User Online

Politics Blogs

Seminar Autisme 2014

Post Terbaru!!

Kempen LIKE Page!

Mari Kita Terus Selamatkan KEDAH Dari Tangan Puak PAKATAN !! Sila Nyatakan Sokongan Dengan LIKE Button Ni -->
P/s: Setiap LIKE Anda Amat Berharga Kepada Kami!

Anda Sokong UMNO? Sila LIKE kat Sini!
P/s: Perkasakan UMNO di Alam Maya!

Khamis, 17 Januari 2013

PANASS!! Alim Ulamak Tinggalkan Pas Kerana Isu Kalimah Allah!!


Dunia semakin gila apabila Pas mengubah kenyataan dari membenarkan orang bukan Islam guna nama Allah, kepada tidak membenarkan.

Nik Aziz dan Hadi Awang masing-masing sudah menukarkan kenyataan dan pendapat mereka mengenai pengunaan Kalimah Allah. Atas sebab itu, ramai penyokong dan alim ulama di Malaysia sudah mula menolak Pas.

Termasuklah di Kedah, apabila ulamak, guru pondok dan bijak pandai Islam menolak Pas kerana tidak tegas mempertahankan kalimah Allah.

Kelantangan para alim ulama, cendiakawan Islam dan barisan pengasas sekolah pondok dalam isu Pas membenarkan kalimah Allah boleh diguna pakai oleh penganut bukan Islam adalah satu tindakkan tepat dan kena pada masanya..

Tindakan PAS mengubah pendirian dan akhirnya akur dengan menyatakan bahawa kalimah Allah adalah khusus untuk Islam dan tidak boleh diguna agama lain membuktikan mereka jahil dalam agama.

Pengasas Pondok An-Najmiyah di Pengkalan Kubur, Kelantan, Abdullah Samah berkata tindakan itu juga membuktikan parti pembangkang itu kurang ilmu agama dan tidak layak menjadi pemimpin.

"Berkaitan wujud pihak yang nak membenarkan penggunaan kalimah Allah (oleh bukan Islam) dan kemudian kembali rujuk (ubah pendirian), membuktikan kepada kita mereka (PAS) ini jahil dalam agama, bagaimana mereka nak tegakkan Islam?.

"Bila dah 'lekat celah pagar' barulah nak rujuk kembali (ubah pendirian). Segalanya terbukti mereka ini celaru, (ilmu) politik tak cukup, (ilmu) agama tak cukup," katanya pada sidang akhbar di sini Isnin.

Abdullah mengulas keputusan Mesyuarat Majlis Syura Ulama PAS malam tadi yang memutuskan bahawa kalimah Allah hanya untuk Islam setelah didesak pelbagai pihak termasuk mufti-mufti negeri.


7 Komen Pembaca:

Tanpa Nama berkata...

ni semua dah kena beli dgn umngok ni! dunia dunia

Tanpa Nama berkata...

Korang kene beli ngan dap......
Hari2 dok impikan bila la pas ni keluar pakatan.....ble undi kome.

tukang telek berkata...

Kena kat batang hidung sendiri kata kena beli dgn umno.
Inilah sifat puak angok saja ni. Sebenarnya rakyat sudah sedar yg PAS ni bertopingkan agama dan memperalatkan ugama.
Inilah hasil doa PAS yg mendoakan Ko BN, Ko BN, Ko BN dan kemusnahan orang lain. Doa itu balik pada orang yg jahil seperti PAS. AMIKKAU.

Tanpa Nama berkata...

Bodohnya khawarij neh..mmg patut pun korang bodoh..bagus juga ramai yg bodoh..heiii bodoh..

Tanpa Nama berkata...

puak2 kat atas tu dibeli umno babi.dapat 2 juta fitnah macam.

Tanpa Nama berkata...

Itulah natijahnya kalau pikir guna punggung. Kalau dulu Pas cuma sedikit tetapi masih di hormati, tetapi sekarang PAS dah nampak ramai sejak bersama para pengkhianat PKR dan musuh islam DAP tetapi siapa yang menguasai siapa.? kedua-dua parti mungkar tu dikuasai PAS atau PAS jadi pencacai. Kalau nak kahwin dengan janda kena tanya dulu janda tu kematian suami atau diceraikan, sekiranya diceraikan kena siasat betul2 kenapa dia diceraikan..jangan dengar manisnya bahasa atau terliur tengok punggung aja..Anwar tu janda UMNO sampai sekarang masih gila talak. Komunis cuma letak senjata tetapi bukan buang idealogi untuk jajah Malaysia yang tu pun PAS tak nampak macamana PAS nak jaga negara..menduduki Putrajaya bukanlah pulut serawa durian PAS hari ini perlu membayar dengan harga paling mahal kerana tersalah memilih rakan perjuangan dan bersedialah untuk muflis bila2 masa sahaja

Tanpa Nama berkata...

kalimah ALLAH adalah hak orang Islam....kalau itu pun diserahkan kepada orang bukan islam.....apa lagi hak orang Islam...
Apa matlamat orang kafir nak menggunakan kalimah ALLAH kalau mereka sendiri mengenepikan islam sebagai ugama ALLAH...

Kempen LIKE!!

Mari Kita Terus Selamatkan KEDAH Dari Tangan Puak PAKATAN !! Sila Nyatakan Sokongan Dengan LIKE Button Ni -->
P/s: Setiap LIKE Anda Amat Berharga Kepada Kami!

Anda Sokong UMNO? Sila LIKE kat Sini!
P/s: Perkasakan UMNO di Alam Maya!

Popular Posts

Arkib Blog

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | GreenGeeks Review