Sabtu, 9 Mac 2013

HOT INFO! Komen Amerika Tentang Pencerobohan Penganas di Lahad Datu! #Pray4Sabah


Britain, Amerika Syarikat dan Australia telah mengeluarkan kenyataan tentang ketegangan yang berlaku di negeri Sabah.


Laporan kenyataan pihak US :
On 1 March, the Embassy of the United States in Kuala Lumpur stated that "U.S. citizens are advised to avoid the Lahad Datu area for the foreseeable future, and monitor media reports regarding possible continued violence." 
[Observers have speculated MNLF members were behind the offensive because they feared a peace deal being finalised between the Philippine government and another Muslim separatist group would marginalise them.
Manakala media Filipina melaporan kenyataan Edwin Laciental, jurucakap Presiden Presiden Filipina bahawa 70 orang telah berjaya ditangkap oleh tentera laut negara itu.

Di bawah pula adalah foto-foto penganas yang mencerobohi negara serta cuba mengambil negeri Sabah dengan cara yang salah.








Yang lebih mengecewakan kita ialah pendedahan perisik Filipina yang mengaitkan pencerobohan di Sabah itu dengan pakatan pembangkang. 

Sumber dari kenyataan US ini Mc ambil dari blog DrMiM. Ternyata kita amat kecewa bila pencerobohan penganas ke Sabah yang mengorbankan anggota keselamatan kita, dikaitkan dengan puak pembangkang.

Rupanya puak pembangkang ni sanggup lakukan apa saja demi untuk berkuasa, hatta merosakan keharmonian negara.

McTheory:
Kecewa sungguh kecewa!

Tiada ulasan: