Rabu, 28 November 2012

PANASS!! Hadiah Untuk Orang Muda! Ketua Pemuda UMNO Cadangkan Bantuan Lesen 1 Malaysia!! #PAU2012 @KhairyKJ


 Mc nak post benda ni khas untuk mat rempit semalaya. Ketua Pemuda UMNO mencadangkan kerajaan Malaysia melaksanakan Bantuan Lesen 1 Malaysia (BL1M) !! Khas untuk golongan yang berpendapatan rendah dan tidak mampu.

Bantuan Lesen 1 Malaysia ni akan hanya berharga RM199 sahaja! dan percuma kepada yang tidak mampu. Malah kepada pemohon BL1M yang mempunyai waran tangkap dan bermasalah, Pemuda UMNO akan merayu kepada Kerajaan Malaysia untuk 'memutihkan' semula rekod mereka jika mereka memohon BL1M.

Mc rasa ini satu cadangan yang amat bagus. Kerana memang ramai anak muda kita yang naik motor tanpa lesen. Bila kena saman, tak mampu nak bayar, jadi keluar waran tangkap. Akhirnya nama jadi blacklist dan boleh dipenjarakan.

Bila ada BL1M ni, Mc percaya orang muda yang selama ini tertekan dengan masalah lesen dan waran tangkap akan menganggap perkara ini sebagai hadiah besar dari Kerajaan Malaysia yang berjiwa rakyat.

Golongan yang bermasalah seperti ini, jangan kita abaikan. Bukan semua orang mampu untuk membayar lesen yang Mc anggap nilainya agak tinggi. Jadi bila Kerajaan laksanakan BL1M, ia merupakan satu penyelesaian kepada masalah yang selama ini kita pinggirkan.

Tahniah kepada Pemuda UMNO kerana berjaya membawa perkara ini ketengah!

Mc selaku Ketua Team Media Kedah, menyokong sepenuhnya cadangan ini!!

McTheory:
Harap kerajaan meluluskan cadangan yang bijaksana ini!!

Tiada ulasan: