Isnin, 11 Mac 2013

HOT INFO! Anak Kiram Tuduh PM @NajibRazak 'Berkonspirasi' Dengan Presiden Filipina! #Pray4Sabah


Mc rasa jurucakap 'Sultan Sulu' Jamalul Kiram, Jacel Kiram (anak perempuan si Kiram) ni taktau nak pusing kot mana dah. Lepas tu mereka mendakwa "konspirasi sebenar" adalah di antara Najib dan Aquino.

Biasa la lubang dah nak pecah, dalang sebenar dah nak kantoi, mulalah nak tuduh orang sana-sini.

Media Filipina siasat dakwaan konspirasi

Pemimpin Filipina berkata satu siasatan akan dijalankan ke atas konspirasi di sebalik pencerobohan kumpulan bersenjata Sulu ke Sabah untuk mengenalpasti punca keganasan yang berlaku.

Jurucakap timbalan presiden negara itu, Abigail Valte memberitahu stesen radio dzRB bahawa presiden Benigno Aquino III berhasrat untuk menjalankan siasatan itu selari dengan usaha untuk menyelesaikan krisis berkenaan secara aman.

Portal berita PhilStar juga memetik kenyataan Valte bahawa usaha berkenaan selari dengan tuntutan setiausaha agung Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu Ban Ki Moon agar untuk menghentikan
pertentangan dengan segera.

Laporan hari ini juga menyebut, pegawai istana presiden sebelum ini mempersoalkan keupayaan 'Kesultanan Sulu' untuk membiaya pencerobohan Sabah dan percaya pengikut berkenaan didorong dengan janji untuk mendapatkan habuan sebanyak $600 setiap seorang.

Ia menyebut, pihak berkuasa Filipina juga menyiasat kemungkinan bahawa ekspedisi bersenjata itu cuba memalukan kerajaan Malaysia dan Filipina dan menggunakannya dalam tuntutan kesultanan itu di Sabah.

Biro siasatan kebangsaan negara itu dilaporkan melancarakan siasatannya dua hari lalu dengan memanggil penasihat kesultanan itu Pastor ‘Boy' Saycon untuk siasatan, sementara Aquino dijangka akan memaklumkan kepada Perdana Menteri Malaysia Datuk Seri Najib Razak berhubung pemimpin konspirasi berkenaan, seperti yang didakwa.

Bagaimanapun, jurucakap 'Sultan Sulu' Jamalul Kiram, Jacel Kiram menafikannya dan mendakwa "konspirasi sebenar" adalah di antara Najib dan Aquino.


Beliau sepertimana dilaporkan mendakwa, perkara ini adalah untuk membantu rundingan di antara kerajaan Filipina dan militan Moro Independent Liberation Front dan pada masa yang sama mengalihkan perhatian orang ramai daripada keganasan yang berlaku di Sabah.

"Teori konspirasi ini adalah satu penghinaan kepada rakyat Filipina dan kepada kesultanan Sulu, lebih-lebih lagi kepada Raja Muda (Azzimudie Kiram, yang mengetuai hampir 200 orang pencerobh di Sabah) dan rakyatnya," kata Jacel kepada media Filipina semalam.

Rasanya Jacel Kiram anak Sultan Sulu Celup ni dah taktau nak menipu macam mana lagi. Sebab tu dia pusing tuduh Najib dan Aquino pula yang berkonspirasi.

Kalau betul Najib dan Aquino nak berkonspirasi, atas motif apa. Apa kepentingannya? Sengaja nak musnahkan kepentingan negara? Sengaja nak bunuh polis? Gila apa perempuan ni. Hari tu dia tunjuk gambar palsu kononnya polis kita kejam, tapi bila disiasat, gambar yang dia tunjuk tu, gambar perang negara lain.

Lepas tu dia kata PM Najib penganas. Gila dah betina ni, dah la ceroboh negara orang, bunuh polis, kemudian disiat-siat polis tu, kemudian dia panggil kita penganas? Memang sah dia gila.

Pembaca agak-agak la nak percaya pada si Jacel Kiram ni, anak Sultan Sulu celup. Tengok pada Istana Sultan Sulu pun kita dah tahu, cakap dia tu boleh percaya ke tak..


Korang nak percaya dengan anak Sultan yang ber'istana'kan gambar diatas? hehe.. agak-agak la.. hehe..

McTheory:
Istana Setinggan! ha ha ha..

7 ulasan:

Awanama berkata...

pompuan gila ni mmg mcm2!

hangkedee berkata...

Sama spt kerajaan bersidang bawah pokok tempuh hari. pas pis pus jadi barua Dapig.

Awanama berkata...

Dah idak ade modal lagi. Desperate sangat nie!!! Suka2 main tuduh sana sini. Diorang nie betul sangat laaa!!!!! Bodoh punya betina

Awanama berkata...

Perasan tak kenyataan dia sama macam kenyataan pembangkang kita yang asyik dok kata konspirasi. Secara kebetulan atau skrip yang ditulis oleh seseorang di sini?Sendiri mau ingat.

Awanama berkata...

woi anak pengganas kiramIII,
cukup2la tu oi...gua tau kau byk pengikut taksub mcm anwar ibrahim. meskipun sudah byk kali kantoi..kau tetap akan ada pengikut mcm juga anwar ibrahim...

tak cukupka kau terkantoi tipu siarkn gmbr polis thai mati 5thn lepas kononya itu polis msia...

Awanama berkata...

Betina ni kejap pakai tudung kejap londeh.. bodo punya betina. Konspirasi kepala hotak dia, serang ceroboh negara org mcm binatang BABUN, mcm xde undang2.. Binatang dlm hutan pun ada wilayah juga..
Anak betina Kiram ni meroyan mcm Abby PAS Gedik gak..

Awanama berkata...

bngok betina ni.. mskin tp bleh nek private jet.. mne la dorg dpt duit... dr pmbgkag msia kot sbb pmbgkag msia kn byk duit.. tp duit dr mne xtau la,huhu