata...

Bn KO, KO BN, BN KO, BN KO, UMNO? = BABI!