Rabu, 6 Mac 2013

HOT INFO! Veteran Tentera Mengamuk Di Kedah!! #Pray4Sabah




Yan - Persatuan Bekas Angkatan Tentera Tidak Berpencen Malaysia (DAULAT) yang di wakili presidennya Mohamad Shabudin Teh hari ini telah membuat laporan polis terhadap Ahli Parlimen PKR, Tian Chua di Balai Polis Guar Chempedak, Yan.

Laporan tersebut dilakukan persatuan DAULAT setelah merasa tercabar dan aib di atas kenyataan Tian Chua di dalam laman sosial miliknya beberapa hari yang lalu telah menghina anggota Keselamatan Negara yang berjuang mempertahankan Lahad Datu setelah di ceroboh oleh Tentera Kesultanan Sulu untuk menuntut Sabah dari Malaysia.

Menurut Mohamad Shabudin "Janganlah ingin menjadi hero kepada sesuatu kumpulan sehingga tidak fikir apa yang di katakan adalah satu kenyataan yang boleh di katakan.. gila !!! "

"Anggota Polis dan Angkatan Tentera sentiasa menjaga keselamatan negara dan tidak akan berkompromi dengan mana-mana pihak " katanya lagi.

Dalam kenyataan yang di buat Tian Chua dalam akaun twitter miliknya beberapa hari yang lalu. Tian Chua mengatakan apa yang berlaku di Lahad Datu hanyalah satu sandiwara lakonan sepertimana apa yang berlaku dalam tragedi Al-Maunah di Sauk.

Yang lebih menghinakan lagi apabila Tian Chua mempergunakan perkataan "WAG THE DOG" (Menganggukkan Anjing ) untuk membuat perumpamaan terhadap pihak Keselamatan Negara di dalam twitternya.

Dengan jelas Tian Chua telah mempersendakan tugas yang di jalankan pihak Keselamatan Negara apabila menganggap pihak Keselamatan Negara di arahkan Kerajaan Malaysia untuk membuat sandiwara di Lahad Datu sepertimana peristiwa Al-Maunah di Sauk yang di anggapnya hanyalah satu sandiwara Kerajaan Malaysia.- Pisau Kedah



1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

TIAN CHUA ahli PKR.ANWAR PRESIDENNYA[PKR].sepatutnya anwar MENGAMBIL TINDAKAN TEGAS terhadap anak buahnya iaitu TIAN CHUA kerana MEMPERLEKEH LEKEHKAN PASUKAN KESELAMATAN M'SIA BERJUANG MENENTANG PENCEROBOH DARI SULU[OPS DAULAT]sehingga ada yang TERKORBAN.dan yang terkorban itu pula kebanyakannya ANAK MELAYU.ANAK BANGSA DIA[ANWAR]sendiri.ini tidak dia[anwar]hentam balik KERAJAAN.tentang perbuatan tian chua itu dia[anwar]buat tak tahu seolah olah sitian chua tak buat apa2[tak menghina tindakan pasukan keselamatan].