Jumaat, 22 Mac 2013

PANASS!! Lepas Nurul Izzah Anwar Lacurkan Pula Nurul Nuha?


Mc agak terkilan dengan keputusan Anwar untuk membawa anak perempuannya seorang lagi ke kancah politik. Seorang bapa yang terdesak, sanggup melacurkan apa saja yang dia ada. Teruk betul Anwar ni.

Keputusan Anwar untuk tidak bertanding di Parlimen Permatang Pauh pada Pilihanraya Umum ke 13 nanti tidak mengejutkan dan sudah dijangka oleh kebanyakan penyokong Pakatan Rakyat di P.Pinang.

Difahamkan, Anwar sudah awal-awal lagi didalam beberapa mesyuarat membayangkan untuk meletakkan anak perempuannya bagi menggantikan beliau di kawasan tersebut.

Menariknya, bukan Nurul Izzah yang dipilih oleh Ketua Umum PKR tersebut untuk bertanding di Permatang Pauh, sebaliknya Anwar memilih Nurul Nuha sebagai calon muda untuk berhadapan dengan calon dari Umno.

Kenapa Anwar lebih utamakan Nurul Nuha dari Nurul Izzah yang jauh berpengalaman didalam bidang politik? Jawapannya ialah latarbelakang Nurul Nuha yang masih bersih dan dianggap sebagai calon mesti menang PKR di kawasan berkenaan.

Keputusan ini bagaimanapun katanya tidak disenangi oleh Presiden PKR, Wan Azizah. Khabarnya Wan Azizah lebih suka jika Nurul Nuha berkerja dibelakang tabir dan tidak terlalu menonjol dikhuatiri akan menimbulkan persepsi bahawa PKR mengamalkan kronisme.

Namun seperti yang ramai sedia maklum, keputusan Anwar adalah muktamad. Anwar juga dikatakan amat yakin Nurul Nuha mampu menang besar di Parlimen Permatang Pauh kerana rekod bersihnya.

Umno Permatang Pauh harus melakukan keajaiban jika mahu merampas kembali kerusi Parlimen tersebut. Program kecil-kecilan tak mencukupi untuk mengembalikan semangat berbelas ribu ahli Umno dikawasan berkenaan.

Sebaliknya, satu program berskala besar harus dirancang bagi menunjukkan kekuatan serta memulihkan kepercayaan rakyat kepada parti melayu terbesar itu sebelum piliharaya berlangsung tak berapa lama lagi. ~ sumber

Bertambah la ahli parti anak beranak ni..
 

7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Wahai tuan punya blog,

Berapa harga kalau ada orang nak langgan semua ahli keluarga perempuan kau?

Tanpa Nama berkata...

Wahai tuan punya blog... teruskan tulis begitu sypaya orang boleh faham sikap tidak demokratik, gila kuasa dan peneraju kroni terbesat di dunia. Jawatan dia orang tak boleh lawan, dia aturkan untuk isteri dan anak dia..dan banyak konco-konco yang lain menunggu giliran...

Malaysian Cybertrooper berkata...

Standard la tu... Bagi anak-anak training untuk memudahkan dia bukan lagi banyak kilang kunyit hangit!


http://mycybertrooper.net.ms/

Tanpa Nama berkata...

Admin. Tujuan anda baik tapi cara nya tidak baik. Keputusannya juga tidak baik. Gunakan perkataan yang baik, insya Allah akan datang kebaikkan. ... NURUL NUHA pula menjadi galang buat ayah yang takut kecundang...Permatang Pauh menjadi saksi, jika ia benafr2 terjadi

Tanpa Nama berkata...

barang baik ni...kasi antar sama org permatang pauh kerjakan ramai2...

Tanpa Nama berkata...

Pi mamposlah parti anak-beranak,penyokong buta kayu,buta perut semuanya buta.U ulang I saman,kebebasan media konon,kalau kebebasan & keadilan utk dia shj memang tepat, utk orang lain jgn harap!!

Tanpa Nama berkata...

papepun aku undi BN. Hee :)